abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    26.5.2008 00:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Hláška "Vhodné pro všechny distribuce" na obalu mě docela pobavila...
    Quando omni flunkus moritati
    26.5.2008 07:35 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Jo, je to úsměvné. Člověk by si myslel, že potenciální zájemce o tuto knihu bude vědět dost na to, aby ji tam nepotřeboval...
    26.5.2008 11:48 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Marketing je neúprosný... chce i zájemce, kteří o tom nic nevědí.

    Gratuluji LJ k tak výbornému počinu a přeji, aby se prodávala dobře a dostalo se na další vydání.
    26.5.2008 11:56 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    V tom je právě ten vtip bych řekl. Nebo že by narážka na distribuční úpravy kernelu?
    26.5.2008 13:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Ehm... vydal to CPress, takže tak sofistikované vtípky bych od nich opravdu nečekal.
    Quando omni flunkus moritati
    ashen avatar 26.5.2008 06:19 ashen | blog: wheeeeeee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Naprosto souhlasim s recenzi, jedna se o vyjimecne kvalitni kus literatury;o)
    Nvidia says no to free drivers, I say no to Nvidia
    Nikola Ciprich avatar 26.5.2008 06:35 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    souhlasim, taky uz ji mam doma a vubec nelituji. myslim ze mame docela stesti, takovyhto knih o jadru je i v anglictine jako safranu, o tom ze by neco takoveho vyslo i v cestine se mi ani nesnilo. Lukasi diky!
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    26.5.2008 07:55 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Špatná recenze. Nedozvěděl jsem se, o čem knížka je (něco co by se nedalo vyčíst z obsahu atd.). Nedozvěděl jsem se pro koho je určena ani to, jak je užitečná pro ty různé kategorie čtenářů, pro které je určena. Prostě tato recenze je shrnutím pocitů a dojmů pana Krátkého, pokud ale nejste pak Krátký, tak si z tohoto textu obrázek o knize rozhodně neuděláte.
    THIS IS SPARTA!
    26.5.2008 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Nedozvěděl jsem se, o čem knížka je (něco co by se nedalo vyčíst z obsahu atd.).
    Co by to mělo být? Nejsem si jistý, jestli rozumím tomu, co dalšího bych měl popisovat (kromě toho, co v knize je). Viz např.:

    Pro večerní čtení se lépe hodí úvodní odstavce začátků kapitol, které učí a vysvětlují. Většinou poskytují i historický kontext, zmiňují dříve používané přístupy a důvody, proč se od nich upustilo a proč se další vývoj ubíral určitým směrem. Pro pozdější referenci při práci nebo řešení problémů je ve zbytku textu dostatek podrobností.
    Nedozvěděl jsem se pro koho je určena ani to, jak je užitečná pro ty různé kategorie čtenářů, pro které je určena.
    Já si myslím, že to z textu vyplývá obojí. Viz např.:

    Rozumně udržovaná rovnováha mezi detaily a obecným popisem principů z ní činí jak užitečnou referenční příručku, tak zajímavé čtení pro (skoro)laiky, kteří se prostě chtějí přístupnou cestou dozvědět více o tom, jak jádro vypadá (a proč).

    -----

    Rád text doplním, ale z tvého komentáře jsem se nedozvěděl, co ti vlastně chybí.
    26.5.2008 09:32 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Rád text doplním, ale z tvého komentáře jsem se nedozvěděl, co ti vlastně chybí.
    Treba ta veta
    něco co by se nedalo vyčíst z obsahu
    napovi.
    26.5.2008 09:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Treba ta veta
    něco co by se nedalo vyčíst z obsahu
    napovi.
    Já však bohužel nemám tušení, co je tím myšleno. Z obsahu se nedá vyčíst odlehčený styl psaní, který jsem se v článku pokusil představit. Nevím, co dalšího by se v tomto ohledu hodilo zmínit, ale nechám si poradit.
    26.5.2008 10:30 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Z obsahu se nedá vyčíst odlehčený styl psaní, který jsem se v článku pokusil představit.
    To ale prece neznamena, ze ten obsah nemuzete uvest. Nikdo tu prece netvrdi, ze ma recenzi tvorit jen opis obsahu, tak nevim, nad cim si zoufate.
    26.5.2008 09:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Rozhodně je pro mne přínosnější recenze, kde se dozvím „dojmy“ někoho, od koho jsem již pár textů četl a můžu podle toho odhadnout, jaká bude knížka z mého pohledu. Sám se pak rozhodnu, zda je pro mne určena. Takové ty „objektivní“ recenze, kde se dozvím obsah knížky, kolik má stránek a zda je pro mne určena (aniž bych věděl proč), jsou mi zpravidla k ničemu – když si knížku prolistuju v knihkupectví, zjistím toho o ní víc.
    26.5.2008 09:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Mně se tahle recenze naopak velice líbí. A to recenze knih nemám rád už z principu, který Robert nastínil: dost často je to jen prolítnutí obrázků a vypíchnutí dvou tří chyb, aby jakože něco bylo a vypadalo to, že ji autor četl. V tomhle případě se ale zdá, že ji autor opravdu četl, a pokud někdo jako RK řekne, že kniha za přečtení stojí, pak to (aspoň pro mě) něco značí. Škoda, že je cena tak vysoká, hned bych si ji koupil. CP pravděpodobně neplánuje (nebo už nemá) něco jako O'Reilly, kdy lze kniha za cca polovinu koupit ve formě PDF, že?
    26.5.2008 09:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    CP pravděpodobně neplánuje (nebo už nemá) něco jako O'Reilly, kdy lze kniha za cca polovinu koupit ve formě PDF, že?
    To jsem chtěl v článku zmínit, ale zapomněl jsem - bylo by fajn, kdyby to (třeba s půlročním zpožděním) dali k dispozici jako PDF. Ostatně, já bych si to jako e-book asi i koupil, protože je to přeci jen dost bichle a když sedím u počítače, tak nevím, co si s ní počít; pořád někde překáží, stránky se otáčejí atd.
    26.5.2008 10:15 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Tak to já mám zase radši klasické knihy. Nejvíce čtu v posteli a na záchodě. Ani na jedno místo se mi laptop tahat nechce ;-) Jinak to PDF jsem chtěl hlavně z toho důvodu, že je levnější. A pro někoho, kdo si knihu může vytisknout zdarma třeba v práci je to ideální.
    26.5.2008 11:54 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Na zachode? :-O
    houska avatar 26.5.2008 12:05 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    no jasne :)
    26.5.2008 12:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Hmm, jo. Jediné místo, kde mám opravdu klid (ať už doma, nebo v práci) :-D
    xkucf03 avatar 30.11.2008 13:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora

    V tomhle jsem celkem pesimista – to už by si ji nekoupil prakticky nikdo.
    Já jsem si ji teď objednal z rozpočtu na vzdělávání, jinak bych do ní asi taky nešel.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.5.2008 09:38 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Nemám chuť se v tom už rejpat, knížka mě zaujala, přečet jsem si ukázkovou kapitolu, "prolistoval" atd., ale po přečtení recenze jsem neměl pocit, že bych se dozvěděl něco navíc. Možná to není špatná recenze, ale jen se mi nelíbila. Autor mohl aspoň napsat, jak ho to obohatilo nebo k čemu mu to prakticky bylo. Jestli by teď moh začít programovat něco, jestli by to byl ovladač nebo něco z vnitřku jádra. Nebo jestli si aspoň řek, aha teď už rozumím tomuhle a využiju to v tomhle. Nebo by moh říct, že pro čtenáře, kteří se nehodlají věnovat programování jádra, je kniha užitečná zejména v tomhle, protože tohle. Programátory naopak obohatí v támhlenctom.

    Ale fakt se tu nechci hádat s lidmi, kterým se to líbilo.
    THIS IS SPARTA!
    26.5.2008 10:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Autor mohl aspoň napsat, jak ho to obohatilo nebo k čemu mu to prakticky bylo. Jestli by teď moh začít programovat něco, jestli by to byl ovladač nebo něco z vnitřku jádra. Nebo jestli si aspoň řek, aha teď už rozumím tomuhle a využiju to v tomhle. Nebo by moh říct, že pro čtenáře, kteří se nehodlají věnovat programování jádra, je kniha užitečná zejména v tomhle, protože tohle. Programátory naopak obohatí v támhlenctom.
    Měl jsem z té první reakce pocit, že míříte jinam, že vám chybí právě opsaný obsah atd. To, co zmiňujete, by v recenzi určitě na škodu nebylo. Tedy až na tu poslední větu – aby se neprogramátor pokoušel uhodnout, v čem knížka obohatí programátory, to by asi nebylo nejšťastnější.
    26.5.2008 14:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Díky za upřesnění. Pokusím se doplnit:
    Autor mohl aspoň napsat, jak ho to obohatilo nebo k čemu mu to prakticky bylo.
    Díky širokému záběru knihy vidím hlavní přínos v docela snadně uchopitelném přiblížení souvislostí. Čtenář má sice v jednotlivých kapitolách k dispozici velké množství konkrétních detailů, které by programátor mohl využít pro rychlou referenci, ale pro mě, coby neprogramátora, je zajímavá především možnost skládat věci do velkého obrázku. Protože se nechystám začít programovat pro jádro, nemá pro mě až tak velkou váhu popis syntaxe, jako spíše význam, jaký daná (např.) funkce má v rámci svého subsystému. Pro překlady Jaderných novin se mi hodí být v obraze a rozumět co možná nejvíce zákonistem, které v jádře panují. Takže kniha mi pomohla lépe porozumět technické stránce věcí, o kterých píšu,
    Jestli by teď moh začít programovat něco, jestli by to byl ovladač nebo něco z vnitřku jádra.
    Já osobně ne a ani jsem s takovým cílem knihu nečetl. Ale věřím, že průměrně zdatný programátor, který doposud neměl s jádrem žádné zkušenosti, by s pomocí knihy dokázal velmi snadno napsat svůj "hello world" modul a později i složitější věci. Můj dojem je takový, že vývoji ovladačů se kniha věnuje podrobněji - i když "vnitřek" jádra není vynechán.
    Nebo jestli si aspoň řek, aha teď už rozumím tomuhle a využiju to v tomhle.
    To už jsem částečně naznačil v tomto komentáři výše. Díky této knize mám o dost jasnější představu o tom, jak fungují a mezi sebou spolupracují různé části jádra, což využiji při přípravě JN. Líbí se mi, že kniha začíná popis jednotlivých témat zlehka a postupně přechází na větší podrobnosti. Pro mě v mnoha ohledech dobře zafungovala jako odstraňovač neurčitého pocitu složitosti a nezvládnutelné komplikovanosti jádra.
    26.5.2008 11:49 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Tohle je naopak dobrá recenze. Přepapouškovat obsah (který je na webu) to umí každý, vím, o čem mluvím ;-)
    26.5.2008 12:04 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    A on nekdo chtel opsat obsah?
    26.5.2008 09:58 j.k.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Chcel by som sa znalejších opýtať (nerýpem, fakt ma to zaujíma) ako dlho dokáže zostať podobná knižka aktuálna. Ide o rýchlosť s akou sa kernel open source operačného systému vyvýja a rýchlosť s akou sú implemenotvané nové vlastnosti.

    Díky
    atan avatar 26.5.2008 12:42 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Treba s kazdou vydanou verzi jadra, vyjde patch ke knize. ;o)
    26.5.2008 12:44 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Třeba budou udržovat jádro tak, aby odpovídalo Knize :-)
    THIS IS SPARTA!
    frEon avatar 26.5.2008 17:21 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    v knizce je rec o jadre verze, myslim, 2.6.21. Myslim, ze se ani neda vydat aktualnejsi knizka (musi napsat, udelat sazbu, grafickej navrh desek, tisk, spojeni do knihy, distribuce.... atd)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    Luk avatar 26.5.2008 19:30 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Jako základ je skutečně verze 2.6.21, ale píšu i o tom, co je v 2.6.22 a částečně i 2.6.23.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    26.5.2008 10:54 blabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Mě by zajímalo, jestli mi tato kniha pomůže při konfiguraci jádra.
    26.5.2008 14:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Nejspis ano, i kdyz asi jen pro obecne volby, mozna jeste souborove systemy, bezpecnost a "Kernel Hacking". Na veci jako ovladace nebo sitovani (Device Drivers a Networking) to chce znat (vlastni) hardware a principy fungovani sitovych protokolu (tedy, hlavne pokud bude stroj delat router nebo neco podobneho).

    Na podobne veci pry existuji specializovane HOWTO, ja osobne je ale nikdy nepotreboval, snad s vyjimkou instalace i2c a lmsenzors kdysi davno (v dobe 2.4.x) a nyni ACPI a jeho hnusnosti typu podpora S3/STR a upravovani DSDT externim hlavickovym souborem (coz jsem nakonec stejne nepouzil, protoze novejsi verze BIOSu to vyresila).

    Jinak mi vzdycky stacia dokumentace jadra, interni help (miluju vety typu 'If you don't know what <nejaka featura jadra> is about, say "N"'), znalost vlastniho hardwaru a zkusenosti z nekolikaleteho fungovani.
    26.5.2008 15:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Mě by zajímalo, jestli mi tato kniha pomůže při konfiguraci jádra.
    Pomůže v tom smyslu, že vysvětlí, jak jádro funguje a které jeho části se starají o různé věci. Také obsahuje popis práce se zdrojovými kódy (patchování vanilla jádra, stahování pomocí gitu atp.).
    Luk avatar 26.5.2008 19:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Přesně tak. Na konfiguraci samotnou existují jiné knihy, například Linux Kernel in a Nutshell.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    houska avatar 26.5.2008 11:11 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    ... podařilo velmi umně skloubit obecné informace ... ?! co to?

    Je to knizka pro programatora a nebo pro admina?
    26.5.2008 11:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Hezké slovo, že? um → umný → umně
    26.5.2008 15:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Je to knizka pro programatora a nebo pro admina?
    Jak název napovídá, tak hlavně pro programátory. Mnohé kapitoly se sice dotýkají i věcí, se kterými se setká admin, ale rozhodně to není cílová skupina.
    26.5.2008 19:16 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Příjmení autora knihy je mi nějaké povědomé. Není ten autor z Moravy?
    Luk avatar 26.5.2008 19:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Není ten autor z Moravy?
    Ani náhodou. Jsem rodilý Pražák ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.5.2008 11:03 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Smůla. Jelínek z Vizovic je pojem.
    Luk avatar 28.5.2008 11:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Jelínek z Vizovic je tak velký pojem, že se jeho jméno používalo jako obchodní značka i v dobách, kdy se Zlín jmenoval Gottwaldov.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    30.5.2008 13:53 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Ke všemu to aspoň podle údajů v literatuře používali i při vývozu svých alkoholických výrobků do ciziny, např. do Finska, Brazílie a USA.
    Luk avatar 30.5.2008 14:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    No samozřejmě. Bylo to legální (měli souhlas bývalého majitele Jiřího Jelínka), ale současně komické, protože komunisté obchodně využívali jméno známého kapitalisty.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 26.5.2008 19:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    chybí zmínka o pravidelných a kompletních překladech obou těchto zdrojů do češtiny v podobě Jaderných novin
    Na Jaderné noviny jsem bohužel zapomněl. Taky mě to mrzí :-(
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.5.2008 11:47 LadislavK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Podle ukázek moc pěkná kniha, gratulace autorovi. Cena vyšší, ale pokud je celá kniha stejná, jako ukázky na stránkách cpressu, tak za to stojí. Určitě do firmy zakoupíme.
    Grunt avatar 27.5.2008 19:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Proklínám autora! Teď bych se měl učit a ne a ne se od knihy odtrhnout. Prvních par kapitol sice není nic moc co bych nevěděl, ale na papíře se to přece jen čte jinak. Takže než zapomenu, musím autorovi poděkovat, že vůbec něco takového sepsal a dále musím publikaci jen doporučit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    31.5.2008 17:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Recenziu som precital, knihu objednal :)

    Len ma trochu zaraza "bezpecnost" toho systemu, co ma cpress. Zaregistroval som sa a objednal knihu bez akehokolvek potvrdenia, ze aspon mailova adresa je spravna....
    1.6.2008 13:37 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Je potřeba míti registraci.. vytvořit nový email umí snad každý, takže by to stejně nemělo smysl ...
    23.6.2008 07:23 stepanK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Výborná kniha. Vzhledem k tomu, že jsem pouhý BFU dozvěděl jsem se i něco nového. Mám jenom jednu připomínku. Ačkoliv autor je nepochybně erudovaný v oblasti IT, čeština mu dělá problémy (a nejenom jemu ale i recenzentovi a mnoha redaktorům nakladatelství IT literatury). Rád bych se zastavil u termínu konzola. Jedná se nepochybně o přejaté slovo (jako je displej, Linux atp.). Předpokládám, že všechna cizí slova se po převzetí do češtiny řídí pravidly českého jazyka. Vycházím z domněnky, že jde o slovo rodu ženského (ten konzol popř. to konzole mi zní trošku podivně). Dále vycházím z předpokladu, že ačkoliv někdo může s konzolou nadmíru obcovat jedná se o neživotný rod. Z toho mi vychází, že lze použít pouze skloňování podle vzoru nůše. Bohužel, mnoho lidí (pravděpodobně kvůli nadměrnému obcování) skloňuje toto slovo podle vzoru žena. Podívejme se na to tedy důsledně:

    Vzor : žena

    Pád

    1. žena konzola

    2. ženy konzoly

    3. ženě konzolě

    4. ženu konzolu

    5. ženo konzolo

    6. ženě konzolě

    7. ženou konzolou

    Vzor : nůše

    Pád

    1. nůše konzole

    2. nůše konzole

    3. nůši konzoli

    4. nůši konzoli

    5. nůše konzole

    6. nůši konzoli

    7. nůší konzolí

    Z uvedeného si udělejte závěr sami. Pokud se mýlím a zabloudil jsem ve svých úvahách na nesprávnou cestu, budu rád pokud mi někdo vysvětlí jak to opravdu je.
    23.6.2008 08:01 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Trham se smichy, ze zrovna Vy mate namitky proti sklonovani :) Ale copak Konzuela, ja jsem zklaman skoro celym obsah.
    23.6.2008 08:02 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    ...obsahem knihy.
    23.6.2008 08:55 stepanK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora
    Nepsal jsem to jenom kvůli téhle knize, mně osobně se kniha líbí ale nelíbí se mi prznění mateřštiny, které je právě u tohoto termínu velmi rozšířené.
    David Heidelberg avatar 6.7.2009 12:38 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jádro systému Linux - Kompletní průvodce programátora

    Našla by se tato knížka v PDF? Rád bych si jí přečetl, ale žádné PDF nikde nevidím...

    Díky

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.