abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 20:22 | Zajímavý software

    Navigace se soukromím CoMaps postavena nad OpenStreetMap je nově k dispozici v Google Play, App Store i F-Droid. Jedná se o komunitní fork aplikace Organic Maps.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.7. 19:33 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.7. 15:22 | IT novinky

    Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    4.7. 02:33 | Nová verze

    Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    4.7. 01:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 16:33 | Zajímavý software

    Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 12:33 | Nová verze

    Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 02:33 | Nová verze

    Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.7. 01:33 | Komunita

    Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (27%)
     (7%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 356 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    OpenOffice Writer

    25.11.2005 01:31 | Přečteno: 2709× | poslední úprava: 10.3.2006 19:41

    OpenOffice Writer

    Občas se dostanu jednostránkovému *.doc, který má i 10MB. Většinou je toho příčina obrovské množství původně velikých obrázků vtěsnaných na jedem list. Word od Mirosoft Office disponuje fukcí "Redukcí rozlišení obrázků", který uloží vložený obrázek do rozlišení podle velikosti formátu papíru (mm * mm), velikosti obrázku na papíru (mm * mm) a nastaveném rozlišení (dpi). V OpenOffice jsem nic takového nenašel, pouze pro export do *.pdf. Pro nativní formát *.odt jsem tuto funkci, podle mě docela užitečnou, hledal neúspěšně. Nebo se mýlím?

           

    Hodnocení: 12 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.11.2005 02:13 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Pokud někdo bude tušit, zdali a jak to v OpenOffice funguje, budu rád když se podělí o své znalosti. Domnívám se, že je to docela užitečná funkce, ovšem je zvláštní a nechápu proč ji neimplementovali jako základní funkci, přesto že je v exportu to *.pdf.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    4.3.2006 10:56 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    To je kokot!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    25.11.2005 02:13 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Zdravim,

    po nejake dobe jsem se podival s nadhledem na abclinuxu. Ze nejak komunita zde a i kvalita upada jsem si vsiml. OK. Toto se da nejak jeste zkousnout. Obcas se tu najde mimo linuxovych agitek i neco zajimaveho.

    Jenomze jsem se zadival na ten napis v u autora tohoto blogu. A jedna vec me napadla.

    Par let me ucil deda sedlak, to co nabral za svuj zivot. Naucil me neskutecne hodne veci a je to ta nejlepsi skola do zivota. Kdyz vypravel, tak mu bylo videt vykopane zuby od komunistu. Par let jsem opravoval statek po najezdu komunistu a jzd.

    A ted mi reknete. Jak si mam vazit cloveka, ktery tu pise a __predevsim__ tech, co tu dovoli, aby si delal nekdo srandu(znevazoval az prilis neco) z toho, co bylo predtim a to era komunistu? Jaktoze nekdo dovoli, ze se tu znevazuje a nici to, co lidi tvorili roky? Treba to jmeno linuks. Nebo to, ze tu pan Plesinger pise, takove obcas takove nesmysly a fudy nejen o linuxu, ale i o informacnich technologiich. Jenomze to hodne lidi zacina brat jako skvely nazor a neskutecne se tim bavi. Ostatni veci, ale stagnuji.

    I kdyz jsem s panem Plesingerem osobne po icq komunikoval, tak i pres nejakou vetsi inteligenci, nejake dobre nazory a mozna i schopnosti je tahle propagace/sranda neco, co me absolutne odrazuje.

    Podporujete -li toto, treba i tim, ze to __dovolite__ vydavat, tak to je o nicem. Protoze jste vlastne stejni jako vydavatel blogu. Nic jineho.

    Fakt uz zde chybi neco o skinheadech, poradna agitka o komousich. Nejake fasisticke hnuti. Nebo nejake rasisticke hnuti. Vse samozrejme tak, aby to vyznelo jen jako provokace a sranda.

    Odchazim. Komunisty nepodporuju. A to v jakekoli podobe.

    Pavel Kysilka
    stulda avatar 25.11.2005 08:12 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Dalsi takovej! Ja vas lidi nechapu, doufal jsem ze uz bude klid. Pan Plesinger polozil docela normalni dotaz. Muzes mi rict co ti na tom vadi? Akorat tady bezduvodne vyvolavas dalsi flame. Jestli kvalita abclinuxu uppada, tak je to diky prispevkum jako je ten tvuj.
    25.11.2005 08:26 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Na jednu stranu dotaz pomerne inteligentni a pro nekodho dulezitej - opravdu nic proti, na druhou stranu chapu, ze michani politiky a zvast te predlistopadove (a nynejsi), nemusi byt kazdemu prijemne. Me osobne se az tak nedotkne. Nemam rad komunismus a narazky na nej, jake tu treba pan Plesinger predvadi pod fotografii, mi prijdou stupidni. Hlavne tim, ze maji provokovat. Takze proti dotazu nic, ale provokaci nesnasim.

    Jinak odpoved na zahadny dotaz neznam. Je mi lito.

    25.11.2005 08:38 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Trochu si probereme měřítka hodnot.
    Souhlasíš s popíráním holokaustu?
    I když to zákon nevidí, vidíš podobnost s komunistickými koncentračními tábory?
    Vidíš podobnost ve vysílání "Majora Zemana" s popíráním holokaustu (v komunistickém směru)?

    Na ty konkrétní otázky neodpovídej, chci jenom ukázat na podobnosti. Neútočím na tvé politické názory. Útočím na zastávání se Plesingera.

    25.11.2005 09:15 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Ona zde propagovaná strana (jak jsem pochopil má jen jednoho člena) není internacionální, tedy vzor ML (Marx-Lenin). Ta je bohužel legální. Ale má v názvu nacionální, což jí spíš staví k Nacionálnímu socialismu. Pak je, čistě formálně, její propagace zapovězena zákonem.
    25.11.2005 13:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    A Pleši ji propaguje?
    25.11.2005 14:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Vím já? :) Vidím foto a pod nim název strany. Tedy to beru jako volební plakát. Ideologické zakotvení strany je nejasné, neb je nacionální a zároveň komunistická.
    25.11.2005 15:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Áda taky šéfoval straně práce a obvykle lidé nemají problém si ji zařadit :-)
    Copak toho není dost?
    25.11.2005 20:43 Thaweg | skóre: 16 | blog: Herbatka | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Vždyť naši komunisté jsou nacionalisti. Internacionalismus zemřel ve válkách (samozřejmě družili se pořád, ale úplná důvěra tam myslím nebyla). Na nacionalistickou notu hrála už KSČ

    Opravte mě, jestli kecám blbosti.
    25.11.2005 21:16 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jo, oni se navíc hádali imrvére. :) Oni ti naši (ksč) bolševíčci nejsou asi ani nacionalisti, ani internacionalisti, oni jsou obyčejní vyčůránci. :). To jsem jen tak cvičně luštil, co by ta pakárna tady na stránce vlastně znamenala.
    25.11.2005 08:28 Filip Hesse | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer

    Souhlasím. Neocházím, k tomu bude potřeba trochu víc takových, ale s nechutí k podobnému způsobu srandy se stotožňuji.

    Nutno uznat, že kdyby to napsal někdo jiný, byl by to normální blogový dotaz. Vždyť právě z rozebírání kancelářských problémů a porovnávání práce s MS Off se dá hodně přiučit. Ale nemohu diskutovat s někým s těmito názory.

    25.11.2005 10:06 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    K otázce:

    Zdá se, že OO Writer tuto funkci opravdu nemá, čili nezbývá, než obrázek otevřít třeba v GIMPu, nastavit požadované rozlišení, uložit a teprve pak načítat do OO.

    Taktéž doporučuji kontaktovat tvůrce OO s prosbou o přidání této funkce... (třeba v diskusi s vývojáři na www.openoffice.org)

    A ještě k tomu off-topicu výše:

    Ačkoliv mi byly v 89. teprve 4 roky, považuji éru komunismu (respektive činy KSČ) za neomluvitelné a jakékoliv pseudovtipné narážky na tento režim, snažící se ho ospravedlnit, značně znevažují danou osobu v mých očích. Pokud někdo považuje výrok "LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana" za vtipný, pak já jej považuji za nanejvýš trapný a jeho autora za člověka, který znevažuje jak utrpení lidí, které komunistický režim ničil, tak zastánce Linuxu, které dává do souvislosti s tímto zvrhlým režimem. Nedělám si iluze o údajné současné "demokracii", ale to neznamená, že mi nevadí, když někdo vytváří souvislosti mezi Linuxem a KSČ. Že se jedná o (trapnou) provokaci, která má zviditelnit autora ve velkém počtu uživatelů tohoto serveru je mi jasné. Ale považoval bych za rozumnější, dát o sobě vědět spíš vysokou kvalitou (informační i intelektuální) svých příspěvků než trapným provokováním, které snižuje úroveň tohoto serveru.

    Chtěl bych panu Plešingerovi poděkovat, že se poslední dobou (zdá se) snaží krotit svůj exhibicionismus a psát konstruktivně a k tématu, ale i tak nehodlám svůj názor změnit, dokud bude v záhlaví tohoto blogu ten trapný nápis.
    θηριον ειμι
    25.11.2005 10:44 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jen tipuju ale přes export do html a následně zpět do odt by to nešlo?
    25.11.2005 12:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Informaci o nedostatku OpenOffice jsem poslal do diskuze na OpenOffice.cz
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 12:38 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Spíš bych ti doporučil zkusit moje řešení, pokud se nepletu, tak tahle připomínka je už v OO.o známa.
    25.11.2005 12:44 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Aha, já jsem se sní setkal poprvé. Nejprve jsem si myslel, že jde o moji neschopnost zjistit, kde a jak se to nastavuje. Teprve potom jsem poznal, že jde o neschopnost produktu OpenOffice. Jinak vaše metoda je zajímavá, ale podle mě nepraktická. Jinak dík.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 12:55 pol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Je to rozhodně praktičtější než GIMP.

    Při uložení dokumentu jako html se vždy vytvoří složka se styly obrázky, a tak..., pro danou stránku. Předpokládám, že obrázky v té složce by měly být již optimalizovány, následné znovu uložení html dokumentu jako souboru odt by tudíž mělo být z hlediska velikosti obrázků ideální. Trochu vás to ale bude limitovat v použitých stylech v dokumentu.
    25.11.2005 13:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Nejednodušší je použít Word.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    25.11.2005 13:32 limbi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Súhlasím. Už ide len o to, či máš na ten word zakúpenú licenciu, či si ju kvôli takejto "blbosti" mieniš zakúpiť, alebo použiješ word nelegálne.
    Luk avatar 25.11.2005 14:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Word nechci, neumí tak základní věc, jako je export do PDF ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 14:33 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    To je fakt takovej problém že nemá ikonky v nabídce? Tisknu do *.pdf a ve výsledku nevidím rozdíl.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 25.11.2005 17:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    A umí to i formuláře k vyplnění? A je ta "PDF tiskárna" součástí MS Wordu? Obávám se, že si mohu hned odpovědět 2x "NE".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Valoun avatar 25.11.2005 19:08 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Jen dotaz: Umi Word s PDF tiskarnou vytisknout klikaci odkazy, formulare a pridat k nemu obsah? Jen se ptam, protoze ani OO1 jeste odkazy neumely a ja nemam Windows, abych si to vyzkousel.

    A co se zmensovani obrazku tyce... dokud nedostanou lidi za kazdej megovej obrazek rakoskou pres zadek, tak tu funkci stejne nepouzijou - ani hledat ji nezacnou ...
    25.11.2005 19:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Záleží na tom jaký nástroj použiješ na tvorbu *.pdf. Odkazy jsem nezkoušel (proč by nešly), obsahy a formuláře ano. K OpenOffice, já bych tu funkci uvítal. To že ji ostatní neznají a nepoužívají je tragedie, ale vůbec to neospravedlňuje její neexistenci. Určitě je tam dodaj.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Luk avatar 25.11.2005 20:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Pokud bys tu funkci uvítal (po pravdě řečeno, k zahození by nebyla), není přece problém ji tam dodělat. Zdrojáky máš, programovat umíš, stačí na to na jedno odpoledne sednout a je to. Uživatelé by tvoji snahu určitě ocenili ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.11.2005 13:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Zkus chvíli myslet a dojde ti, že komunismus NEPROPAGUJE, nýbrž ho používá v negativním kontextu.
    25.11.2005 13:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Takový dotaz patří do diskuzního fóra, ne? (Ovšem s lepším, výstižnějším titulkem.)
    25.11.2005 13:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice Writer
    Asi patří do diskuze. Dal do diskuze na OpenOffice.cz
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.