Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.
Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.
ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.
Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.
Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.
Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.
Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.
50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.
Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.
Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].
Doteraz som si myslel, že školy sú tu na to, aby nám dali vedomosti potrebné na úspešné presadenie sa v pracovnom živote. Ale teraz vážne pochybujem... Veď posúďte sami...
Všetko to začalo asi pred hodinou tým, že istá osoba sa ma na ICQ opýtala: "Viktor, máš program C?"
Hmmm... zaujímavá otázka... Po dlhej debate sme sa zhodli na tom, že potrebuje (na našej škole hojne využívané) vývojové prostredie Borland C.
Nič ľahšie, nakopnem apacha, dám mu link a je to... Teda aspoň som si to myslel... Len čo som mu ten link dal, opýtal sa ma: "to čo je...?" (Moja webstránka nemá v názve www, .com ani .sk ) Ale čo už, možno má za sebou ťažký deň a treba ísť naňho pomaly... Tak mu píšem: "Spusti Firefox a nakopíruj do adresného políčka ten link." A odpoveď? "Čo je to Firefox???"
Keď som mu vysvetlil, že je to webový prehliadač, zase sa blysol... "Jaaj, myslíš Explorer?"
Čo dodať? Hádam len to, že tá osoba je študent 3. ročníka SPŠ Elektrotechnickej s odborom !Počítačové systémy!
Čo si myslíte vy? Nepripadá vám to naše školstvo skostnatené, nemyslíte si, že v tomto systéme nemá kreativita miesto a všade sa od vás vyžaduje len sprosté nabiflenie sa poznámok v zošite?
Ako je možné, že zo škôl sa podarí dostať aj ľuďom, ktorí pomaly ani nevedia, čo vlastne študujú?
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
P.S. Týmto samozrejme nechcem haniť našu školu ani profesorov, pretože väčšina z nich požaduje, aby sme učivu naozaj rozumeli a tí, čo sa len biflia to u nich majú neraz poriadne ťažké...
Tiskni Sdílej:
Inac... Ked som sa spoluziakov pytal, preco isli na tuto skolu, asi traja odpovedali: "Lebo ju mam najblizsie pri dome" a to myslim hovori samo za seba...Nevím, jak u vás na Slovensku, ale u nás aby byl člověk vděčný za to, že nějakou tu školu vůbec má v dosahu. Může za to (nejen) jistá osoba ve vládě s iniciálami P.B.
Nemá ale smysl se ve škole věnovat něčemu, co je na začátku studia čerstvé a na jeho konci zastaralé, což zrovna u počítačů platí dost často.
Tuhle hlášku jsem nepochopil. Když se někdo naučí Linux a Cčko, tak mu to bude k něčemu ještě pěkně dlouho.
Proč mám poslední dobou pocit, že Gentoo je nějaká distribuce pro puberťáky?To by mě též zajímalo.
void main(void)
na zaciatku programu znamena... Ten Firefox uz je len taka ceresnicka na torte... (Myslim, ze "Program C" hovori za vsetko)
A já vám řeknu, že bych dokázal provozovat úžasnou univerzitu, jenom kdyby se nám neustále pod nohy nepletli ti mizerní studenti.Myslím, že to mluví za všechno . Já osobně (a předpokládám, že ty taky) jsem se většinu skutečně zajímavých věcí nenaučil ve škole, ale sám. Vezmi si kariéru průměrného učitele. Základní škola, gymnázium, pedák a potom? Správně, zase škola. Ti lidé často nic jiného, než školské prostředí neznají a ve spoustě oborů (hlavně v technických) je to chyba! Takže nejlépe učí většinou lidé, kteří prošli praxí a ještě lépe ti, kteří učí dobrovolně a rádi.
— Vzoromil Výměšek, arcikancléř NU (Otec Prasátek)
Myslím, že jediná cesta, ako zabrániť takémuto trendu je reforma školstva a spoplatnenie nielen vysokoškolského, ale aj stredoškolského vzdelávania v spojení s kvalitným štipendijným programom. Čo vy na to?
Spoplatnenie vysokošloského štúdia považujem za veľkú hlúposť. Keď som prvykrát počul (tuším z úst P. Ruska), že uvažujú o spoplatnení aj stredoškolského štúdia, tak som myslel, že odpadnem.
Prvoradým záujmom každého štátu by malo byť mať dostatok vzdelaných ľudí. Je to v záujme sebazachovania toho štátu. A to sa len veľmi ťažko dosiahne tak, že sa budú vyberať peniaze za štúdium. Pretože v konečnom dôsledku to nespôsobí nič iné, iba to, že na štúdium bude prichádzať stále menej a menej ľudí, ktorí síce hlavu majú, ale peniaze nie.
A môžeš štipendiá navrhnúť akokoľvek, vždy to bude pre potenciálneho študenta znamenať prekážku.
Druhá vec: Keď si študent bude platiť, to ako keby si to vzdelanie aj kúpil. Z pohľadu štátu je blbosť, pretože takto tí ľudia nemajú prečo pociťovať voči štátu žiadnu vďačnosť.
ad 3) vytvorí sa nezdravý trhový mechanizmus. Študent: "Ja som si zaplatil, tak chcem skúšku" Vyučujúci: "Tí študáci na toto štúdium vyhodili kopu peňazí, tak prečo by som ich nemal nechať prejsť?"
Naozaj si myslíš, že kvalita štúdia závisí od peňazí? Keby to tak bolo, prečo aj dnes niektorí vyučujúci naučiť dokážu a iní nie? A pritom sú rovnako platení.
Školy si aj tak platíš sám (alebo tvoji rodičia).Veď aj o to mi ide. Peniaze na školstvo dávam formou daní tak, či tak. Prečo by som potom mal ešte extra platiť? Navyše za niečo, čo je koniec koncov v záujme tohto štátu? A načo by sa poplatky zavádzali, keď by sa takto získané peniaze zároveň rozdali na pôžičkách? (Videl si mimochodom, ako tieto pôžičky navrhovalo mimnisterstvo?) Cesta k lepšiemu školstvu vedie cez zmenu osnov a kvalitnú prípravu vyučujúcich.
v spojení s kvalitným štipendijným programom.Ten stipendijny program by trebalo navrhnut fakt dobre, aby nedochadzalo k takymto situaciam, zo po prekroceni mesacneho prijmu na clena rodiny o 25,-Sk sa mohol ist student past... Je mi jasne, ze vlada by tieto naklady chcela stlacit presne takymito metodami, avsak keby sa to ustriehlo, a ten program by bol naozaj kvalitny, taketo veci by sa stavat nemuseli... Takisto by trebalo upravit aj splacanie tejto pozicky... napriklad student by pozicku zacal splacat az po urcitej dobe od ukoncenia studia... alebo by mohli fungovat rozne "zlavy" za dosiahnute vysledky alebo ocenenia...