GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.
Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.
Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.
Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
No, pěknej hromosvodto mě taky napadlo ... jakpak se bouřková elektřina vyrovnává s tím, že si nemá všímat tohoto stožáru, nýbrž těch tyčí umístěných mnohem níže? dali jste jí tam turistickou značku se směrovkama, kam má jít?
...betonari...Vida, na první pohled to vypadá jako nevinný obytný domeček na venkově, ale ve skutečnosti je to jen podstavec pro soustavu antén
Ve vzduchu je malo mista a technologie, ktera by pokryla ten cca 1Ge co potrebujeme v horizontu max. dvou let neni v dohledu.Co laser? Nemám představu o ceně, ale vzhledem k tomu, že ho používá komunitní síť u nás ve městě, tak to asi nebude úplně nedostupné.
Někteří mají rádi rychle a nahovno a někteří dlouho a pořádněNěkteří rádi platí za připojení desetitisíce, někteří raději něco málo sleví z požadavků a mají to za pár stovek
Samozrejme ze na tohle nelezou studenti, ti budou sedet v teple v kancelari nebo v zime, kdyz je vezmu na nejakou exkurzi po prazskych telehausech.Tak ale přijdou o spoustu legrace ^_^
prostě předpokládají, že lidi mají dost rozumu, aby z té plošiny nespadliPromin, ale tohle je fakt blbost. (S tim kolejistem souhlasim.)
Toto provedu několikrát a výsledek je ten, že k cíli se přibližuji minimální rychlostí, která umožní zastavit téměř "na místě".Tohle má háček - vagóny (prozměnu). Při té minimální rychlosti se odpojí blokování dveří a lidi budou vyskakovat ještě za jízdy. Což ve většině případů dopadne dobře, ale pokud vím, někdo se takhle už i zabil.
lidi ti budou vyskakovat za jízdy. A dřív či později se stane nějaká nehoda.Jejich blbost. Vidím docela často, jak lidé (tam, kde dveře nejsou blokované) otevírají dveře v mnohem vyšších rychlostech. Nevím, co z toho mají. Ale u toho pomalého dobrzďování bych v tom neviděl problém.
Jejich blbost.Zcela souhlasím. Ale raději prostě kousek popojdu, než abych hodinu čekal, než se vyšetří nehoda. A čím víc lidí bude vyskakovat, tím větší šance, že nějaká nehoda nastane. Samozřejmě řešení existuje - koupit nové vagóny s jinak řešením zamykáním. To ale bohužel hend tak nepůjde, protože Pendolino.
Nicméně zastavit na předem vybraném místě není tak jednoduché. Vzhledem k tomu, jak ty vagóny vypadají, si nedělám žádné iluze o tom, jak brzdí, respektive jak moc je předvídatelné, jak dobře budou brzdit. Takže nejjednodušší možnost - začnu brzdit v takovéhle vzdálenosti od nádraží a zabrzdím v tomto bodě - nepřipadá v úvahu. Dokud se nevymění vagóny, tak jediná možnost je namontovat do lokomotivy počítač, který bude snímat, jak vlak brzdí, vyhodnocovat to a brzdit odpovídajícím způsobem.Vzhledem k tomu, že u zastávek se strojvůdce trefí celkem přesně (5 metrů nehraje roli), tak si myslím, že je by se dokázal trefit i na nádraží. Spíš to bude tím, že jede pokaždé někdo jiný a má jiné návyky. A pokud zastaví ve vymezeném úseku, nikdo z nadřízených mu nic vytýkat nebude, takže ho nějací pasažéři naprosto netrápí.
Přidávám se k bugu od Kyosukeho. Tenhle zápisek by si zasloužil aspoň 200% ^_^Bejvávaly doby, kdy se dalo hodnotit 0,1,2,3. Nicméně tahle možnost byla zrušena proto, že ji téměř nikdo nevyužíval.
Tiskni Sdílej: