Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Doteraz som si myslel, že školy sú tu na to, aby nám dali vedomosti potrebné na úspešné presadenie sa v pracovnom živote. Ale teraz vážne pochybujem... Veď posúďte sami...
Všetko to začalo asi pred hodinou tým, že istá osoba sa ma na ICQ opýtala: "Viktor, máš program C?"
Hmmm... zaujímavá otázka... Po dlhej debate sme sa zhodli na tom, že potrebuje (na našej škole hojne využívané) vývojové prostredie Borland C.
Nič ľahšie, nakopnem apacha, dám mu link a je to... Teda aspoň som si to myslel... Len čo som mu ten link dal, opýtal sa ma: "to čo je...?" (Moja webstránka nemá v názve www, .com ani .sk ) Ale čo už, možno má za sebou ťažký deň a treba ísť naňho pomaly... Tak mu píšem: "Spusti Firefox a nakopíruj do adresného políčka ten link." A odpoveď? "Čo je to Firefox???"
Keď som mu vysvetlil, že je to webový prehliadač, zase sa blysol... "Jaaj, myslíš Explorer?"
Čo dodať? Hádam len to, že tá osoba je študent 3. ročníka SPŠ Elektrotechnickej s odborom !Počítačové systémy!
Čo si myslíte vy? Nepripadá vám to naše školstvo skostnatené, nemyslíte si, že v tomto systéme nemá kreativita miesto a všade sa od vás vyžaduje len sprosté nabiflenie sa poznámok v zošite?
Ako je možné, že zo škôl sa podarí dostať aj ľuďom, ktorí pomaly ani nevedia, čo vlastne študujú?
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
P.S. Týmto samozrejme nechcem haniť našu školu ani profesorov, pretože väčšina z nich požaduje, aby sme učivu naozaj rozumeli a tí, čo sa len biflia to u nich majú neraz poriadne ťažké...
Tiskni
Sdílej:
Inac... Ked som sa spoluziakov pytal, preco isli na tuto skolu, asi traja odpovedali: "Lebo ju mam najblizsie pri dome" a to myslim hovori samo za seba...Nevím, jak u vás na Slovensku, ale u nás aby byl člověk vděčný za to, že nějakou tu školu vůbec má v dosahu. Může za to (nejen) jistá osoba ve vládě s iniciálami P.B.
Nemá ale smysl se ve škole věnovat něčemu, co je na začátku studia čerstvé a na jeho konci zastaralé, což zrovna u počítačů platí dost často.
Tuhle hlášku jsem nepochopil. Když se někdo naučí Linux a Cčko, tak mu to bude k něčemu ještě pěkně dlouho.
Proč mám poslední dobou pocit, že Gentoo je nějaká distribuce pro puberťáky?To by mě též zajímalo.
void main(void)
na zaciatku programu znamena... Ten Firefox uz je len taka ceresnicka na torte... (Myslim, ze "Program C" hovori za vsetko)
A já vám řeknu, že bych dokázal provozovat úžasnou univerzitu, jenom kdyby se nám neustále pod nohy nepletli ti mizerní studenti.Myslím, že to mluví za všechno
— Vzoromil Výměšek, arcikancléř NU (Otec Prasátek)
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
Spoplatnenie vysokošloského štúdia považujem za veľkú hlúposť. Keď som prvykrát počul (tuším z úst P. Ruska), že uvažujú o spoplatnení aj stredoškolského štúdia, tak som myslel, že odpadnem.
Prvoradým záujmom každého štátu by malo byť mať dostatok vzdelaných ľudí. Je to v záujme sebazachovania toho štátu. A to sa len veľmi ťažko dosiahne tak, že sa budú vyberať peniaze za štúdium. Pretože v konečnom dôsledku to nespôsobí nič iné, iba to, že na štúdium bude prichádzať stále menej a menej ľudí, ktorí síce hlavu majú, ale peniaze nie.
A môžeš štipendiá navrhnúť akokoľvek, vždy to bude pre potenciálneho študenta znamenať prekážku.
Druhá vec: Keď si študent bude platiť, to ako keby si to vzdelanie aj kúpil. Z pohľadu štátu je blbosť, pretože takto tí ľudia nemajú prečo pociťovať voči štátu žiadnu vďačnosť.
ad 3) vytvorí sa nezdravý trhový mechanizmus. Študent: "Ja som si zaplatil, tak chcem skúšku" Vyučujúci: "Tí študáci na toto štúdium vyhodili kopu peňazí, tak prečo by som ich nemal nechať prejsť?"
Naozaj si myslíš, že kvalita štúdia závisí od peňazí? Keby to tak bolo, prečo aj dnes niektorí vyučujúci naučiť dokážu a iní nie? A pritom sú rovnako platení.
Školy si aj tak platíš sám (alebo tvoji rodičia).Veď aj o to mi ide. Peniaze na školstvo dávam formou daní tak, či tak. Prečo by som potom mal ešte extra platiť? Navyše za niečo, čo je koniec koncov v záujme tohto štátu? A načo by sa poplatky zavádzali, keď by sa takto získané peniaze zároveň rozdali na pôžičkách? (Videl si mimochodom, ako tieto pôžičky navrhovalo mimnisterstvo?) Cesta k lepšiemu školstvu vedie cez zmenu osnov a kvalitnú prípravu vyučujúcich.
v spojení s kvalitným štipendijným programom.Ten stipendijny program by trebalo navrhnut fakt dobre, aby nedochadzalo k takymto situaciam, zo po prekroceni mesacneho prijmu na clena rodiny o 25,-Sk sa mohol ist student past... Je mi jasne, ze vlada by tieto naklady chcela stlacit presne takymito metodami, avsak keby sa to ustriehlo, a ten program by bol naozaj kvalitny, taketo veci by sa stavat nemuseli... Takisto by trebalo upravit aj splacanie tejto pozicky... napriklad student by pozicku zacal splacat az po urcitej dobe od ukoncenia studia... alebo by mohli fungovat rozne "zlavy" za dosiahnute vysledky alebo ocenenia...