abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Kalendářová data v podání Microsoftu

    20.4.2013 17:17 | Přečteno: 1874× | Stížnosti a pochvaly

    Pokud vám od někoho přijde e-mail, který nedává vůbec žádný smysl, nemusí to ještě nutně být tím, že by dotyčný byl blb. Může to být také tím, že používá vadný software – konkrétně Microsoft Outlook a Exchange. Tak si čtete, jak vás odesílatel někam srdečně zve a moc se na vás těší a jak je to důležité, abyste přišli, ale ať koukáte, jak koukáte, nikde nevidíte tu zásadní informaci – kdy a kde se to má konat – ta tam prostě chybí, alespoň v čitelné podobě.

    Když si otevřete zdrojový kód zprávy a dekódujete Base641, tak se k této informaci prokoušete. Proč to ale nejde rovnou? Proč nejde ta kalendářová data rozkliknout jako přílohu a otevřít v nějakém programu nebo importovat do kalendáře?

    Výše uvedený software totiž kalendářová data neposílá jako přílohu, ale jako multipart/alternative2 část MIME zprávy vedle textu zprávy3.

    Typ multipart/alternative je skvělá věc. umožňuje poslat stejnou informaci ve více různých (různě bohatých) formátech a software na straně příjemce si vybere, kterému z nich nejlépe rozumí a tu část zobrazí uživateli.

    In particular, each of the body parts is an "alternative" version of the same information. Systems should recognize that the content of the various parts are interchangeable.

    Běžně se to používá pro formátování e-mailů – klient odešle hezky naformátovaný text v (X)HTML a vedle toho ten samý obsah ochuzený o formátování jako prostý text. Je zřejmé, že různé formáty nebudou úplně ekvivalentní a k nějakým ztrátám dojde – uživatel může přijít o nějaké ty fonty a barvičky, e-mail nebude tak vyšperkovaný4, ale obsah sdělení je zachován.

    Jenže Microsoft na to jde jinak. Textová část v multipart/alternative neobsahuje stejné informace jako její „alternativa“ – ve skutečnosti v ní chybí právě ty nejdůležitější5 informace (kdy a kde) týkající se pozvánky. Takže pokud nemáte koupený software od Microsoftu, přijdete o důležitou informaci nebo se budete muset jako já hrabat ve zdrojáku zprávy (pokud vás tedy napadne, že by to tam mohlo být a nebudete na ten e-mail jen bezradně/nevěřícně koukat).

    Technicky je tenhle problém řešitelný velice snadno:

    Jinak řečeno: buď jsou části alternativní, a pak musí obě obsahovat tu důležitou informaci, nebo je jedna přílohou druhé, a pak informace může být jen na jednom místě.

    (jenže to by se muselo chtít)

    Je to jedna z mnoha6 technik, které tahle firma používá k poškozování konkurence a k získávání monopolního postavení.

    Podnikání je soutěž, svým způsobem hra a pravidla jsou poměrně volná. Je na zákaznících, aby posoudili, co je ještě v pořádku a co už si nenechají líbit. Pro mne jsou jejich praktiky daleko za hranou a už před lety jsem se rozhodl od nich už nic nekupovat a nepodporovat je ani vývojem softwaru pro jejich platformu.

    [1] což naštěstí není šifra a stačí obyčejný příkaz base64 -d
    [2] RFC2046
    [3] to povídání, že vás někdo někam zve, ale nevíte kam a kdy
    [4] což někdy není vůbec na škodu
    [5] někdo by řekl kruciální
    [6] nutno říct, že tahle patří k těm lehčím

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jakého e-mailového klienta používáte?
     (49 %)
     (11 %)
     (2 %)
     (7 %)
     (8 %)
     (9 %)
     (6 %)
     (34 %)
     (8 %)
     (11 %)
    Celkem 158 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.4.2013 17:41 Pnaky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    ty vocislovany poznamky mi delaji diru do voci, radeji snad zavorky
    xkucf03 avatar 20.4.2013 18:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Dřív jsem to psal do <abbr title="..."/> a na to si někteří stěžovali (což je tedy fakt, že je to zneužití té značky).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 20.4.2013 18:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    [6] nutno říct, že tahle patří k těm lehčím
    Už dva lidi si stěžovali, že jim maily ode mě chodí prázdné. Prostě bílé. A že chyba je na mé straně, protože všechny ostatní jim fungujou. Mno…
    Luk avatar 20.4.2013 20:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    A že chyba je na mé straně, protože všechny ostatní jim fungujou.
    Chyba je samozřejmě vždy tam, kde se porušuje zcela základní pravidlo:

    Be conservative in what you do, be liberal in what you accept from others.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.4.2013 01:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    users need to open attached email messages one inside the other multiple times to reach the parent e-mail message
    We need to go deeper!!!
    xkucf03 avatar 20.4.2013 20:46 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Anketa
    Přidal jsem anketu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.4.2013 22:17 k3bap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    Nemůžu hlasovat, skvělý emailový klient na iOS není desktopový ani webový!!!!
    xkucf03 avatar 20.4.2013 22:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    A to čteš e-maily jen na mobilu? :o
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.4.2013 22:50 k3bap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    Na iPadu, mám ho položen vedle klávesnice, takže stačí jen pŕehmátnout
    Jendа avatar 21.4.2013 11:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    A odpovídáš na ně taky na iPadu? Připojuješ si k němu klávesnici?
    21.4.2013 12:15 k3bap
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    Ano, odpovídám na iPadu bez připojených periférií - naležato se na tom skvěle píše, jakmile si člověk odvykne očekávat odezvu kláves. Nastojato je to horší, to už jsou ty klávesy dost malé.
    22.4.2013 09:55 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    takže se na tom píše nahovno :) psát bez odezvy kláves je asi jako šukat bez orgasmu :)
    pushkin avatar 22.4.2013 10:53 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    psát bez odezvy kláves je asi jako šukat bez orgasmu :)
    ROFL!
    22.4.2013 11:06 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    → fortunky
    23.4.2013 16:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    Heron avatar 21.4.2013 10:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    iPad, RoundCube, Thunderbird. V tomto pořadí.
    Heron avatar 21.4.2013 10:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anketa
    +1
    Bystroushaak avatar 20.4.2013 20:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Nebyl by nějaký doplněk do thunderbirdu, který zobrazí jednotlivé části zprávy?
    21.4.2013 09:35 Foxnet | skóre: 4 | blog: NetMate
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Mám pocit, že na tyhle divoké pozvánky fungoval Lightning do Thunderbirdu.
    20.4.2013 21:47 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Jo, presne tak, takhle posila sef pozvanky na porady :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    20.4.2013 21:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Používám Evolution, který se umí s microsoftím formátem vypřádat a pozvánku zobrazit celou.
    Max avatar 21.4.2013 10:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Stejně jako thunderbird + Lightning. Možná tomu rozumí i bez Lightningu, ale pak to nemá člověk zapsáno v kalendáři a bez upozornění.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.4.2013 10:08 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Další super duper vlastnost je, ze se přílohy sloučí do jedné přílohy winmail.dat.
    Max avatar 21.4.2013 10:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    To je ale zase problém admina Exchange serveru. Já jsem na Exchange zakázal posílání RTF zpráv, takže se nikomu winmail.dat netvoří ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.4.2013 19:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    KMail to nastastie vie precitat. Horsie je to s uuencode - nechapem, aka sracka to dnes pouziva, ale od jedneho cloveka mi to chodi.
    frEon avatar 21.4.2013 18:18 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    jo, timhle zkoumanim s pomoci base64 -d uz jsem si taky prosel. Kolik prokleti jsem behem toho vyrkl...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    21.4.2013 22:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    K multipart/alternative - nekolikrat uz se mi stala podobna vec - ze mi prisel e-mail, ktery byl cely multipart/alternative (plain text + HTML), ale textova cast byla prazdna.

    U toho problemu s kalendarem bych to jako programator pochopil (treba neosetrene selhani nejakeho konverzniho pluginu pro dany format), ale u zakladni funkcionality mailoveho klienta (kdy uzivatel proste napise text mailu a posle) je takova chyba na povazenou.
    22.4.2013 01:17 Bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    No já jsem potřeboval udělat export kontaktů z účtu google a Kontact nedokázal správně dekódovat české znaky (až teprve po nastavení v účtu googlu se to nějak podařilo spáchat). No když jsem se pokoušel o něco podobného s exportem z outlook.com tak jsem z toho paštika. Ani UTF, ani CP1250 se s tím nedokázala vypořádat, aby byly české znaky jak mají být. Kwrite/Kontact buď špatně transponovaly znaky nebo tam byl jen otazník.

    WLMContacts.csv: Non-ISO extended-ASCII text, with very long lines, with CRLF line terminators
    
    píše stále to stejné, sakra asi budu muset jít do widlí a tam to rekódovat. Neví náhodou někdo co s tím?

    Díky
    22.4.2013 08:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Vtipna je aj podpora formatu VCF. Outlook Express ingoruje charsety a pouziva lokalne kodovanie (tzn. u nas CP1250). Thunderbird tiez ignoruje charsety a pouziva UTF-8. Takze nie je mozne vytvorit VCF subor s diakritikou, ktory bude fungovat v oboch... Korektne to funguje akurat v Kontacte.
    gtz avatar 22.4.2013 13:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Taky jsem tyto exporty řešil a z outlook.com byl problém, muselo se to ve Widlích dát do UTF a pak to kotact sežral. Jinak i když jsem se já snažil jak jsem mohl znaky prostě české nebyly. A stejně když se udělal export CSV z google pro outlook tak následný import v Kontactu byl opět s klikiháky. Já jsem to řešil konverzí ve Widlích, kdyby to šlo na Linuxu tak bych se také rád přiučil jak na to.

    Nedivím se mu, že z toho je paštika .... já jsem si možná bláhově myslel, že export je dle kodování prohlížeče a ne najěkým pseudopaskvilem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.4.2013 14:34 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Kdyby se použilo XML…
    gtz avatar 22.4.2013 15:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Nelze, export kontaktů z outlook.com jde pouze do toho jejich CSV formátu. Já jsem to řešil tak jak jsem psal : export do CSV, otevřít někde ve vidlích, změnit kódování na UTF a pohoda.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    pushkin avatar 22.4.2013 06:42 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Na e-maily používám Operu :-)

    (teď to schytam)
    rADOn avatar 22.4.2013 10:26 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kalendářová data v podání Microsoftu
    Opera je fajn, ale nikdy nedotahla podporu imapu na pouzitelnej level.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.