Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).
Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.
Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.
Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou
… více »Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.
Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Wine 1.3.19 vyšlo 29. dubna 2011 s následujícími novinkami:
Snad každý, kdo kdy hrál nějakou Direct3D hru pod Wine potvrdí, že výkon nebyl úplně srovnatelný s během pod Windows. A pokud byl, typicky se ukázalo, že je tomu tak jen díky tomu, že Wine nepodporuje některou grafickou vymoženost, tu tedy nevykresluje a proto má navrch.
Stefan Dösinger se s takovou věcí nehodlá smířit. Začal proto hledat místa, která jsou hlavním zdrojem špatného výkonu.
Strávil jsem dnes několik hodin laděním výkonu wined3d. Nenašel jsem žádný zázračný lék na pomalost, jen jsem získal nějaká trochu použitelná data.
Nejprve jsem napsal škaredý patch, kterým se má zabránit redundantním aplikacím FBO. To mi dalo droboulinký nárůst výkonu, více zde.
Hlavním předmětem vyšetřování byly redundantní aplikace shaderů. Smyslem bylo zjistit, kolik z našich volání glBindProgramARB re-binduje ten samý program a kolik nás tato volání stojí. V závislosti na hře je 20 % až 90 % volání redundantních. Připojuji svůj hack pro ladění, aby to ostatní mohli ozkoušet na svých aplikacích. Pro testování jsem použil ARB shadery, protože ty mohou aplikovat vertexové a fragmentové shadery odděleně.
Toto vede ke dvěma otázkám: a) Kolik výkonu nás toto stojí b) Proč se to děje
Co se dopadu na výkon týče: V mém testovacím programu hack na odstranění redundantních volání zlepšil výkon znatelně, z přibližně 101 fps na 157 fps. Největší částí jsou volání GL. Bez nich, ale se zbývající logikou shaderů, dostanu 144 fps.
Toto bohužel nevede k žádným výkonnostním zlepšením v reálných aplikacích. Snažil jsem se vyfiltrovat redundantní volání tím nejsnazším způsobem: sledovat aktuální hodnotu pro každý wined3d_context a ověřovat ji před zavoláním glBindProgramARB. Tohle v testovacím programu udělalo 144 fps, ale ve všech ostatních programech žádné měřitelné zlepšení nebylo (zkoušel jsem StarCraft 2, HL2, Team Fortress 2, World in Conflict a pár dalších).
Vzhledem k množství redundantních volání a jejich dopadu na výkon v testovacím programu jsem čekal alespoň nějaké zlepšení. Určitě ne 50% (testovací program nedělá ve vykreslovacím cyklu žádné změny v shaderech), ale aspoň tak 2 až 3 %. Zatím nemám vysvětlení, proč jsem nic takového nezaznamenal.
Dále dlouze diskutoval, co všechno by mohlo být příčinou. Za chvíli se ozval ještě jednou s dalšími výsledky, tentokrát na jiném programu:
Toto jsou výsledky z Windows 7: drawprim_gl ~1154 fps, drawprim_d3d ~1160 fps. Pod Wine dává D3D verze 165.67fps fps. Linuxová nativní verze dává 1791 fps. GL verze pro Windows dává asi tak 600 fps (OPRAVIT!). Výkon GL mě až tak neděsí, jde hlavně o režii spojenou se zamykáním. O tom později.
[...] Plán do budoucna je pořád stejný: Napsat více takových testů (hlavně testů, které zkouší nevykreslovací věci jako načítání prostředků), vylepšit jejich výsledek a doufat, že to reálným aplikacím prospěje. [...]
Na závěr e-mailu připojil zajímavou tabulku, kde postupně identifikoval, co způsobuje nízký výkon. Detailně popsal každou položku, my si popíšeme jen ty nejzásadnější.
0 | Původní výkon | 165.67fps | |
1 | Odstranění device_preload_textures | 187.08fps | (viz 18, vrátil jsem to zpět) |
2 | WINEDEBUG=-all | 178.43fps | |
3 | údržba umístění rt | 186.29fps | |
4 | údržba umístění ds | 200.93fps | |
5 | redundantní kontroly fbo | 254.99fps | |
6 | validace FBO | 293.61fps | |
7 | hloubka volání mutexů | 294.08fps | (v podstatě beze změny, vráceno zpět) |
8 | kontrola SetPrimitiveType | 297.80fps | |
9 | CFLAGS="-g -O2" | 297.80fps | (nemělo nic změnit) |
10 | CFLAGS="-g -O3" | 308.05fps | |
11 | CFLAGS="-g -O3 -fomit-fp" | 337.11fps | (ano, vím, že je to -fomit-frame-pointer) |
12 | odstranění ladících zpráv | 341.77fps | (hmm, tohle dokonce jednou běželo pomaleji) |
13 | žádné -fPIC | 344.21fps | (ok, nic moc změna) |
14 | findTexUnitMap hack | 390.15fps | |
15 | žádný mutex wined3d | 449.40fps | (nerealistické) |
16 | žádné zamykání u gl | 848.77fps | (Ježíšek existuje!) |
17 | počítání hloubky kontextu | 887.41fps | |
18 | odstranění device_preload_textures | 973.35fps | (podívejme se, kolik to udělá bez ostatních hacků) |
19 | vypnout vykreslování do fbo | 919.39fps | (zajímavé, vráceno zpět) |
20 | vypnout glsl | 973.35fps | (poznámka: shader a konstanty jsou statické, vráceno zpět) |
21 | odstranit varování na point sprites | 976.68fps | (na úrovni statistické odchylky) |
K bodům 15 a 16 (největší skoky ve výkonu) napsal:
Varuji proti přehnanému optimismu. V dohledné době se nebudeme schopni zbavit zamykání. Možná lze zlepšit výkon EnterCriticalSection / LeaveCriticalSection. Částí problému je režie spojená s voláním, ale myslím si, že největším problémem jsou atomické přičítání a odečítání v RtlEnterCriticalSection / RtlLeaveCriticalSection.
Původní výkon: 178 fps. Atomické operace nahrazené normálním inc/dec: 244 fps. Po odstranění zámku: 293 fps. (To jen abyste věděli, kde to tráví kolik času.)
Zajímavý je také bod 18:
Je zajímavé, kolik nám to dá bez ostatních optimalizací. Moje aplikace nepoužívá žádné textury, takže jde jen o režii spojenou s voláním a cyklením přes fragmentové samplery.
Emanuela Orianiho zaujal právě problém se zamykáním:
Co si myslíš o použití inline spinlocku (možná v assembleru) pro implementaci zámků? Je jasné, že by takový spinlock znamenal odlišný kód pro různé kompilátory/architektury, ale nebylo by to nejlepší řešení? Jen pro informaci, zkusil jsem zakomentovat zámky GL u StarCraftu 2, abych viděl, jak rychle to pojede, a hned to spadlo.
Stefan odepsal, že není velkým příznivcem ručně psaných optimalizací:
Myslím si, že optimalizace volání zámku je slibnější cesta. Nemůžeme jen tak odstranit volání ENTER_GL/LEAVE_GL, jak jsi zjistil u SC2. Možná dokážeme omezit počet těchto volání přesunutím volání opengl blíže k sobě.
Pak je tu zámek wined3d, který je něco jako big kernel lock. I zde je nějaký prostor pro zlepšení, pokud změníme pravidlo „musíte volat wined3d pod zámkem“. Nicméně tento zámek oproti zámku X11 vnímám jako menší problém.
Emanuele to přesto s assemblerem přesto zkusil, ale v SC2 mu to výkon nepřidalo. Dále rozebírali i další možná problémová místa (pokud nejsou všechna vlákna v SC2 svázána s jedním jádrem procesoru, výkon klesne o 40 %). Na závěr jedna důležitá Stefanova poznámka:
Nesouhlasím s přístupem „Všechno je dovoleno, jen když to někomu někde zlepší výkon“.
U výkonu ale ještě zůstaneme. Tentokrát pozornost upoutal patch, který k funkcím z DInput přidával __attribute__((__visibility__("hidden"))). Vitaliy Margolen:
Co má tohle přesně dělat? Tohle je v hlavičkovém souboru, všechno v něm je interní pro DInput. Na co tam potřebujeme extra deklarace?
Marcus Meissner vysvětlil, jakou úsporu to přináší:
Pokud nejsou označené jako skryté (hidden), -fPIC vytvoří pro tyto symboly relokace, i když jsou pro dynamickou knihovnu interní (kompilátor neví, co má při sestavování vyexportovat). S atributem hidden se toto promění v relativní volání nebo jednodušší relokace.
Ostatní si vyžádali nějaké informace o výkonnostním přínosu. Stefan Dösinger se připomenul s tím, že odstranění -fPIC přináší výkonnostní zlepšení o 2 až 3 procenta. Vyjádřil ale pochybnosti o atributu hidden:
Nejsem si jist, jak velký efekt bude mít označení několika funkcí jako skryté. V kódu d3d je většina věcí už teď statická nebo skrytá, a přesto nepoužívání -fPIC na wined3d samotném zlepšuje výkon.
Marcus pak uznal, že tento patch moc výkonnostních přilepšení nepřinese:
Mám za to, že opravy, které dělám, nebudou mít velký výkonnostní přínos. Nejsou ani na žádných výkonnostně kritických místech, jde v podstatě jen o pročištění.
Snad každá verze Windows přesune, přejmenuje nebo reorganizuje některé systémové složky. Windows 7 nejsou výjimkou. A co na to Wine? Dan Kegel:
Windows 7 trochu změnil složky v c:/users/$USERNAME. My Documents je teď jen odkaz na novou složku Documents. Application Data je jen odkaz na novou složku AppData/Roaming. Local Settings je jen odkaz na AppData/Local.
Jaký tohle bude mít dopad na Wine? Dobře vychované aplikace, které používají CSIDL_PERSONAL, aby se dostaly do „My Documents“ nebo „Documents“ budou fungovat nadále, ale uživatelé nebo zlobivé aplikace mohou jednoho dne začít očekávat krátké názvy adresářů. (Stejně jsem ty mezery vždycky nenáviděl.)
Jerome Leclanche se vyjádřil k tématu zlobivých aplikací:
Mám za to, že se najdou zlobivé aplikace na obou stranách, ale tyto by byly zcela jistě rozbité; fungovaly by vůbec na neanglických Windows?
Kornél Pál pomohl blíže objasnit situaci:
Všimněte si, že tyto změny byly zavedeny ve Windows Vista, takže žádné aktivně udržované aplikace by s tím neměly mít problém.
Navíc podotýkám, že lokalizované názvy složek odkazují na fyzickou anglicky pojmenovanou složku, takže adresářová struktura je mezi variacemi Windows konzistentnější.
Staré aplikace jsou zase trochu jiná situace a hacky pro kompatibilitu musejí být tak či tak použity. Změna názvů shellových složek a vytvoření odkazů ze starých názvů je pravděpodobně funkční řešení, protože to je to, co bylo zavedeno ve Windows Vista a ve Windows 7 to tak zůstalo.
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Battlefield 1942 1.6x | Silver (1.2-rc4) | Gold (1.3.18) | +1 |
TREPCAD 3.4.0 | Silver (1.2) | Bronze (1.3.19) | -1 |
ZSNES 1.51 | Gold (1.2) | Platinum (1.3.19) | +1 |
Audiosurf Retail | Bronze (1.1.43) | Gold (1.3.19) | +2 |
IL-2 Sturmovik Series IL-2 Sturmovik 1946 (4.09m &... | Gold (1.2.3) | Platinum (1.3.18) | +1 |
nullDC 1.0.x | Gold (1.2.1) | Silver (1.3.19) | -1 |
Audiosurf 2010-20-4 Steam | Silver (1.3.14) | Gold (1.3.19) | +1 |
Touhou 6 ~ Embodiment of Scarlet Devil 1.02 | Gold (1.1.25) | Silver (1.3.17) | -1 |
Quicken 2008 Deluxe | Silver (1.1.26) | Gold (1.3.15) | +1 |
phase5 5.6xx | Garbage (1.1.27) | Platinum (1.3.18) | +4 |
ePSXe 1.7.0 | Bronze (1.2-rc7) | Silver (1.3.19) | +1 |
FCE Ultra 2.x | Silver (1.1.25) | Platinum (1.3.19) | +2 |
FreeLancer 1.x | Gold (1.0.1) | Silver (1.3.14) | -1 |
Yahoo! Messenger 11.x | Bronze (1.3.14) | Silver (1.3.18) | +1 |
Black & White 1.0 | Garbage (1.0.1) | Silver (1.3.19) | +2 |
Black & White 1.100 | Gold (1.3.15) | Silver (1.3.19) | -1 |
Portal 2 Steam | Garbage (1.2.3) | Silver (1.3.16) | +2 |
Master of Orion 3 1.25 | Silver (1.0.1) | Gold (1.3.17) | +1 |
.NET Framework 1.0 | Garbage (1.1.38) | Gold (1.3.18) | +3 |
Master of Orion 2: Battle at Antares 1.31 | Silver (1.2) | Bronze (1.3.17) | -1 |
DeSmuME 0.9.x | Platinum (1.2) | Silver (1.3.19) | -2 |
Touhou Chireiden ~ Subterranean Animism 1.00a | Gold (1.1.7) | Silver (1.3.17) | -1 |
Furcadia Public Alpha | Platinum (1.3.16) | Bronze (1.3.18) | -3 |
Football Manager 2010 10.3.0 | Gold (1.2-rc4) | Platinum (1.3.15) | +1 |
Touhou Youyoumu ~ Perfect Cherry Blossom 1.00b | Gold (1.1.32) | Platinum (1.3.17) | +1 |
Celková změna | +13 |
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Medieval 2: Total War Stainless Steel Mod | Bronze (1.2-rc5) | Silver (1.3.18) | +1 |
TrackMania 2.11.26 Nations Forever | Garbage (1.3.10) | Gold (1.3.18) | +3 |
RealFlight G5 Demo | Garbage (1.3.10) | Gold (1.3.18) | +3 |
Narbacular Drop 1.4 | Gold (1.2-rc2) | Silver (1.3.18) | -1 |
King's Bounty: the Legend (new, 2008) 1,7 | Platinum (1.3.12) | Gold (1.3.18) | -1 |
Dungeon Siege 1.11.1462 | Platinum (1.1.37) | Silver (1.3.17) | -2 |
Torchlight 1.x | Silver (1.2.3) | Bronze (1.3.18) | -1 |
Beat Hazard Full (Steam) | Gold (1.3.12) | Bronze (1.3.19) | -2 |
Icewind Dale II 2.01 | Silver (1.2) | Gold (1.3.18) | +1 |
Proteus 7.x | Silver (1.0.1) | Gold (1.2.2) | +1 |
Ares 2.1.x | Platinum (1.3.12) | Gold (1.3.18) | -1 |
Battlefield 2 1.x | Gold (1.3.14) | Silver (1.3.19) | -1 |
3D Pinball - Space Cadet comes with win2k | Silver (1.3.16) | Platinum (1.3.18) | +2 |
Trainz 2006 | Gold (1.1.41) | Bronze (1.3.18) | -2 |
The Elder Scrolls III: Morrowind Construction Set | Bronze (1.1.44) | Garbage (1.3.18) | -1 |
NetStorm: Islands at War 10.x | Silver (1.1.23) | Gold (1.3.19) | +1 |
Rosetta Stone 3.4.5 | Gold (1.3.18) | Silver (1.3.19) | -1 |
Call of Duty 4: Modern Warfare 1.7 | Gold (1.2.2) | Silver (1.3.18) | -1 |
Lumines steam | Silver (1.3.1) | Bronze (1.3.19) | -1 |
Adobe Photoshop 7.0 | Platinum (1.2.1) | Silver (1.3.18) | -2 |
Crysis 2 Retail | Bronze (1.3.17) | Gold (1.3.19) | +2 |
X³: Reunion 2.0.0,2 | Garbage (1.1.22) | Gold (1.2.2) | +3 |
Star Wars: Knights of the Old Republic 1.0 | Silver (1.1.44) | Gold (1.2.2) | +1 |
Shatter Steam | Bronze (1.3.11) | Gold (1.3.19) | +2 |
SimCity 4 1.x | Bronze (1.3.13) | Silver (1.3.17) | +1 |
The Settlers II: 10th Anniversary 1.x | Platinum (1.2) | Gold (1.3.18) | -1 |
StarCraft II Retail | Gold (1.3.17) | Platinum (1.3.18) | +1 |
Championship Manager: Season 01/02 Retail CD | Platinum (1.1.7) | Silver (1.2.3) | -2 |
Age of Mythology 1.10 | Gold (1.1.35) | Bronze (1.3.17) | -2 |
Star Wars: X-Wing Collector Series 1.0 | Bronze (1.1.34) | Gold (1.2.2) | +2 |
Adobe Digital Editions 1.7 | Silver (1.2) | Gold (1.2.2) | +1 |
Age of Mythology The Titans: 1.03 | Platinum (1.3.11) | Bronze (1.3.17) | -3 |
Rollercoaster Tycoon 2 1.00 | Platinum (1.1.43) | Gold (1.2.2) | -1 |
eDrawing Viewer 2011 | Garbage (1.3.16) | Bronze (1.3.19) | +1 |
Galactic Civilizations II: Dread Lords Galactic Ci... | Bronze (1.2.2) | Gold (1.3.19) | +2 |
Adobe Acrobat 8.0 | Garbage (1.2.1) | Gold (1.3.19) | +3 |
WinRAR 3.x (32-bit) | Platinum (1.2.2) | Silver (1.3.18) | -2 |
Aliens Versus Predator 2 1.0.9.6 | Gold (1.3.12) | Bronze (1.3.18) | -2 |
X-Men: Legends II - Rise of Apocalypse 1.0 | Garbage (1.1.20) | Gold (1.3.19) | +3 |
Black Prophecy BP_1.0.0_10 US Version | Gold (1.3.18) | Bronze (1.3.19) | -2 |
VisualBoyAdvance 1.x | Gold (1.2-rc5) | Bronze (1.3.19) | -2 |
Pro Evolution Soccer 2010 RETAIL 1.0 | Bronze (1.2-rc6) | Silver (1.3.18) | +1 |
Deadlock: Planetary Conquest 1.31 | Silver (1.1.33) | Platinum (1.2.2) | +2 |
Xmedia Recode Latest Version | Gold (1.1.36) | Platinum (1.3.18) | +1 |
Wizard101 Wizard101 Final Live Version | Garbage (1.3.13) | Gold (1.3.19) | +3 |
Caesar III GoG.com version (1.0.1.0) | Gold (1.1.39) | Platinum (1.2.2) | +1 |
Braid 1.0 | Platinum (1.3.15) | Gold (1.3.19) | -1 |
ratDVD 0.7.8 | Bronze (1.1.24) | Garbage (1.3.17) | -1 |
Might and Magic IX 1.3 | Platinum (1.1.25) | Bronze (1.2.2) | -3 |
.kkrieger chapter 1 beta | Gold (1.2.1) | Platinum (1.3.19) | +1 |
FlatOut 2 1.0 | Platinum (1.2) | Silver (1.3.18) | -2 |
Grand Theft Auto IV Title Update 4 | Garbage (1.1.37) | Silver (1.3.18) | +2 |
The Void 1.0 | Garbage (1.2) | Bronze (1.3.15) | +1 |
Lord of the Rings Online Volume III, Book 2 | Gold (1.3.10) | Platinum (1.3.19) | +1 |
Crysis 2 Crysis 2 Multiplayer Demo | Bronze (1.3.15) | Silver (1.3.17) | +1 |
Carmageddon 2 1.0 | Silver (1.2.2) | Platinum (1.3.18) | +2 |
Mega Manager 3.3 | Gold (1.2.3) | Silver (1.3.18) | -1 |
AIMP2 2.61.583 | Silver (1.2.2) | Bronze (1.3.18) | -1 |
Macrium Reflect 4.x | Bronze (1.1.42) | Garbage (1.3.18) | -1 |
Jade Dynasty Vengeance - 201 | Gold (1.3.10) | Bronze (1.3.18) | -2 |
Need for Speed III: Hot Pursuit Retail | Gold (1.0.0) | Platinum (1.0.1) | +1 |
Two Worlds 1.7 | Bronze (1.3.12) | Gold (1.3.18) | +2 |
Warhammer 40,000: Dawn of War DoW: Demo | Garbage (1.2) | Bronze (1.3.18) | +1 |
Vdownloader 0.77 | Platinum (1.1.14) | Garbage (1.2.2) | -4 |
Homefront 1.054 | Silver (1.3.16) | Gold (1.3.19) | +1 |
RootsMagic 4.0.5 | Bronze (1.1.29) | Garbage (1.3.18) | -1 |
Google SketchUp 8.x | Platinum (1.3.17) | Silver (1.3.18) | -2 |
Hearts Windows 7 | Garbage (1.3.10) | Gold (1.3.17) | +3 |
Zombie Driver 1.1.4 | Bronze (1.1.43) | Gold (1.3.18) | +2 |
World of Warcraft 2.x | Platinum (1.1.9) | Gold (1.3.18) | -1 |
Fallout: New Vegas 1.x | Garbage (1.2.1) | Gold (1.2.2) | +3 |
Adobe Photoshop Elements 6.0 | Bronze (1.1.10) | Gold (1.2.2) | +2 |
Cinema 4D R11 | Silver (1.2.2) | Gold (1.3.18) | +1 |
Sacred Demo | Gold (0.9.58) | Silver (1.3.19) | -1 |
Warpath 1.0 | Silver (1.1.44) | Garbage (1.2.2) | -2 |
Bioshock Steam Version | Gold (1.2) | Platinum (1.3.17) | +1 |
Age of Empires II The Age of Kings: 2.x | Garbage (1.2.1) | Bronze (1.2.2) | +1 |
Steam Official Release | Silver (1.3.18) | Platinum (1.3.19) | +2 |
Tag & Rename 3.5.x | Gold (1.0.1) | Platinum (1.3.18) | +1 |
Left 4 Dead 2 Left 4 Dead 2 (non-steam) | Gold (1.2.3) | Platinum (1.3.16) | +1 |
Half-Life 2 Retail (32-bit) | Bronze (1.3.17) | Platinum (1.3.19) | +3 |
Age of Mythology Gold | Silver (1.1.35) | Garbage (1.3.14) | -2 |
Tale of a Hero 1.0 | Platinum (1.1.43) | Gold (1.3.17) | -1 |
Team Fortress 2 Steam | Garbage (1.3.12) | Platinum (1.3.18) | +4 |
Mozilla Firefox 4.0.xx | Platinum (1.2) | Gold (1.2.1) | -1 |
Battlefield 2142 Demo | Bronze (1.1.16) | Silver (1.2.1) | +1 |
Silent Hunter III 1.4b-EMEA | Silver (1.1.21) | Gold (1.2.2) | +1 |
Might and Magic IX 1.0 | Garbage (0.9.59) | Bronze (1.2.2) | +1 |
WinSCP 4.2.x | Silver (1.3.18) | Platinum (1.3.19) | +2 |
Portal 1.0 | Platinum (1.3.17) | Gold (1.3.18) | -1 |
X-Plane 7.60 | Bronze (1.1.4) | Platinum (1.3.19) | +3 |
LEGO Chess 1.0 | Bronze (1.1.40) | Garbage (1.3.19) | -1 |
Word 2007 | Bronze (1.2.2) | Silver (1.3.18) | +1 |
Lineage 2 Freya High Five | Garbage (1.3.14) | Bronze (1.3.19) | +1 |
Call of Juarez 2.0 | Garbage (1.1.25) | Gold (1.3.17) | +3 |
Phantasy Star Universe Ambition of The Illuminus | Bronze (1.1.44) | Garbage (1.3.18) | -1 |
Burnout Paradise - The Perfect Box 1.001 | Silver (1.1.42) | Platinum (1.3.19) | +2 |
FIFA 2000 1.0 | Bronze (1.1.19) | Garbage (1.3.19) | -1 |
Oni 1.0 | Gold (1.2.2) | Platinum (1.3.19) | +1 |
Sid Meier's Pirates! 1.x | Garbage (1.3.11) | Silver (1.3.19) | +2 |
League of Legends 1.0.0.x | Gold (1.3.18) | Silver (1.3.19) | -1 |
Celková změna | +31 |
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
3) Wine je hodně závislé na systému a jeho nastavení.Plny suhlas. Ja som si pred par rokmi rozchodil internu firemnu aplikaciu pod wine... a nikomu druhemu sa to nepodarilo zopakovat, ani ked si skopirovali cely obsah .wine :)