abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    19.5. 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    19.5. 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.5. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.5. 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (62%)
     (23%)
     (8%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (6%)
    Celkem 52 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    13.10.2009 09:16 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    dobry, mozna si se ale mohl vic rozepsat o tom, ze to prvni reseni je mnohem lepsi :-)
    Toman avatar 13.10.2009 09:27 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    To jsem mohl, ale nevím co bych tam psal... možná něco ve stylu: "Je to lepší, je to lepší, je to lepší" ;-) Tak je pravda, že někdy je prostě potřeba použít nějaký, pro web nestandardní, font, a toto mi přijde jako dobré řešení. sIFR totiž používá kombinaci Flashe a JS, a to už je moc - velká závislost. Jedno bude vypnuté a nebude to fungovat. Cufón potřebuje jen JS, takže mi přijde v tomto ohledu lepší.
    13.10.2009 09:42 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Aha, takze uz ani text nebudeme mat na webe ako text?
    13.10.2009 10:09 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Text, který není ve Flashi, jakoby ani nebyl... Čekám, který browser první odstraní tlačítka back a forward, protože na příliš mnoho webech způsobují totální roserání a chybové hlášky...
    13.10.2009 10:18 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    To jde už teď - v Javascriptu jde u nového okna ovlivnit to, co se v něm objeví (tlačítka, scrollbary, stavová řádka ...), tedy pokud to prohlížeč sám dovolí. Viděl jsem už několik webů, kde byly v nových oknech schované jak tlačítka, tak stavová řádka, protože tvůrce stránek chtěl nejspíš obejít právě tento druh problému. Dokonce jsem viděl jednu intranetovou webovou aplikaci, co běžela standardně ve fullscreenu, což prý podle místního IŤáka mělo zabránit nejen problémům s tlačítky Zpět/Vpřed, ale hlavně omezit hraní Solitéru :-)
    xkucf03 avatar 13.10.2009 22:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše kopyrajt?
    Vždyť text tam pořád je, v tom HTML, obrázek se vyrobí až následně. Z hlediska SEO by to nemělo mít vliv. Problém vidím spíš v autorských právech na fonty – chce to používat svobodné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Toman avatar 14.10.2009 08:18 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopyrajt?
    Ano, přesně tak - toto řešení je z hlediska SEO úplně v pořádku. O autorských právech musí rozhodnout tvůrce webu, zda-li má licenci (právo k užití) na použité fonty.
    17.10.2009 15:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kopyrajt?
    z hlediska SEO zaměřeného jen na vyhledávače možná ano, z hlediska SEO zaměřeného na použitelnost to moc v pořádku není – ten text nepůjde zkopírovat do schránky, různá netypická zařízení (mobil, hlasová čtečka) to také nemusí vyhodnotit správně.
    xkucf03 avatar 17.10.2009 16:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše SEO
    Na co jiného než na vyhledávače by mělo být SEO zaměřené? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.10.2009 18:37 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    SEO je zaměřené obecně na použitelnost webu. To „S“ v názvu je jen pro zmatení nepřítele :-)
    Fluttershy, yay! avatar 17.10.2009 18:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Search Engine Optimization... optimalizace pro vyhledávače... nebo optimalizace pro motory?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    17.10.2009 18:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    To je ale název, ne obsah toho pojmu. Počítač také dnes nepoužíváme jenom k počítání, ač by tomu název napovídal. Optimalizace pro vyhledávače je až vedlejším efektem toho opravdového SEO.
    Fluttershy, yay! avatar 17.10.2009 18:52 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Počítače vlastně vůbec nepočítají... co tam teda ksakru dělají s těmi číslíčky?!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 17.10.2009 18:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO

    Nějak to tam nevidím...

    Search engine optimization (SEO) is the process of improving the volume or quality of traffic to a web site from search engines via "natural" or un-paid ("organic" or "algorithmic") search results as opposed to search engine marketing (SEM) which deals with paid inclusion. Typically, the earlier (or higher) a site appears in the search results list, the more visitors it will receive from the search engine. SEO may target different kinds of search, including image search, local search, video search and industry-specific vertical search engines. This gives a web site web presence.

    Použitelnost je AFAIK něco jiného.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    17.10.2009 19:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Marek Prokop: SEO není optimalizace pro vyhledávače – autor je „trochu“ lepší zdroj informací o skutečném SEO, než Wikipedie.
    xkucf03 avatar 17.10.2009 20:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Autor potřebuje předně prodat svoji práci – proto musí říct, že dělá „něco víc“ než jiní podomní obchodníci se SEO (kteří si pod tím pojmem představují hlavně využití linkfarem a jiné „černé“ techniky).

    S tím, že uživatel musí nejprve mít o informaci, kterou máme na svém webu, zájem, souhlasím – tohle je na webu asi to nejdůležitější – je to vlastně samotná podstata kvalitního a navštěvovaného webu.

    Ale nemíchal bych tyhle dvě věci dohromady – prostě bych tvorbu kvalitního obsahu neschovával za pojem SEO. Jenže z marketingového hlediska asi webová firma zákazníkům líp prodá „SEO optimalizaci“ (v době, kdy tenhle pojem byl v kurzu/novinka, to platilo dvojnásob) než nějaké obyčejné „poradíme vám s vašim webem, co tam jako máte psát a kdesi cosi“.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.10.2009 10:20 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Ovšem SEO bez tvorby kvalitního a použitelného obsahu není nic. Vyhledávače se dlouhodobě snaží preferovat právě kvalitní obsah, takže jediná šance, jak dlouhodobě ve vyhledávačích uspět, je právě kvalitní obsah. Cokoli jiného, co využívá nějakých slabin vyhledávače, je už v době vzniku zastaralé a nejspíš přestane brzy fungovat.
    xkucf03 avatar 18.10.2009 11:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Podvádět se samozřejmě nevyplácí, je to krátkozraké. A taky je fakt, že snahou vyhledávačů je najít uživateli to, co hledá, a tímhle směrem se vyvíjejí – takže je potřeba dávat na web to, co lidé chtějí (pokud chceme návštěvnost). Ale: vyhledávač nikdy nepozná, jestli ten článek, co jsme napsali, je kvalitní nebo pravdivý, nerozumí obsahu. Je tu prostě oblast mezi tvorbou kvalitního obsahu a podváděním – a to je právě to SEO. Nemusíš podvádět, chce to jen jít tomu štěstíčku trochu naproti :-) Třeba dávat stránkám výstižné titulky nebo vhodně používat nadpisy, nepsat příliš dlouhé stránky, dělit je na logické celky a propojovat pomocí odkazů, protože je lepší několik stránek zaměřených na konkrétní témata, než jedna kilometr dlouhá, kde je naplácáno několik témat dohromady. A tohle nemá s tvorbou kvalitního obsahu (psaní kvalitního textu) nic společného, to je SEO :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.10.2009 13:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SEO
    Třeba dávat stránkám výstižné titulky nebo vhodně používat nadpisy, nepsat příliš dlouhé stránky, dělit je na logické celky a propojovat pomocí odkazů, protože je lepší několik stránek zaměřených na konkrétní témata, než jedna kilometr dlouhá, kde je naplácáno několik témat dohromady. A tohle nemá s tvorbou kvalitního obsahu (psaní kvalitního textu) nic společného, to je SEO :-)
    Podle mne je tohle právě součást kvalitního obsahu. To, co zmiňuješ, se líbí vyhledávačům právě proto, že se to líbí i lidem.
    hikikomori82 avatar 13.10.2009 10:13 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Nepodporuje FF3.5 nahodou uz pouzivanie stiahnutelnych fontov?
    hikikomori82 avatar 13.10.2009 13:40 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    <p style="font-size: 200%; font-family: osifont; src: url('http://osifont.googlecode.com/files/osifont-2009-10-01.ttf')">Kŕdeľ ďatľov učí koňa žrať kôru</p>
    stativ avatar 13.10.2009 14:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    To je skoro stejný průser. Jak je na tom FF ale donedávna to pořádně uměla jen Opera. Takže procento lidí, kterým to nebude fungovat pořádně opět není zanedbatelné.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Fluttershy, yay! avatar 13.10.2009 16:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    FF (3.5) i Opera (10?) to umí v pohodě; MSIE snad už od verze 4.0, ale jen s některými fonty.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Toman avatar 13.10.2009 17:12 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    No právě, jen s některými fonty - a to není univerzální řešení...
    Fluttershy, yay! avatar 17.10.2009 17:17 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Raději s některými fonty, než aby se tropily sračky tohoto kalibru.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Toman avatar 18.10.2009 14:44 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Takže ještě jednou - když klient prostě nějaký font vyžaduje, a považuje to za klíčový požadavek, tak není na výběr!!
    Fluttershy, yay! avatar 18.10.2009 14:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Když klient vyžaduje nějakou blikající sračku ve Flashi a považuje to za klíčový argument, není na výběr. Děkuji pěkně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Toman avatar 18.10.2009 15:16 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Ne nadarmo platí "Náš zákazník, náš pán". Klientovi lze něco doporučit, naopak nedoporučit, a z osobní zkušenosti se i stalo, že po několika "doporučeních něco nedělat" klient ukončil spolupráci a přešel k někomu jinému. Já Vám rozumím, jak to myslíte, ale naopak bych poprosil i já o pochopení. Ne vždy v práci děláme právě to, co si myslíme, že je správné. Život je o kompromisu, a kde jsou hranice, to je již věc jiná.
    Fluttershy, yay! avatar 18.10.2009 16:14 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?

    Dovolím si citovat:

    Klient, který přijde za SEO konzultantem s tím, že chce být první na slovo „bazény“ a nic jiného ho nezajímá, je předem odsouzen k neúspěchu. Solidní firma ho pošle domů a zbudou na něj jen ty nesolidní.

    To lze aplikovat na téměř cokoliv.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Toman avatar 18.10.2009 17:05 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Dobře, vezmu si toto Vaše doporučení k srdci.
    13.10.2009 11:00 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A každý normálny browser podporuje nepovolenie stránkam zmeniť použité písmo a dokonca aj farby. S obľubou využívam.
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    13.10.2009 15:06 cadic | blog: cadic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Já to mám zakázaný už několit let, mám natvrdo nastavený fonty Dejavu. Na tenhle font jsem si zvyknul. A že to nevypadá uplně přesně tak, jak autor myslel? Who cares.....
    13.10.2009 15:07 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Áááno - presne - pro me take naprosto nepostradatelna funkce!
    Toman avatar 13.10.2009 12:28 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Všechno co jste zde napsali a týká se fontu je pravda, normální je používat bezpečnné webové fonty, ale když to nejde jinak, a klient vyžaduje použití tohoto fontu, vymluvit si to nenechá... je to jediné, a řekl bych dokonce i "čisté" řešení. Pořád lepší JS, než Flash.
    13.10.2009 13:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    proč proboha používat nějaké javascriptové sračky namísto systémového řešení?
    Toman avatar 13.10.2009 13:41 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A co prohlížeče nepodporující CSS3?
    mirec avatar 13.10.2009 13:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A čo prehliadače s vypnutým js?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    13.10.2009 13:57 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A co děti v Africe, které počítač nemají?
    Toman avatar 13.10.2009 14:03 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Přesně :-) Pokud chceme takto polemizovat, tak co lidé co se dívají na web jen přes lynx, má CSS a JS pro ně vůbec cenu :-) A co ti, co používají ještě Win 3.11 a Netscape Navigator, navíc na černobílém monitoru - má to pro ně význam dělat a něco řešit?
    13.10.2009 16:45 Daniel Hejduk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Grafická klikátka jako Navigator či Firefox vyžadují k plné funkci webu pravidlené aktualizace. Správný web má pro mě tyto vlastnosti:

    1) V textovém prohlížeči si umím najít požadovanou informaci, celý web funguje. (Lynx, elinks, w3m,..)

    2) Pokud má grafická udělátka(flash, skripty), tak dokáže správce vyjmenovat několik programů, ve kterých to testoval.
    houska avatar 13.10.2009 15:26 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A co děti v Africe, mají si kde hrát??
    Toman avatar 13.10.2009 14:01 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    U prohlížečů s vypnutým JS se zobrazí text v původním fontu, nastaveném v CSS (podpora font-family v dnes běžných prohlížečích je bezproblémová). Naopak si ale dovolím tvrdit, že je větší procento prohlížečů, které nedisponují podporou CSS3, než prohlížečů s vypnutým JS. Do té doby než bude CSS3 lépe podporováno, tak to jinak nepůjde. Vezměte si, jak to je dnes s CSS, jaké CSS hacky musíme dělat, aby web vypadal všude stejně. Takováto JS řešení, ať si kdo chce říká cokoliv, jsou odladěna tak, že fungují ve všech současných prohlížečích, existuje fenomén AJAXu, a pokud máte vypnutý JS, tak většina webů ztrácí na své původní funkčnosti, kterou do něho vývojáři vložili. Většina lidí má tedy JS zapnutý, proto podporuji toto řešení. A proč? Funguje totiž ve všech dnes nejpoužívanějších prohlížečích bez závislosti na CSS, který je v každém implementován jinak, ale JS "stejně".
    hikikomori82 avatar 13.10.2009 14:06 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    src: pre font funguje aj v msie 6.0, aky nepodporovany prehliadac mas na mysli?
    Toman avatar 13.10.2009 14:32 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    No měl jsme s tím problémy v MSIE, teď ale koukám, po dlouhém Googlení, že to jde nějak řešit přes font ve formátu EOT, který chce MSIE, jiné prohlížeče naopak chtějí TTF... :-) I love webdeveloping :-)
    13.10.2009 16:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    U prohlížečů s vypnutým JS se zobrazí text v původním fontu, nastaveném v CSS (podpora font-family v dnes běžných prohlížečích je bezproblémová).
    a to je jako co za argument? - bez JS, byť vypnutého, podpora font-family neexistuje?
    Do té doby než bude CSS3 lépe podporováno, tak to jinak nepůjde.
    tak naokraj, a kdo donutí autory browserů podporovat něco, co se nepoužívá?
    Vezměte si, jak to je dnes s CSS, jaké CSS hacky musíme dělat, aby web vypadal všude stejně. Takováto JS řešení, ať si kdo chce říká cokoliv, jsou odladěna tak, že fungují ve všech současných prohlížečích, existuje fenomén AJAXu, a pokud máte vypnutý JS, tak většina webů ztrácí na své původní funkčnosti, kterou do něho vývojáři vložili. Většina lidí má tedy JS zapnutý, proto podporuji toto řešení. A proč? Funguje totiž ve všech dnes nejpoužívanějších prohlížečích bez závislosti na CSS, který je v každém implementován jinak, ale JS "stejně".
    MUHEHE, tak to je vtip dne :-)

    vezmi si sto náhodných stránek, pusť na ně několik současných browserů, a počítej rozdíly v interpretaci CSS a rozdílné chování užitého JavaScriptu ... pak si ještě udělej statistiku ze zdrojáků, kolik hacků na detekci typu a verze (!) browseru je v JS kódu a kolik v CSS zdrojáku
    Toman avatar 13.10.2009 17:29 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    U prohlížečů s vypnutým JS se zobrazí text v původním fontu, nastaveném v CSS (podpora font-family v dnes běžných prohlížečích je bezproblémová).

    a to je jako co za argument? - bez JS, byť vypnutého, podpora font-family neexistuje?
    Čtěte pozorně. Napsal jsem, že když se vypne JS, tak se zobrazí text daného elementu podle jeho font-family. Takže jsem vůbec neřekl, že je s tím problém. Myslím, že ta věta zní dost logicky, i když to chce člověk už od počátku autorovi v komentářích vytmavit za každé jeho slovo.
    tak naokraj, a kdo donutí autory browserů podporovat něco, co se nepoužívá?

    Vezměte si, jak to je dnes s CSS, jaké CSS hacky musíme dělat, aby web vypadal všude stejně. Takováto JS řešení, ať si kdo chce říká cokoliv, jsou odladěna tak, že fungují ve všech současných prohlížečích, existuje fenomén AJAXu, a pokud máte vypnutý JS, tak většina webů ztrácí na své původní funkčnosti, kterou do něho vývojáři vložili. Většina lidí má tedy JS zapnutý, proto podporuji toto řešení. A proč? Funguje totiž ve všech dnes nejpoužívanějších prohlížečích bez závislosti na CSS, který je v každém implementován jinak, ale JS "stejně".
    V článku se jasně hovoří o hotových řešeních, frameworcích, tzn. že toto řešení náhrady fontu je univerzální ve všech dnes běžných prohlížečích. Stejně jako jQuery právě řeší nedokonalost interpretace v každém prohlížeči. Framework se o tyto nedokonalosti obvykle velmi dobře postará za nás, a nemusíme psát nekonečné if sekvence.

    Nenarodil jsme se včera, a vím, že se při používání běžného JS musí hodně hackovat, méně než u CSS, ale pokud použiješ framework na JS, tak už pak hackuješ jen CSS. A jelikož CSS3 není všude podporováno, zatím a bohužel, a JS díky jQuery např., a dobře napsaném řešení cufon, umožní funkci všude, kde je povolen JS.

    Stačí?
    13.10.2009 16:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    A co prohlížeče nepodporující CSS3?
    ehm, a co si o tom nejprve něco zjistit než se takto blbě ptát? - to, že CSS3 to konečně normuje, pro praktické použití nicmoc neznamená ... Google prozradí, že tato syntaxe by měla fungovat už od IE4 a též NN 4.x
    Toman avatar 13.10.2009 17:31 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?

    Vysvětlil Vám někdy někdo pojem - řečnická otázka? Zřejmě ne. Myslíte si, že jsme nehledal jiné, jednodušší řešení? Ale ano, hledal. Jenže právě u MSIE jsem vždy skončil na tom, že to nefungovalo.

    14.10.2009 10:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    řečnická otázka? - ano, chápu ... takže nemá smysl se pokoušet odpovídat na příspěvek výše, jestliže to o tom CSS3 byla jen "řečnická otázka", pak je zjevné, že není sebemenší snaha hledat skutečné řešení a nějak logicky argumentovat pro jednu či druhou variantu, prostě jsi se rozhodl, že co popisuješ v blogu je to jediné_správné(tm)

    p.s. popisovat na linuxovém portále řešení motivované funkčností v IE a naopak problematické pro "nativní" linuxové prohlížeče mi přijde, ehm, velmi hloupé a neslušné
    Toman avatar 14.10.2009 10:46 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Hledáme-li univerzální řešení, které poběží minimálně na Linuxu a na Windows v běžných prohlížečích, je toto nejsnazší řešení. To že jsou "nativní" linuxové prohlížeče někde jinde, řekněme napřed, však neznamená, že by se neřešili i prohlížeče jiné.
    14.10.2009 14:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    nech si ty kydy laskavě od cesty - již několikrát ti bylo řečeno, že to funguje v IE, takže co to meleš o "linuxových prohlížečích napřed"?

    a co jsou podle tebe na Linuxu "běžné prohlížeče" pro to tvoje řešení? - v seznamu podporovaných nevidím ani SeaMonkey, ani Konqueror, ani "mobilní" prohlížeče ...
    Toman avatar 15.10.2009 07:32 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?

    Jasně, takže tohle Vám přijde jako normální řešení? Lepší než výše uvedené? Nějaké transformování TTF na EOT? Ono je sice pěkný, že mi bylo řečeno, že to funguje... ale tak si to laskavě zkuste v praxi, ať vy naopak nemelete.

    <!--[if IE]>
    <style type="text/css">
    @font-face {
    	font-family: "Font1";
    	font-style:  normal;
    	font-weight: normal;
    	src: url("font1.eot");
    }
    </style>
    <![endif]-->
    
    <!--[if !IE]>-->
    <style type="text/css">
    @font-face {
    	font-family: "Font1";
    	font-style:  normal;
    	font-weight: normal;
    	src: url("font1.ttf");
    }
    </style>
    <!--<![endif]-->
    
    otasomil avatar 13.10.2009 14:18 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?

    Zapisek pekny... nicmene asi zustanu u zaziteho: prohlizeci prohlizeci pridel nejaky font....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    vlastikroot avatar 13.10.2009 19:32 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak správně používat jakýkoliv font na webu?
    Jaj to je ale prasárna. Správně by se mělo jen rozhodnout jestli patkové nebo bezpatkové písmo. Maximálně nějaký ten quirk kvůli widlím a jeho upředňostňovaným fontům (čím ošklivějši font, tim na přednějším místě).
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.