Do 20. října do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | říjen 2025 (YouTube) doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
O zavedení nástroje na monitorování online konverzací v rámci boje proti dětské pornografii (tzv. Chat Control) měli ministři vnitra rozhodovat na úterním společném zasedání v Lucemburku. Plán dánského předsednictví Rady EU ale před pár dny ztroskotal, když se ukázalo, že Chat Control nemá dostatečnou podporu.
Již toto úterý proběhne každoměsíční akce Virtuální Bastlírna, kterou pořádá projekt MacGyver. Jde o virtuální posezení u piva a volné klábosení o různých zajímavostech ze světa elektroniky, softwaru i techniky. V posledním měsíci se stalo nemálo zajímavostí týkajících se spousty bastlířů - kupříkladu Arduino nyní patří pod Qualcomm, Raspberry Pi vydalo nový počítač, ale potichu i miniaturní compute module. Pro AMS od Bambu Lab se
… více »Google zpřístupňuje své AI nástroje českým univerzitním studentům prostřednictvím předplatného Google AI Pro na 12 měsíců bez poplatku. Platnost nabídky vyprší 9. prosince 2025.
MicroPythonOS je operační systém napsaný v MicroPythonu určený především pro mikrokontroléry jako ESP32. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Byl vydán LineageOS 23 (Mastodon). LineageOS (Wikipedie) je svobodný operační systém pro chytré telefony, tablety a set-top boxy založený na Androidu. Jedná se o nástupce CyanogenModu. LineageOS 23 je založený na Androidu 16.
Na YouTube byly zveřejněny videozáznamy přednášek z hackerské konference DEF CON 33, jež proběhla 7. až 10. srpna v Las Vegas.
Bun (Wikipedie), tj. běhové prostředí (runtime) a toolkit pro JavaScript a TypeScript, alternativa k Node.js a Deno, byl vydán ve verzi 1.3. Představení novinek také na YouTube. Bun je naprogramován v programovacím jazyce Zig.
V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji
To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.
omezeny kmitocet vzorkovani Ano, to skutečně je. Horní vzorkovaný kmitočet je maximálně 22KHz, což je ovšem bohužel daleko za hranicí slyšitelnosti. Navíc žádný reproduktor se takhle vysoko taky nedostane. Čili tohle je irelevantní.
Není. Signál 22 kHz lze sice na CD uložit, ale ne jako sinusovku, ale jako lomenou čáru spojující minima a maxima sinusovky.
omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.
Tohle má vliv na dynamiku, kterou je možné zachytit. U populární hudby je to asi jedno, ale u vážné hudby to může hrát roli.
To je sice hezky ze muzes na cd zaznamenaz lomenou caru spoujici minimalni a maximalni vychylku sinusovky, ale zvuk vo frekvenci 22khz stejne vetsina lidi neuslysi a vetsina repraku ho nereprodukuje, takze je uplne jedno, jak ho na to cdcko zaznamenas, stejne to neuslysis...To je pořád dokolečka ten samý blábol bez jakéhokoliv důkazu. Nehledě na to, že i kdyby to byla 100x pravda, tak stejně hlavní faktor, který diskvalifikuje domnělou "dokonalost" CDčka není frekvenční rozsah, ale příliš hrubá linární kvantizace.
Horní vzorkovaný kmitočet je maximálně 22KHz,Jenže uvědomte si, že to, co z těch 22kHz dokážete zaznamenat je pouze skok od nejnižší úrovně amplitudy po nejvyšší, vždyť jsou na to k dipozici pouhé dva vzorky ! Při 15 kHz užitečném signálu jsou to tři vzorky na periodu. To je tak na pilu.
což je ovšem bohužel daleko za hranicí slyšitelnosti.To je ovšem dogma, které z větší části pustila do světa marketingová kampaň kolem CD před dvaceti lety. Pravda je ovšem taková, že člověk prokazatelně vnímá mnohem vyšší kmitočty, než nějakých 15-20kHz. To ovšem neznamená, že by slyšel třeba 25kHz sinusovku z generátoru ! To jsou dvě různé věci.
Navíc žádný reproduktor se takhle vysoko taky nedostane.Což není pravda. Ve studiových (a dnes už i komerčních) sestavách je možné se setkat s tweetery, které jedou několikanásobně výš než nějakých 20kHz.
To je taky pravda, ale to je na tolik jemné rozlišení, že je ucho těžko pozná. Nepozdná totiž ani mnohem větší rozdíly, než jednu 65535tinu úrovně napěti.Jé, a na to jste přišel jak ? 16 bitová lienární kvantizace je právě ten největší problém současných digitálních nahrávek. Uvědomte si, že těch 16 bitů se využije jenom tam, kde mi dynamika nahrávky dosáhne maximální amplitudy a to budou tak dvě nepatrně dlouhá místa (pokud vůbec) na celém CD. Zbytek nahrávky má rozlišení nějakých 10-12bitů podle charakteru nahrávky. A to je opravdu málo. Proto se při masteringu používá komprese dynamiky, která ty ojedinělé špičky "srazí" blíž k tomu zbytku, ale to je vždycky věc kompromisu.
- omezeny kmitocet vzorkovaniNenapadlo by mě, že dostupné rozsahy mohou představovat nějaké slyšitelné omezení. Já sice také rád poslouchám desky, ale to je především proto, že rád poslouchám tu hudbu, kterou na nich mám - a ta je na moderních nosičích nedostupná. Pak je tu také ten pěkný pocit z toho, že mi hraje deska, kterou vylisovali v šedesátých letech na druhém konci světa. Ale jinak - jako tvor líný - dávám přednost médiům, která nemusím v polovině - tedy v tom nejlepším - obracet.
- omezene mnozstvi urovni, ktere se vzorkuji (vetsinou 16 bitu -> odpovida 65536 urovnim)
goldenfish tty5 - 31Dec04 34:00 2.73s 2.38s radio
goldenfish tty6 - 31Dec04 27:19 1.20s 0.77s alsamixer
anebo byvalo pri psani linuxsoftu:
tty4 - szap -c config_station -r "sunshine live"
tty5 - mplayer - -novideo < /dev/dvb/adaptor0/dvr0
tty6 - alsamixer
add styly: nejak mi tu chybi techno a house.Na soustředění Beethovena? To je velmi přijemné na poslech, ale pracovat při tom? Tak možná nějaký ten bůhvíco pop, to je taková výplň do rádia aby nebylo úplně ticho (protože to zase na ten poslech není nic moc).Znám lidi, co si na soustředění dokážou pustit Bachovo Umění fugy...
Problém je v tom, že můj hudební sluch není k takovému vnímání asi dostatečný.Jako všechno i poslouchat muziku se člověk musí naučit... A učení občas bolí... Ale pak je to žůžo ;o)
Kdo asi vymyslel pro češtinu termín "vážná hudba"? Mně se zdá, že opravdu vážná je jen menšina té takzvané vážné hudby.Taky se mi moc nelíbí, ale používám ho pro srozumitelnost, to je „čistě rozlišovací označení“ (tak proč zrovny my jsme béčko?) ;o)
To koukámKdyž je to mistrovské dílo programátorského gurua, tak nepochybně ano! ;o)Není ono lepší si číst zdrojáky kernelu než je používat? Ta kompilace tomu ubírá na dokonalosti
I když se bez mučení přiznám, že mnohdy dám před klasikou přednost něčemu jinému.Taky nejsem ortodoxní milec jen a pouze klasické hudby ;o) No nic, konec zábavy, jdu se učit latinu, neb v pondělí píšu jakýsi test a moc to neumím... ;o) laudo laudas laudat laudamus laudatis laudant... ;o| Můžete mi držet palce ;o)
Co je spatneho na tom poslouchat jako kulisu klasickou hudbu?Nic! Nebo spíše... Já hudbu jako kulisu poslouchat nedokážu. Od toho co dělám mě odvádí a ruší. Dokážu poslouchat hudbu při práci pouze pokud je to práce dostatečně mechanická, abych u ní nemusel moc přemýšlet. Rozhodně bych při poslechu hudby nedokázal nic číst, cokoli se učit, psát seminárku nebo řešit složité matematické vzorce. Pokud to ale někdo dokáže, ať tak činí. Nechci mu nikterak bránit... (pokud to tedy není můj spolubydlící a nejsou dvě v noci ;o)
no, je hudba k programovani a hudba k programovani.
nekdy posloucham taktovaci frekvence (techno, metal) k overclockingu sveho mozku, to kdyz je potreba "makat a nemyslet". nekdy posloucham funky, to kdyz pisu neco prijemneho, nenarocneho a elegantne klouzajiciho po API. kdyz resim zapeklity dvouhodinovy problem na patnact radku, je vhodne pustit mozarta ci beethovena, neb ti vytahnou z asociativnich pameti vysoke latence i ty nejzapomenutejsi klicky a figle, se kterymi jsem se zatim mel tu cest setkat.
Mam Windows XP dam Start Vypnout pocitac a vypnout a pise ze uklada nastaveni vypina a nic se nedeje (PLEASE Odpovedi posilejte na Genius@centrum.cz)No to si snad děláš srandu nejenže to sem vůbec nepatří, ale pokud ses zabýval tim, jak psát příspěvky tak ses asi dočetl, že PLEASE je vrchol neslušnosti (nejen že tu ŘVEŠ, neumíš česky ale přesně tohle tam je)
Tiskni
Sdílej: