Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Doteraz som si myslel, že školy sú tu na to, aby nám dali vedomosti potrebné na úspešné presadenie sa v pracovnom živote. Ale teraz vážne pochybujem... Veď posúďte sami...
Všetko to začalo asi pred hodinou tým, že istá osoba sa ma na ICQ opýtala: "Viktor, máš program C?"
Hmmm... zaujímavá otázka... Po dlhej debate sme sa zhodli na tom, že potrebuje (na našej škole hojne využívané) vývojové prostredie Borland C.
Nič ľahšie, nakopnem apacha, dám mu link a je to... Teda aspoň som si to myslel... Len čo som mu ten link dal, opýtal sa ma: "to čo je...?" (Moja webstránka nemá v názve www, .com ani .sk ) Ale čo už, možno má za sebou ťažký deň a treba ísť naňho pomaly... Tak mu píšem: "Spusti Firefox a nakopíruj do adresného políčka ten link." A odpoveď? "Čo je to Firefox???"
Keď som mu vysvetlil, že je to webový prehliadač, zase sa blysol... "Jaaj, myslíš Explorer?"
Čo dodať? Hádam len to, že tá osoba je študent 3. ročníka SPŠ Elektrotechnickej s odborom !Počítačové systémy!
Čo si myslíte vy? Nepripadá vám to naše školstvo skostnatené, nemyslíte si, že v tomto systéme nemá kreativita miesto a všade sa od vás vyžaduje len sprosté nabiflenie sa poznámok v zošite?
Ako je možné, že zo škôl sa podarí dostať aj ľuďom, ktorí pomaly ani nevedia, čo vlastne študujú?
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
P.S. Týmto samozrejme nechcem haniť našu školu ani profesorov, pretože väčšina z nich požaduje, aby sme učivu naozaj rozumeli a tí, čo sa len biflia to u nich majú neraz poriadne ťažké...
Tiskni
Sdílej:
Inac... Ked som sa spoluziakov pytal, preco isli na tuto skolu, asi traja odpovedali: "Lebo ju mam najblizsie pri dome" a to myslim hovori samo za seba...Nevím, jak u vás na Slovensku, ale u nás aby byl člověk vděčný za to, že nějakou tu školu vůbec má v dosahu. Může za to (nejen) jistá osoba ve vládě s iniciálami P.B.
Nemá ale smysl se ve škole věnovat něčemu, co je na začátku studia čerstvé a na jeho konci zastaralé, což zrovna u počítačů platí dost často.
Tuhle hlášku jsem nepochopil. Když se někdo naučí Linux a Cčko, tak mu to bude k něčemu ještě pěkně dlouho.
Proč mám poslední dobou pocit, že Gentoo je nějaká distribuce pro puberťáky?To by mě též zajímalo.
void main(void) na zaciatku programu znamena... Ten Firefox uz je len taka ceresnicka na torte... (Myslim, ze "Program C" hovori za vsetko)
A já vám řeknu, že bych dokázal provozovat úžasnou univerzitu, jenom kdyby se nám neustále pod nohy nepletli ti mizerní studenti.Myslím, že to mluví za všechno
— Vzoromil Výměšek, arcikancléř NU (Otec Prasátek)
. Já osobně (a předpokládám, že ty taky) jsem se většinu skutečně zajímavých věcí nenaučil ve škole, ale sám.
Vezmi si kariéru průměrného učitele. Základní škola, gymnázium, pedák a potom? Správně, zase škola. Ti lidé často nic jiného, než školské prostředí neznají a ve spoustě oborů (hlavně v technických) je to chyba! Takže nejlépe učí většinou lidé, kteří prošli praxí a ještě lépe ti, kteří učí dobrovolně a rádi.
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
Spoplatnenie vysokošloského štúdia považujem za veľkú hlúposť. Keď som prvykrát počul (tuším z úst P. Ruska), že uvažujú o spoplatnení aj stredoškolského štúdia, tak som myslel, že odpadnem.
Prvoradým záujmom každého štátu by malo byť mať dostatok vzdelaných ľudí. Je to v záujme sebazachovania toho štátu. A to sa len veľmi ťažko dosiahne tak, že sa budú vyberať peniaze za štúdium. Pretože v konečnom dôsledku to nespôsobí nič iné, iba to, že na štúdium bude prichádzať stále menej a menej ľudí, ktorí síce hlavu majú, ale peniaze nie.
A môžeš štipendiá navrhnúť akokoľvek, vždy to bude pre potenciálneho študenta znamenať prekážku.
Druhá vec: Keď si študent bude platiť, to ako keby si to vzdelanie aj kúpil. Z pohľadu štátu je blbosť, pretože takto tí ľudia nemajú prečo pociťovať voči štátu žiadnu vďačnosť.
ad 3) vytvorí sa nezdravý trhový mechanizmus. Študent: "Ja som si zaplatil, tak chcem skúšku" Vyučujúci: "Tí študáci na toto štúdium vyhodili kopu peňazí, tak prečo by som ich nemal nechať prejsť?"
Naozaj si myslíš, že kvalita štúdia závisí od peňazí? Keby to tak bolo, prečo aj dnes niektorí vyučujúci naučiť dokážu a iní nie? A pritom sú rovnako platení.
Školy si aj tak platíš sám (alebo tvoji rodičia).Veď aj o to mi ide. Peniaze na školstvo dávam formou daní tak, či tak. Prečo by som potom mal ešte extra platiť? Navyše za niečo, čo je koniec koncov v záujme tohto štátu? A načo by sa poplatky zavádzali, keď by sa takto získané peniaze zároveň rozdali na pôžičkách? (Videl si mimochodom, ako tieto pôžičky navrhovalo mimnisterstvo?) Cesta k lepšiemu školstvu vedie cez zmenu osnov a kvalitnú prípravu vyučujúcich.
v spojení s kvalitným štipendijným programom.Ten stipendijny program by trebalo navrhnut fakt dobre, aby nedochadzalo k takymto situaciam, zo po prekroceni mesacneho prijmu na clena rodiny o 25,-Sk sa mohol ist student past... Je mi jasne, ze vlada by tieto naklady chcela stlacit presne takymito metodami, avsak keby sa to ustriehlo, a ten program by bol naozaj kvalitny, taketo veci by sa stavat nemuseli... Takisto by trebalo upravit aj splacanie tejto pozicky... napriklad student by pozicku zacal splacat az po urcitej dobe od ukoncenia studia... alebo by mohli fungovat rozne "zlavy" za dosiahnute vysledky alebo ocenenia...