abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | IT novinky

    Švýcarská AI centra EPFL, ETH Zurich a CSCS představila otevřený vícejazyčný velký jazykový model (LLM) s názvem Apertus. Vyzkoušet lze na stránce Public AI Inference Utility.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.2 s kódovým jménem Zara. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze novou XApp aplikaci Fingwit pro autentizaci pomocí otisků prstů nebo vlastní fork knihovny libAdwaita s názvem libAdapta podporující grafická témata. Linux Mint 22.2 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 110
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 142 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 16:12
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy

    FreeCAD

    20.4.2006 13:40 | Přečteno: 4710×

    FreeCAD

       Na serveru zive.cz vyšel zajímavý článek o CADech zdarma. Podrobnější informace o jednotlivých produktech najdete na serveru freecad.cz. Jednotlivé produkty nejdou srovnávat s plnohodnotným komerčním CAD systémem, ale alespoň je vidět kolik jednoduchých rýsovátek lze zdarma použít a že je na čem stavět. Linuxu přeji taká bohatý výběr použitelných FreeCADů.

           

    Hodnocení: 18 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Mikos avatar 20.4.2006 14:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Nemyslim si že by BRL-CAD (používaný původně americkou armádou) nebo i VARKON byli "jednoduchá rýsovátka". IMHO jde o vysoce profesionální produkty. A pokud jde jen o 2D CAD, tak je myslím i QCad dost kvalitním softwarem.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    20.4.2006 14:16 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       Co je kvalitní je, jak se zdá silně subjektivní hodnota pohledu. Asi jsem si zvykl na něco jiného a BRL-CAD, ani QCAD už mě nijak neupoutají a spíše budu vidět jen to, co v těchto produktech nefunguje. Jinak je fajn, že alespoň něco pro Linux je.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Mikos avatar 20.4.2006 14:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    No já zas tak do CADů nevidim, takže můžu posuzovat jen co jsem tak četl, viděl a něco málo sám zkoušel. A jediný profi CAD co jsem kdy viděl je AutoCAD, takže asi tak ;-) Tedy klidně můžeš mít pravdu... nicméně třeba v případě toho BRL-CADu jsem opravdu přesvědčen, že je to vysoce profesionální produkt (jen má dost jiný styl práce než běžné CADy). Ale klidně mi to vyvrať jestli to tak není :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 20.4.2006 14:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Eh, to "jediný profi CAD" je trochu nadsazené, jsem si vědom toho, že AutoCAD není tak uplně profi CADem :-) Ale prostě (spolu s BricsCadem) jediný komerční CAD který jsem někdy zkoušel...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 20.4.2006 14:18 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    A pokud jde o komerční CAD ve stylu AutoCADu fungující i pod Linuxem, tak je IMHO naprosto skvělou volbou BricsCad (je i lokalizuován do češtiny, viz. stránky protea.cz).

    Za cenu cca 12000,- člověk dostane CAD který by měl být téměř dokonalou kopií AutoCadu, což je myslím hodně výhodné ;-) Co jsem tak koukal na různé stránky, všichni si ho jen vychvalovali. Ale sám do CADů moc nevidím, takže to musí vyzkoušet někdo zasvěcenější ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    20.4.2006 14:23 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       Na ten BricsCad jsem koukal a musím říct, že jde o slušný počin. Na druhou stranu se divím, že AutoCAD ještě někdo kupuje. Při srovnání ceny AutoCADu a ceny malého 3D CADu jako je SolidEdge, SoliWorks, ... je AutoCAD brutálně předražený šmrdlátko.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Mikos avatar 20.4.2006 14:27 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    No já nevim, mam jen kamarády co dělaj v architektuře a projektování bazénů a aquaparků. A tam je všude AutoCAD de facto naprostý standard podle toho s čím jsem se setkal... proto je BricsCad IMHO dost vítanou věcí, myslím že má šanci tuhle "monokulturu" narušit :-)

    Ve strojařině to možá bude jinak, nevím, žádného strojaře neznám...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    20.4.2006 14:39 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       AutoCAD je hluboko zakořeněná monokultura. Řekl bych, že pro strojaře je krokem zpět, ale pokud někdo chce používat CAD stylu AutoCADu, BricsCad je jak jsme koukal super volba. Co je ale na těchto CADech, tedy AutoCADech omezující, je starý a podle pomalý způsob konstrukce a velice špatná modifikovatelnost a možnost využití výpočetních a analyzačních nadstaveb.

       SolidEdege, SolidWorks, Invertor, .. cena srovnatelná s AutoCADem a navíc integrace jednoduché FEM analýzy (pouze solidy) a pokud zákazních chce, není problém integrovat kvalitní FEM procesor, nebo integrovat do TeamCentera. To je asi můj názor na CAD a především na AutoCAD. Jinak pokud někomu postačí tento CAD, BricsCad vřele doporučuji.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    21.4.2006 14:41 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Použím AutoCAD LT pro "strojírenské věci" a myslím, že konkurenci nemá. když nebudu brát jen ovládání, které se vlastně stalo základem všech CAD systému, doplnků napsaných pro autocad je natolik, ze ve strojarine jen tak nezmizi...jinak na 3D uz dlouho existuje od autodesku take Inventor, ktery je dost profi
    Kuk :-)
    21.4.2006 16:31 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Ja bych si dovolil tvrdit že autodesk je takovej malinkatej Microsoft ve strojírenství. Linux Rules. :-)ú MEGALOL. už aby jsme všichni jeli na jeho produktech. :-)
    21.4.2006 18:23 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    jak je videt, MS stejne jako Autodesk maji produkty, ktere vyhovuji 95% uzivatelum ... Dokud nekdo neudela lepsi, tak budou mit monopol. Kdyby nekdo zacal vyvyjet "kopii" autocadu jako takovou, tak bych vedel hromadu vylepseni, na ktere dost lidi nadava, jenze kdyz jsem chtel prispet do nejakeho Open CADu, vsechny se vydavaji vlastni cestou a pysni se na to, ze "nedelaji kopii AutoCADu". Jinak takovy Brisco, nebo Vari jsou celkem drahe, kdyz veznu nejlevnejsi CAD LT, ktery jsem kupoval pred rokem za 9.999Kc(teda verzi 2004), nejsou tyto draszi nahrazky pro me v nicem lepsi, jen drazsi(vyuzivam cad ve strojirenstvi, co vyhovuje me nemusi vyhovovat jinym).
    Kuk :-)
    20.4.2006 15:21 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Nechtěl by jsi radši podpořit nejaký free CAD projekt? :-)
    20.4.2006 15:31 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       Nedomnívám se, že by nějaký FreeCAD mohl dosáhnout takových kvalit, jaké poskytuje kupříkladu I-Daes, nebo NX4. Na tohle svobodní programátoři prostě nemají. Bude lepší, budou-li si vytvářet malé jednoduché prográmky, nebo se zapojí do velkých projektů které jsou sponzorované velkými společnostmi.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    Mikos avatar 20.4.2006 15:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Tohle co si právě plácl je IMHO naprostá blbost, sorry ;-)

    Ale nechci flejmovat, takže dál to nehodlam rozvádět...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    20.4.2006 15:48 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Bude lepší když se na to všechno vyserem a pujdem do řiti, vid? :-)) Kdyby všichni poslouchali tvý skepticko debilní kecy tak tu nikdo ve státě neudělá nic pozitivního, já nepomužu stařence na přechodu, studenti neudělaj revoluci kuli tomu že na to dle tvých měřítek nemají, zelenožrouti pujdou makat na stavbu pořádných jaderných elektráren a jezů na labi, Linus by se na tvorbu nejakýho Linuxu vysral protože by mohl jít rovnou makat do microsoftu a ty jinro by jsi v klidu hnil na HP-UX za miliony Kč a honil si pero nad I-deas za miliony Kč. :-)) LOL Kdyby to všechno fungovalo dle tebe jinro tak tu nejsme, nemáme žádný ideály, mravní hodnoty a třebas pro někoho smysl života. Pokud nezdílíš tyto hodnoty, máš rád firmy produkující I-deas, HP-UX, widows a TC, tak běž prudit na jejich portály.Řeknuto jednoduše.

    Jindřichu bež doprdele

    MEGALOL. :-))
    20.4.2006 16:17 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       Ideály, mravní hodnoty, pokud tvé vyjadřování Jindřichu bež doprdele ... a honil si pero je znakem ideálů a mravních hodnot, má se Linux na co těšit.

       Vážně, nedokážu si představit, jak parta nadšenců vytvoří komplexní stojírenský systém, který bude schopen od 3D modelování dílů a sestav, přes definování jejich vzájemných referencí a vazeb, až po možnost využití FEM analýzy. Pokud by se našla firma, která by uvolnila svůj produkt i se zdrojáky a pokud by se našla firma, která by finančně podpořila jeho další vývoj, tak jako je tomu u OpenOfficeu, pak bych si kvalitní a komplexní CAD systém který by byl konkurencí současným CAD systémům dokázal představit. Jinak si opravdu myslím, že tak veliké sousto svobodní programátoři sami utáhnout nejsou schopni.

       PS: Rozsáhlost komlexního CAD systému se s officem srovnávat opravdu nedá.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    20.4.2006 16:37 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Ano bež doprdele. Protože lidi jako ty prostě nic nedokážou už z toho principu že jenom kecaj, kritizujou a nic nedělaj. Co ty jsi dal komunitě k tom toho že sereš na tomhle serveru. NIC. Kdyby byli všichni lidi jako ty tak stallman nikdy free software neudělá, linux by taky asi nebyl a dělali by jsme všichni neco jiného. Myslíš si že dělat kernel je prdel? Že to je jenom havěť malejch prográmků? prostě bež doprdele. :-)
    20.4.2006 16:43 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Ideály, mravní hodnoty, pokud tvé vyjadřování Jindřichu bež doprdele ... a honil si pero je znakem ideálů a mravních hodnot, má se Linux na co těšit.
    Proč by ideály a mravní hodnoty měli souviset se způsobem vyjadřování?

    Jsou daleko horší věci než vulgární mluva. Třeba úzkoprsost.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    20.4.2006 16:17 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Hmm, a co ten tvuj "projekt" na CAD program pro linux. Kdyz si psal sve prvni zapisky, takto vypadalo, ze uz to mas skoro hotove.
    20.4.2006 16:34 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    maká se na tom jop. :-)
    20.4.2006 16:53 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
       Nedomnívám se, že by nějaký FreeCAD mohl dosáhnout takových kvalit, jaké poskytuje kupříkladu I-Daes, nebo NX4. Na tohle svobodní programátoři prostě nemají. Bude lepší, budou-li si vytvářet malé jednoduché prográmky, nebo se zapojí do velkých projektů které jsou sponzorované velkými společnostmi.
    V podstatě souhlasím, až na jednu věc: problém není v "svobodných programátorech", problém je v tom že projekty tohoto druhu vyžadují zcela jiné experty. V tomto konkrétním případě strojaře, matematiky, analytiky a jejich kombinaci. Takoví lidé pracují vždy na komerčním principu. Programátorská práce je už v podstatě podružná.

    Jiným příkladem projektů které nelze realizovat jako free/opensource jsou hry. Tam je to ještě zřetelnější, protože převaha neprogramátorské práce je (myslím) vidět na první pohled.
    Mikos avatar 20.4.2006 17:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    S těmi hrami nesouhlasím, existuje docela dost čistě opensource her, které jsou dobře propracované (a nemám na mysli ty založené na enginech uvolněných třeba od ID Softwaru). Třeba taková Cube (a její pokračování Sauerbraten), 3D MMORPG onlajnovka PlaneShift, vesmírný simulátor Vega Strike, letecký simulátor FlightGear, hromada různých strategií, atd. To jsou IMHO hodně kvalitní hry a přitom zcela původní a vyvíjené čistě jako opensource.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    21.4.2006 10:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Neříkám že nejsou kvalitní (kvalita hry je velmi specifický pojem), ale srovnej to s komerčními hrami.

    I kdyřž musím uznat že PlaneShift udělalo dost velký pokrok za poslední dobu... ale je stále vidět, že v některých oblastech stále chybí lidské zdroje.
    20.4.2006 17:28 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    cim to je, ze se ve vsech diskuzich o cad systemech omila autocad? jezisi, v autocadu bych nekreslil ani vejrobak hrebiku!!! autocad NENI SYSTEM, autocad je urcen na rozkreslovani vyrobnich vejkresu veci, ktery nakresli nejakej borec v proecku, catii, ugs atd atd. a to, ze se uci na prumyslovkach a vysokejch skolach je stejna prasecina, jako to, ze tam maj widle - uci se jeden program od jednoho trapnyho vyrobce. navic autocad naprosto zmrvi navyky budoucich konstrukteru klikacim a naprosto nelogickym ovladanim. ale co, cim vic bude neschopnejch blbu /rozumej autocadklikošů/, tim mensi bude moje konkurence na trhu prace.
    20.4.2006 17:51 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Jseš smažka plešatá. Chvilku jsem si myslel že ne docela (tehdá když si chtěl pořádat sraz). Ale co si mám asi myslet po blogu Modlíte se? Jenže sis to spočítal špatně. To je důkaz. Jednou a provždy.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    OndraZX avatar 20.4.2006 20:01 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Cetl jsem taky ten clanek a na zminovanem serveru mne zaujal produkt Open CASCADE Technology - je to open source - viz http://www.opencascade.org/ mate nekdo zkusenosti?
    20.4.2006 22:18 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    pokud se ti to podaří nainstalovat tak jsi borec. me to přijde jako jeda velka kamuflaž. :-)))
    Pavel Stárek avatar 21.4.2006 12:00 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FreeCAD
    Copak kamufláž to asi není, zhruba před rokem jsem se na to díval, avšak má to jednu velmi podstatnou nevýhodu, ono to není až tak úplné řešení. Co jsem na to koukal tak se museli kompilovat nějaké věci aby si to člověk mohl vyzkoušet (některé funkce OpenCASCADE) atd. Je to v podstatě jakýsi "framework" pro 2D/3D modelování, nad kterým lze vystavět aplikaci typu Catia (nebrat vážně :-) ) Velkou výhodu vidím v tom, že se ta aplikace dá vybudovat v Javě, Tcl/Tk, C/C++ a asi i mixem toho všeho. Připadá mi to že je to něco jako Eclipse platform, nad kterou lze vybudovat komplexní vývojová prostředí nejen pro Javu.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.