abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    8.1. 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (7%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 365 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 23:18
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Gaim

    22.2.2006 10:03 | Přečteno: 1243× | poslední úprava: 10.3.2006 19:24

    Gaim

       Stahoval jsem si v práci Gaim-2.0.0-beta2. Je to sice beta, ale mě to nevadí a klidně ho používám. Co mě ale překvapilo bylo zjištění, jak je tento produkt používaný a v jakých systémech. Dá se předpokládat, že v Linuxových, BSD, Solarise, ... distribucích betaverze nejsou její součástí. Na sourceforge.net je zajímavá statistika. Celkový počet stažení 119.668, z toho pro Windows 87.161 + 3.563.

       Jak je to s dalšími velkými produkty jako je Firefox, OpenOffice, ... ? Kolik uživatelů ho používá na operačním systému Windows a kolik na jiném.

           

    Hodnocení: 48 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.2.2006 10:15 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gaim
    no u firefoxu bych to videl taky na vetsinu uzivatelu z prostredi Win. U OpenOffice tezko rict, tam jim zdatne na Win konkuruji kradene MS Office.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    22.2.2006 10:31 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gaim
       Já bych si nebyl jist. Znám daleko více lidí používající OpenOffice, nežli lidí používající Linux či BSD na desktopu. Ohledně krádeží, nechápu proč Microsoft neuvolní Windows a Office pro domácí použití zdarma . Stejnak ho platí pouze firmy, tedy u nás. V Americe to je asi jinak. To samé bych ale mohl říkat i o muzice a filmech.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.2.2006 11:38 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gaim
    Stejnak ho platí pouze firmy, tedy u nás

    V tom s vámi nemohu souhlasit, jsem si jist, že vysoké procento domácích PC tvoří hypermarket počítače a sestavy z PC shopů, které se vždy dodávají s OEM windows.
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    22.2.2006 10:25 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Informace na nic
    Uživatelé Windows obvykle stahují ze stránek programu, kdežto uživatelé Linuxu obvykle použijí balíčkovací systém svojí distribuce.
    Marián Kyral avatar 22.2.2006 10:31 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    Přesně tak,
    emerge gaim
    mi pod win jaksi nejde :-(
    22.2.2006 10:41 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    emerge gaim ti stáhne zdrojáky, patche, ... a provede kompilaci a instalaci. Odkud se stahuje a pokud od autora, je toto stažení zaznamenáno?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.2.2006 11:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    Ne, stažení se provede z nejbližšího zrcadla stromu Portage. Pokud by se to tahalo přímo ze stránek tvůrců, to by byl solidní DOS :-D. O statistikách počtu stažení nevím, myslím, že zrcadlové servery tohle nedělají.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    xvasek avatar 22.2.2006 11:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    ...tak mě tak napadá, že rpmko nebo deb jsem ze SF ještě nestahoval. Z toho pohledu mě spíš udivuje, kolik tam těch stažení vlastně je - to opravdu tolik lidí používá zdroje mimo distribuci?
    22.2.2006 10:36 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    S tím souhlasím, ale je tomu tak i u betaverzí? Pokud používám systém portů, od kud si stahuju zdrojáky?
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.2.2006 10:38 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    Na druhou stranu se na CD a DVD Computeru, Chipu, ... pravidelně objevují instalačky OpenOfficeu, Firefoxu a dalších.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.2.2006 10:42 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    U gentoo se zdrojáky stahují — kromě výjimek, jakou je třeba Java od Sunu — přes FTP ze zrcadel distribuce gentoo, která obsahují právě i adresář distfiles se všemi možnými zdrojáky.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    22.2.2006 10:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    No třeba z Portage. Archlinux jí má v AUR. Je možné, že bude v Debian experimental, nebo unstable. A ostatní distribuce také mají experimentální repository. Takže stahovat zdrojáky přímo ze sf.net musí především uživatelé Slackware a LFS ;-).

    Ale jinak máš pravdu, pokud je multiplatformní GUI program, dá se předpokládat, že je jeho Windows verze používanější jednoduše proto, že jsou Windows na desktopu používanější (i z toho důvodu, že pokud musí uživatel Linuxu pracovat na Windows, tak se snaží používat stejné programy na obou platformách).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.2.2006 11:13 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
       Portage (*.ebuld) stahuje zdrojáky z vlastních zdrojů, nebo ze sourceforge? Jinak na freshmeat nejsou jen zdrojáky, ale i balíčky. Uživatelé Windows také používají P2P sítě a CD, DVD od Computeru, Chipu, Levelu, ... .

       Bylo by fajn zjistit skutečnou používanost jednotlivých programů dle operačního systému. Alespoň to autora informuje a usměrní. Jak jsem již psal, z vlastní zkušenosti znám více lidí používajících OpenOffice, Firefox, Operu, Gaim, … než Linuxáků. A jsou to lidí kteří Linux nikdy nepoužívali.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    22.2.2006 11:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
       Portage (*.ebuld) stahuje zdrojáky z vlastních zdrojů, nebo ze sourceforge?
    viz #11
    Jinak na freshmeat nejsou jen zdrojáky, ale i balíčky. Uživatelé Windows také používají P2P sítě a CD, DVD od Computeru, Chipu, Levelu, ... .
    Na freshmeatu jsou pouze odkazy na balíčky :-). No a zdrojáky, nebo balíčky k Linuxovým programům jsem viděl i na CD a DVD Computeru (a to nepočítám celé ditribuce)
       Bylo by fajn zjistit skutečnou používanost jednotlivých programů dle operačního systému. Alespoň to autora informuje a usměrní. Jak jsem již psal, z vlastní zkušenosti znám více lidí používajících OpenOffice, Firefox, Operu, Gaim, … než Linuxáků. A jsou to lidí kteří Linux nikdy nepoužívali.
    Snad jo, nevím, nikdy jsem se o to nezajímal. V tom s tebou souhlasím, jednoduše Windows používá na desktopu řádově více lidí, proto se dá předpokládat, že i populární multiplatformní program bude mít více uživatelů na Windows.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.2.2006 11:42 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    Třeba Portage má podporu pro mirrory Sourceforge.net (tzn. do ebuildu se napíše jenom něco jako mirror://sourceforge/${P}.tar.bz2, kde ${P} je název programu včetně verze) - a daný tarball se pak stáhne z náhodně vybraného SF mirroru nebo z Gentoo mirroru (podle lokálního nastavení Portage).
    22.2.2006 11:50 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    Mno také to bude dost možná osvětou.

    Většina lidí z okolí (mimo práci se snažím vyhýbat lidem z IT, jinak bych se z toho asi zbláznil) se mě často ptá (ano i hráči, tedy především oni) jestli bych jim linux doporučil případně nainstaloval, protože je rychlejší, stabilnější a nebudu jim muset několikrát do roka reinstalovat widle...

    tak a teď mě tady všichni sežerou :-/

    V naprosté většině případů nedoporučím - důvody rozebírat nebudu (ne není to moje lenost, s jejich windows mám podstatně více práce). Ale doporučuji (+následný support) jim a ostatně všude, kde potkám widle programy, které mají na windows používat (FF/opera, gaim/sim, gimp, místo skype googletalk, mplayer, atp.).
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    22.2.2006 11:52 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
    btw zrovna na widlich instaluji SIM
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    22.2.2006 11:51 n/a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Informace na nic
       Bylo by fajn zjistit skutečnou používanost jednotlivých programů dle operačního systému. Alespoň to autora informuje a usměrní. Jak jsem již psal, z vlastní zkušenosti znám více lidí používajících OpenOffice, Firefox, Operu, Gaim, … než Linuxáků. A jsou to lidí kteří Linux nikdy nepoužívali.
    Něco málo může napovědět Debianí popularity contest -- zaznamenává počet instalací a používanost balíčků (pokud uživatel souhlasí):

    #rank name inst vote old recent no-files (maintainer)

    48 gaim 2838 1518 1084 236 0 (Robert Mcqueen)

    z http://popcon.debian.org/main/net/by_inst jinak viz http://popcon.debian.org/
    22.2.2006 11:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gaim
    Zase až tak moc by mne to nepřekvapilo. Zatímco v Linuxu existuje spousta konkurečních programů, když jsem kdysi pátral po IRC klientovi do Windows, který by uměl komunikovat v UTF-8, byl Gaim jediný, kterého jsem našel…
    22.2.2006 13:02 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Gaim
    Teď už to umí i mIRC! Měl jsem pocit, že se musí zhroutit vesmír, když jsem se to dozvěděl... :D

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.