abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1084 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    Tak nám patentovali syslog

    27.6.2006 19:40 | Přečteno: 2651×

    Toto téma by si zasloužilo podrobnější rozbor. Jenže na něj nemám čas, tak jen krátká úvaha nad tiskovou zprávou FFII.

    Co se vlastně stalo? IETF se pokouší vytvořit nový standard pro syslog protokol. Stávající syslog je skvělý, podporovaný spoustou různých zařízení, díky době svěho vzniku nenáročný na procesor, pamět i implementaci. Jenže trpí tím, že dneska už si v počítačových sítích může spustit počítač kde kdo a tak může snadno falšovat zprávy zasílané syslogem, číst je a tak vůbec. Prostě potřebuje doplnit nějaké bezpečnostní funkce a tak nějak lépe sladit s dobou.

    Pracovní skupina, která se o syslog stará pod hlavičkou IETF, připravila nový standard. Používá TLS, je moderní a tak vůbec. Hned byste po něm skočili. Jenže narazili na velký problém. Jeden z členů pracovní skupiny, čínská firma Huawei, buď požádala o patent na tento standard a nebo do standardu vložila část, kterou již měla patentovanou. Jak to bylo mi není zatím jasné. Každopádně se nyní ukázalo, že standard nemůžete použít bez toho, abyste platili licenční poplatky. Huawei se pokouší být tou hodnou a nabízí, že poplatky vybírat nebude, ale to podle mezinárodního práva žádnou záruku nedává, protože pokud by zanikla nebo patent prodala, nový majitel by mohl poplatky začít vybírat.

    Samozřejmě máme velké štěstí, že se na problém přišlo včas. IETF požaduje, aby standardy byly prosté právních závazků a tak zřejmě tento standard nikdy nedostane certifikaci a nebude se používat. Byla však zahozena práce mnoha lidí. Lidí patřících k sítařské elitě. Je smutné, když kopáč vykope zbytečně příkop podle špatného projektu, ale je tragédií pro všechny, když se zahazuje práce lidí, kteří posunují kupředu celý svět.

    Pokud máte pocit, že jste Huawei již někde slyšeli, máte jistě správný pocit. Je to firma, která je v podezření, že vzhledem k neexistenci jakékoliv ochrany duševního vlastnictví v Číně, sprostě okopírovala Cisco produkty, včetně software. Cisco se o své intelektuální vlastnictví soudilo, soud skončil mimosoudním vyrovnáním, po kterém musela Huawei předělat své produkty, jejich ovládání a taktéž manuály a další dokumentaci.

    Celý případ je celkem smutný. Samozřejmě jedna rovina říká, že pokud by nebyly uznávány softwarové patenty, tak by se to nestalo, ale současně ukazuje, že mizí vzájemná slušnost a kolegialita. Vince by jistě nečekal, že zatímco bude pracovat na tom, jak nejlépe navrhnout IP protokol, kolega z laboratoří jej podrazí a protokol si zapatentuje. A pokud by se to přece stalo, kolega by zřejmě upadl do hlubokého opovržení a těžko by někdy sehnal nějaké zaměstnání, kromě kopání výkopů.

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2006 19:59 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám patentovali syslog
    *podělaný patenty* vrr
    Luk avatar 27.6.2006 20:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak nám patentovali syslog
    Zloděj křičí: "Chyťte zloděje!" Anebo "Co je tvoje, to je moje, ale co je moje, do toho ti nic není." Prostě někdo sprostě krade, ale běda, kdyby někdo poškodil jeho práva, navíc pochybně získaná...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 22:32 vagojan | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Huawei
    Ale jinak Huawei vyrábí docela pělné switche, routery a tak.

    Byl jsem se kouknout na jejich prezentaci a řek bych že s ciscem drží krok (dokonce se současné řady ciscu už nepodobají a mají také vlastní logiku).

    Jsou dvě možnosti, buď uvolní patent k volnému užívání, nebo se obdobná věc implementuje znovu.

    Konečně to už tady párkrát bylo.
    Luk avatar 27.6.2006 22:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Ale jinak Huawei vyrábí docela pělné switche, routery a tak.
    Ano, např. Telecom od nich vydatně nakupuje ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.6.2006 00:05 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Ale jinak Huawei vyrábí docela pělné switche, routery a tak.
    Ano, např. Telecom od nich vydatně nakupuje ;-)
    Ano, bez nich by byl rozvoj ADSL mnohem pomalejsi, Alcatel chtel za DSLAMy dvakrat tolik. Jenze zadni lidumilove to nejsou, za stejnou cenu jakou meli ostatni dodavetele by od nich holt nikdy nikdo nic nekoupil.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    28.6.2006 17:05 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    To jo, ale treba u SDH technologie se az napadne podobali Lucentu (doufam, ze sem to nesplet) Jestli stejne udelali i ADSL, tak neni divu, ze jsou levnejsi... :(
    28.6.2006 18:31 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Vyrazte nekdy s nami na lobovaci vypravu do Bruselu, tam jsou cele zastupy firem, ktere placi, ze jim cinani neco ukradli. Siemensu lokomotivu, Motorole telefon, Ciscu switche. Akorat jedine to Cisco slo do sporu, protoze to zacali prodavat v USA, kopii lokomotivy delaji jen pro vlastni trh.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 28.6.2006 18:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Siemensu lokomotivu, Motorole telefon, Ciscu switche
    ...a firmě Blata minibike. Kopírovali to z ojetiny, takže okopírovali i sjeté pneumatiky :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.6.2006 12:21 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    No, ja tim svym prispevkem zpochybnoval "vyvoj". Az nebudou mit co kopirovat...

    Telekomunikace uz prodavaj v Evrope.
    28.6.2006 00:11 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Jsou dvě možnosti, buď uvolní patent k volnému užívání, nebo se obdobná věc implementuje znovu.
    Jenze varianta implementuje znovu neni zrovna snadna. Prinejmensim oddali nastup noveho protokolu.

    Jen technicka poznamka, jedna se o standard, implementaci bude mit furu a budou chraneny autorskym pravem, tady je problem primo v textu standardu, protoze je pokryt patentem, ktery vlastni Huawei. Takze bude nutne navrhnout novy standard, ktery bude napr. obsahovat jiny bezpecnostni mechanizmus.

    Ano uz to tady bylo, ale neni to o nic mene podle, navic me zrovna nenapada priklad, kdy by jeden z autoru poridil patent na spolecne reseni na sve jmeno bez vedomi spoluautoru.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    elviin avatar 28.6.2006 00:56 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Huawei
    Je nejaka jistota, ze se pripad nebude opakovat? Dokazu si predstavit, ze pri reseni sloziteho problemu jeden/dva z clenu skupiny proste nakormidluji vyvoj std tak, aby byl pro nej nejvyhodnejsi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.