Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
A skutečně tomu tak je. Je to možná komické (společně s některými skutečnostmi o kterých se Jasnon zmiňuje ještě komičtější – dokonce je to lepší než Trnky Brnky a Acciho blogy dohromady), ale konečně od dob uvolnění referenční implementace Googlem pojmenovanou libvpx se VP8 dostalo do takového stavu, kdy je přehratelé i na normálním
stolním počítači (ovšem nedělejte si iluze, že se něco takového podaří i v podání Googlu na YouTube – tam se po technické stránce pokazí kompletně všechno, co se vezme do ruky … včetně toho co snad ani pokazit nejde). I tak mi přišla konzumace času procesoru nemalá (rozhodně ne tak malá aby při vzetí věci do ruk Googlem něco takového i na mojí šunčičce mělo nějakou reálnou šanci na fungovaní) a když už jsem byl u toho, tak jsem se rozhodl udělat menší testík či srovnání. Vzal jsem si ovšem Jasonovu radu k srdci a místo tolik diskutované obligátní (a především neexistující) kvality
jsem se zaměřil na něco trošičku jiného: Rychlost dekódování.
Nečekejte ovšem nic směrodatného a především se prosím nesnažte výsledek nijak vážněji interpretovat. Udělal jsem si srovnání pro vlastní účely abych získal aspoň nějaký přehled a mohl se začít trošičku orientovat v situaci a jen mi bylo líto aby tyto výsledky skončili společně se zavřením mého textového editoru. To totiž ani za méně než jeden den prostě udělat nejde (a to ještě jen z toho důvodu, že většina binárek se mi na disku už válela a stačilo provést jen svn update && make). To by tedy doufám jako pojištění proti tomu, že někdo bude hulákat, že něco dělám špatně mohlo stačit.
Provedl jsem test tří svobodných video-formátů a originálu (ale to jen z důvodů kompletnosti a aby bylo se pro začátek od čeho odrazit). Takže formátů VP8 alias Webm, Ogg Theory, MPEG-1 a originál v podobě MPEG-4 AVC alias h.264. Vzhledem k tomu, že jsem neuvěřitelně líný, snažil jsem překódovávat jen minimálně (ale poněvadž netestujeme komprimační schopnosti jednotlivých kodeků je to i vcelku irelevantní):
Vycházel jsem z Webm verze, tudíž HD rozlišení rozlišení kolem 1280x720, nominální bitrate videa kolem 2048kbps. Samozřejmě to není u všech úplně přesné, ale přibližně stejné. Vzhledem k tomu, že ale testujeme rychlost dekódování videa na detailech parametrů videa zas tak moc nesejde. Teda aspoň ne u samotného kódování. U dekódování jsem srazil rychlost mého Celeru ze standardních 2.8Ghz na 333Mhz a na tom téže testoval dekódování pomocí Mplayeru, SVN revize 31793 následovně:
/opt/mplayer/bin/mplayer ~/Videa/starcraft_2.[mp4,webm,ogv,mpg] -nosound -quiet -benchmark -vo null
libTheora 1.1+ (Ptalarbvorm): BENCHMARKs: VC: 276.247s VO: 0.112s A: 0.000s Sys: 3.905s = 280.265s BENCHMARK%: VC: 98.5667% VO: 0.0399% A: 0.0000% Sys: 1.3934% = 100.0000% Total: 43.2115 (Y': 42.1755 Cb: 46.5481 Cr: 46.5974) fftheora: BENCHMARKs: VC: 279.688s VO: 0.074s A: 0.000s Sys: 3.696s = 283.459s BENCHMARK%: VC: 98.6699% VO: 0.0261% A: 0.0000% Sys: 1.3040% = 100.0000% ffvp8: BENCHMARKs: VC: 601.958s VO: 0.123s A: 0.000s Sys: 4.736s = 606.817s BENCHMARK%: VC: 99.1993% VO: 0.0202% A: 0.0000% Sys: 0.7805% = 100.0000% ffh264: BENCHMARKs: VC: 623.073s VO: 0.119s A: 0.000s Sys: 3.690s = 626.882s BENCHMARK%: VC: 99.3924% VO: 0.0190% A: 0.0000% Sys: 0.5886% = 100.0000% ffmpeg1: BENCHMARKs: VC: 121.998s VO: 0.069s A: 0.000s Sys: 3.621s = 125.688s BENCHMARK%: VC: 97.0643% VO: 0.0550% A: 0.0000% Sys: 2.8806% = 100.0000% frame= 3746 fps= 11 q=2.0 LPSNR=Y:42.06 U:45.30 V:45.37 *:42.90 size= 42938kB time=156.04 bitrate=2254.2kbits/sA jak výsledek číst? Každý odstavec začíná jménem kodeku, kterým byl dekódován. Za ním je spousty nesmyslů z nichž nejdůležitější je VC: v sekundách. Znamená procesorový čas jež byl spotřebován při dekódování pro celou délku videa. Pokud si jako příklad vezmeme hned ten první (libTheora) s časem 276.247s, znamená to, že na Celeronu o taktu 333Mhz dekódování nijak nezatěžované režií systému a bez zpomalování způsobeného A/V synchronizací a jakéhokoliv zobrazování výsledku stejně jako bez vlastní režie přehrávače trvalo 276.247s. Vzhledem k tomu, že celková délka traileru je 156.04s, tak dekódování něčeho takového na podobném stroji by fungovalo průměrnou rychlostí 13fps a to ještě bez zobrazování a všeho jiného, takže by jsme se asi na nic nepodívali. Teda rozhodně ne snímek po snímku, což můžu jen potvrdit.
Možná jste si všimli ještě dalších dvou přebytečných řádků u Theory a MPEG-1. Ty tam nejsou omylem. I když jsem řekl, že se nebudu snažit srovnávat zkreslení výsledků, PSNR jsem tam orientačně umístil. A to čistě z toho důvodu, abych poukázal na to, že Ogg Theora ve své nejnovější verzi (libtheora 1.1+ 20100314 (Ptalarbvorm)) jak objektivně, tak hlavně subjektivně ve zkreslení malinko předhání ffmpeg1. Proč? Není dlouho tomu tak nebylo a i když jsem Accimu nelhal, taktně jsem zamlčel (taktně jsem toho zamlčel trochu víc), že u vydání Theory Thusnleda a Theory 1.0 a dřívějších tomu tak úplně nebylo (hlavně subjektivně – i když to záviselo především na rozlišení a bitrate). Otázkou ovšem zůstává zda-li je menší pokrok v kompresních schopnostech u Theory dostatečnou cenou za komplexnost při kódování a hlavně pak dekódování (a to téměř 2,2× větší rychlostí).
Tiskni
Sdílej:
a po upgradu z S3 1 MB na ATi Rage XL 8 nebo 12 MB to ty pecka davalo bez sekani i na celou obrazovku
no baze, na starejch pc neni nad mpeg1.No to já pamatuju ještě větší mrdky. Některé dokonce v barevném prostoru PAL8 (např. od Blizzardu, když už jsme u toho Stracraftu … takové ty prokládané potvory co přehrál Penťák 90Mhz a nebo 486 o 100Mhz, které po sobě nestačilo mazat residua – ale jelo to). Docela by mě zajímaly méně komplexní video formáty (jenže si zas nepamatuju, které z nich byly perceptuální a jestli vůbec) a to klidně i než ten MPEG-1.
jediny co mi slo prehrat na mym Pentiu 166 MHzJenže dost pochybuju, že v HD. V dobách Pentii II o 300Mhz by to něco takového přehrálo jen těžko. Od těch dob v FFMpeg provedly takové optimalizace, že se to dostalo až sem. A to ještě trošku procesorového prostoru zbývá.
a po upgradu z S3 1 MB na ATi Rage XL 8 nebo 12 MB to ty pecka davalo bez sekani i na celou obrazovkuV tom není problém. Jak se jednou obraz dekóduje do paměti, pak se jen po PCI sběrnici odešle grafice pointer na začátek dat a ta už si to sama pomocí DMA natáhne, překonvertuje z YUV do RGB, přeškáluje a zobrazí, ať je to rozlišení jaké chce. Teda aspoň u Xv nebo nějaké takové odbdoby.
takové ty prokládané potvory co přehrál Penťák 90Mhz a nebo 486 o 100Mhz, které po sobě nestačilo mazat residua – ale jelo toTy jo RAD Game Tools Smacker! Na něj bych málem zapomněl. Ty jo, to bude muset někde sehnat.
tak koukam ze ty filmecky co sem o nich psal sou vsechny z cee-gee.net, ale ty bink verze odtamtud zmizeli a zustal jen divx
aspon ze konecne dokoncili code guardiana! 
binkTak BINKů mám ještě spousty. Ty se využívají docela donedávna (FarCry, Panzers, THPS 2,… všechno ještě mám – a vlastně také docela nedávno se jejich otevřené dekodéry dostaly do ffmpeg), ale Smacker už ani jeden (ale pamatuju na jednu hru. Taková cipovina. Se to jmenovalo nějak Shogun 2 nebo tak něco a bylo to FPSko nebo RPGčko…to bych chtěl).
v diablu 1 to snad bylo taky.
v diablu 1 to snad bylo takyTrailer na Diablo z instalačního CD Starcraftu byl jeden z památných prokládaných Smacků, které bych chtěl sehnat.
dokonce snad pro TA existuje nejakej novej, plne 3D a jeste ke vsemu opensourcovej engine ...
ze bych si ho po letech zase zahral?
ale nekde tam sou, ja to vim! kdyz uz tam je knihovna na prehrani smackeru, tak tam nekde bejt musi!
[kotyz@behemot diablo1]$ mplayer file001474.xxx
MPlayer SVN-r31774-4.5.0 (C) 2000-2010 MPlayer Team
158 audio & 340 video codecs
mplayer: could not connect to socket
mplayer: No such file or directory
Failed to open LIRC support. You will not be able to use your remote control.
Playing file001474.xxx.
Seek failed
libavformat file format detected.
[smk @ 0x924bdf0] max_analyze_duration reached
[lavf] stream 0: video (smackvid), -vid 0
[lavf] stream 1: audio (smackaud), -aid 0
VIDEO: [SMK2] 320x156 0bpp 15.002 fps 0.0 kbps ( 0.0 kbyte/s)
==========================================================================
Opening video decoder: [ffmpeg] FFmpeg's libavcodec codec family
Selected video codec: [ffsmkvid] vfm: ffmpeg (FFmpeg Smacker Video)
==========================================================================
==========================================================================
Opening audio decoder: [ffmpeg] FFmpeg/libavcodec audio decoders
AUDIO: 22050 Hz, 1 ch, s16le, 0.0 kbit/0.00% (ratio: 0->44100)
Selected audio codec: [ffsmkaud] afm: ffmpeg (FFmpeg Smacker Audio)
==========================================================================
AO: [alsa] 48000Hz 1ch s16le (2 bytes per sample)
Starting playback...
Could not find matching colorspace - retrying with -vf scale...
Opening video filter: [scale]
Movie-Aspect is undefined - no prescaling applied.
[swscaler @ 0x8a9b1e0]BICUBIC scaler, from pal8 to yuv420p using MMX2
VO: [xv] 320x156 => 320x156 Planar YV12
A: 0.1 V: 0.0 A-V: 0.101 ct: 0.000 0/ 0 ??% ??% ??,?% 0 0
MPlayer interrupted by signal 11 in module: decode video
- MPlayer crashed by bad usage of CPU/FPU/RAM.
Recompile MPlayer with --enable-debug and make a 'gdb' backtrace and
disassembly. Details in DOCS/HTML/en/bugreports_what.html#bugreports_crash.
- MPlayer crashed. This shouldn't happen.
It can be a bug in the MPlayer code _or_ in your drivers _or_ in your
gcc version. If you think it's MPlayer's fault, please read
DOCS/HTML/en/bugreports.html and follow the instructions there. We can't and
won't help unless you provide this information when reporting a possible bug.
takze neco bysme uz meli, ale mplayer to neprehraje, jen blikne a konec ...
Teda aspoň u Xv nebo nějaké takové odbdoby.No právě, a do 1 MiB VRAM S3 se to společně se zbytkem desktopu obvykle nevejde, takže se musí používat nějaká SW obluda jako x11.
Co to bylo za celér? Něco na bázi P4?Yup. Jádro Prescott (myslím).
Ale na Core 2 (65nm i 45nm) a i3/5/7 by to mělo být optimalizované.Jenže ty těžko srazím na 333Mhz abych z toho dostal nějakou přesnost u měření. Ale pořád je to dost nadupané, hlavně díky využití SIMD instrukcí jako je MMX2. Proto uvažuju o ARMu, ať to tak silně neovlivňují kdejaké nadupané optimalizace a kešování, ale ať ukáže každý jak vážně to s komplexností myslel.
Dnes některé i celkem levné LCD TV přehrají z disku připojeného přes USB H264 High Profile Level 4.0.Mám to na notebooku, ale velice komplexní Blu-Ray Rip u kterého se mi i dvou-jádro potilo dává náš Samsung naprosto bez problémů a za nějaký High-End bych si též nedovolil označit.
Předpokládal jsem, že ten HW čip jistě nějakou spotřebu má. Ale vycházím z prostého srovnání: na některých souborech se zadýchá i slabší Core 2 Duo (což je CPU s celkem dobrým poměrem výkon/spotřeba), a ten samý soubor takovýhle čip dekóduje např. do podoby HDMI signálu bez problémů, a to je bez chladiče, nebo s malinkým pasivem, takže spotřeba řádově menší než to C2D.Jasně. vše co se snažím říct, že na komplexnosti formátu (popř. kodeku) záleží a že HW off-loading není samo-spásný. Určitě je směšné srovnávat nějaké C2D a HW dekodér, ale i do toho HW dekodéru se ta DCT musí nějak implementovat. Stejně jako de-blocking (jinými slovy, sám se neudělá) a to zabírá tranzistory, zvyšuje produkční cenu a spotřebu. Vše co jsem se snažil říct.