abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    ZMAZAT - ADMIN

    30.8.2010 10:57 | poslední úprava: 30.8.2010 14:18

    ZMAZANE        

    Hodnocení: 60 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.8.2010 11:10 bitsmith
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Najlepsou odmenou toho sefa bude odchod z principu. Skolenie dalsieho vyvojara ho bude stat omnoho viac, navyse ked je vazne nastrbena dovera.
    30.8.2010 11:13 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Máš to na papíře? Pokud ne, tvůj problém, skončí to na tvrzení proti tvrzení.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    30.8.2010 12:10 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    ano, takto by to bylo v případě soudu, tohle by mi v praci udelali 1x a dalsi den bych proste neprisel (na nejaky 2 mesice vypovedni lhuty bych kaslal). Proste jde o princip, takto se nikdo chovat nemuze
    30.8.2010 12:19 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    To je řešení, ale může být, že peníze potřebuji a v tuhle chvíli se mi nevyplatí odejít, protože třeba mě nemá kdo založit, podpořit a bez zápočtového listu s e práce hůř hledá a jsem v podstatně nevýhodnější pozici. Ale může to být i dobré rozhodnutí. Jenže to my nevíme, nejsme v tom postavení.

    Jinak, chovat se tak může, pokud mu to chování dovolíme. Lidé se chovají přesně jen tak, jak jim jejich okolí dovolí.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 12:37 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Tohle může ale udělat jen ten, kdo (1) má něco našetřeno, a/nebo (2) si zcela jistě ihned najde jiný místo. Pokud teda nechce hladovět.

    Jo, taky jsem docela zásadový. Ale někdy nezbývá, než některé zásady obětovat jiným zásadám - třeba zásadě uživit se (nebo dokonce uživit jiné, kteří jsou na mě závislí).
    30.8.2010 12:46 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Pokud bys neprisel a kaslal na vypovedni lhutu, tak by te mohla cekat zaloba o nahradu skody, kterou by jsi tak zamestnavateli zpusobil.
    30.8.2010 12:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    plus rozvázání pracovního poměru pro vážné porušení pracovní kázně.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 11:18 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Proc se tak blbe ptas, kdyz je jasne, ze mas jen dve moznosti:

    1) Drzet hubu a krok

    2) Polozit na stul vypoved a kalkulovat s tim, ze se jim oplati to zvyseni platu nez skolit dalsiho zamestnance.

    Jen ty znas mistni pomery takze si muzes udelat SWOT analyzu sam ;-)
    AraxoN avatar 30.8.2010 11:21 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Dobrých programátorov je málo a uplatnenie si nájdu hocikde. Podľa mňa sa oplatí bojovať za seba - buď dosiahneš čo Ti sľúbili, alebo odídeš so cťou. Každopádne výhra.

    Naopak, ostať a ignorovať porušenie sľubu, alebo sa nechať namotávať na ďalšie plané sľuby, to je prehra. Znížiš si sebavedomie, nebudeš mať taký plat ako si si dohodol, a ešte ukážeš, že aj do budúcna s Tebou môžu vytierať. Nič lepšie si šéf želať nemôže.
    30.8.2010 11:33 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Jenže ve chvíli, kdy je v průměru na jednu pozici v tomhle oboru 90 zájemců (článek na root.cz na dané téma z nedávné doby), pak dávat výpověď není zrovna nejjistější cesta k přežití...
    AraxoN avatar 30.8.2010 11:48 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Neviem kde je tých 90 ľudí. Hľadáme programátora už skoro rok. Ozvalo sa nám ich za celú dobu možno 40, z toho za pohovor stálo tak 20. Po osobnom pohovore naozaj dobrý bol len jeden a ten nakoniec uprednostnil inú firmu. Takže sme tam kde na začiatku.
    30.8.2010 11:52 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Pravděpodobně máte špatný poměr ocenění pracovníka a jeho nároků. Jinými slovy: nabízejte víc nebo chtějte míň.

    Pro zajímavost - koho sháníte a co zhruba nabízíte?
    30.8.2010 11:53 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    poměr ocenění pracovníka a jeho nároků.
    Sorry, blbě formulováno. Má být: poměr ocenění pracovníka a nároků na něj.
    AraxoN avatar 30.8.2010 17:35 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Kľudne to môže byť tak ako vravíš. Napriek tomu tvrdiť, že na jedno miesto programátora je 90 ľudí je scestné. Na jedno miesto programátora sú možno 20-ti. Zvyšných 70 nie sú ani v najmenšom programátori. Sú to zvárači, skladníci, vrátnici, predavači (a pod.), ktorí si prečítali, že programátori berú ťažké prachy a preto sa skúsili ako programátori prihlásiť. Aj keď nepoznajú ani rozdiel medzi bitom a bajtom. Žiaden súdny človek nemôže ani len uvažovať, že by si ich ako programátorov najal, ak nechce aby mu narobili paseku v kóde a v dátach.

    No a čo hľadáme? Hľadáme programátora webových aplikácií - nutná znalosť PHP, SQL, HTML a aspoň základy javascriptu a CSS. Nástupný plat 1000,- eur, plus je u nás štandardom 13-ty a 14-ty plat (aj keď to nie je na papieri). Pozícia vhodná pre absolventa. Lokalita Košice (východ SR). Cez víkendy, sviatky a po večeroch sa nepracuje a o termínoch sa nestresuje, keďže nerobíme subdodávky, ale vyvíjame portál, ktorý sami spravujeme. Firma je malá a nezazmrdovaná, dá sa na veľa veciach dohodnúť a vyjsť v ústrety. Na druhej strane sa očakáva zodpovednosť a kvalitne odvedená práca, na ktorú je možné sa spoľahnúť.
    30.8.2010 18:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Nutná znalosť PHP, SQL, HTML a aspoň základy javascriptu a CSS. Nástupný plat 1000,- eur
    Takže programátor, databázový specialista, HTML kodér a grafik v jedné osobě... To jsou v podstatě 4 plnohodnotné pozice... Za 1kEUR? Hm, dobrý. Ale na druhou stranu, jestli to je práce, kde se člověk nepředře, tak bych to bral i za ty peníze :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    30.8.2010 18:05 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Nemyslím si, že by hledali DB specialistu nebo grafika. Člověk, kterého bude živit PHP, zpravidla ty všechny věci musí umět, protože o tom ty PHP projekty jsou.

    Já, když programuju, tak bych mohl říct, že jsem vlastně programátor + tester + analytik + DB specialista + helpdesk pracovník + projektový manažer + kdovíco. Takže bych měl brát asi deset platů, co? :)
    30.8.2010 18:08 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Navíc ty podmínky jsou fakt dobrý. Ber v potaz, že je to na východě Slovenska. 14 x 1000k eur (= nástupní plat) ročně, pracovní doba jako úředník a chtějí de facto jen PHP a SQL?
    30.8.2010 18:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Z tohohle pohledu je to fakt. Ale zas když vidím Pozícia vhodná pre absolventa... Tohle bych zvládnul i já s maturitou z gymplu. :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Václav 30.8.2010 20:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Ber to tak, že i absolvent potřebuje někde nabrat praxi aby měl čím zaplnit CV pro příštího, i lepšího zaměstnance. Vhodné pro absolventa znamená IMHO zrovna tohle. (tj. maturanta to nevylučuje)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    30.8.2010 21:53 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Třeba je myšlen absolvent gymplu. :))
    Jendа avatar 30.8.2010 23:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Příloha:
    Nebo absolvent ZŠ :-). Fakt to existuje, mám ze ZŠ absolventský list. (i když to pravděpodobně nemá žádnou úřední váhu)

    Když už jsme u té ZŠ, našel jsem na disku přiložený dokument :-).
    30.8.2010 23:14 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    No, já žádné osvědčení o absolvování ZŠ nemám. Fakt je, že jsem ji dodělal na gymplu, ale chci taky!
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    31.8.2010 08:24 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Ze ŽS je podstatné vysvědčení z 9 třídy. Prošel jsem regulérní základku a žádné osvědčení nemám, takže si z toho nic nedělej ;-).
    Baník pyčo!
    31.8.2010 08:31 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Přesně tak, vysvědčení je ten doklad.
    31.8.2010 13:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    hm, já žádné vysvědčení z 9. třídy nemám a nikdy jsem nedostal ... ou jé, teď se teprv cejtím patřičně méněcennej :-D
    31.8.2010 15:14 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Smůla no ;P...

    Tak jo, vysvědčení z posledního ročníku základky, ať nežeru...
    Baník pyčo!
    xkucf03 avatar 30.8.2010 18:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    To jsou v podstatě 4 plnohodnotné pozice
    Člověk, který umí základy SQL natolik, aby mohl dělat weby, není databázový specialista. Grafik asi taky nemusí být – dostane návrh od skutečného grafika – a jemu stačí úplné základy jako třeba vědět rozdíl mezi JPG a PNG a umět oříznout obrázek.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.8.2010 18:01 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    programátora webových aplikácií - nutná znalosť PHP, SQL, HTML a aspoň základy javascriptu a CSS. Nástupný plat 1000,- eur, plus je u nás štandardom 13-ty a 14-ty plat (aj keď to nie je na papieri). Pozícia vhodná pre absolventa. Lokalita Košice (východ SR). Cez víkendy, sviatky a po večeroch sa nepracuje a o termínoch sa nestresuje, keďže nerobíme subdodávky, ale vyvíjame portál, ktorý sami spravujeme. Firma je malá a nezazmrdovaná, dá sa na veľa veciach dohodnúť a vyjsť v ústrety.
    Východní Slovensko, takové podmínky - a on to nikdo nebere? :-O Co by ti lidi (hlavně absolventi) ještě chtěli? Nároky nízké, podmínky vynikající...

    To bych tam najal toho programátora ve FORTRAN IV, co tady o něm nedávno byla diskuze. Nebo obecně - nehledal bych pracovníka se znalostmi, jaké přesně chcete (protože se to jeví nevýhodné - hledáte dlouho a nic), a najal bych někoho, kdo nutně musí umět jen to SQL a k tomu jakýkoli programovací jazyk - třeba C. Hlavně musí být zkušený a spolehlivý. HTML se naučí hned, PHP (na úrovni) v řádu měsíců atd. Prostě bych si takového pracovníka vychoval. Když bude starší, tak nejen, že bude zkušený, ale je i vyšší šance, že vám nezdrhne (po tom, co ho naučíte PHP atd.).
    30.8.2010 12:27 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Tak to nevím :-) Jen jsem převzal z jednoho článku jeden statistický údaj. Každopádně smyslem mého příspěvku bylo, že bych se rozhodně nechlácholil tím, že na mě svět čeká s otevřenou náručí. My taky hledáme už tak dva roky člověka. A přestože jich tu na pohovoru už pár desítek bylo, taky to byla naprostá tragédie a skončilo to tak, že jsme zůstali radši v původním složení. Ale i to se ukázalo jako méně nákladné, než každý týden věnovat čas pohovorům...
    30.8.2010 12:12 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    jenze ten clanek je peknej nesmysl, precti si tam diskuzi
    30.8.2010 11:33 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    +1
    30.8.2010 11:42 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Ročník 1989, pracuje pár měsíců, nevyzrálý a naivní, bydlející na Slovensku (i když v Blavě)... To prostě není pozice, kdy by si člověk mohl nějak vyskakovat. Není ani v takové lokalitě, a ani nemá takové schopnosti, aby se o něj firmy rvaly.

    A ruku na srdce, takové ty kecy, že každý programátor rok po škole v Praze bere 50k, jsou úsměvný nesmysl.

    V jeho případě bych zůstal na místě (aspoň do doby, než si najde jinej flek) a občas se přihlásí o vyšší plat. Vše má svá pozitiva - jednu věc získal a jednu ztratil. Získal zkušenost a ztratil trochu naivity.
    30.8.2010 12:40 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Ročník 1989
    Hmm, teď koukám, že tam má 86. Přísahal bych, že jsem tam před chvílí viděl 89. Ale je to jedno.
    Jendа avatar 30.8.2010 15:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    30.8.2010 16:15 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    chlapy sorry ale jeden z adminov(po mne druhy linuxak vo firme) sem zevraj chodi tak nechcem riskovat, preto najprv zmeneny datum a potom zmazany prispevok...ach jo clovek uz si nemoze ani spetku sukromia do blogu zapisat...admina poprosim o zmazanie
    30.8.2010 16:32 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Dejme tomu, že tedy uvěřím tomu, že změna toho datumu byla snahou o maskování. Pak tento příspěvek to trochu posral ne? Aspoň z toho všeho plyne, že si ty peníze který jsi měl dostat přidáno fakt nezasloužíš :-)
    30.8.2010 16:33 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Hele, teď jsi to dorazil. Pravděpodobnost, že se najde někdo další, kdo se bude shodovat v blogu zmíněných znacích (šéf nechce přidat i když slíbil, datum narození) byla poměrně vysoká. Tím, že jsi napsal, že "jeden z adminů" a "druhý linuxák" sem chodí jsi zas trochu zúžil výběr.

    Mimochodem, nauč se trochu konspirovat... Tady neřekneš jméno toho softu co používáš a v minulém zápisku klidně ho necháš :) Dokonce bych si tipnul firmu... Tři znaky a jméno? :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    31.8.2010 09:15 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Ne teraz je to v pohode, ked to neni ve vyberu blogu a zapisek je zmazany sanca je mala
    31.8.2010 15:17 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Pokud si ho nepřečetl už dřív.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    31.8.2010 22:46 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Být tvým zaměstnavatelem, tak zápisek beru jakžtakž v pohodě. Ale tuto trapnou snahu o zamaskovaní jako totální neschopnost :-)
    kotyz avatar 30.8.2010 16:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    ten ti to stejne nesmaze, protoze to (udajne) nejde. smazat blog muzes (i sam) jen dokud pod nim nejsou zadny komentare.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.8.2010 11:27 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Vyjednávání o výši platu je vždy vyjednáváním o vlastní ceně pro firmu. Jste-li pro firmu nepostradatelný, pak nepotřebujete smlouvu a stačí jen trvat na tom, že peníze chcete, pokud je nedostanete, klidně oznámit jaké důsledky z toho vyvodíte. Nejste-li nepostradatelný, ale víte-li že váš odchod bude pro firmu potíž, pak někdy je lacinější, pro firmu vám přidat a šéf je schopný tohle dohlédnout a zřejmě vyhoví. Vyjednávání o platu je vždy obtížná záležitost jak pro šéfa, tak pro podřízeného. Asi bych si na vašem míste skutečně ujasnil v jaké jsem pozici a do čeho má smysl jít a co je ztráta času.

    Rady typu, udělej tohle či tohle, jsou obtížné. protože snadno se můžete stát obětí vlastních i cizích představ o svých možnostech a pozici. Případně jakédsi kauzální představy jak vyjednávat.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 11:32 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    +1
    30.8.2010 11:31 Swarz | skóre: 12 | blog: trapeni_informatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Vdaka ludia, ono to neni skor o otazke co robit(najdem si iny job) ale aky je vas nazor a ci ste sa stym niekedy nestretli. Nepostradatelny niesom, zrejme naopak, je problem ze nam pozastavili neake projekty a mam pocit ze firma je naddimenzovana - ale toto by sa malo riesit hlavne u zamestnancov co dosli po mne a su tesne po skusobnej a know how maju minimalne. Neviem preco to takym neferovim sposobom riesia na mne
    30.8.2010 11:49 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Jak jsi přišel na to, že by prvně měli odcházet ti, co přišli poslední? Zaměstnanci jsou snad LIFO zásobník, nebo co?
    30.8.2010 11:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Jak jsi přišel na to, že by prvně měli odcházet ti, co přišli poslední? Zaměstnanci jsou snad LIFO zásobník, nebo co?

    Mají většinou nejméně zkušeností, vazeb na ostatní, jejich sociální pozice ve firmě, pokud nebyli najati jako nepostradatelní, či krizoví pracovníci je nejslabší. Nejsnáze se šefovi s nimi z hlediska emočního, vztahového rozchází.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 11:59 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    No jasně. Ale já se ptal na to, proč to tak nutně musí být i u něj.
    30.8.2010 12:07 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Tak zřejmě, že májí pocit, že jim to projde. Pocit je jedna věc, skutečnost druhá. U mne má spousta lidí zpočátku pocit, že jim ledacos projde. Než se přesvědčí, že pocit je... :-) Ale to je otázka zkušeností a výcviku, tohle se dá naučit.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 11:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Zřejmě mají pocit, že si to mohou dovolit. Z jakého důvodu, to nevím, ale zkoušejí, kam mohou jít. Možná přijde den, kdy nebudete mít kam ustoupit. Možná ne. Ale osobně bych se do situace, kdy nemám kam ustoupit a zbývá mi jen odejít dostat nechtěl. Spíš bych hledal možnost jak s e dostat do situace, kdy je pro firmu můj odchod obtíží. To ovšem někdy trvá.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    30.8.2010 12:21 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Tak pokud sef neni magor, tak jiz ma davno spocitane, ze se vas je ochoten v pripade problemu zbavit. To se da soudit uz jenom z toho, ze vam klidne priznal, ze jste se na necem dohodli, ale ted on to nebude plnit.

    Takze ta otazka je jina, nez myslite. Chcete zustat nebo jit? To je totalne osobni rozhodnuti zavisle na tom, jak moc vas to bavi, jestli si rychle sezenete neco noveho, co vam setrvani prinese do budoucna atd. V tom vam tezko nekdo muze radit.
    30.8.2010 12:38 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Zcela souhlasím.
    30.8.2010 12:52 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil

    Spocitane to mit nemusi -- muze to jenom zkouset, a v pripade ze mu pohrozi vypovedi tak prida. To ho nic nestoji, tak proc to nezkusit?

    30.8.2010 13:00 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Důvtipnému manažerovi je ovšem zřejmé, že takto si to u zaměstnance dost rozhází, a může čekat akorát tak ztrátu důvery, pokles výkonnosti, atd. atd. Takže on to spočítané mít bude. Buď bude za stejné prachy makat se stejným nasazením jako dřív, nebo ho propustí protože už nedělá tak jako dřív, nebo odejde sám, protože si nenechá srát na hlavu. Nicméně to co se stalo je už v tuhle chvíli varovný signál, který by si měl uvědomit.
    30.8.2010 13:05 Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Stojí ho to důvěru...a to bzch řekl, může být pro menší tým dost velký problém...
    30.8.2010 13:10 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Spis nemate pravdu. Toto by mohla byt pravda za predpokladu, ze by neslo o €100, ale o nejakou mnohem zajimavejsi catku spojenou napr. s povysenim na nejakou ridici fci.

    Berte taky v uvahu, ze ten sef musi pocitat s tim, ze se o jeho postupu dozvi ostatni pracovnici, ze se dana osoba muze "sprajcnout" dat vypoved na stul a na nabidku setrvani rict, ze €100 je stejne malo a on chce alespon €500 apod. Proste by mel vice co ztratit, nez muze ziskat. Kdyby to jenom zkousel, tak bych spis ocekaval nejake to "okecavani", proc to nejde, nez jasne rict, na necem jsme se dohodli, ale ja ti to nedam.
    xvasek avatar 30.8.2010 13:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Celkem se nabízí ještě jedna otázka - jak na tom firma skutečně je? Pokud je to projekt o deseti lidech, kteří během tvé zkušební doby přišli o klíčovou zakázku, přišlo by mi logické se domluvit na zvýšení platu později.

    Jinak já už jsem jednou s výpovědí v ruce (často to jinak nejde) žádal o zvýšení platu. Rozhovor to byl velmi nepříjemný pro obě strany, ale jeho výsledky byly plodné - nedostal jsem sice přidáno automaticky, ale vymysleli jsme systém zaměstnancova podílu na fakturaci (což je celkově geniálně jednoduché řešení kdekoli je to možné takto dělat), takže plat postupně stoupal nakonec mnohem výš, než jsem původně požadoval.

    Dlužno dodat, že dobré vztahy se šéfem (bývalým, už mám 2x jinou práci) to poznamenalo spíš k lepšímu, protože jsme oba věděli, na čem jsme: Já jsem byl spokojený zaměstnanec a on ocenil můj zvýšený výkon. Takže obava "rozházím si to u šéfa a ten mě bude šikanovat" dle mého není vůbec na místě.

    Kdybych byl v podobné situaci, jdu žádat o zvýšení platu s výpovědí v ruce znovu.
    30.8.2010 14:06 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    bol som v podobnej situacii, pockal 2 mesiace a odisiel.

    nehovorim, ze som bol nenahraditelny, ale po mojej vypovedi (ktoru prijali ako keby sa nic nedialo) moji nadriadeni znervozneli.

    takze ja osobne by som pohrozil - ale zalezi na vyhladoch do buducnosti.
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    30.8.2010 14:25 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zamestnávateľ mi nedal čo slúbil
    Bohuzel jsi na tom spatne. Podobne bych ale rekl, ze se chova spousta lidi v CR a SR. Proste nic neresi, dokud neni pruser. Ale prave takovyhle veci se maji resit vcas. Proste bud se uz pri nastupu do smlouvy zanese, ze po zkusebce bude plat navysen, nebo X tydnu pred ukoncenim zkusebky bude sepsano nove platove ohodnoceni. A kdyz nebudes, tak das tesne pred koncem zkusebky vypoved, ktera je prakticky denni a zamestnavatel muze hledat narychlo nekoho dalsiho.

    Pokud nemas smlouvu, mas houby. Kdybys to mel ve smlouve, jsi v pohode a zamestnavatel to musi doplatit.

    Pokud jsi v situaci, ze potrebujes penize, tak mas smulu a tvoje "cena na trhu" klesa, protoze tech, kdo potrebuji penize je hodne. Takze pokud nejsi pro firmu necim vyjimecny, tak si podminky klast asi nebudes moct. Ale zkusit dat vypoved muzes, pokud jsi aspon rok v kuse pracoval, mel bys mit narok na podporu v nezamestnanosti (ikdyz si ted nejsem jistej, jestli se dava i tem, kteri odesli dobrovolne).

    Druha moznost je, zacit pracit flakat (pokud se ti zda, ze pracujes vic, nez je tvoje financni ohodnoceni). Proste udelej osmicku a jdi domu. Muzes zkusit delat na ZL vedlejsaky, jestli to nemas ve smlouve zakazane. Pozor akorat na porusovani pracovni kazne soukromym surfovanim apod. Kdyz pak zamestnavatel zjisti, ze kleslo tvoje pracovni vytizeni, bud si s tebou promluvi a muzes nadhodit, ze tvuj vykon odpovida platovemu ohodnoceni. A nebo ti da vypoved-bud okamzitou s odstupnym (pak budes mit dost casu hledat si neco jineho a muzes jeste od pracaku brat podporu), nebo ti da klasickou dvoumesicni a budes se tam dva mesice flakat a hledat si novej job (btw. aspon podle ceskyho zakona mel, mozna jeste ma, pracovnik ve vypovedi narok na nejaky hodiny volna na pohovory pri hledani noveho zamestnani).
    30.8.2010 14:29 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    A tohle je zase co? Napíšu zápisek a hned ho smažu? Ach jo.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 30.8.2010 15:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    Na váš předmět vyhledávání - cache:http://www.abclinuxu.cz/blog/trapeni_informatika/2010/8/zamestnavatel-mi-nedal-co-slubil - nebyl nalezen žádný odkaz.
    :-(
    xkucf03 avatar 30.8.2010 16:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    Taky jsem hledal a nic. Nechcete sem někdo stručně přepsat, o co šlo?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.8.2010 16:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    Autorovi šéf po skončení zkušebky slíbil přidat a nepřidal.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    default avatar 30.8.2010 16:55 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    To se řeší tak, že se chvíli maká a když jde na projektu do tuhýho, tak se dá výpověď. Ve výpovědní lhůtě se pak věnuješ samostudiu. :-D
    30.8.2010 16:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    A nebo šéf přidá. I když fakt je, že jít za šéfem s tím, že chci přidat a máchat před ním podepsanou výpovědí je jen teatrální gesto. Ale já do toho nemám co kecat, já si práci ještě nesháněl.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Václav 30.8.2010 17:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    teatrální gesto, které často může zabrat, vyškolený zaměstnanec je často pro firmu ztráta. Výpověď se může roztrhat vždy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    xkucf03 avatar 30.8.2010 17:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ZMAZAT - ADMIN
    Co se ti podařilo utrhnout?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.