abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    29.5. 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    28.5. 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    28.5. 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    28.5. 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1760 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    14.5.2009 13:06 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    CenterIM.

    Darth Phantom avatar 14.5.2009 13:09 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Tak zkus kopete, to je docela slušný klient s podporou mnoha protokolů.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    kozzi avatar 14.5.2009 13:35 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Pozor v KDE4 kopete s XMMP siti nejede OK, napriklad v konferenci kdyz cokoliv poslu tak to pada atd. Takze Kopete urcite nee
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Zdenek.Z avatar 14.5.2009 13:54 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Mě v Kubuntu Kopete spadne pokaždé, když se pokusím připojit k XMPP. Jedná se o nějaký problém v QCA2. (bug 368534 na Launchpadu)

    14.5.2009 16:08 Roman Došek | skóre: 17 | blog: flare
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Zajímavé, mě v kopete (v. 4.2.3) jabber funguje bez problémů, ale je pravda že konferenci nepoužívám...
    14.5.2009 13:14 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    amarok jsem vykopl a mám místo něj audacious a jsem z něj nadšenej a na IM mám kopete a nemůžu si ho vynachválit

     

    14.5.2009 13:17 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Jo no. Amarok 2 je příšernost. Ony vůbec začínají být KDE apps hrůza hrůzoucí. Nad Audacious jsem už uvažoval.

    14.5.2009 13:22 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    mrkni na články o něm na linuxexpres - hlavě ten poslední o pluginech a nastavení

    14.5.2009 13:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Audacious je hrozna vec. Ak je Amarok 2 este horsi, tak dakujem pekne...
    14.5.2009 15:21 ____ | skóre: 15 | blog: _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    To se nedá takhle srovnávat. Audacious oproti Amaroku toho moc neumí.
    Zdenek.Z avatar 14.5.2009 16:05 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Audacious a Amarok jsou úplně odlišné typy hudebních přehrávačů, které prostě nemůžete jen tak srovnat a říct, který je lepší.

    (I když my co v tom máme jasno víme, že Amarok je samozřejmě lepší. :-))

    David Heidelberg avatar 14.5.2009 13:20 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Kopete...
    David Watzke avatar 14.5.2009 16:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Jo, to je dobrý v tom, že podporuje ICQ filetransfery a xtraz statusy. Blbý ale je, že jabber filetransfery jdou nějak pochybně. Mám pocit, že projdou snad jen příchozí od člověka s veřejnou IP.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    rADOn avatar 14.5.2009 13:31 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    tady taky kopete.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    kozzi avatar 14.5.2009 13:37 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    No jak uz jsem psal Kopete neee, pada v MUC. Ja osobne to prozatim vyresil bud Gajim, a momentalne zkousim qutim, kterej uz je vcelu ok, ale chceto posledni svn verzi. Jiank PSI mi tusim tady jede OK v KDE4.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    kozzi avatar 14.5.2009 13:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    JJ tak psi mi jede v KDE4 s Qt 4.5 ok
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.5.2009 15:19 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    No jak uz jsem psal Kopete neee, pada v MUC.

    bylo by cislo bugu?
    kozzi avatar 14.5.2009 16:09 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=187308
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    belisarivs avatar 14.5.2009 17:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Nepada. Jenom se odpoji jabber ucet.

    IRC is just multiplayer notepad.
    kozzi avatar 14.5.2009 20:43 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    No me tusim driv i kompletne spadl, ale ted koukam ze se opravdu jen shodi ucet
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.5.2009 13:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Prolez jsem snad všechny tyhle komunikátory a nejvíc mi vyhovuje Kopete, nicméně já mam KDE 3.5, takže do čtyřky nemam co kecat...
    14.5.2009 13:45 Vladimír Jarý | skóre: 13 | blog: Zápisník vývojáře | Saint-Genis-Pouilly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    V Archu používám verzi z Git, v ní už by měla být zmíněná nekompatibilita opravena. V OpenSuse můžete zkusit psi+ (osobně jsem netestoval).

    Mimochodem, Git verze už obsahuje podporu pro volání, během několika dní by mohla vyjít verze 0.13RC.

    kozzi avatar 14.5.2009 13:47 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Divne ja mam v Archu normalni verzi psi a vse je ok. Jak presne se ta nekompatibilita projevuje?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.5.2009 13:57 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Když začneš psát do nějuakého okna znaky, nic se nezobrazí a PSI zamrzne. Jedná se o nějaký bug ohledně znakových sad a existuje na to i nějaký patch, takže je možné, že v Archu to distribuujou už s tímto patchem. jinak to má být vyřešeno v 0.13 verzi.

    kozzi avatar 14.5.2009 13:59 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    no tak ja mam system kompletne v en tak mozna to souvisi i stim :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Zdenek.Z avatar 14.5.2009 14:06 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Hm, zajímavé. Podle http://flyspray.psi-im.org/roadmap/proj1 totiž pro verzi 0.13: 30% of 30 tasks completed. 21 open tasks. Ta roadmap je neaktuální, vývojáři nevyužívaná nebo vydávají RC verzi předčasně? Ale jestli tam už je jingle, tak to brzo vyzkouším.

    14.5.2009 14:55 Vladimír Jarý | skóre: 13 | blog: Zápisník vývojáře | Saint-Genis-Pouilly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Ten plán je dost neaktuální, čerstvé informace jsou na mailing listu. Volání je realizováno prostřednictvím pluginu PsiMedia.
    14.5.2009 13:51 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Chyba PSI je v kontrole pravopisu. Vypnete si ji ve volbach a prestane mrznout.
    kozzi avatar 14.5.2009 13:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    A tam takova funkce je :-D, to ani nevim
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.5.2009 14:02 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    No jo. Fakt! .Díky :-D

    To ani nevím, že tam je....

    14.5.2009 14:02 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    No jo fakt :-)

    Díky.

    Zdenek.Z avatar 14.5.2009 14:02 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Psi mi 0.12 s Qt 4.5 dělalo nějaké problémy (už nevím jaké), tak jsem si zkompiloval verzi z Gitu a problémy zmizely.

    belisarivs avatar 14.5.2009 14:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Kde jsi ve Factory nasel KDE 4.3 beta? Ten odkazovany ma jenom KDE 4.2.3.

    IRC is just multiplayer notepad.
    14.5.2009 14:21 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Ha. Máš pravdu. Včera jsem zkoumal Unstable, a chtělo to Qt 4.5, takže jsem si neuvědomil, že ve Factory je jen 4.2.3, když to nahodilo Qt 4.5

    14.5.2009 14:18 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    zkus QutIM vypadá pěkně a i funguje, icq si k němu nemusíš kompilovat. ale poslední dobou mám pocit, že žere nějak moc systémových prostředků.
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    14.5.2009 14:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Factory neobsahuje 4.3 Beta, ale 4.2.3. Pro novější musíš instalovat balíčky z UNSTABLE.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    14.5.2009 14:22 bigfish | blog: zblepty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Ano. už jsem si toho všimnul. Včera jsem testoval Unstable, ale aktuálně mám Factory. tedy 4.2.3.x. Zmátla mě ta Qt 4.5, kterou to nedávno ještě nechtělo.

    mirec avatar 14.5.2009 14:23 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Tak táto nekompatibilita mi nerobí problém .. ale mám výrazne horší problém - aktualizáciu rosteru. Mal s tým niekto problém, viete riešenie? Robí to na 0.12 aj 0.13 (psi + denne aktualizované z git-u). Qt mám 4.5.1.

    Mimochodom zaujímavý klient je qutim, ale podpora jabberu je mizerná ako v ostatných multiprotokolových klientoch (okrem Kopete, tá úroveň odfláknutosti v Kopete sa nedá prekonať ničím).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Vašek Lorenc avatar 14.5.2009 14:23 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Hyper/super moderní a ve fázi vývoje -- synapse.im.

    ...včetně majestátného loosa
    progdan avatar 14.5.2009 14:28 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Ja mam Kopete z KDE 4.3 beta 1 a nemam probelmy (ani s Jabberem).
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    mess avatar 14.5.2009 14:42 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Zkus Jabbim. Používám to a zatím spokojenost :-). Czech shmade :-D.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    kozzi avatar 14.5.2009 16:11 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    No tak jabbim me moc nenadchl, neni to klient pro me. Mozna pro lidi co maji radi barvicky, ale ja ma rad vic strohy design.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    14.5.2009 15:10 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Jestli to neni tim ze pouzivas nejaky vyvojovy verze z Factory.

    Ja pouzivam SIM, i kdez je pro kde3.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    14.5.2009 16:24 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Taky bezim na SIMu. Sice nepodporuje Jabber konference a nefunguje prenos souboru, ale to mi nechybi. Hlavne ze mam stejneho klienta i na widlich a nemam problem se synchronizaci kontaktu mezi nekolika kompy. Je vhodne si stahnout SVN verzi, protoze vyvojari uz hodne dlouho nic nevydali prestoze na kodu makaji...

    14.5.2009 16:34 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    gajim > nejlepší jabber klient ?:D

    Zdenek.Z avatar 14.5.2009 16:50 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Mně zatím vyhovovalo nejvíc Psi a Gajim. Funkčně je dobré Kopete (i když trochu nepřehledné), ale verze pro kde4 mi padá. Pidgin by byl díky pluginům a podpoře ostatních protokolů super, ale neumí víc resources a service discovery, takže je pro mě nepoužitelný. Jabbimu jsem ze začátku vůbec nevěřil a spíš tak ve skrytu duše nadával proč jeho autoři mrhají úsilím místo tvorby dalšího nepoužitelného klienta nepodpoří nějaký rozšířený jabber klient, ale teď vypadá, že se vyvíjí fakt rychle a pěkně (i když do mého vysněného klienta má zatím daleko), fakt jsem to nečekal.

    14.5.2009 20:02 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?

    Já používám spokojeně Jabbim. S Qt 4.5 úplně v pohodě.

    14.5.2009 20:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    zase nejede AmaroK - asi ten krám už úplně opustím
    je čas zopakovat reklamu na qmmp ;-)
    14.5.2009 21:36 Dawix | skóre: 2 | blog: biokzvasty | ČB a Linz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    Pouzivam Gajim a kdyz nepotrebuju grafiku tak irssi s bitlbee...
    Thats not a bug its a feature :-)
    thingie avatar 15.5.2009 16:53 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak na Jabber v KDE4?
    bitlbee v rozumné a úplné podpoře XMPP zrovna nevyhrává.
    Růžové lži.
    xkucf03 avatar 15.5.2009 21:07 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Kopete a Gajim
    1. Kopete – ale nějak se mi v něm nedaří přijímat GPG šifrované zprávy (zpráva se ztratí), ale odesílat jdou. Asi nějaký problém s agentem
    2. Gajim – dneska se všude cpe Pidgin, ale pokud potřebuješ Jabber klienta a ne multiprotokolového klienta pro všelijaké pseudoprotokoly, přijde mi Gajim o dost lepší (přinejmenším umí šofrovat).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.