Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červenec (YouTube).
Konečně se ochladilo, možná i díky tomu přestaly na chvíli padat rakety jako přezrálé hrušky, díky čemuž se na Virtuální Bastlírně dostane i na jiná, přízemnější témata. Pokud si chcete jako každý měsíc popovídat s dalšími bastlíři, techniky, vědci a profesory u virtuálního pokecu u piva, Virtuální Bastlírna je tu pro Vás.
Ještě před ochlazením se drát na vedení V411 roztáhl o 17 metrů (přesné číslo není známé, ale drát nepřežil) a způsobil tak… více »Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
PixiEditor byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní univerzální all-in-one 2D grafický editor. Zvládne rastrovou i vektorovou grafiku, pixel art, k tomu animace a efekty pomocí uzlového grafu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU LGPL 3.0.
Byly představeny novinky v Raspberry Pi Connect for Organisations. Vylepšen byl protokol auditu pro lepší zabezpečení. Raspberry Pi Connect je oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče. Verze pro organizace je placená. Cena je 0,50 dolaru za zařízení za měsíc.
CISA (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency) oznámila veřejnou dostupnost škálovatelné a distribuované platformy Thorium pro automatizovanou analýzu malwaru. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 3. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia Proton Authenticator. S otevřeným zdrojovým kódem a k dispozici na všech zařízeních. Snadno a bezpečně synchronizujte a zálohujte své 2FA kódy. K používání nepotřebujete Proton Account.
Argentinec, který byl náhodně zachycen Google Street View kamerou, jak se zcela nahý prochází po svém dvorku, vysoudil od internetového giganta odškodné. Soud uznal, že jeho soukromí bylo opravdu porušeno – Google mu má vyplatit v přepočtu asi 12 500 dolarů.
Eben Upton, CEO Raspberry Pi Holdings, informuje o RP2350 A4, RP2354 a nové hackerské výzvě. Nový mikrokontrolér RP2350 A4 řeší chyby, i bezpečnostní, předchozího RP2350 A2. RP2354 je varianta RP2350 s 2 MB paměti. Vyhlášena byla nová hackerská výzva. Vyhrát lze 20 000 dolarů.
Doteraz som si myslel, že školy sú tu na to, aby nám dali vedomosti potrebné na úspešné presadenie sa v pracovnom živote. Ale teraz vážne pochybujem... Veď posúďte sami...
Všetko to začalo asi pred hodinou tým, že istá osoba sa ma na ICQ opýtala: "Viktor, máš program C?"
Hmmm... zaujímavá otázka... Po dlhej debate sme sa zhodli na tom, že potrebuje (na našej škole hojne využívané) vývojové prostredie Borland C.
Nič ľahšie, nakopnem apacha, dám mu link a je to... Teda aspoň som si to myslel... Len čo som mu ten link dal, opýtal sa ma: "to čo je...?" (Moja webstránka nemá v názve www, .com ani .sk ) Ale čo už, možno má za sebou ťažký deň a treba ísť naňho pomaly... Tak mu píšem: "Spusti Firefox a nakopíruj do adresného políčka ten link." A odpoveď? "Čo je to Firefox???"
Keď som mu vysvetlil, že je to webový prehliadač, zase sa blysol... "Jaaj, myslíš Explorer?"
Čo dodať? Hádam len to, že tá osoba je študent 3. ročníka SPŠ Elektrotechnickej s odborom !Počítačové systémy!
Čo si myslíte vy? Nepripadá vám to naše školstvo skostnatené, nemyslíte si, že v tomto systéme nemá kreativita miesto a všade sa od vás vyžaduje len sprosté nabiflenie sa poznámok v zošite?
Ako je možné, že zo škôl sa podarí dostať aj ľuďom, ktorí pomaly ani nevedia, čo vlastne študujú?
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
P.S. Týmto samozrejme nechcem haniť našu školu ani profesorov, pretože väčšina z nich požaduje, aby sme učivu naozaj rozumeli a tí, čo sa len biflia to u nich majú neraz poriadne ťažké...
Tiskni
Sdílej:
Inac... Ked som sa spoluziakov pytal, preco isli na tuto skolu, asi traja odpovedali: "Lebo ju mam najblizsie pri dome" a to myslim hovori samo za seba...Nevím, jak u vás na Slovensku, ale u nás aby byl člověk vděčný za to, že nějakou tu školu vůbec má v dosahu. Může za to (nejen) jistá osoba ve vládě s iniciálami P.B.
Nemá ale smysl se ve škole věnovat něčemu, co je na začátku studia čerstvé a na jeho konci zastaralé, což zrovna u počítačů platí dost často.
Tuhle hlášku jsem nepochopil. Když se někdo naučí Linux a Cčko, tak mu to bude k něčemu ještě pěkně dlouho.
Proč mám poslední dobou pocit, že Gentoo je nějaká distribuce pro puberťáky?To by mě též zajímalo.
void main(void)
na zaciatku programu znamena... Ten Firefox uz je len taka ceresnicka na torte... (Myslim, ze "Program C" hovori za vsetko)
A já vám řeknu, že bych dokázal provozovat úžasnou univerzitu, jenom kdyby se nám neustále pod nohy nepletli ti mizerní studenti.Myslím, že to mluví za všechno
— Vzoromil Výměšek, arcikancléř NU (Otec Prasátek)
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
Spoplatnenie vysokošloského štúdia považujem za veľkú hlúposť. Keď som prvykrát počul (tuším z úst P. Ruska), že uvažujú o spoplatnení aj stredoškolského štúdia, tak som myslel, že odpadnem.
Prvoradým záujmom každého štátu by malo byť mať dostatok vzdelaných ľudí. Je to v záujme sebazachovania toho štátu. A to sa len veľmi ťažko dosiahne tak, že sa budú vyberať peniaze za štúdium. Pretože v konečnom dôsledku to nespôsobí nič iné, iba to, že na štúdium bude prichádzať stále menej a menej ľudí, ktorí síce hlavu majú, ale peniaze nie.
A môžeš štipendiá navrhnúť akokoľvek, vždy to bude pre potenciálneho študenta znamenať prekážku.
Druhá vec: Keď si študent bude platiť, to ako keby si to vzdelanie aj kúpil. Z pohľadu štátu je blbosť, pretože takto tí ľudia nemajú prečo pociťovať voči štátu žiadnu vďačnosť.
ad 3) vytvorí sa nezdravý trhový mechanizmus. Študent: "Ja som si zaplatil, tak chcem skúšku" Vyučujúci: "Tí študáci na toto štúdium vyhodili kopu peňazí, tak prečo by som ich nemal nechať prejsť?"
Naozaj si myslíš, že kvalita štúdia závisí od peňazí? Keby to tak bolo, prečo aj dnes niektorí vyučujúci naučiť dokážu a iní nie? A pritom sú rovnako platení.
Školy si aj tak platíš sám (alebo tvoji rodičia).Veď aj o to mi ide. Peniaze na školstvo dávam formou daní tak, či tak. Prečo by som potom mal ešte extra platiť? Navyše za niečo, čo je koniec koncov v záujme tohto štátu? A načo by sa poplatky zavádzali, keď by sa takto získané peniaze zároveň rozdali na pôžičkách? (Videl si mimochodom, ako tieto pôžičky navrhovalo mimnisterstvo?) Cesta k lepšiemu školstvu vedie cez zmenu osnov a kvalitnú prípravu vyučujúcich.
v spojení s kvalitným štipendijným programom.Ten stipendijny program by trebalo navrhnut fakt dobre, aby nedochadzalo k takymto situaciam, zo po prekroceni mesacneho prijmu na clena rodiny o 25,-Sk sa mohol ist student past... Je mi jasne, ze vlada by tieto naklady chcela stlacit presne takymito metodami, avsak keby sa to ustriehlo, a ten program by bol naozaj kvalitny, taketo veci by sa stavat nemuseli... Takisto by trebalo upravit aj splacanie tejto pozicky... napriklad student by pozicku zacal splacat az po urcitej dobe od ukoncenia studia... alebo by mohli fungovat rozne "zlavy" za dosiahnute vysledky alebo ocenenia...