abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 43
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (66%)
     (7%)
     (13%)
     (15%)
    Celkem 172 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    27.11.2007 09:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    vypadá to dobře, vývoj jde rychle a zdá se, že správným směrem ... v této souvislosti nějak nechápu tvé (Pinky) nedávné poznámky o tom, jak je jabber pro BFU naprd, že nedokáže uspokojit požadavky a klienti jiných sítí více táhnou (bylo to tuším v diskusi o Skype, jsem líný to hledat) - podle mě máte našlápnuto k tomu nenechat jiným protokolům žádnou konkurenční výhodu (vyjma síťového efektu, ale s tím lze těžko bojovat čistě technickými prostředky ...)
    27.11.2007 10:07 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    IMHO jsem to myslel naprosto uprimne. Tenhle klient je opravdu spis momentalne pro vyvojare a lidi, co to chtej nejak ovlivnit dal, takze ho nemuzu zminovat ve srovnani s dnesnimi, udajne hotovymi klienty. Ale stavajici klienti jsou opravdu pro BFU naprd, vsechno je pres ruku a prilis slozite. Vsichni klienti za sebou tahnou bremeno WinJabu (o mrtvych jen z uctou) nebo Gabberu, takhle to dal nejde. Tohle by teoreticky mela byt nase cesta, nekdy za pul roku to muzem zhodnotit, jak se zadarilo.

    Opravdu si myslim, ze na serverove strane v soucasne dobe neni zasadni problem (v prosinci pridame PEP a server side historii pro VIPaky, to je vse a nepredpokladam v pristim roce zadne vetsi zmeny), problem je na strane klientu. To, ze Jingle neni draft je pouha vymluva, uz se to tolik menit nebude a klidne se to do vyvojovych verzi muze zacit implementovat. Nasim cilem je poskytnout snadno pouzitelneho klienta, pro jehoz pouzivani nebude treba cist slozitou dokumentaci. U legacy transportu samozrejme problem bude neustale, ale to stejne neni cesta, kterou se chceme ubirat. Jabber samotny je dostatecne dobry, aby mohl ostatnim sitim zdatne konkurovat. A je mi uplne ukradeny, jestli na Jabbim.cz nebo na kteremkoliv jinem serveru. My jsme pozastavili vyvoj novych sluzeb, ted se budem soustredit jen na kvalitu a zlepsovani sluzeb stavajicich.

    Kdyz uz jsme se dostali ke kvalite, vcera pred pulnoci nekdy jsme provedli pomerne zasadni zmenu v nastaveni a Mirandaci by nas uz nemeli schazovat.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 15:21 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Co to je PEP?
    27.11.2007 16:14 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    To se ptáš zrovna ty? XEP-0163: Personal Eventing via Pubsub
    29.11.2007 14:24 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Zkratky jsou matoucí :(. Co z toho budete implementovat? Všechno? Včetně toho zobrazení přehrávané hudby?
    29.11.2007 15:51 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    PEP je PEP. Co s ním udělají už je hlavně věc klientů, na to jsou jiné XEPy. A které jiné XEPy bude Jabbim klient podporovat, to je v tracu.
    27.11.2007 16:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    ok, do hodnocení stávající situace z hlediska BFU se pouštět nebudu, jediná má zkušenost je, že přítulka zvládla psi, což je trošku malý vzorek BFU ... asi jsem si to předtím vyložil trošku jinak
    27.11.2007 16:34 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Pritulkyne to zvladla, to je dobre. Tak je to normalni, vsichni vyvojari Jabberu u nas to maj podobne. Ale ja uz tady zrovna v tom vlaknu o Skype ukazoval, jak resi prechod z chatu na groupchat Skype a jak Psi. To je treba jasny priklad, co tim myslim. Nebo proc lide nepouzivaji groupchat? Neni to tim, ze se tam "boji" vlezt? Ano, jde to, ale jak pohodlne. A jak jednoduse se do mucu dostane clovek v Jabbimu.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Ilfirin avatar 27.11.2007 10:01 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Hezký článek. Chybí mu jen jedna věc a to je odkaz na stažení pro zájemce. Ten je zde : dev.jabbim.cz/jabbim
    Ilfirin avatar 27.11.2007 10:11 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Tak jsem šel příkladem, stáhl si aktuální verzi a ...
    Byl jsem velice příjemně překvapen. Rozhodně doporučuji vyzkoušet.
    27.11.2007 11:32 Jirda | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Tak jej také zkouším a jsem víc než mile překvapen!
    Quimby avatar 27.11.2007 12:35 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta

    Ja jsem zkousel tu verzi 0.3 nedavno a vypada fakt dobre. Jen mi tam chybela podpora vice uctu a pak taky moznost nastavit si jine vychozi informace o serveru. Protoze pokud chci pouzivat Google talk, tak musim nastavit server talk.google.com na portu 5223. Ani nevim proc, ale v Jabbim to neslo.

    Mozna by nebylo spatne, kdyz uz to chcete delat vice pro BFU jak pisete vise, dat tam primo na vyber pri nastavovani uctu jabber nebo google talk (BFU kolikrat ani nevedi ze to je taky jabber) s tim, ze by tam uz to nastaveni serveru a tak podobne bylo automaticky.

    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    Sešívaný avatar 27.11.2007 12:54 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Zatím tam chybí nastavení serveru vůbec. Zkoušel jsem se připojit na Gtalk a na Jabber účet u Aerohostingu a ani jedno nešlo. Doufejme, že v dohledné době to budou podporovat.
    27.11.2007 13:12 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Zadejte novy ticket na strance projektu. Asi to spatne rozpoznava SRV zaznamy. Kluci co to vyvijej pouzivaj Jabbim, ten ma krom SRV zaznamu i Ackove...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 13:27 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Google Talk funguje v moderních (a nerozbitých) klientech (Psi 0.11, Gajim a další) bez nastavování talk.google.com a normálně na portu 5222. Port 5223 se nastavuje u klientů, kteří neumějí použít TLS na standardním portu (tedy 5222). Správný hostname se pak zjišťuje automaticky z DNS SRV záznamů.

    Mně osobně teda přijde víc BFU-friendly, když to prostě funguje automaticky a nemusí se nikde nic volit, jestli chci nějaký "normální" Jabber, nebo Google Talk… S výchozím nastavením Psi 0.11 to tak je, není potřeba nic měnit. Návod na http://talk.google.com pro Psi je ještě pro nějakou verzi 0.9.3/0.10…
    27.11.2007 13:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Takže pro podporu Google Talku by mělo stačit doinstalovat pyopenssl (Google Talk vyžaduje šifrované spojení, protože posílá heslo plain-text).
    27.11.2007 14:19 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    potvrzeno, pridal jsem to i do nighty jabbimu pro widle a funguje to s gtalkem slusne.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Quimby avatar 27.11.2007 18:47 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Me teda s Jabbim z 27.11. 18:02 Google talk nejede..
    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    27.11.2007 18:50 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    a me to s tim buildem a kus driv jelo. Jak jsem to zhruba psal, mozna driv, delam je ja.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Quimby avatar 27.11.2007 19:43 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta

    Zkusil jsem i jabbim-200711271358 a taky se mi nepripoji. Stahnout, pustit a zadat login quimby2(a)gmail.com, heslo a ok? To mi napise, ze se to pripojuje k serveru a pak se to vrati zpet na obrazovku "přihlášení". Ucet na jabber.cz jede v pohode.

    A kdyz jsme u těch funkci co chybi, tak jsem tam nenasel moznost nastavit si proxy na posilani souboru.

    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    Ilfirin avatar 27.11.2007 19:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    A kdyz jsme u těch funkci co chybi, tak jsem tam nenasel moznost nastavit si proxy na posilani souboru.
    A to je dobře :-) (když si program vhodnou proxy najde sám, viz. Gajim)
    Quimby avatar 27.11.2007 20:12 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Aha, tak to jsem nevedel, ze takova funkce vubec je. Dik :-)
    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    27.11.2007 13:45 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Není to vůbec zlé, ale aby to mělo naději na úspěch, tak by měla být podpora víc jabber účtů a hlavně Jingle, to už v tickets je.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    27.11.2007 13:52 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Vic uctu uzivatele nezajima, na to tu mame klienty pro geeky. Jingle je v tracu.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 14:12 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    vice uzivatelu zajima i obycejne usery .. kdyz prijde pritulka a chce se taky pripojit. podivej se na zive.cz kolikrat se tam resil problem s vice ucty(sice ICQ, ale to je jedno)
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    27.11.2007 14:16 sefator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Kdyz prijde pritulka tak si proste spusti klienta znovu. Nebo si pusti jineho. Vice uctu naraz je v soucasne dobe nepotrebna komplikace.
    Pavel Půlpán avatar 27.11.2007 14:17 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Souhlasuju...
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    27.11.2007 16:42 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Podpora více účtů je sice fajn věc a dokonce to ocenily dvé moje kamarádky, když byly u sebe navzájem na návštěvě, ale nemyslím si, že je vhodné to cpát do Jabbim klienta. Zejména kvůli tomu, že to podstatně zesložití (je tohle slovo? :-))) ) uživatelské rozhraní.

    Pokud by to v nějaké pozdější verzi mělo být, tak imho nějak tak, aby pro jeden účet nebylo na UI vidět, že tam lze mít i víc účtů. A myslím, že na tohle zatím nejsou lidské zdroje.

    Pokud půjde pustit víc instancí klienta najedou, tak by to nemělo vadit, ne? I když pouštění víc instancí bych osobně možná taky zakázal, protože by to vytvořilo problémy s implementací XMPP URI apod.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    27.11.2007 14:15 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    a co kdyz to nekoho zajimat bude?
    Metal smajdalfe, METAL!
    27.11.2007 14:17 sefator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Tak si najde klienta ktery mu to umozni. To neni zadna tragedie prece.
    27.11.2007 14:47 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    a proc by to tento nemohl umet taky? :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    27.11.2007 14:49 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Zeslozituje to obsluhu. Pokud je to takova super funkce pro Lamiky, proc to tam dodnes Skype, WLM, ICQ nemaji?
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 14:54 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    oficialni klienti to mit nebudou :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    27.11.2007 15:09 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Proc by to mit nemohly, kdyz je to tak uzasna feature pro 99% uzivatelu? :-)
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 15:18 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    kdo rekl ze je to pro 99% uzivatelu?

    jen tu par uzivatelu naznalo ze by to nebyla spatna featura.. ja osobne si myslim ze cim vice featur tim lepsi klient..

    ale s tebou pinky asi nikdy nebude rozumna rec.. HOWGH
    Metal smajdalfe, METAL!
    Sešívaný avatar 27.11.2007 15:30 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Já se taky přikláním k tomu, aby to více účtů neumělo. Přijde mi, že cílem projektu je vytvořit jedoduchého a aktraktivního klienta pro masy, takže než vynakládat úsilí na naprogramování podpory více účtů, bude lepší, když budou pracovat směrem, který si vytyčili. Zkouším Jabbim půl dne a musím říct, že se jim jejich záměr daří, opravdu to je jednoduché a přitom vzhledově atraktivní. Pro mě to asi nebude, protože používám dva účty, ale pro moji sestru nebo rodiče jak dělané. Např. sestra používá Pidgin a má tam dva účty - ICQ a Jabber. Vždycky u ní najdu několik hluchých kontaktů v účtů Jabber s ID pro ICQ, je očividné že ji to akorát plete.
    27.11.2007 15:55 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Konecne nekdo, kdo ma pochopeni :-).
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 15:59 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Ale to je tvuj nazor a je opravdu dobre, ze mas vlastni. My mame nejakou vizi, nejakou roadmap. Pokud je ta vize blba, tak se to pozna a adekvatne se zareaguje. Momentalne si myslime, ze to neni funkce pro 95% uzivatelu. Staci to takhle? Chceme pritahnout normaly na Jabber, je to opravdu tak zle? :-) To je prece to, co vam vsem (i me) chybi... A rozhodne to neni tak, jak se tady vypravi, jaky jsem despota a nepripustim jiny nazor. Na tomhle se schodlo vicero lidi. A dalsi s tim nesouhlasi. Podle me vetsinou geekove bez dostatecneho nadhledu. Ticket na podporu pro vice accountu nekdo uz pridal. Mozna se tomu venovat opravdu kluci budou. Proste ted to neni na poradu dne. Je to GPL, mozna to nekdo forkne, mozna taky nekdo prida ruce.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 16:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Momentalne si myslime, ze to neni funkce pro 95% uzivatelu. Staci to takhle?
    to jsi ale měl říct hned na začátku - něco jiného je "jsme na začátku vývoje, teď nás zajímá uspokojení potřeb většiny, pak se uvidí" než "použij jiného klienta, u nás to nebude" (jak to vyznívá)
    Quimby avatar 27.11.2007 18:51 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta

    Jo, vice uctu neni to nejdulezitejsi. Hlavne aby to bylo jednoduche a pekne graficky. To lidi pritahuje.

    Nekde jsem cetl, ze kdyz si zaplatim VIP ucet u jabbim.cz tak muzu vsechny ty features pouzivat i pres google talk ucet. To by mi stacilo, ak bych vice uctu nepotreboval :-). Nevite nekdo jestli to tak fakt je?

    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    27.11.2007 23:38 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    VIP služby jsou pro VIP uživatelé dostupné i z jiných serverů... Ale ty ne-VIP paradoxně zatím nejsou.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    27.11.2007 16:01 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Můžeš si to forknout a dopsat;-)

    Já souhlasím s tím, že kdo chce další účet si pustí další instanci nebo jiného klienta.
    27.11.2007 16:09 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    a potom je tech klientu 120 .. kazdej umi neco a zadnej vsechno :)
    Metal smajdalfe, METAL!
    27.11.2007 16:21 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Kdyz bude umet vsechno, tak nebude umet to, co ted neumi zadny. Byt uzivatelsky privetivy a snadno pochopitelny. A spoustu veci vyziskat od serveru automaticky. To je cilem, ne spousta tlacitek, cudliku, menu...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 16:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Pokud je to takova super funkce pro Lamiky, proc to tam dodnes Skype, WLM, ICQ nemaji?
    myslím si, že to je špatná otázka - jmenované sítě jsou centralizované, nelze je tedy s jabberem dost dobře srovnávat ...

    přirovnal bych jabber vůči ICQ jako třeba e-mail vůči poště ... mít více e-mailových schránek (a chtít je používat zároveň) je běžné, mít více poštovních schránek nikoliv

    samozřejmě spousta "Lamíků" si vystačí s jednou e-mailovou schránkou, stejně jako s jedním jabber serverem, ale těch, co chtějí mít účtů více, je rozhodně větší procentuální množství než Lamíků, co mají více poštovních schránek nebo více (aktivních) ICQ účtů
    27.11.2007 16:28 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Tak takhle jsem se na to nedival, priznam barvu. Ale vetsina lidi si opravdu vystaci s jednim uctem, neberme v potaz ty uzivatele, kteri uz na Jabberu jsou a kteri nejsou uplne tou pravou cilovkou.

    Kazdopadne ten ticket nekde v pozadi stale je, kam az se bude posouvat v ramci roadmap nevim. ticket 236
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 16:30 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Jo a hlavne jak se k nemu postavit. Protoze me se ten jednoduchy styl prihlaseni a spravy uctu zda proste jako obrovska vyhoda. Uvidime opravdu, pomerne brzo zacne vetsi testovani na lidech, do vanoc predpokladam uz bude na www.jabbim.cz velke tlacitko download a budem to do nich vic tlacit. Zalezi jak to prijmou a jestli je ta vize jednoducheho UI spravna...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 16:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    ok, ostatně viz výše, nemá smyslu řešit velikost menšin ;-) - jen si myslím, že více featur lidi může jen přitáhnout, nikoli odradit ... vždycky se to dá schovat za nějaký "advanced" buttonek, aniž by se tím použitelnost pro lamy zkomplikovala
    27.11.2007 16:36 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Lecos jde. Podle me to tam fakt nakonec nebude, pokud po tom nebude opravdu velice silny hlad. Pak se toho bude muset prepsat samozrejme mnohem vic.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Ilfirin avatar 27.11.2007 18:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Drobné rýpnutí: Tak koukni, jak je na tom s advanced tlačítkama všemi vychvalovaný google talk. Aha!
    27.11.2007 21:19 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Google UI vždycky uměl - jednoduché, použitelné a hlavně nic zbytečného navíc... IMHO unixová filosofie v praxi.
    Ilfirin avatar 27.11.2007 21:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Však já jej nekritizuji. Uvádím jej jako příklad, že jednoduchost je výhoda.
    27.11.2007 14:19 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Pokud to nekoho zajimat bude, tak si vybere klienta, ktery to umi :-) Muzete poslat patch samozrejme, kluci budou radi.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    27.11.2007 14:47 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    bohuzel v pythonu neumim ;-)
    Metal smajdalfe, METAL!
    Shadow avatar 27.11.2007 17:26 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Tak naučit :-)
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    28.11.2007 11:13 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Lokalizace
    Ptám se jen ze zvědavosti, do vívoje nevidím. Když je to český program, mám dojem že i stavěný od nuly, proč je v něm tolik věcí anglicky? (Pár událostí atd). Jinak program se mi líbí :)
    ...
    28.11.2007 16:45 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lokalizace
    Kdyz se dela program, ktery ma byt nasledne lokalizovan, je lepsi jako materstinu zvolit anglictinu. Zejmena pokud se jedna o GPL program, na kterem se budou podilet i dalsi lide a ne nutne cesi. Uz je v teamu udajne nejaky ukrajinec...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    28.11.2007 17:00 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lokalizace
    Jo, to dává smysl :) Dík za odpověď...
    ...
    28.11.2007 15:47 foldy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    kdyby nekdo chtel poradit s rozchozenim jabbimu na slackware 12 tak můžu poradit foldy@jabbim.cz nebo emailem foldy@foldy.org
    28.11.2007 16:45 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Copa udelat rovnou balicek? :-)
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    28.11.2007 17:06 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    A nebo ten návod napsat na wiki Jabbim klienta…
    Ilfirin avatar 28.11.2007 18:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 50 dní ve vývoji Jabbim klienta
    Když jsme u těch balíčků, nechceš Marku přidat Jabbim do svého repozitáře?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.