Bogdan Ionescu rozběhl webový server na jednorázové elektronické cigaretě.
Byla vydána beta verze Ubuntu 25.10 s kódovým názvem Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 25.10 mělo vyjít 9. října 2025.
Bola vydaná nová verzia 4.13 security platformy Wazuh. Prináša nový IT hygiene dashboard, hot reload dekodérov a pravidiel. Podrobnosti v poznámkách k vydaniu.
Americký výrobce čipů Nvidia investuje pět miliard dolarů (přes 100 miliard Kč) do konkurenta Intel, který se v poslední době potýká s vážnými problémy. Firmy to včera oznámily ve společné tiskové zprávě. Dohoda o investici zahrnuje spolupráci při vývoji čipů pro osobní počítače a datová centra. Akcie společnosti Intel na zprávu reagovaly výrazným růstem.
Dlouholetý balíčkář KDE Jonathan Riddell končí. Jeho práci na KDE neon financovala firma Blue Systems, která ale končí (Clemens Tönnies, Jr., dědic jatek Tönnies Holding, ji už nebude sponzorovat), někteří vývojáři KDE se přesunuli k nově založené firmě Techpaladin. Pro Riddella se již nenašlo místo. Následovala debata o organizaci těchto firem, které zahraniční vývojáře nezaměstnávají, nýbrž najímají jako kontraktory (s příslušnými důsledky z pohledu pracovního práva).
V Amsterdamu probíhá Blender Conference 2025. Videozáznamy přednášek lze zhlédnout na YouTube. V úvodní keynote Ton Roosendaal oznámil, že k 1. lednu 2026 skončí jako chairman a CEO Blender Foundation. Tyto role převezme současný COO Blender Foundation Francesco Siddi.
The Document Foundation, organizace zastřešující projekt LibreOffice a další aktivity, zveřejnila výroční zprávu za rok 2024.
Byla vydána nová stabilní verze 7.6 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 140. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 1.90.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.25.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
Překlady xkcd vycházejí se svolením původního autora. © Randall Munroe.
Překlad: Tadeáš Pelech
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně 2.5
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Už mám taky nějakou osobní zkušenost, že s .jpeg bývá více problémů než s .jpg. Stačí prohnat vyhledávacího strýce na něco jako ".jpeg" problem
a dost z těchto problémů mizí po přejmenování na .jpg...
Na druhou stranu je fakt, že mě nenapadá co by se dalo použít na bitmapovou kreslenou animaci a když už jsme u toho tak co na tu vektorovou (Flash není otevřený standard) moc taky ne.
Většina soudných lidí dnes na webu používá .jpg.To má být korelace nebo kauzalita. Podle mě by soudný webař měl vědět, že je to úplně jedno, hlavně když to dostane na serveru správný MIME typ.
Taky někomu chybí smysl pro humor.Nebo někomu právě ta soudnost, ač o ní píše.
Nejdůvěryhodnější přípona je .com a nejnedůvěryhodnější je .exe
A soubor sex.exe
stažený z neznámého FTP serveru je třeba bez přemýšlení spustit…
No jo, ale pak by to třeba všude renderovalo jinakJak se dá vektorová grafika renderovat všude jinak? Maximálně v jiném rozlišení.
Plus leckomu by se to asi ani nelíbilo, protože by to umožnilo z toho distribuovaného obsahu vyhackovat polotovary a pak je vykrást...Ne vykrást ale sdílet. Říká se tomu
h.265 jsou pořád odvozené od DCT a není to kvůli tomuPřitom H.265 už moc daleko od Waveletů nemá a spíš je to takový hybrid mezi nimi a klasickou blokovou DCT.
Jak se dá vektorová grafika renderovat všude jinak?Jakpakto že třeba 3D hry s různým ovladačem fungujou různě a obraz vypadá různě? Protože IRL je svině...
Ne vykrást ale sdílet. Říká se tomuNic proti tomu, že je něco otevřené. Když to tak autor chce.Open SourceFree Cultural Work a první otevřené komixy, které nabízejí i produkční data skutečně znám.
Přitom H.265 už moc daleko od Waveletů nemá a spíš je to takový hybrid mezi nimi a klasickou blokovou DCT.O RLY... Nějaké podklady pro toto odvážné tvrzení? Jako zase si nechci hrát na experta, ale tohle jestli my nevysvětlíte, tak si fakt budu myslet, že plácáte naprosté blbosti. Aspoň nějakou základní ideu, na níž to staví, protože fakt netuším, jak si to vysvětlit.
Protože ten zázračnej vektorovej kodek neexistuje.A to je docela chyba.
Stejně by to podle všeho moc nefungovalo, jako většina zázračných technologií budoucnostiTak to zas bacha. Funguje naprosto normálně už nějaké desetiletí. Jen ne jako průmyslový standard ale v demoscéně. Doporučuju mrknout na cokoliv třeba z produkce ASD (třeba Lifeforce) nebo jiných demoskupin. Nejen že je to generované v reálném čase, ale pokud se chcete směstnat do 64kB spustitelného souboru i s hudebním doprovodem nebo dokonce do 4kB, prostě se procedurálnímu generování nevyhnete. A kupodivu to funguje.
když neumíte vykreslit PYJ
To umí snad i děti na základní škole (dnes asi i ve školce). Včetně patřičného protikusu.
My se tu bavíme o tom (že to achjo musím furt připomínat), že na tom základě se nedá psotavit obecná kompresní metoda pro obrázky, byť i zdánlivě "vektorovaté", a proti tomu tohle fakt argument není.Hmm, tak takhle sis téma diskuze ohnul ty. Oponenti ti tvrdí, že ty obrázky nejsou vektorovaté zdánlivě, ale často jsou vektorovaté už jaksi tím jak vznikají. Když to hodně zjednoduším, tak pohyb pera/tužky je totiž čára a ne plocha.
A třeba Makoto Shinkai to dělá tak, že běhá po Japonsku se zrcadlovkou, fotí si místa, vektoruje je a patle se s tím dál v Adobe Photoshopu, After Effectu a LightWave.Ty jeho díla jsou docela dobrý, btw. Kdyby se někdo nudil a měl chuť na něco vizuálně krásného, tak třeba Children Who Chase Lost Voices se mi líbilo.
většina lidí má zájem spíše o toto nežli o toto.
A teď si představ ten první obrázek v nativním rozlišení svého zobrazovadla a s plynulými přechody. To je o dost lepší, než tohle, ne?
Jo, ale co vám ten dokonalý vektorový vyprodukuje? O tom je celá tahle debata. Nevyprodukuje ho nic, protože originál je ručně nakreslenej, a když ho budete převádět do vektorové reprezentace (dejme tomu, že máte ten originál jako zdroj...), tak nastane jedna z dvou možností: 1) bude to vypadat uměle, protože neuložíte dost informací o jemných nepřesnostech, které tam jsou. Na čím vyšším rozlišení byste to renderovali, tím víc to bude patrné 2) těch vektorových prvků tam bude ohromné množství, než se vám podaří dostat se na dostatečně přesnou podobnost, takže ve výsledku to zabere víc bitů, než kdyby se použila běžná, "neinteligentní" komprese typu jpeg/H.264. A jsme tam, čím jsme začínali a co je celou dobu to, co se tu snažím říct - v praxi tyhle zázraky nefungujou, a proto používáme H.264, JPEG, HEVC, VP8, etc.většina lidí má zájem spíše o toto nežli o toto.A teď si představ ten první obrázek v nativním rozlišení svého zobrazovadla a s plynulými přechody. To je o dost lepší, než tohle, ne?
Právě, že tenhle nápad se ukázal být jednou z těch slepých uliček, které byly při tom nevymýšlení něčeho lepšího identifikovány.Citation needed.
To, že něco, co si sám vymyslíte, pak úspěšně vyrenderujete, je něco úplně jiného, než že touto metodou *zreprodukujete* něco nezávisle daného.Valná většina dnešních anime (nevím jak je to s klasickou animací ale třeba MLP je dělaný ve Flashi s third-part pluginama a pak strojově vyrenderovaný a do nějakého formátu komprimovaný) se nekreslí už rukou ale dělá se komplet na komplech v nějakém softu, který má vlastní vektorové formáty. Maximálně se k tomu dodělává CGI která má jako textury zase další vektorové nákresy, ve výjimečných případech (Ghost in the Shell 2: Innocence dá nástřelem má pamět) plná CGI, což ale není vůbec nic co by nezvládla moje karta v reálnem čase vyrenderovat. Opodstatnění by to snad mělo tak maximálně u Final Fantasy: The Spirits Within. To jediné by se přenášelo v čemkoliv jiném než ve video-formátu fakt blbě.
Takže to, že vykreslíte XY v 4kb je naprosto irelevantníVšak já po nikom nechci 4kB. Já bych si vystačil i se 40MB. Ale třeba komplet trailer v 64kB v reálnem čase generovaný by byl docela kulervoucí.
Jinak i ten tvůrce Simpsonů by vás poslal do zadku, kdybyste mu chtěl obsah cartoonu diktovat na základě toho, že vykreslovač na druhé straně umí (jen) to a to.Já bych zas poslal do zadku tvůrce Simpsonů když nemá v plánu dodržovat dané standardy.
Právě že se toho hodně nakreslí stylusama na tabletech.
Např. v Inkscapu můžeš nakreslit čáru od ruky a máš z toho vektory (když je moc zubatá – třeba kreslená myší – tak ji můžeš nechat zjednodušit a máš hladkou vektorovou čáru).
Nakreslíš to stylusem, ale výstupem není bitmapa nýbrž více či méně složitá Beziérova křivka.
Maximálně se k tomu dodělává CGI která má jako textury zase další vektorové nákresy, ve výjimečných případech (Ghost in the Shell 2: Innocence dá nástřelem má pamět) plná CGI, což ale není vůbec nic co by nezvládla moje karta v reálnem čase vyrenderovat.To je kravina. Viz screenshot z původního Ghost In The Shell kupříkladu. To buď vektorově vůbec nedáš, nebo to bude tak složitý, že se to nevyplatí. Určitě by se to dalo realizovat stejným/podobným způsobem jako dema, ale do toho se nikdo reálně nebude pouštět, protože existujou vůbec nějaký průmyslový nástroje na tohle? Nehledě na to, že film v plný délce by byl poněkud náročnější než několikaminutový demo. Ty dema navíc nejen, že jsou krátký, ale často vyžívaj, řekněme, "komplexity s jednoduchou definicí" (ie. fraktály, nějakým způsobem se opakující vzory a podobné věci). Další problém je platformní nezávislost a konsistence atd, dále nároky na výkon (žralo by to energii)... Suma sumárum těch problémů je tolik, že se do toho imho nikdo moc pouštět nebude... A lidi mají textury a šum rádi
V roce 1995 bylo ruční ještě prakticky všechno, tehdy naopak byla počítačová grafika futuristická záležitostTohle se bohužel podepsalo i na manze, resp. na Man-machine interface. Tam jsou takoví malí otravní vošousti renderovaní v lamáckém 3D a vypadá to z dnešního pohledu úplně hrozně.
No, interaktivita není podmíněna formátem. (jen javascriptem)
ZOOOooom (na tohle je SVG krátké)
+ asi jsou nějaké další.