abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:00 | Nová verze

    AlmaLinux OS byl vydán ve verzích 9.8 s kódovým jménem Olive Jaguar a 10.2 s kódovým jménem Lavender Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání (9.8 a 10.2). Opraveny byly zranitelnosti Copy Fail (CVE-2026-31431), Dirty FRAG, Fragnesia (CVE-2026-46300), nginx Rift (CVE-2026-42945) a SSH Keysign Pwn (CVE-2026-46333).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | IT novinky

    Seznam.cz vykázal za rok 2025 tržby v celkové hodnotě 6,454 miliardy korun. Oproti roku 2024 nárůst o 3,68 %. Zisk před zdaněním oproti předcházejícímu roku poklesl, a to o 11,21 % na 1,330 miliardy korun. Vlastní velké jazykové modely SeLLMa najdou dnes uživatelé téměř na všech seznamáckých službách. Na všechny obsahové služby byla zavedena technologie text-to-speech, díky níž si mohou uživatelé přehrát články v audio verzi namluvené

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | IT novinky

    Vláda představila strategické digitalizační projekty. Roadmapa zahrnuje celkem 55 projektů napříč státní správou, z toho 22 prioritních projektů vycházejících přímo z programového prohlášení vlády a 33 projektů založených na platné legislativě. Portfolio pokrývá oblasti financí, zdravotnictví, digitální identity, dat, registrů, dopravy, krizového řízení, sociálních agend i kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1720 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    2.1.2006 19:18 Pinhead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Tak to si fakt googlil asi jako blázen, protože kdybys googlil jako příčetný a do vyhledávacího políčka napsal mp32ogg, tak máš skriptík hned jako 1. odkaz :o)))
    brozkeff avatar 2.1.2006 19:24 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Hehe,
    a kdo psal, že chce nějaké skripty? Mě "stačí" poctivé klikátko ala Windows:-)
    David Watzke avatar 2.1.2006 19:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hehe,
    A kdo psal že chce nějaký klikátko a že je Windowsák? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.1.2006 15:12 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hehe -- FLAME
    OT: [flame]Takhle to dopadá, když si kdejaký linuxák myslí, že musí přesvědčit všechny windowsáky, aby přešli na Linux. Pak nám do naší božské příkazové řádky akorát zanáší nějaké obskurní ťukací manévry s hlodavcama :-D[/flame]
    θηριον ειμι
    2.1.2006 20:03 USAMA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    A nebo napsat v debianovi apt-get install mp32ogg. A potom napsat na příkazovku mp32ogg ~/Hudba/* a je to. funguje to stoprocentně. Žádné klikací udělátko na to nemá.... :-))
    David Watzke avatar 2.1.2006 19:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Moje NCoda. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2006 19:49 Pinhead
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Jojo to vypadá taky dobře. Já jsem jednou sháněl m4a2mp3. A sehnal.:-)
    2.1.2006 19:29 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    K čemu je dobré převádět mp3 na ogg? Mp3 je ztrátová komprese, ogg taky, takže při převodu do mp3 jsi přišel o nějaké informace a když to převedeš ještě na ogg, tak přijdeš o další.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    David Watzke avatar 2.1.2006 19:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Já třeba rozdíl neslyším a za tu poloviční velikost to stojí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2006 19:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    To se mě nedavno někdo ptal, čím by mohl zakódovat mp3 do nižšího bitrate než 64kbps. Proč radši nemlátíte doma do trubek od topení, vždyť to bude znít stejně.
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 2.1.2006 20:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Kolem 80 kbps Ogg je IMHO ideální... neslyším tam žádnej hnus (pokud to není hnus už z mp3)...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2006 20:20 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Sice nejsem žádný hudební maniak, ale už jsem potkal skladby, kde jsem poznal rozdíl mezi 128kbps a 256kbps u mp3, takže bych ten datový tok moc nepodceňoval... Možná bude rozdíl v tom co posloucháme za hudbu, jestli duc-duc-duc nebo nějaký metal případně něco "klasického".
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    David Watzke avatar 2.1.2006 20:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    V tom určitě bude rozdíl. :-) Já nemám problém s ničím, kromě něčeho klasického, protože to se tu neobjeví. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2006 20:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Já dávám Ogg vorbis na 160kpbs a přijde mi to taky dost dobré :-) Pro menší čísla nevidím důvod.
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 2.1.2006 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Pro menší čísla nevidím důvod.
    Já jo - bude to 2x menší a nepoznám rozdíl...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.1.2006 21:08 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Zkus MIDI soubory - taky to zní stejně a má to pár kB.
    David Watzke avatar 2.1.2006 21:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Vtipné...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Valoun avatar 2.1.2006 21:21 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Souhlasím. Pro mé uši platí že ogg@80-88 = mp3@192-256. A to poslouchám ledasco, rock, jazz, folklore, pop. A proč se s tím namáhat? Protože mi to ušetřilo 20GB na disku. O úspoře drahocenného místa na CD při ripování filmů ani nemluvím.
    brozkeff avatar 2.1.2006 22:09 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Jak kde...
    já oggy beru právě taky proto, že na těch 80kbps tam ještě nejsou slyšet "artefakty" jako v mp3 pod 128. Tudíž to je ideální pro přenos po internetu a tudíž i vhodné pro případný streaming... prostě to jsou takové "otevřené" WMA.

    Rozdíl mezi Oggem na 80kbps a na 160kbps poznáš na trošku lepší sestavě - kvalitní zvukovka, pořádné repro nebo sluchátka. Tam už BUDE slyšet, že na 80kbps to je celé takové ploché a nevýrazné... chybějící dynamika,... tudíž dostačující pro mluvené slovo nebo jakýsi "LQ" záznam, který posílám mejlem, ale sám bych si v tom všechnu hudbu nekomprimoval.
    brozkeff avatar 2.1.2006 21:47 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše OGG@160kbps?
    Já mám MP3 obvykle na 160kbps a přijde mi to optimální. MP3 jsou mimochodem jediným kompresním formátem, co můj plastový diskmen umí. Navíc nemám žádná hifi sluchátka, a kromě toho, dekodér na tom diskmenu asi žádný zázrak taky nebude...

    OGG chci občas tehdy, kdy chci něco někomu poslat (například nedávno vlastní záznam co jsem hrál na klavír :e) ... nechce někdo?:D) a moje úzké upload hrdlo 64kbps má radši oggy na 80kbps (resp. 48kbps na mono) než mp3 na 160. Nebo si do nich převádím věci, co zaručeně na diskmenu poslouchat nebudu, na CD si je pálit taky nebudu, a mám je jenom na disku... dokud je nesmažu a nenahradím něčím jiným. Třeba takové mluvené slovo - cimrmani apod. je mě jedno, jestli bude ve stereu mp3 192kbps nebo v monu ogg 48kbps...
    3.1.2006 14:19 HarryFotter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OGG@160kbps?
    Jasně .), dej odkaz nebo svirga@gmail.com. Taktéž hraju na klavír (občas ;)), takže si rád poslechnu cizí práci :).

    Ať žije metalový linux...
    3.1.2006 20:31 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    ono taky zalezi, co poslouchas za hudbu, ze. Na nejakej punk staci 128, ale Beethovena pod 192 nema ani cenu stahovat/grabovat/poslouchat.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    3.1.2006 22:59 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    no tak to je trefa jak z brokovnice ...

    von ten punk je na zkreslení zrovna hóóódně citlivej, ono není zkreslení jak zkreslení - když proženu kytaru přebuzeným elektronkovým zesilovačem a tím ji zkreslím, dostanu takový spektrum, že se mp3/ogg/jakýmukoliv kodéru zamotaj rovnice a sežere hodně bitíků, aby nevyplivnul srajdu ...

    naopak "Beethovena" - a jakýho Beethovena? copak se zachovala nějaká jeho nahrávka? to těžko, takže otázka jest způsob interpretace, kvalita původní nahrávky, dynamika, o jakou skladbu šlo - tedy nástrojové obsazení, atd.

    co se charakteru zkreslení týče, musím říct, že bych jako 128 kbps mptrosku radši poslouchal nějakou klavírní sonátu nežli kvalitní punk, a naopak třeba na klasickým magneťáku bych poslouchal radši ten punk než tu klavírní sonátu ... každý to má svý specifika a ohrnout nad tím nos ve stylu "na [to co neposlouchám] stačí cokoliv, ale na [můj nemainstreamový styl] je to málo" není nic než blbá snobárna
    brozkeff avatar 3.1.2006 23:10 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Všetko má svá špecifiká:-)
    Nevím, kde je chyba, asi v reprosoustavě Tesla (takové ty dvě klasické 10W bedny, znáte, ne?) a zvukové kartě AC97. Ale metal je obvykle stejně znějící (tzn. kýbl příborů puštěný na kamenné schody:) jak z originálního CD, tak i z ripu MP3@160kbps. Tak nevím:-/

    Naopak takový folk mě přijde že se dá poslouchat na čemkoliv a i při 128kbit.

    Vážná hudba.. hm, tady asi zase záleží na té soustavě, totéž - jestli CDDA nebo mp3@160kbps, prostě to nepoznám.

    Jinak jsem pochopil proč je popík tak populární - protože na něj není potřeba žádné drahé vybavení - na křííídla motýýýýlíííí nebo tabáááááček opravdu stačí i ty levné plastové krámy... neposlouchatelný to je za každý situace :-D
    4.1.2006 13:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Všetko má svá špecifiká:-)
    tak ňák ...

    co se folku týče, co já si pod tím představím, stačilo by mi s přehledem mptroska kolem 80 kbps - totiž, takový jeden zpěvák s kytarou/harmonikou neplodí příliš mnoho prostorové informace, stačí mono ... na druhou stranu, u skladeb jako Kulatý obdélníky od Hop Trop (to není folk?) bych pod průměr kolem 180 kbps nechodil ...
    3.1.2006 12:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Já třeba rozdíl neslyším a za tu poloviční velikost to stojí...
    na to se dá říct jediné: kup si uši a zkus si je nainstalovat do těch dvou děr, co máš v hlavě zboku ... :-D
    brozkeff avatar 3.1.2006 18:21 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Buduj blog, posíláš flame
    <flame> Ať žije věčný boj mezi audiofily a běžnými uživateli, co mají plastové bedničky za 120Kč ke své zvukové kartě AC'97! :-D </flame>
    3.1.2006 23:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Buduj blog, posíláš flame
    nikoliv, nehodlám s nikým o toto bojovat, jenom se snažím Davidovi říct, že není na světě sám, resp. jeho názor není na světě sám, a že by si mohl ty své pubertální kecy nechat od cesty ... jeho poznámka byla naprosto mimo, Zdenda (IMO) mluvil úplně o něčem jiném
    4.1.2006 00:46 tom84 | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    A jak se takove usi instaluji? Zkousel jsem vse mozne,... Zhavil jsem guugla jak blazen a zadne how-to ci navod sem nenasel :( . Nemusi se do jadra natahnout nejaky modul?? :))
    "One World, One web, One program" - Microsoft Promo "Ein Volk, Ein Reich, Ein Fuhrer" - Adolf Hitler
    3.1.2006 12:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    K čemu je dobré převádět mp3 na ogg?
    jojo, taky mě to zarazilo ... ale ještě víc jsem se podivil nad formulací:

    ... oggů a dalších formátů pro linux

    on je ogg (resp ogg-vorbis) "formát pro linux"? ono nejde v linuxu používat mp3 (když už je jednou mám)? to jsou mi věci po kdovíkolika deci ...
    brozkeff avatar 3.1.2006 18:18 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Opraveno,
    to bylo nejednoznačně formulované. Nemyslel jsem tím že by ogg byl formát pro linux, ale že chci program pro linux, co umí převádět mp3 do oggů a dalších formátů. Teď už to je snad jasné, ne?
    3.1.2006 23:09 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opraveno,
    ó nikoliv, pořád není zodpovězeno, jaký je důvod k převodu (speciálně mp3 => ogg, a jestli není jasné, kam směřuji, tak svoji poznámku výše trošku otočím - jestliže ogg je tak strašně výhodný, proč nebyl používán už ve Window$, v tom také není problém, (nejen) WinAmp ogg-vorbis přehrát umí a kodér je též bez problémů dostupný ...) ???
    brozkeff avatar 3.1.2006 23:16 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Linux na to nemá vliv,
    80% času pořád trávím v Oknech, a na linux přecházím tak jaksi pomaloučku a po kapkách, a hraju si v něm obvykle jen když mám čas (což bohužel v poslední době už moc nemám). Prostě se mě rychlostí, stabilitou a tak celkovou ergonomií zalíbil víc než Windows. Jenomže na něm moc neumím, a těžko se mě shání vhodné alternativy k programům na které jsem byl zvyklý z Win (resp. na které ještě JSEM zvyklý a které ve Win doposud používám). No a zrovna jsem byl v linuxu a potřeboval jsem něco překonvertit ANO, DO NIŽŠÍ HNUSNÉ 96kbit bitrate, abych to mohl jednodušeji poslat na internet.

    OGG má podobné kvalitativní vlastnosti jako WMA (spíš lepší), je otevřený a přehratelný v každém linuxu (a ve winampu ve win taky). Proto když chci něco v nižší bitrate, tak namísto "populárních" wma použiju ten ogg.

    Uff, ještě něco?
    4.1.2006 13:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux na to nemá vliv,
    ... 96kbit bitrate, abych to mohl jednodušeji poslat na internet.
    to je ta podstatná informace ... článek vyzněl "hurá z win na lin, hurá z mp3 na ogg", což je blbost, s prominutím, pokud účel byl poslat soubory a jediné oč šlo bylo, že místo postupu "mp3 => mp3 s nižší bitrate" se použil postup "mp3 => ogg s nižší bitrate", pak samozřejmě výše uvedená připomínka padá ...
    brozkeff avatar 4.1.2006 16:10 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Jdu to opravit,
    hm, to mě tak nějak nenapadlo. Jdu to do článečku doplnit, aby to nevypadalo, jakej to jsem linuksák.
    6.1.2006 22:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdu to opravit,
    ok, hlavně že jsme si to vyjasnili :-D
    2.1.2006 19:45 TomV
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Vzpomínáte na 15 let staré Norton Utilites s jejich Norton Integratorem? To byl nástroj, kterým si mohl uživatel naklikat vhodné parametry k utilitám spouštěným z příkazového řádku. Tak si říkám, jestli by nám klikačům nepomohl nějaký gui/konzolový "script integrator", kterému by se nějakým XML vysvětlilo, jaké přepínače ten který skript/utilita žere, jaké hodnoty ty přepínače chtějí, zda jsou povinné či volitelné atd. atp., přihodilo se pár řádek nápovědy okopírovaných z man stránek či readme a utilita už by vyplivla úhledný panýlek, kde by si člověk mohl naklikat, co chce a dole by viděl příkazovou řádku, kterou právě stvořil - podobným způsobem (bez toho XML) fungoval právě Norton Integrator ...

    No a kdyby ta utilita ještě uměla vybrané parametry zkompilovat jako položku kontextové nabídky pro určitý typ souborů, pak by třeba odpadla potřeba spouštět přes Wine wokenní programy ...
    2.1.2006 20:22 kar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    Pakliže tomu správně rozumím, jde o to, přečíst nápovědu, spustit textový editor a napsat triviální skript -- ovšem mít u toho pocit, že dělám něco úžasného s nějakým geniálním klikacím integrátorem.
    2.1.2006 20:27 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    dialog, xdialog, kdialog, zenity, popřípadě kommander, když chci klikátko.
    brozkeff avatar 2.1.2006 22:02 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše ...potom, co si ho napíšu, že?
    Ano, existují programy, ve kterých si to klikátko můžu VYROBIT (a samozřejmě tím pádem i pro celou komunitu, že?;-) ). Já jsem ale prostě chtěl už hotovou věc, ne si psát nějaká vlastní GUI ke skriptům. Upřímně řečeno - je mně jedno, že to funguje přes Wine. Funguje to, bez chyb, a to mě stačí. Kromě toho mně jde občas i o převod z jiných a do jiných formátů. dBpoweramp zvládne s patřičnými knihovnami všechno. Tak nevím co tady ještě řešíte. Našel jsem, co potřebuji. Sice to není dostatečně linuksové, ale co - uživatel je spokojen, dobrou noc děti.
    2.1.2006 22:53 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ...potom, co si ho napíšu, že?
    Ti chteji poradit, abys nemusel resit, kdyz konvertujes nakou hudbu, kde mas namapovany ruzny win disky a zdlouhave to tam klikat, nemusel pod wine "mit celej disk" a aby se ti to konvertovalo taky o hodne rychleji. Třeba to řešení s konquerorem a "otevřít v programu ..." je celkem dobrý - pak to budeš mít stejný jak si měl ve Windows. Prostě si ten problem nevyřešil dobře. Kdybys ten čas rači věnoval tomu, že bys nainstaloval mp32ogg a nad to si v konqueroru (nebo jakej používáš file maneger, jestli používaš), nastavil pro mp3 soubory "otevřít v programu ..." at to pustit mp32ogg, tak si to víc užijes a jseš štastnější, spokojenější a rychlejší :). Tak pro příště se neboj command line programů, ale to chces asi čas :).
    brozkeff avatar 2.1.2006 23:04 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Dávky CLI už mám dost vysoké i tak!
    Dávky příkazové řádky už beru dost vysoké i tak ty jeden dealere:-) Tak třeba konfigurace iptables je pro lamičku nadlidský úkon:)

    Mě ten dBpoweramp via wine nepřišel o nic pomalejší než nativně ve Windows. Tak nevím... mě to prostě vyhovuje a nevidím na tom, co dál zlepšovat. Sice děkuju všem "rádcům", ale stejně brozkeff je tvrdohlavý osel a nenechá si kecat do toho jaké programy má používat... když se mu zalíbí oknoidní klikátko tak ho bude používat linux nelinux...
    27.9.2007 00:15 prateta
    Rozbalit Rozbalit vše HopTrop a Kulatý obdélníky
    Dobrý den, náhodou jsem tu po letech našla diskusi, ze které vyplynulo, že máte v MP3 písničku Kulatý obdélníky od HopTropáků. Prosííííím, nebudu se Vám plést do odborné diskuse, jenom moc moc prosím - udělejte dobrý skutek a pošlete mi tu písničku na mail prateta@seznam.cz. Udělalo by mi to velikou radost - nemůžu ji sehnat. Díky moc, zdraví prateta
    2.1.2006 21:21 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem sháněl linuxové alternativy k Win-programům...
    A co takhle asociace a kontextova nabidka Otevrit pomoci ...?
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    brozkeff avatar 25.1.2006 00:25 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Perl Audio Converter
    Hm, tak to vypadá, že jsem našel, co potřebuji!

    http://pacpl.sourceforge.net/

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.