abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.7. 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    14.7. 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 399 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    HW novinky: Xbox One a jeho problémy

    29. 11. 2013 | David Ježek | Hardware | 6538×

    Zatímco minulý týden patřil převážně herní konzoli Sony Playstation 4, tento pátek si popovídáme více o Xboxu One. I velký zlý Microsoft uvedl na trh svůj next-gen přístroj, který je v mnoha ohledech konkurentovi od velké zlé Sony podobný. Přesto je rozdíl dostatečný, aby si vybral každý. Dojde pak samozřejmě i na další témata.

    Obsah

    Xbox One – také nepodařený start i úspěch současně.

    link

    Hardwarové novinky

    Minulý týden se kasala Sony, že za prvních 24 hodin prodala přes 1 milión konzolí Playstation 4. Microsoftu se povedlo přesně totéž. Hezké, ale vlastně to jen ukazuje, jak šíleně dlouho nechávali oba výrobci celý svět na suchu s letitým zastaralým hardwarem. Hlad po next-genu byl a je obrovský.

    Zlobivá Blu-ray mechanika

    link

    Řada novopečených majitelů Xboxu One si ale krátce po zakoupení začala stěžovat. V případě Microsoftí konzole si Černého Petra vytáhla optická Blu-ray mechanika, která vyluzuje často velmi podivné zvuky a zjevně není v pořádku. Médium se pochopitelně nenačte. Však se podívejte na následující video:

    Microsoft tudíž řeší, co s tím, ale v tuto chvíli se ještě neví, jak velkého množství uživatelů se problém týká, případně na kolik výrobních sérií je omezen. Je možné, že Xbox One má Blu-ray mechaniky od více dodavatelů a jeden z nich nezvládl zakázku v potřebné kvalitě, nebo se něco stalo při přepravě. Ale berme to jako porodní problém, který se vyřeší. Na plošné stahování konzolí to nevypadá.

    Grafické jádro

    link

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Jak již zaznělo vícekrát, x86 SoC, které je srdcem obou next-gen (no, vlastně už „current-gen“ :-)) konzolí, je velmi podobné. Jen Sony zvolila metodu použití velkého množství rychlých GDDR5 pamětí pro celý systém a 20 bloků stream procesorů, zatímco Microsoft sáhl po běžných pamětech, ale přímo v čipu dlí také embedded RAM a bloků stream procesorů je jen 14. V obou případech je ale celkově využíváno o dva bloky stream procesorů méně, dva jsou tedy rezervní a zvyšují výtěžnost výroby, tedy množství v konzoli použitelných čipů. Nicméně logika selského rozumu říká, že Sony musí mít odpadních čipů víc než Microsoft (s ohledem na počet bloků a s ohledem na snadnější výrobu embedded RAM).

    Microsoft svůj krok odůvodňuje tím, že raději honí méně bloků na vyšším taktu, než maximum bloků na nižším. Prospěje to výtěžnosti, spotřebu to nezvedne (čip se tak či onak drží ve svém TDP) a tak není co řešit. Je to ryze pragmatický přístup, vůči kterému nelze nic namítat. SoC Xboxu One má plochu 363 mm² a 5 miliard tranzistorů. Jeho výrobu též obstarává TSMC 28nm technologií. Pro srovnání AMD v tuto chvíli používá v Radeonech R9 290 a R9 290X GPU s více než 6 miliardami tranzistorů a Nvidia již více než rok prodává grafiky s GPU o 7 miliardách tranzistorů. To je maximum, na které se kdokoli s 28nm TSMC výrobou troufl, další zvýšení počtu tranzistorů nepřijde dříve než s přechodem na 20nm výrobu.

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    Xbox One je zajímavý nepochybně i díky větší skříni, která pojmula lépe dimenzované chlazení. Z pohledu Linuxu bude zajímavé, jestli, případně který z obou výrobců povolí instalaci alternativních OS.

    Xeon Phi Knights Landing = 72× Atom rodiny „Silvermont“

    link

    U mnoha jader ještě zůstaneme. Jak víte z dřívějška, Intelovy výpočetní karty vzešlé z projektu „Larrabee“ se typicky pohybují kolem 60 x86 jader na čipu. S přechodem na 20nm tock výrobu a příchodem x86 architektury „Silvermont“ spadající do produktové rodiny procesorů Atom, přijde konečně změna.

    Xeony Phi generace „Knights Landing“ nabídnou těchto jader až 72. Vedle karet pro PCI Express bude k dispozici i verze pro socket a dokonce přijde dříve než karty. Intel chce z Xeonů Phi udělat samostatný systém schopný provozu bez nutnosti nějakého běžného Xeon CPU v patici. Silvermont také bude znamenat přechod od staré in-order architektury původních Pentií na současnou out-of-order. Paměťový řadič bude nezbytně nutně typu DDR4, jelikož tohle dělo bude potřebovat pokud možno to nejlepší dostupné, což příští rok bude právě DDR4, generace pamětí pomalu přicházející na trh. Řadič bude (až) šestikanálový s možnou velikostí paměti až 384 GB. Součástí architektury bude volitelně modul s další úrovní vyrovnávací pamětí o velikosti 16&nbp;GB

    Z hlediska výpočetního výkonu čipu dojde k nárůstu prakticky na dvojnásobek. Jednak to souvisí s vyšším počtem jader, ale také právě s přechodem na out-of-order zpracování a faktem, že s vylepšenou 22nm technologií (ze které nebude ukusovat část čipu původně v projektu „Larrabee“ koncipovaná jako GPU prvky) se celé tohle vejde do potřebných TDP limitů. V single-precision by mělo být dosaženo mety 6 TFLOPS, double precision pak nabídne výkon poloviční. Zkrátka karta na chroupání bitcoinů, BOINC či čehokoli jiného jako dělaná :-).

    Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky Hardwarové novinky

    TDP bude podle varianty 160, nebo 200 W (na obligátní dotaz si dovolím odpovědět rovnou bez ověřování: jistě přijdou verze s pasivním chladičem, spoléhající pouze na průvan v šasi do racku). Socketová verze vezme až 215 W. Na vše je ale spousta času. „Knights Landing“ Xeony Phi se objeví na trhu až v roce 2015, a to v jeho průběhu pro socket a v závěru pro PCI Express slot. Slotová verze ponese onboard 64 GB paměti.

    Jinak silvermontové Xeony Phi budou konečně ryze výpočetní produkt, jak již zaznělo oproštěné od původního „taky-GPU“ pojetí projektu „Larrabee“. Bude to fajn, ale ještě víc fajn bude vidět nástupníka na 14nm výrobním procesu, ale to mířím už příliš do budoucnosti.

    OCZ zbankrotovala, jedná s Toshibou o převzetí

    link

    Krátce taková závěrečná (ne)veselá historka. Bylo nebylo, před řadou let koupila firma OCZ výrobce výtečných zdrojů PC Power&Cooling. Já je měl rád, jelikož to byli takoví konzervativci konzervativní, kteří ve své době vyvraceli několik nepěkných mýtů o zdrojích. OCZ sice nějakou dobu držela výrobu zdrojů řady Silencer (s 80mm ventilátorem), ale ač stihla uvést kupříkladu ještě vyprojektovaný 910W Silencer, poté vývoj ukončila a udělala z PC Power&Cooling jen další vyrabovanou značku vyrábějící zdroje se 120 a později i 135mm ventilátory. To se ta zhouba jmenovala již jen OCZ Silencer III a ani ji nevyprojektovali inženýři z PC Power&Cooling, ale šlo o OEM design.

    Pak OCZ také doslova „zasírala“ trh nekvalitními SSD s SF řadičem, stačí si vygooglit heslo „ocz sleep“, případně se podívat na statistiky poruchovosti: OCZ SSD vedly. Do toho firma ukončila výrobu velmi populárních pamětí DDR, aby se vrhla právě na SSD. A nakonec se provalilo, že její dlouholetý šéf podváděl v účetnictví a nadělal v něm takový bordel, až hanba. Zkrátka a dobře, OCZ stihl spravedlivý trest, firma je mrtvá a řeší se, jestli regulační orgány, případně věřitelé schválí její prodej japonské Toshibě. U ní je šance, že to dá do pořádku a lukrativní věci jako řadiče Indilinx či platformy PCI Express SSD pojedou dál, případně se Toshiba obohatí o prodejní kanály, které si OCZ získala.

    Karma je svině :-).

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.11.2013 16:52 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Umi tenhle autor puvodem z deep in it (hluboce v tom? to je neco pro tehotne nebo to je eufemismus pro p**el? ;-) ) byt alespon jednou objektivni?

    1) Je to videt uz v titulku. Minuly tyden patril PS4 a tento dyden patri "problemum XBoxu One" :-)

    2) XBox mel vic predobjednavek, vic se ho prodalo (v clanku je chybne uvedeno ze stejne), ma vyssi prirazku k cene na eBay. A to je o 100 USD drazsi.

    3) Problemy PS4 ( http://www.ign.com/articles/2013/11/14/broken-playstation-4-systems ) zatajime, problemy XBoxu s chuti zvelicime. By me zajimalo, co bude ve vysledku nakladnejsi menit, BR nebo priletovany HDMI.

    4) Ze by autor zminil alespon sluvkem Kinect? Ale proc by vlastne takovou drobnost resil.

    Osobne jsou mi konzole ukradene, kupovat zadnou nebudu. Proste mi to prijde jen vtipne. A Kopnuti do mrtvoly OCZ radeji nekomentovat...
    jiri.one avatar 29.11.2013 17:51 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy

    Odpověd na otázku: ne neumí

    Poznámka: ale i když objektivní být neumí, tak mi to ve většině případů ani nevadí. Informační hodnota jeho článků je poměrně dobrá a tu jeho subjektivku si z toho buď dokážu vyfiltrovat/ignorovat (pokud s ní nesouhlasím [a že dost často]) a nebo s ní souhlasím a pak mit to přijde v pořádku :).

    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    Rezza avatar 29.11.2013 22:09 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Tak abych se priznal - osobne me prijde oboje jako celkem slabota. Cekal jsem od next-gen skutecne next-gen. U PS4 je asi nejzajimavejsi to, ze by vic her melo jet pres Remote Play na Vitu. Coz muze i na PS3, ale tam to zadna hra nepodporuje. Protoze v tom okamziku budu stejne hrat jen na Vite ;-).
    1.12.2013 15:17 unreal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Obidve konzole su slabe nie len po hardwarovej stranke, ale aj po stranke obsahu. na FPS RPG a RTS absolutne nepostacujuce. Ak mate vradi hopsacky pre trojrocnych, alebo japonske manga emo gay rpg KRAVINY typu final fantasy, pripadne zavodne hry tak je pre vas konzola ako stvorena. Ak potrebujete k hraniu mys klavesnicu volant a pedale mate radi poriadny berserk, krv, leitajuce hlavy a nefalsovane sadisticke orgie s motorovou pilou tak bude pre vas konzola prekliatim.
    Rezza avatar 1.12.2013 16:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Tak prave na to je konzole nejlepsi :). Mysi se ovladaji okynka, ne hry! Ale zatim je PS4 opravdu slabota, na PS3 mam takovy backlog, ze muzu hrat jeste deset roku a konecne se zlepsuje i Vita.
    4.12.2013 14:48 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    už vidím progamera hrát fps na joypadu
    Rezza avatar 4.12.2013 19:05 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Tak normalni lidi si taky nekupuji formule, WRC na jezdeni do prace, ale pohodlne auto :).
    30.11.2013 09:47 arnold
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Xbox One a jeho problémy
    Nojo, ale je třeba si uvědomit, v kolika zemích se prodával XBox a v kolika PS4.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.