abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 23 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze
    Byla vydána verze 24.3 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Pozvánky

    Ve čtvrtek 3. října se v Red Hat Labu (místnost Q305) na FIT VUT v Brně uskuteční další Fedora Installfest. Od 10 do 16 budou v labu připravení odborníci na Fedoru ze společnosti Red Hat, kteří vám můžou pomoct nejen s instalací, ale taky pomoct s dalšími problémy a dotazy ohledně Fedory. Akce je primárně zaměřená na studenty FIT VUT, ale vítáni jsou i lidé, kteří tuto školu nenavštěvují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.9 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Z novinek lze vypíchnout podporu hybridní post-kvantové výměny klíčů založené na FIPS 203 ML-KEM (Module-Lattice Key Enapsulation mechanism) v kombinaci s X25519 ECDH, tj. nový výchozí algoritmus "mlkem768x25519-sha256". Počátkem roku 2025 bude z OpenSSH odstraněna podpora DSA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Interaktivní monitor zdrojů btop++, tj. C++ verze a pokračování monitorů bashtop a bpytop, byl vydán v nové verzi 1.4.0. Přináší podporu monitorování Intel GPU a NetBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 9. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Qualcomm se v minulých dnech obrátil s nabídkou na převzetí na konkurenční firmu Intel, která nyní prochází jednou ze svých největších krizí. Uvedl to list The Wall Street Journal s odvoláním na informované zdroje. Tržní hodnota Intelu se nyní pohybuje kolem 87 miliard amerických dolarů. Tržní hodnota firmy Qualcomm se pohybuje kolem 185 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.9. 04:44 | Nová verze

    Byla vydána beta verze Ubuntu 24.10 s kódovým názvem Oracular Oriole. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 24.10 mělo vyjít 10. října 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.9. 18:33 | Zajímavý projekt

    Linux na 4bitovém mikroprocesoru Intel 4004 z roku 1971? Ale jistě: Linux/4004 (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    19.9. 16:11 | Nová verze

    Google Chrome 129 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 129.0.6668.58 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube: DevTools Chrome 127-129).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    stulda avatar 9.3.2007 16:01 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Vyborne! :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.3.2007 16:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Snad už konečně ve VLC bude na amd64 fungovat fullscreen. Vývojáři VLC a KDE si ten bug mezi sebou přehazovali jak horký brambor.
    9.3.2007 17:06 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    No fajn, takze budu muset mit nainstalovany ten qt bordel. Kvuli jedine aplikaci!
    Nezna nekdo neco jineho na prehravani streamovaneho videa - audia ze SAP playlistu? Kdyby to umel rovnou mplayer bylo by to vyborne.
    9.3.2007 17:23 ra100 | skóre: 20 | blog: ra100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    dufam, ze uz bude konecne zobrazovat aj titulky pri divx/xvid
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 17:25 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Dovolim si oponovat. Velkost Qt4 je ovela mensia ako je velkost wxWidgets (ktore zavisi na GTK 2 knizniciach), nehovoriac o tom, ze Qt4 sa sklada len z par kniznic narozdiel od spominaneho wxWidgets/GTK.
    9.3.2007 17:39 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    no tak ted nevim jestli jsem az tak dementni, nebo pisete od veci. nejak tu Vasi odpoved nechapu.
    kazdopadne neminim mit inainstalovane qt a uz vubec ne kvuli jedne aplikaci. alespon nebudu cumet na bednu a delat neco produktivniho :)
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 17:57 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Pokusim sa vysvetlit:

    velkost wxWidgets = velkost Qt 4

    wxWidgets zavisi GTK 2, to zasa na X11

    Qt 4 vyzaduje len X11

    Pokial mas v systeme wxWidgets len z dovodu pouzivania VLC, tak nahradou wxWidgets za Qt 4 nic nepokazis. Inak existuje aj graficka verzia MPlayera pod Qt 4.
    9.3.2007 18:02 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    no, praveze wxwidgets a gtk nemam jen kvuli vlc. qt bych mel.
    13.3.2007 12:44 Daniel Fiala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ach jo, to mas jako 1MB na disku, ze kolem Qt delas takovyhle vyrval? Qt neni zadny bordel.
    9.3.2007 21:22 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Konecne nebudem musiet instalovat taky odpad ako wxWidgets kvoli jedinej aplikacii.
    9.3.2007 21:42 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Jo! Huraaa a smrt wx*!
    Jiří Němec avatar 10.3.2007 01:10 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Nastavte si k tomu ebuildu USEflag -qt4 a můžete si to ovládat z konzole, z webu nebo z dalších rozhraní.

    Osobně z toho mám radost, gtk nemusím, ale myslím že mohli udělat verzi pro obě knihovny.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    11.3.2007 20:35 martyone | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    ... Vývojáři VLC si od Qt4 taktéž slibují kratší a lépe čitelný kód.
    tmr avatar 10.3.2007 11:44 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Jak velkej máš disk?
    Drom avatar 10.3.2007 23:40 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    No fajn, takze budu muset mit nainstalovany ten qt bordel. Je to rozhodnuti vyvojaru. Vy muzete:
    1] Prejit na jinej program
    2] Smirit se s tim
    3] Vzit vlc, udelat fork a mit gui pod cimkoliv
    Ja z toho taky nadsenej nejsem, ale narek v diskuzi na abclinuxu s tim nic neudela.
    11.3.2007 07:58 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Nemusí dělat žádný fork, grafický front-end je snad nezávislý, tudíž jich může existovat více, ne?
    9.3.2007 17:40 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Super, taky jsem priznivcem Qt. Konečně to zapadne do KDE. :-)
    9.3.2007 17:45 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Hej... uz to zapadne IBA do KDE
    9.3.2007 17:48 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    presne tak. KDE/Qt fasismus je to :-D
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 18:02 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Taktiez som patril medzi tych ludi, co najskor kritizovali (KDE a Qt) a az potom zistovali, ako tomu naozaj je. Zmenil som nazor po tom, co som zacal pod Qt 4 programovat.
    9.3.2007 18:07 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    no, nebudu se rozepisovat, byl by z toho zase jenom nicneresici flejm.
    9.3.2007 18:00 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Jasne. A je to vina KDE, ze jen KDE si dalo tu praci, aby i cizi aplikace alespon nejak zapadly.
    9.3.2007 18:03 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    a to napsal kdo?
    9.3.2007 18:09 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ja?
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 18:10 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ja nie :-)
    9.3.2007 18:12 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    no, pokud dobre ctu, tak janik napsal, ze nove vlc zapadne jenom do KDE, a ne ze za to muze KDE.
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 18:19 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Predtym to (VLC) vizualne zapadlo zasa iba do GTK/GNOME.
    9.3.2007 18:40 janik | blog: janko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    To nieje pravda... lebo sa da nahodit gtk-qt engine... Ten ti nahodi temu, ktoru mas v QT do GTK... naopak to vsak nejde... Ten priserny defaultny vzhlad QT aplikacii je jeden z mala dovodov, preco ich nepouzivam, resp. pouzivam nerad
    9.3.2007 18:45 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Qt 4.2 má styl cleanlooks. Pokud je to styl, který v gtk používáš, tak máš vyhráno.
    vim ~/.emacs
    Viliam Púčik avatar 9.3.2007 18:51 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ten priserny defaultny vzhlad QT aplikacii je jeden z mala dovodov, preco ich nepouzivam, resp. pouzivam nerad
    Nemal si nahodou na mysli GTK aplikacie. Inak Qt ma vcelku pekne "skiny", takisto aj nove verzie GTK/GNOME.

    Co sa tyka VLC pod Qt 4, samotne Qt 4 na niekolko zabudovanych vzhladov. Takisto sa myslelo aj na pouzivatelov GTK/GNOME, preto vznikol novy styl Cleanlooks (pouzivatelia KDE zasa ocenia standardny styl Plastique), vid Qt 4.2 Widget Gallery.
    9.3.2007 19:25 Zed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ale ja nechci zadne skiny, chci, aby to v defaultnim nastaveni vypadalo rozumne, coz se o Qt rict neda.
    9.3.2007 22:24 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Noflame pliz - co KONKRETNE ti na Qt defaultnim nastaveni vadi a ktera knihovna to ma OK?
    16.3.2007 09:35 Miroslav Kriho | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ale ber to tak že to je jen tvůj názor a jsou lidé kteří raději kde a naopak gnome se jim nelibí.
    Drom avatar 22.4.2007 20:50 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    No me se ten upgrade taky zrovna nepovedl, to snad ani nemohlo fungovat...
    9.3.2007 20:13 peterh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Blbost, Qt nepotrebuje KDE. Myslis, ze ked si ludia nainstaluju operu, tak sa im nainstaluje cele Qt? A neviem co je na Qt bordel, pozri blog Zacka Rusina, to bude cairo zvladat tak mozno za par rokov.
    9.3.2007 18:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    V zásadě proti tomu nejsem. Jen doufám, že při té příležitosti vytvoří nové rozhraní mnohem inteligentněji. A to tak, aby důležité funkce byly mnohem více po ruce, např. titulky. Je hrozný opruz načíst blbé titulky a pak se znovu doklikávat k tomu, abych načetl ty správné. Taky korekce obrazu (světlost, kontrast apod.) by mohly být v samostatném plovoucím okně. No prostě přehledněji a lépe, když už se bude přepisovat.
    9.3.2007 22:07 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    paráda
    10.3.2007 10:39 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Proč to neudělat jako library + frontend? Je to vžitá praxe, funguje to dobře, rychle, přehledně, navíc může někdo udělat alternativní frontend třeba pro GTK nebo příkazovou řádku...
    10.3.2007 11:46 Trained.Monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Treba proto ze by to zkomplikovalo vyvoj. Dalsi duvod ze potrebuji multiplatformni knihovnu, coz GTK neni.
    Marek Bernát avatar 10.3.2007 12:50 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ešte som nepočul o prípade, kedy by oddelenie rôznych vrstiev skomplikovalo vývoj. Práve naopak, z dlhodobého hľadiska sa to lepšie udržuje a je to flexibilnejšie. Navyše to rozdelenie odpovedá *NIXovej filozofii (prečo by sa prehrávač videa mal starať o voľbu grafického rozhrania?)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Drom avatar 10.3.2007 23:31 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Gtk je multiplatformni.
    11.3.2007 10:51 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    gtk je sice multiplatformni, ale zdaleka ne tak, ze by melo ostatni platformy, jako primo podporovane. Druha vec je, ze gtk je "jen" graficka knihovna, kdezto QT je aplikacni toolkit, ktery mimo jine podporuje i sitovani a dalsi uzitecne veci, ktere se v aplikaci obcas hodi. Predpokladam, ze vlc napriklad to sitovani docela vyuzije.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    11.3.2007 08:27 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    11.3.2007 10:06 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    ad gtk - win32

    Proste gtk pre windows je len port linuxového, zatiaľ čo Qt má windows ako jednu z plne podporovaných platforiem. A je to sakra poznať...
    10.3.2007 14:12 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    AFAIK tak tohle VLC ma.
    10.3.2007 13:44 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Moc by me zajimalo kolik lidi z tech jecaku proti Qt opravdu nejaky GUI nekdy programovalo. Jsem za Qt4 rad, aktualne je to pravdepodobne nejpropracovanejsi gui framework vubec(a na to jak je ohromny se s nim kupodivu dobre dela). (Apple a spol. se nepocitaj)

    Psal jsem gui v .NETu (winforms) a pisu gui ve wxku(python) a opravdu to neni zadna slast. wxko je super, ale jejich pohled na nekteyr problemy je trochu freaky :)
    10.3.2007 15:34 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    jsi proste boss, a ted jsi nam to vsem natrel. co bychom my chudacci nevzdelany bez tebe delali.
    10.3.2007 15:36 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Jak tak čítam túto diskusiu, zdá sa mi že nie vývojári gnome ale niektorí jeho užívatelia (resp. gtk+ fanboys) sú gui fašisti
    10.3.2007 17:28 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Ne, ja jen chci mit v systemu poradek, jak souborovy, tak esteticky. Nechci tady mit bordel jako v KDE. Nastesti zda se, ze si to uz konecne vyvojari uvedomili, alespon podle toho, jake jsou zpravy z KDE4. btw. jak jsi prisel na to, ze vsichni pouzivame gnome? ja treba ne.
    11.3.2007 12:07 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Nevim co je na KDE neporadneho. System kde libs a kde core se mi zda velmi dobry.

    A navic KDE!=QT
    11.3.2007 14:02 JoHnY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Napriklad byste se mohli naucit odpovidat v diskusi. Tvoje reakce je opravdu hodnotna. Co si mi chtel sdelit? Ja jsem chtel trosku podrazdil lidi jako ty. Inu napsal jsem to uplne idealne, vylitnul si jak rachejtle. Pritom je legracni, ze ja vlastne vubec nikoho nenapadam. Jen se ptam kolik lidi z tech fanatickejch obhajcu v nejakym toolkitu delalo. Potom rikam, ze wxko neni uplne idealni a to je vse.

    A ty? Ty si se SAM PROHLASIL ZA JECAKA PROTI QT. Proste si zacal jecet. ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.3.2007 18:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Asi tak, vsichni maji plno reci, ale kdyby chtel nekdo napsat v PyQt multiplatformni aplikaci, ktera by jela treba i na Macu, zjistil by, ze posledni verze PyQt-Mac vysla pred dvema lety a jeste rad by wxPython pouzival (nahodou je to docela prakticky a dost aktivne vyvijeny toolkit).

    Aby bylo jasno, ja povazuju Qt za hodne povedenou vec, ale obcas by bylo fajn, kdyby folklorni uctivaci Qt byli zticha.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.3.2007 19:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Kdo tu mluvil o Pythonu ;-) Nač Python...
    10.3.2007 21:06 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    ehm PyQt ? to je potreba proc ? qt samo o sobe je multiplatformni a python do toho lepe netahat. qt je pokud sis nevsiml v c++ :-) jinak vlastni zkusenost s multiplatformnosti qt je vic nez dobra, jen jinde nez pod os-x to nevypada tak dobre :-)
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    Drom avatar 10.3.2007 23:37 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    ehm PyQt ? to je potreba proc ? Treba proto, ze si nekdo chce napsat v pythonu udelatko a chce ho mit pod Qt? Nebo my vsichni bezni uzivatele musime prosit/platit vas bozsky programatory, abyste nam to napsali v nejakym "opravdovym" jazyce?


    qt je pokud sis nevsiml v c++ Jak to souvisi s Pythonem a moznosti spolu s nim pouzit nejakou grafickou knihovnu?
    martink avatar 11.3.2007 02:25 martink | skóre: 10 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Podle http://www.riverbankcomputing.co.uk/pyqt/chlog4.php vyšla poslední verze (4.1.1) PyQt-mac 9. prosince 2006...
    Drom avatar 10.3.2007 23:47 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    Jako uzivateli mi je ukradeny, jak se komu pod cim pise... Jako uzivatele me zajima, jestli se mi to libi, jaky s tim jsou spojeny komplikaceb (zavislosti, licence...) a jak je to pro me pouzitelny.
    11.3.2007 10:48 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC media player přechází na Qt4
    S timhle naprosto souhlasim a prave proto vychazi QT4 velice dobre.
    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.