abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    21.4. 00:11 | Nová verze

    Po osmi měsících vývoje byla vydána nová verze 0.12.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 268 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.4. 23:55 | Pozvánky

    Poslední měsíc byl plný zajímavých akcí, o kterých Vám bastlíři z projektu MacGyver mohou povědět, protože se na ně sami vydali. Kde všude byli, ptáte se? Objevili se na Installfestu, Arduino Day, Hackaday Europe a tajném srazu bastlířů z Twitteru. A z každé akce pro vás mají zajímavé poznatky.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 670 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    28.3.2006 15:50 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Pokial to robil instalator(zrejme obyc. skript), tak bohuzial. Tomu sa zabranit asi neda.
    Preto je v LSB rpm ako standart. Vacsinu veci, ktore popisujes, rpm dokaze.
    Linuksaci su vsetci co si s tebou dovolili nesuhlasit? ;-)
    Jindro, Jindro - opat nula bodov ...
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    28.3.2006 16:21 Norma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    28.3.2006 15:56 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Podle mě Linuxu nejvíce škodí prosazování pouze příkazové řádky A na to si přišel v pohádce Jak šlo GUI na vandr? KDE,Gnome,IceWM,FluxBox,BlackBox,WhiteBox,... to ti je málo? Jsou distribuce, které nabootují přímo do jednoho z těchto okenních managerů a uživatel příkazovou řádku neuvidí ani z dálky.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    28.3.2006 16:07 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Souhlas, za tohle nula bodů.
    Postoj k příkazové řádce mám takový, že pokud na požadovanou činnost mám GUI, tak ji nepouštím. (např. povolení autologinu)
    Pokud je příkazová řádka silnější, tak používám ji. (V mém případě se to týká pouze aktualizací, protože jsem stále BFU.)
    To je síla televize...
    28.3.2006 16:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Podle mě Linuxu nejvíce škodí prosazování pouze příkazové řádky Na tohle jsem přišel z reakcí některých Linuksáků, kteří tvrdili, že je zbytečné v Linuxu mít programy jako jsou WinSCP, TotalCommander, PSPad, ..., a argumentují tím, že daleko lepší je scp, cp, cv, mv, ... . Asi si nedokážou představit výhodu mít možnosti volby.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    28.3.2006 16:24 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ono pokud to nekomu chybi, necht si to napise. Pokud je BFU, porad muze nekomu zaplatit za to, ze mu to napise, a potom to radostne prodavat. Dokonce to muze mit zabalene jako appdir a netrapit se s instalaci mimo balickovaci system. Linux nikomu v nicem nebrani...
    ^D
    28.3.2006 16:42 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Ve Windows mám plno aplikací, jak konzoloidních, tak GUIdních. Hlásat jenom GUI, nebo jenom konzole je blbost a totální demagogovina. Systém postavený na pouze jedné z této varianty nemůže porazit dominantní systém. Za svým tvrzením si stojím. Podle mě jen člověk který nechce rozšířit Linux tvrdí, že by se měli používat jen konzoloidní programy a GUIdní programy na Linuxu nejsou potřeba. Jinak souhlasím, že tyto programy někdo musí udělat a je jen škoda, že není pravdou to, že programátorů pracujících pro Linux je megahodně.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    28.3.2006 17:00 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Teď pozor, šokující informace: někteří lidé jsou se svou volbou spokojeni. Já vím, je to těžko pochopitelné, ale skutečně existují lidé kteří si zvolili a nechtějí aby jim někdo cpal něco jiného.
    28.3.2006 17:07 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Chápu že současná situace mnoha lidem vyhovuje. Já na Linuxu používá FluxBox a xterm. Jsem s ním spokojen, ale tátu, mámu ani nikoho jiného bych do toho netlačil. Jen chci, aby se Linux stal maximálně používaným a jako cestu nevidím přeučovat lidi a vysvětlovat jim, že konzole je lepší, ale spíše nabídnout to na co jsou zvyklí a raději něco více. Abe měli důvod Linux používat.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    28.3.2006 17:22 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Však taky lidi nikdo nenutí používat konsoly nebo jo? Psal jsem, že jsou distribuce, u kterých o příkazovou řádku skoro ani nezakopneš. Všechno je na klikátko, prodává se to i s podporou a je spousty lidí, kteří jim poradí pokud nastane problém. Za odměnu dostanou "bezpečný" systém, který není potřeba každý týden čistit od bordelu co nachytali na netu. Dostanou ve většině případů i stabilní systém, který je schopný běžet několik týdnů. Můžou se též naučit mnoho nového, a i když neumějí programovat, tak třeba budou mít chuť pomoci komunitě s nějakým překladem nebo návodem či článkem. Dá se říct, že dnes to je pouze o chuti zkusit něco nového a ne o tom, že by bylo málo aplikací nebo podobné bláboly. Jen co udělám školu tak tátoj přepíšu všechny jeho programy (databáze revizí, cesťák, faktury..takový ty na míru) do linuxu a donutim ho přejít.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    29.3.2006 01:28 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    To si ovšem vysvětluj jen těm, co chtějí lidi přeučovat. Já jsem nikdy žádnému uživateli linux necpal, tak nevím proč bych měl snášet obviňování z fanatismu.
    28.3.2006 17:12 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Linux se snaží spojit to dobré s tím dobrým. Takže máme xterm (tedy možnost pracovat v obouch prostředích), možnost pracovat jen v GUI nebo jen v textu. Na všechny varianty je dostatek aplikací a většině smrtelníků stačí. Si člověk co používá řadu systémů. Mezi nimi (možná i ve většině) je to Windows. Chápu tedy, že máš odpor k příkazové řádce a prohlašuješ tu takový věci jako, že komunita propaguje pouze příkazovou řádku atd., protože spustit něco ve Windowsí příkazové řádce je za trest.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    28.3.2006 18:39 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    ...Pokud je BFU, porad muze nekomu zaplatit za to, ze mu to napise...
    Jindra chce nekoho prinutit, aby to pro nej udelal zadarmo. GL Jindro!

    PS: uz sis aspon koupil ten Total Commander? Kdyby si ho koupili vsichni, kteri bez nej nedokazi fungovat, tak by ho imho portovali i pro jine platformy.
    28.3.2006 16:38 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Na sftp se připojí třeba Krusader, stejně tak Krusader nahradí TC a PSPad mi v pohodě nahradilo KDevelop. Vím, že ty tuhle argumentaci nebereš. Ty prostě chceš, aby TC byl pro Linux a jinak je pro tebe komunita ztracená stejně jako systém samotný. Žasnu jaký dokážeš na základě rozdílů mezi dvěma aplikacema dělat závěry.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    28.3.2006 21:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Krusader zkouším, zkouším, ale zatím se mi zdá, že nesahá Total Commanderu ani po paty. Používá se mi extrémně špatně.
    28.3.2006 21:26 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Po malých úpravách v nastavení byl pro mě dostatečnou náhradou. Ale já jsem asi takovej, že si zvyknu na všechno. :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    xxx avatar 28.3.2006 15:57 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    automaticke aktualizace? v ubuntu jsou hned po defaultni instalaci. Jinak udelat jednou za tyden apt-get update; apt-get upgrade; taky neni problem.
    Please rise for the Futurama theme song.
    28.3.2006 16:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Možná máš pravdu, možná taky ne. Ale tady se nabízí taky ta nejdůležitější otázka ... kdo to naprogramuje (eventuálně přiohne něco existujícího)? ;-) I když přiznám, že se nechci dožít chvíle, kdy tohle bude mít po čerstvé instalaci zapnutý takový CentOS. Naproti tomu, si umím představit, že pro BFU tohle může být velmi užitečné ... (například když omylem smaže font fixed a nenajede mu X server).
    Podle mě Linuxu nejvíce škodí prosazování pouze příkazové řádky
    BTW: tohle jsi si imho mohl odpustit
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.3.2006 16:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Jo, a znáš klik? To by mohlo být něco, co hledáš ... mě osobně to moc nepřesvědčilo, ale 100 lidí 100 chutí :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.3.2006 16:54 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
      AutoPackage mi přijde jako zajímavý projekt. Já řeším způsob, jak ze zkompilovaného zdrojáku (rozbalený balíček) automaticky vysosta všechny důležité informace. Jak jsem psal, zjistit závislost jednotlivých spustitelných binárek na knihovnách a knihoven na knihovnách není problém. Nevím ale jak zjistit závislost binárek na všech souborech (abych věděl že pro chod tohodle programu potřebuju v adresáři /blablaba/ soubor blabalba.png), jak automaticky zjistit závislosti skriptů a konfiguračních souborů.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    28.3.2006 17:01 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Protože to nejde.
    28.3.2006 17:02 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       I když přiznám, že se nechci dožít chvíle, kdy tohle bude mít po čerstvé instalaci zapnutý takový CentOS. Všechno by šlo při instalaci zapnout nebo vypnout. V tom bych neviděl problém.

       Podle mě Linuxu nejvíce škodí prosazování pouze příkazové řádky. To si neodpustím a za tím sis stojím. Ničemu neprospívá prosazování pouze jedné varianty. Na Linuxu používá FluxBox a xterm. Jsem s ním spokojen, ale tátu, mámu ani nikoho jiného bych do toho netlačil.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    28.3.2006 17:18 eXEden | skóre: 13 | blog: Plkoviny | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Nikdo tu neprosazuje pouze příkazovou řádku. Každému, co jeho jest a co mu vyhovuje. Už je to (jsi) jak zaseknutý gramofon
    28.3.2006 16:34 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Rozumim tomu dobre ze: Linuksak = uzivatel pouzivajici linux a navstevujici ty to stranky pisici blogy komentare zpravicky a podobne?

    Plati pak i tve tvrzeni ze linuks = lidova narodne ultralevicova komunisticka strana ?

    V podstatě nic nevím
    28.3.2006 16:57 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    A jaké jsou vlastně rozdíly oproti "běžným" balíčkovacím systémům? Jediný - že to funguje samo.

    Nerealizovatelné.

    Problém je v především tom, že ty závislosti v podstatě musí někdo nadefinovat. Ještě tak u binárek a knihoven to lze zjistit automaticky, ale to je asi tak všechno.

    Současné balíčkovací systémy v linuxových distribucích jsou prostě zatím to nejlepší co bylo v tomto ohledu vytvořeno. A samozřejmě vyvíjí se. Každý z nich má nějaký nedostatek a všechny mají chybu, že je zapotřebí obrovské množství úmorné práce aby to všechno dohromady fungovalo.
    xvasek avatar 28.3.2006 17:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    man rpm

    Ti, kdož nerozumí systému Unix, jsou odsouzeni k vynalézání jeho ubohých náhražek.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.3.2006 17:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Řešením vašich stížností je místo instalátoru využít balíčkovací systém vaši distribuce. Distribuce nemůže hlídat, co vyvede všelijaký 3rd party (un)installer.
    28.3.2006 19:19 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Povšimněte si prosím, že některé Jindřichovy názory se během jeho trmácení časem změnily. Nutno podotknout: k lepšímu. Nyní tu máme Jindřicha, který podporuje alternativy (chce mít GUI i CLI) a dokonce nové alternativy sám vymýšlí - balíčkovací systém. Je to skutečně posun oproti stavu, který je dobře zachycen v zápise http://www.abclinuxu.cz/blog/xplesa/2005/9/28/103192, kde se Jindřich dožaduje jednotného systému nastavení (Věta "Proč se autoři programů nedohodnou na jednotné syntaxi a způsobu konfigurace." tak může být již definitivně zapomenuta.)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    28.3.2006 19:35 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Nemyslim si, ze by jednotny system konfigurace necemu uskodil, ba naopak.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    xvasek avatar 28.3.2006 20:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Systém konfigurace je jednotný - v /etc máš system-whide konfiguraci a ve ~ máš vlastní. Systémová má buď adresář, nebo jeden soubor, vlastní podobně. Soubory jsou textové.

    Ti, kdož nerozumí systémům Unix a tak dále...
    Luk avatar 28.3.2006 22:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ano, tohle je skutečně jednotné. Ale už ne formát těchto souborů. Skoro platí "co program, to formát".

    Ale ono je to složité. Buď se bude používat formát, který bude dobře použitelný konfiguračními nástroji (lze použít např. XML, kde program bude mít své schéma, případě bud nějaké společné), anebo formát vhodný pro ruční konfiguraci editorem. Obojí najednou prostě nelze.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.3.2006 01:34 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Opět stejná potíž. Jistě že by to bylo pěkné, mít všechny konfiguráky stejné. Ale ono to nejde, protože různé konfiguráky jsou různě složité. Pro jednodušší stačí tradiční klíč=hodnota (whitespac místo rovnítka), ale jakmile je nutné vyjádřit nějakou strukturu, tak se to začíná hodně zamotávat. Koneckonců je to vidět i ve Windows registrech - jakmile jsou tam složitější strukturované a provázané údaje, tak se to řeší žonglováním s obludnými identifikátory a vyznat se v tom moc nedá.

    A v mnoha případech se stane, že ten konfigurák je ve skutečnosti specializovaný jazyk - a jsme zcela mimo jakoukoliv oblast centrální správy.
    28.3.2006 22:05 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Mě jako správci asi 70 počítačů s windows, 5 desktopů s Linuxem a asi 5 serverů by zase pomohlo, kdyby existoval nějaký balíčkovací systém ve windows. Sice existuje msi soubory, wsus servery a já nevím co ještě ale všechno je úžasně nepohodlné (navíc wsus chce w2003 server a ten fakt jenom kvůli tomu nebudu pořizovat - už jenom toho železa vytíženého tak asi na 1% by mi bylo líto). Kdyby šlo nainstalovat windows a dát winrpm -i avg.rpm msoffice.rpm gimp.rpm nero.rpm hotfix-kb128128cs.rpm servicepack2.rpm (nebo lépe winrpm -i *), tak bych ušetřil hromadu času. Ano, deployment funguje i pod windows, ale oproti rpm, dpkg, ... je to dost vopruz.

    Petr

    P.S. A pokud nějaký nepovedený windows deinstalátor puštěný pod adminem smaže půlku windows, tak se obávám, že už to windows taky nerozchodí. A smazání /usr/ je dost radikální zásah do systému.
    28.3.2006 22:14 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ještě dodatek - máme několik poboček, občas připojených dost pomalou linkou, tak těch w2003 serverů by muselo být několik (centrální, vpn, ... je rychlostně neprůchodné). Navíc zkušenosti ukazují, že super centrální řešení nejsou moc odolná proti výpadkům. Například už jenom to propojení mezi centrem a pobočkou závisí na 2 připojeních do netu a to hodně zvyšuje pravděpodobnost nefunkčnosti centrálního řešení (podotýkám, že pobočky jsou 10km bez přímé viditelnosti - nelze propojit ve vlastní režii a jste odkázáni na služby telekomunikačních firem, kde vám nikdo nic nezaručí nebo si naúčtuje tolik, že je levnější necentrální řešení).
    29.3.2006 10:07 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    1. Buď tak dobrý, a napíš reakciu na moju pripomienku.

    2. povedz pravdu, odkiaľ si mal inštalátor Firefox-0.x. Pochybujem, že to bol oficialny balík z mozilla.org, alebo že by to bol oficiálny balík od tvorcu tej distribúcie, ktorú si vtedy používal.

    3. povedz mi ako vyriešim nasledovnú situáciu: Nainštaloval som WinXP a naň SP2. Po každom prihlásení mi to povie, že nemám zapnutý firewall, nemám zapnuté automatické updaty a nemám antivír. To všetko je pravda a nemám tie veci lebo ich nechcem. Z testovacích dôvodov ten systém inštalujem (resp. restorujem z backupu) aj niekoľko krát denne. Povedz mi ako sa toho hlásenia zbavím. Tak aby ho nevidel ani žiaden ďalší užívateľ, ktorého na systéme potom vyrobím. Predovšetkým ma zaujíma postup, ktorým *nájdem* riešenie takého problému. Riešenie samotné ma zaujíma až v druhom rade.
    29.3.2006 10:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    ad 3) Co se týká řešení, je jednoduchý - vypneš výstrahy (je to v tom klikátku Centrum zabezpečení v Ovládacích panelech), nebo přímo zakážeš službu Centrum zabezpečení. Nevim jak první varianta, ale druhá skoro určitě ovlivní chování pro všechny uživatele. A co se týká toho, jak to řešení najít, je taky jednoduchý - stačí se správně zeptat strýčka Googla. Navíc si myslim, že pokud ten systém někdo zná, na takovou věc přijde sám. Já osobně jsem to nikdy nehledal - přišlo mi celkem logický, kde to hledat a samozřejmě jsem to taky našel.
    29.3.2006 11:08 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Domnívám se, že by vůbec neuškodilo mít plně konfigurovatelnou černou skříňku, která by ně v případě problému a nebo i jednou denně kontrolovala mnou nadefinované důležité soubory a informovala mě, co, kde, jak a kým se změnilo. Root sice může všechno, ale podle mě uživatel, tedy majitel počítače nemůže být schopen zkontrolovat vše co systém obsahuje. Myslím si, že není v lidských silách znát všechny programy, co dělají, jak se vyvíjejí, jaké mají chyby, jaké patche je vhodné použít, … . Nakonec se uživatel, majitel počítače většinou spoléhá na autora programu, či distribuce. Neznám člověka, který by si prošel zdrojáky všech programů které používá, aby mě jistotu, že jsou správně napsané a nedělají to co dělat nemají. Nemyslím si, že by systém hlídající správnost jednotlivých souborů podle předepsaného klíče byl ku škodě. Kdo by ho používat nechtěl, tak by ho nepoužíval. Kdo by ho použít chtěl, tak by ho použil.

       O jakou verzi Firefoxu si už nepamatuji, ale jak jsem psal, šlo o instalačku od autora, to znamená od autora programu a použil jsem ji na Slackware Linuxu. Jen jsem tím chtěl říct, že programy chyby mají a ikdyž budou sebeotevřenější, chyby mít budou.

       Promiň mi to, ale člověk který umí nakonfigurovat Linux a neumí nastavit jednoduché věci ve Windows je podle ně v určitém směru zaostalý. Jestliže jsem schopen nalést informaci co a jak o Linuxu a jde to nalést i o Windows, proč to někdo nedokáže nechápu. Podle mě jde o Linuksáckou demenci, kdy protože si uživatel myslí že jen Linux je ten nejlepší, tak o to ostatní se nezajímá, nezná to, ale nadává na to.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    29.3.2006 15:03 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Ano. Je pravda, ze mat takuto ciernu skrinku by nebolo na skodu. Ale preco ju preboha robit z linuxu? Ak sa nemylim, jeho filozofia je prave postavena na otvorenosti. Ked chcem ciernu skrinku, nabootujem do windowsu. Preco chcu niektori ludia silou-mocou robit z linuxu to, cim nie je?
    30.3.2006 02:09 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
       Pojem černá skříňka jsem si nevymyslel já. Nemysle jsem tím něco, co nejde konfigurovat, ba naopak. Jen jsem se tím snažil pospat systém hlídající soubory, jejich změny, závislosti, aktualizace, ..., prostě všechno co by případný uživatel hlídat chtěl a tak by si to nastavil, jak by sám uznal za vhodné. Mohl by hlídat všechny knihovny, nebo třeba pouze změny souboru /etc/passwd, nebo vůbec nic. Neříkej mi, že tohle nedokážeš pochopit. Nechce se mi věřit, že je tolik Linuxových demagogů hlásající hesla o filozofii Linuxu.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    30.3.2006 14:46 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Nevymyslel, ale blbě použil. V technickém žargonu se tím označuje něco do čeho není vidět!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Black_box_%28systems%29
    30.3.2006 07:40 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Domnívám se, že by vůbec neuškodilo mít plně konfigurovatelnou černou skříňku, která by ně v případě problému a nebo i jednou denně kontrolovala mnou nadefinované důležité soubory a informovala mě, co, kde, jak a kým se změnilo.

    Informovať - na to stačí tuším nejaký prepínač pre rpm. Ak rpm používaš. Ochranu systému proti takýmto problémom môžeš dokonalejšie riešiť pomocou napr. tripwire.

    Myslím si, že není v lidských silách znát všechny programy,

    Možno nie. (Aj keď raz za čas prejsť /bin, /sbin,/usr/sbin a /usr/bin a pustiť si manuál pre všetko čo nepoznám, môže byť poučné.)

    co dělají,

    Používaš slack. Nazri do /var/log/packages/*. Btw. týmto problémom viac trpím na windowsoch než na linuxe.

    jak se vyvíjejí, jaké mají chyby, jaké patche je vhodné použít,

    Viď changelog a viď security alerts.

    Neznám člověka, který by si prošel zdrojáky všech programů které používá, aby mě jistotu, že jsou správně napsané a nedělají to co dělat nemají.

    Bežne robím "make -n install" pre programy, ktoré inštalujem zo zdrojákov (keď už nič iné). Pre distribučné programy mám (vďaka používaniu Slack-u) SlackBuild scripty.

    O jakou verzi Firefoxu si už nepamatuji, ale jak jsem psal, šlo o instalačku od autora, to znamená od autora programu

    Autorom Firefoxu je mozilla.org. A pochybujem, že by ich inštalátor robil nejaké psie kusy.

    Podle mě jde o Linuksáckou demenci, kdy protože si uživatel myslí že jen Linux je ten nejlepší, tak o to ostatní se nezajímá, nezná to, ale nadává na to.

    a) neodpovedal si na otázku. Ako k riešeniu toho problému pristupuješ? Systém "vygoogluj si to" naznačuje, že lepšie šance k riešeniu problému mám v systéme, ktorý je otvorený. b) windowsy používam od verzie WfW a od r. '97 pod nimi programujem pre živobytie. Napriek tomu, či vlastne práve preto, si myslím, že linux je lepší (resp. z množiny Windows, Linux je najlepší) a problémy, na ktoré pod Windows narážam mi dávajú za pravdu.

    31.3.2006 13:03 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reakce na chybu
    Promiň mi to, ale člověk který umí nakonfigurovat Linux a neumí nastavit jednoduché věci ve Windows je podle ně v určitém směru zaostalý.

    Pardon, ale na to jste prisel jak? Proc nestaci, abych se dobre orientoval v systemech, ktere pouzivam? Zadam snad ja od uzivatelu Windows, aby meli zakladni znalosti unixovych systemu?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.