abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 259 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:55 | Zajímavý článek

    Cloudflare Radar poskytuje aktuální informace o globálním internetovém provozu, útocích nebo trendech. Publikován byl celkový přehled za rok 2025. Globální internetový provoz vzrostl v roce 2025 o 19 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Správní rada americké mediální skupiny Warner Bros. Discovery (WBD) podle očekávání odmítla nepřátelskou nabídku na převzetí od firmy Paramount Skydance za 108,4 miliardy dolarů (2,25 bilionu Kč). Paramount podle ní neposkytl dostatečné finanční záruky. Akcionářům proto doporučuje nabídku od Netflixu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    Na WhatsAppu se šíří nový podvod, který ovšem vůbec nevypadá jako hackerský útok. Žádná krádež hesla. Žádné narušení zabezpečení. Žádné zjevné varovné signály. Místo toho jsou lidé trikem donuceni, aby útočníkům sami poskytli přístup, a to pouhým provedením toho, co vypadá jako běžný ověřovací krok. Bezpečnostní experti Avastu tento nový typ útoku nazývají ghostpairing, protože útočníci si při něm tiše vytvářejí „zařízení duchů“, které žije uvnitř vašeho účtu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:33 | Nová verze

    Český LibreOffice tým vydává aktualizaci překladu příručky LibreOffice Draw 25.8. Tato kniha se zabývá hlavními funkcemi programu Draw, vektorové grafické komponenty systému LibreOffice. Pomocí Draw lze vytvářet širokou škálu grafických obrázků. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace a tým hledá dobrovolníky pro další překlady.

    ZCR | Komentářů: 1
    včera 04:00 | IT novinky

    Anthony Enzor-DeMeo je novým CEO Mozilla Corporation. Mozillu převzal po dočasné CEO Lauře Chambers. Vybudovat chce nejdůvěryhodnější softwarovou společnost na světě. Firefox by se měl vyvinout v moderní AI prohlížeč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    16.12. 17:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.20 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček RustDesk Server pro vzdálený přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.12. 14:44 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.4.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Představení novinek také na YouTube. Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (20%)
     (17%)
     (23%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 482 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 11.12. 20:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    25.11.2005 02:13 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Pokud někdo bude tušit, zdali a jak to v OpenOffice funguje, budu rád když se podělí o své znalosti. Domnívám se, že je to docela užitečná funkce, ovšem je zvláštní a nechápu proč ji neimplementovali jako základní funkci, přesto že je v exportu to *.pdf.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    4.3.2006 10:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    To je kokot!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    25.11.2005 02:13 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Zdravim,

    po nejake dobe jsem se podival s nadhledem na abclinuxu. Ze nejak komunita zde a i kvalita upada jsem si vsiml. OK. Toto se da nejak jeste zkousnout. Obcas se tu najde mimo linuxovych agitek i neco zajimaveho.

    Jenomze jsem se zadival na ten napis v u autora tohoto blogu. A jedna vec me napadla.

    Par let me ucil deda sedlak, to co nabral za svuj zivot. Naucil me neskutecne hodne veci a je to ta nejlepsi skola do zivota. Kdyz vypravel, tak mu bylo videt vykopane zuby od komunistu. Par let jsem opravoval statek po najezdu komunistu a jzd.

    A ted mi reknete. Jak si mam vazit cloveka, ktery tu pise a __predevsim__ tech, co tu dovoli, aby si delal nekdo srandu(znevazoval az prilis neco) z toho, co bylo predtim a to era komunistu? Jaktoze nekdo dovoli, ze se tu znevazuje a nici to, co lidi tvorili roky? Treba to jmeno linuks. Nebo to, ze tu pan Plesinger pise, takove obcas takove nesmysly a fudy nejen o linuxu, ale i o informacnich technologiich. Jenomze to hodne lidi zacina brat jako skvely nazor a neskutecne se tim bavi. Ostatni veci, ale stagnuji.

    I kdyz jsem s panem Plesingerem osobne po icq komunikoval, tak i pres nejakou vetsi inteligenci, nejake dobre nazory a mozna i schopnosti je tahle propagace/sranda neco, co me absolutne odrazuje.

    Podporujete -li toto, treba i tim, ze to __dovolite__ vydavat, tak to je o nicem. Protoze jste vlastne stejni jako vydavatel blogu. Nic jineho.

    Fakt uz zde chybi neco o skinheadech, poradna agitka o komousich. Nejake fasisticke hnuti. Nebo nejake rasisticke hnuti. Vse samozrejme tak, aby to vyznelo jen jako provokace a sranda.

    Odchazim. Komunisty nepodporuju. A to v jakekoli podobe.

    Pavel Kysilka
    stulda avatar 25.11.2005 08:12 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Dalsi takovej! Ja vas lidi nechapu, doufal jsem ze uz bude klid. Pan Plesinger polozil docela normalni dotaz. Muzes mi rict co ti na tom vadi? Akorat tady bezduvodne vyvolavas dalsi flame. Jestli kvalita abclinuxu uppada, tak je to diky prispevkum jako je ten tvuj.
    25.11.2005 08:26 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Na jednu stranu dotaz pomerne inteligentni a pro nekodho dulezitej - opravdu nic proti, na druhou stranu chapu, ze michani politiky a zvast te predlistopadove (a nynejsi), nemusi byt kazdemu prijemne. Me osobne se az tak nedotkne. Nemam rad komunismus a narazky na nej, jake tu treba pan Plesinger predvadi pod fotografii, mi prijdou stupidni. Hlavne tim, ze maji provokovat. Takze proti dotazu nic, ale provokaci nesnasim.

    Jinak odpoved na zahadny dotaz neznam. Je mi lito.

    25.11.2005 08:38 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Trochu si probereme měřítka hodnot.
    Souhlasíš s popíráním holokaustu?
    I když to zákon nevidí, vidíš podobnost s komunistickými koncentračními tábory?
    Vidíš podobnost ve vysílání "Majora Zemana" s popíráním holokaustu (v komunistickém směru)?

    Na ty konkrétní otázky neodpovídej, chci jenom ukázat na podobnosti. Neútočím na tvé politické názory. Útočím na zastávání se Plesingera.

    25.11.2005 09:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Ona zde propagovaná strana (jak jsem pochopil má jen jednoho člena) není internacionální, tedy vzor ML (Marx-Lenin). Ta je bohužel legální. Ale má v názvu nacionální, což jí spíš staví k Nacionálnímu socialismu. Pak je, čistě formálně, její propagace zapovězena zákonem.
    25.11.2005 13:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    A Pleši ji propaguje?
    25.11.2005 14:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Vím já? :) Vidím foto a pod nim název strany. Tedy to beru jako volební plakát. Ideologické zakotvení strany je nejasné, neb je nacionální a zároveň komunistická.
    25.11.2005 15:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Áda taky šéfoval straně práce a obvykle lidé nemají problém si ji zařadit :-)
    Copak toho není dost?
    25.11.2005 20:43 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Vždyť naši komunisté jsou nacionalisti. Internacionalismus zemřel ve válkách (samozřejmě družili se pořád, ale úplná důvěra tam myslím nebyla). Na nacionalistickou notu hrála už KSČ

    Opravte mě, jestli kecám blbosti.
    25.11.2005 21:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jo, oni se navíc hádali imrvére. :) Oni ti naši (ksč) bolševíčci nejsou asi ani nacionalisti, ani internacionalisti, oni jsou obyčejní vyčůránci. :). To jsem jen tak cvičně luštil, co by ta pakárna tady na stránce vlastně znamenala.
    25.11.2005 08:28 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Souhlasím. Neocházím, k tomu bude potřeba trochu víc takových, ale s nechutí k podobnému způsobu srandy se stotožňuji.

    Nutno uznat, že kdyby to napsal někdo jiný, byl by to normální blogový dotaz. Vždyť právě z rozebírání kancelářských problémů a porovnávání práce s MS Off se dá hodně přiučit. Ale nemohu diskutovat s někým s těmito názory.

    25.11.2005 10:06 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    K otázce:

    Zdá se, že OO Writer tuto funkci opravdu nemá, čili nezbývá, než obrázek otevřít třeba v GIMPu, nastavit požadované rozlišení, uložit a teprve pak načítat do OO.

    Taktéž doporučuji kontaktovat tvůrce OO s prosbou o přidání této funkce... (třeba v diskusi s vývojáři na www.openoffice.org)

    A ještě k tomu off-topicu výše:

    Ačkoliv mi byly v 89. teprve 4 roky, považuji éru komunismu (respektive činy KSČ) za neomluvitelné a jakékoliv pseudovtipné narážky na tento režim, snažící se ho ospravedlnit, značně znevažují danou osobu v mých očích. Pokud někdo považuje výrok "LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana" za vtipný, pak já jej považuji za nanejvýš trapný a jeho autora za člověka, který znevažuje jak utrpení lidí, které komunistický režim ničil, tak zastánce Linuxu, které dává do souvislosti s tímto zvrhlým režimem. Nedělám si iluze o údajné současné "demokracii", ale to neznamená, že mi nevadí, když někdo vytváří souvislosti mezi Linuxem a KSČ. Že se jedná o (trapnou) provokaci, která má zviditelnit autora ve velkém počtu uživatelů tohoto serveru je mi jasné. Ale považoval bych za rozumnější, dát o sobě vědět spíš vysokou kvalitou (informační i intelektuální) svých příspěvků než trapným provokováním, které snižuje úroveň tohoto serveru.

    Chtěl bych panu Plešingerovi poděkovat, že se poslední dobou (zdá se) snaží krotit svůj exhibicionismus a psát konstruktivně a k tématu, ale i tak nehodlám svůj názor změnit, dokud bude v záhlaví tohoto blogu ten trapný nápis.
    θηριον ειμι
    25.11.2005 10:44 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jen tipuju ale přes export do html a následně zpět do odt by to nešlo?
    25.11.2005 12:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Informaci o nedostatku OpenOffice jsem poslal do diskuze na OpenOffice.cz
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 12:38 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Spíš bych ti doporučil zkusit moje řešení, pokud se nepletu, tak tahle připomínka je už v OO.o známa.
    25.11.2005 12:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Aha, já jsem se sní setkal poprvé. Nejprve jsem si myslel, že jde o moji neschopnost zjistit, kde a jak se to nastavuje. Teprve potom jsem poznal, že jde o neschopnost produktu OpenOffice. Jinak vaše metoda je zajímavá, ale podle mě nepraktická. Jinak dík.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 12:55 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Je to rozhodně praktičtější než GIMP.

    Při uložení dokumentu jako html se vždy vytvoří složka se styly obrázky, a tak..., pro danou stránku. Předpokládám, že obrázky v té složce by měly být již optimalizovány, následné znovu uložení html dokumentu jako souboru odt by tudíž mělo být z hlediska velikosti obrázků ideální. Trochu vás to ale bude limitovat v použitých stylech v dokumentu.
    25.11.2005 13:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Nejednodušší je použít Word.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 13:32 limbi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Súhlasím. Už ide len o to, či máš na ten word zakúpenú licenciu, či si ju kvôli takejto "blbosti" mieniš zakúpiť, alebo použiješ word nelegálne.
    Luk avatar 25.11.2005 14:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Word nechci, neumí tak základní věc, jako je export do PDF ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 14:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    To je fakt takovej problém že nemá ikonky v nabídce? Tisknu do *.pdf a ve výsledku nevidím rozdíl.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 25.11.2005 17:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    A umí to i formuláře k vyplnění? A je ta "PDF tiskárna" součástí MS Wordu? Obávám se, že si mohu hned odpovědět 2x "NE".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Valoun avatar 25.11.2005 19:08 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jen dotaz: Umi Word s PDF tiskarnou vytisknout klikaci odkazy, formulare a pridat k nemu obsah? Jen se ptam, protoze ani OO1 jeste odkazy neumely a ja nemam Windows, abych si to vyzkousel.

    A co se zmensovani obrazku tyce... dokud nedostanou lidi za kazdej megovej obrazek rakoskou pres zadek, tak tu funkci stejne nepouzijou - ani hledat ji nezacnou ...
    25.11.2005 19:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Záleží na tom jaký nástroj použiješ na tvorbu *.pdf. Odkazy jsem nezkoušel (proč by nešly), obsahy a formuláře ano. K OpenOffice, já bych tu funkci uvítal. To že ji ostatní neznají a nepoužívají je tragedie, ale vůbec to neospravedlňuje její neexistenci. Určitě je tam dodaj.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 25.11.2005 20:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Pokud bys tu funkci uvítal (po pravdě řečeno, k zahození by nebyla), není přece problém ji tam dodělat. Zdrojáky máš, programovat umíš, stačí na to na jedno odpoledne sednout a je to. Uživatelé by tvoji snahu určitě ocenili ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 13:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Zkus chvíli myslet a dojde ti, že komunismus NEPROPAGUJE, nýbrž ho používá v negativním kontextu.
    25.11.2005 13:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Takový dotaz patří do diskuzního fóra, ne? (Ovšem s lepším, výstižnějším titulkem.)
    25.11.2005 13:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Asi patří do diskuze. Dal do diskuze na OpenOffice.cz
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.