abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 717 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Server idnes.cz informuje o případu, kdy BIS tlačila na firmu CircleTech vyvíjející šifrovací software pro mobilní telefony, aby zavedla pro BIS backdoor. Ta to odmítla a zveřejnila nahrávky rozhovorů s důstojníky BIS.

    13.9.2010 11:39 | Václav HFechs Švirga | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.9.2010 11:45 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    BIS -- Baštova Informační Samoobsluha? (viz. Polda 1 :-D)
    13.9.2010 13:00 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    I Polda 2 :-)

    13.9.2010 12:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Taková firma by si zasloužila nějakou medaili cti za ochranu svobody a demokracie.

    Je vidět, že názvosloví se sice mění, ale některé věci zůstávají stejné. StB měla své sovětské poradce. A vypadá to, že BIS má zase poradce z USA. :-) Poté, co se podařilo totalitní praktiky naučené od první jmenované velmoci výrazně omezit, začíná se český kocourkov zase „inspirovat“ druhou jmenovanou totalitou.

    Mimochodem, uvědomuje si vůbec někdo, jak je tohle nesmyslné a ubohé? Když telefonuji přes SIP a používám SRTP/ZRTP, může jít celá BIS leda tak do prdele. Tyto technologie jsou dostupné všem zdarma, jako open source a bez trap dooru. (Například klient Twinkle je implementuje.) Pravda je, že přes SIP se nedá telefonovat „mobilem“ ve smyslu standardního GSM bitrate, nicméně mobil, který umí EDGE nebo UMTS, se dnes dá sehnat velmi snadno.

    13.9.2010 12:27 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jo, Twinkle byl skvělý program, škoda že vývoj umřel a Qt4/KDE4 verze se asi nedočkáme... Ale z toho se dá těžko podezřívat BIS/CIA/FBI/FSB :o)
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    13.9.2010 14:12 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Chtělo by to udělat fork. Už několikrát jsem zaslechl, že na verzi pro Qt 4 „se pracuje“, ale ono nic. Je tam nějaký bug nebo problém s kompatibilitou, protože tray ikona Twinkle prostě odmítá spolupracovat s KDE 4. Ale pořád je to skvělý program, to je pravda. :-)

    Linphone tu a tam taky stojí za úvahu, hlavně díky podpoře HD videa a (především) IPv6. Jen to jeho uživatelské rozhraní vypadá poněkud hrozně.

    14.9.2010 00:19 8an | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    No právě že už hodně lidí napsalo že se to pokusí portovat na Qt4, někdy i založili projekt, a pak už o nich nikdo neslyšel :o)

    [doplňte oblíbenou konspirační teorii]
    If you build an operating system that even an idiot can use, only idiots will use it.
    13.9.2010 12:45 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    CircleTech taktez sifruje pouze SIP a ne GSM.
    13.9.2010 14:11 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Fakt? No ale potom asi musí používat nějaký hodně osekaný kodek, aby to fungovalo i na standardním GSM bitrate. Nebo je to závislé na dostupnosti GPRS/EDGE/UMTS?

    13.9.2010 14:19 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Druha moznost je spravne :-) Je to proste SIPovy klient.
    m1c4a1 avatar 13.9.2010 13:02 m1c4a1 | skóre: 2 | Kobylnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Nové technologie (IMS) už umožňují volání založené na SIP protokolu, ale pokud to půjde přímo přes operátora, tak ten se dokáže postarat o to, aby ten hovor dokázal rozšifrovat.
    13.9.2010 13:12 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Operator se rozhodne muze starat jak chce, ale symetricky AES s delkou klice 256 bitu v dohledne dobe rozsifrovat nedokaze.
    13.9.2010 13:20 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Nebyla spis rec o postaveni SIP proxy mezi telefon a pravy SIP server a prave na SIP proxy budou ta data desifrovana?
    13.9.2010 13:39 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Priznam se, ze nechapu. Jedine smysluplne sifrovani je end-to-end, takze co je po ceste mi muze byt ukradene.
    13.9.2010 13:53 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Podivejte se na termin B2BUA... Proste pokud budete volat pres operatora pouzivajiciho IMS, tak na end-to-end sifrovani predem zapomente.
    13.9.2010 14:05 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    B2BUA resi jen signalizaci a pokud pouzivam SRTP/ZRTP tak middle man ma smulu.
    14.9.2010 09:22 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jo, ale diky B2BUA si endpointy nevykecaj pouziti ZRTP... Proste pojedou pekne pres operatorovu mediarelay.
    13.9.2010 14:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Je to asi jako u Jabberu. Pokud mám spojení šifrované pomocí TLS, server samozřejmě všechna data může (přesněji řečeno musí) dešifrovat. Tedy samotné TLS mě nechrání před zrádným serverem poplatným BIS. Ale rozhodně se dá použít ještě druhá vrstva šifrování, založená například na GPG. Spousta Jabber klientů tohle podporuje. Klíče si mezi sebou vymění uživatelé sami a server pak jejich komunikaci dešifrovat neumí. Jde to sice „přes operátora“, ale stále je to bezpečné.

    Jendа avatar 13.9.2010 18:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Mimochodem, uvědomuje si vůbec někdo, jak je tohle nesmyslné a ubohé?
    Podle mě jim jde o to, že zmiňované open-source nástroje prostě nepoužívají běžné lamy (jak už jsem psal, šifruji si jenom s jedním člověkem, nikdo jiný z těch, se kterými komunikuji, prostě GPG ani S/MIME nemá - a to ani linuxáci, matfyzáci a další individua, u kterých bych to předpokládal). Tyto komerční jsou jednoduše click&go.
    13.9.2010 18:20 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Já bych šifroval - ale buď protistrana nechce, nebo nemám jak si s ní bezpečně vyměnit klíče.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 13.9.2010 19:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    I HTTPS tady na AbcLinuxu je lepší než nic. A na MITM, který nebude trvat věčně, se pak alespoň přijde.
    13.9.2010 21:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v2.0.16 (GNU/Linux)
    
    hQQOA9gWMvR/Mr9XEA/9GClk1EH58O85w7+YH9nsSn9z+J3gKlJ4f66xJKaxr8Es
    /8nJ0WXMylqXneEIQyFJl1oPURhxCjgO2/Yv7egn/AY5I1GM+y/AzXWCDKHVcgrD
    bMn9xc1XlHvpTg9qoQe78tv94QeLCcR3009cv/nNeRT/IK40NGWv4lhN90TZt5ab
    KkxAO0ZkFmFo6R4HOA34sVr4VWe9vJaBP3Tyb53H7+kMOVdX8Khz+3tX2CrkuOt2
    23vxaHZsmJIqMScHrpfDeEZZZQCfl0+q+GzVb3FSHvpDr1FwZaG82U4ZbcF5iHev
    20rMsD60Ch27oneEf6GKDF+N7xkWRw7sr2y8OGQ963v0zRmYv4I6c+3b7brmbGgO
    erN4+4+JVBjRJhSjp/t1gN9/VlPreCjC8S1+IjZqJfNFYWN+6rYgeqk0vMaMee14
    fe3+4fomyHg77Norbpz7TrZlD7jJBtUHLkUqDa9igpt5vLtYg88q57W5lsiglKtC
    cnz3ySM6Qzsnoms5Cm0ULMtgtQqeyI0nkCEr/vCAns1+ETc8z0DMJ66oBbCdt8YQ
    QJXuo5+RbJwtm6xfait2po2JpUrNo1Z7ipMnDwCQ5Xqu2/ny9vVk5k8Pf0Bqocm2
    rOIVdgUMwYY7Bz6dlQRu5Nl6OsS9jOCZfPqmA/y+iLbs5vReII8qHb2tTwT4Er0P
    /iCcKwcA2QQJNgdGedzSF7aUDLobm1iYlR3GZPP0j8hWBmlkg2OsqjKk/3A0C0O3
    sVcWr2O7sOkHsbbsQzxlZN5HTBqXuTnYeUyOAkT4bTtGlMk0JIyu8CpOe7DG2hYv
    L18VfxcfuCbvLLeyOHOv7YkSqTmRnHqGcGhdGSrlUHzvuOx5oUxiypvc3WMASFV2
    eVPVKdfcd2g934rDgolG2eLiPHTHMnvRnxfqX44FFRYKGAx4czBdWyyGrS1xWfA6
    AF5DOXQSfXPg5XtW4AeKoeXGdZSclQf2D8k222KZIbGmwQIIMvwLQnuYKwdL86SO
    T1SPAogC/4qzYldes6FnIK2Ru2+/8XDLTnQO3+eZLGtNQZ4Kb9LRMryMqz6oPKwR
    TFQLexduqC/TuPe+MT34+gdDM8Sl2vo4ih4ICyi77c0JLXoH9knTlPQacy1BB/R0
    IA19mg2fYEKlTrSOUbujWd30Q+G1jR4hdfosCA+WMXrM/UmmYf66b0cxCmIulG6i
    gB1ur3q12Uc6WuTGUr0uL/bm0QU5ELgiGSfuFAmUJ+EYIoMgvR8FPSjnZ1FibxFl
    mUdlcyQb4c9baJ36OvLc8lEoThuyi4t3U9FuF8uTTtLjUyWFejZvjRzL8d8aWo1n
    B3khfpk+Ukh94nL6E2CzyDhotqMSfEeDXmeS8ltF7nhE0pgBWZUWeCnU069vySw0
    XkDtZ2hKwvRwm/25yRUPT65MPmkPomN5Ph2amlgP4nkhnfPxTsGvpnbfnaylMdxp
    q+AmD2c1QZzR1aHp3eoX91VVIpV1ZrUtL2gcHRmQCUEkhyz8+GU3VC+ZKmNxcmt2
    8rZPutjcEc2aDxvWg7uGqI385K44C3AwDs1X8gszDrfufTsvcuRGPI9TqQ==
    =6qjL
    -----END PGP MESSAGE-----
    
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Václav 13.9.2010 21:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Hmm... Nemá tady někdo OPRAVDU velký botnet? :/
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.9.2010 21:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Na co OPRAVDU velký botnet?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Josef Kufner avatar 14.9.2010 00:09 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Dej to studentům jako domácí úkol ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.9.2010 00:19 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Studenty nemám :) Ale myslím, že ke 4K klíči by se soukromý dopočítával hodně špatně... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 14.9.2010 06:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    V tom textu může být cokoli. Může tam být dětská pornografie, může tam být návod na výrobu bomby. Dokud nám nedáte klíč, nemůžeme si být jistí. Co si o vás kdo pomyslí?
    --britský detektiv
    13.9.2010 21:37 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v2.0.16 (GNU/Linux)
    
    hQIMA5VZiQxe2/niAQ//eWMe40fZAqHI07fvMhQw00uOrx4SldrOrZkdg10NkBKl
    zneykFLTjOrXJDj/yXtXh0Kmp0HIAQPpJnxvnwUSM2OD3wG+YPZvJQhfDWIttSvF
    zBPVxVaI5uxfGwGxdmzKEAO5h7jCLgnCwfGmv7o4KPKSHvneKWfoBzZKbMTHSsSO
    z/MXOAyAxxbAUrmgzlvpH7KXLSQ3JG/nqKzvkYnvsbQ8oQsMqApRLSLg0EgQ1d3t
    /jz+KoowCcu53UaFw1Q04+vxNm1NMHSwt9Sv8TwsA36A9undvOdkbqgfUxgg2us0
    HPIfoApwdozO8Xgp6ZaY/QAqsK8aU0WUMFLFTuXBL9JPpIg31NIP9gGR8t/h4OxC
    TmtfgVvNgV6/zVD+kdV/omlCYjn2RJBghe0VsrD9GvAy4E5MtLMgvus5Iv3LRSbn
    F0mFvid672MkSVWDF/07e6Jr9om+/Ev6IFKn89fBaOpapEFYFN3FTT9gqkKkw1Ag
    W0PZS3tZzpEHqUI2+VNFRnTTqzZr0Fpq/tRmujGlOrOJVXK/qq75TyumS3cMadyo
    qex/Sktz8DKeoS9hnsMOMY/RAv5o91LEXf9lwNLBmlPVYPkhe6M4G9zIV++25H1q
    pRHiEBqBcjfibCWnYrVsCxZSvfIZFWV7wfOf8UYfVkmaKF8CyTI/tDyimQb4Z8nS
    dAHi4PQMrTQ3swmonzidJuAfrg6TI7AdpHdIGZn/yyZvKw5EQWNfVuvpCQ1iLo5u
    rnRVT+jahrJi3NkEzNqEymcWtSV10cwNzWLnCdMRzkE6Diiv8J6gtb/Q02i3/9P8
    aj+n/kzu/JOlHIhg0te4zRo7TmNW
    =Atzb
    -----END PGP MESSAGE-----
    Jendа avatar 14.9.2010 06:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)
    
    hQIMA5VZiQxe2/niAQ/+IKpBSY5qkb7rdRdmAgKvI/+1z4DV/kRAYPivF2zOf6ld
    oZJKgcEX6QzP5bpUBHc9UJ0RKCEWIypbSO1FBbSQWPVTpQVjTrI/i0HCsAjR984c
    TmvgN5tSN+mtEATuzhAXFfDPoT0UA6jN0YUcPNY0nxga1ZmB4ruF0KxJWE2f8ocs
    BVWpnaVjptoZ77x37+6dZN3d499jFTJUN2zbkYqSy8TlSzKAPWXyRVokT0kaWX6n
    aBuGBlp5DPU5NfeFixKpa5n4LC6RT63McZMrTpIf28krAKBNyVs/B4CgFx80WxoZ
    xhNBDRFjQDvkARAUluRD/+TS6/zU/ifHRknJ0UfkEcKEtCthtHtItpbF/LSUsc7z
    uFS+BScDrfDMSDuDw61EiJyRzSYTEqJ7BiJ3plnOvlDZv8oS6W8UlzWJHSmZ+FO/
    329UK9UgUjrjrzjiuctMpnONEPGeha69TCWlmsf66LDfvsQe3UVaIeTU77RX9vKj
    Cjorzs6a3ETG8wR1XHIfBTk6MlRPfKjzNTpOzWiI7VvvWOp0wZ7oEVbNzv1WUHqH
    5mxzGMVTOTNbSTDtOwOvc3nFlgNyhNo20fRulMhJ9TlA5BG29POJAdUr/V+vVEDN
    A78U+9jekrSU5Syu2ZNI53LZVeqWrO5B/OrZNg5Z2rtEl5mZBGa8Rz5yt5F5KvGF
    BA4D2BYy9H8yv1cQD/4s/4p2e52gH3S/BNkcJ4tqtdKYNkNMBaHPWIyklKdbZzSS
    LJmKQ0/FnSlVa6Ztp2ho850mPmAD8fjIn9V5yU6UzhaDyY0HiQeabD4v9TxMAV5d
    N3Itw4juc3PjrwCv7W5zyoGrgGqJnmdwnEKr3YDvBOhJhJM1PnCx4Rt6gOcvd+zW
    maiqlhSjkS4KinI2wxFEEqh5mOgdxyc3eyI4LMsgriCUtGJToP53eaAnIkathP2W
    o3L6N6DF9n3qZugrMvF/swDtLfX9zTIk/WyboObQ90OFfT+pxT8YemDJxIY9zYae
    a6DOhO76jshJKVFdzVPq6/PKZY1iQ+11PpCQ7n7Rw2jPkULWK5hkhuJiZKClS9zC
    Att+KyEO4x3BJYoIeIVRclQmw2Fj/UVTOET9mItNeMgHp72jXBH1usHDITGZge+h
    NDPccsOh0zFLbzxn2X/yW6/nKCvi/62qkv1zBxYwk+WO/XzkNzyTeWDHl37Aw14g
    md7wmqujzmlA6XSFBfUiGxcBhci+hiC7EMJn/jXKycqBkCYPOxhqDnwsZfrXFGNG
    6CiAEkuTF+NHondPorBCQSDHCLS2AEPqo0cWKAsDdtWL6gnutdxPOlBmhII/8iKg
    TnVGIKt+WgL2hIIMjbD0V1aPwhIOlQ/P9pBBLuQ/4xFmcfhDQokEMu3VA1I6pw//
    TkigW5CBo1+rDNDpmO0xhZ+oKHAX0GCnf77XJ/TksONHznCDFT3RCwKrvkAgBPAJ
    xgIQjdZHptXC95kMDGL5PtUptxtcYisEitf3txeEdPFXgohLU1a0QHk2IV9aVUe7
    ccN8CIqMg7ZGBOMk8HlL3+JqnOK7JssdNHj8RW/ZrBCyLXbkWpQVcRu3lTfeG3+5
    g1ozpbqyIs0gZZ7Iw9pXbdWKZ89jMcmuBEMro3f1N6Rfw22kcAbcWgwKYSp1uaad
    YMNBHgA87mbf8/NYgt2rxcx4r5dAHk7QK9nsGZkXoGyMOjiNqojG77+/OzC4udqk
    7MvhVUBVnY9shwSdMJvXALU2HKbd7ml4BepaDaU82MJbazYMbKEaDirwgbvXBoAW
    sSfY59uLlaZ9oNRcIPLg/hGNSwyPZyu1SuqVbjOxs4kUA6hOe7b9wHulRN05zjZ1
    NDwlqkivhHfaQkIguEhQAtn6/0JdgQulgzrx0Hk9SUZbwHkI/wxFh6bdTeAq3WDo
    erSwX2RNlg1S18NrwdepNquofWQe0qgSjUdnUNcn7NMpPKMCUAaNOvT2FwYpwgWh
    //5xknpTlfUORpaNLhvhVCKFn81J03H7vSmy1nuB1+tVEBP5OzKkiPNEiRtvvJVT
    k+eAnktcxnoTEAczF3EuT+ZyJojAz4PJjZQOlBNeK9TSwD0BBeZixP+DYABUWdS0
    4ifebbmHbkjpz9rKzQRtSZMKfhMRII/iDkOI6yauiULP5CVcjyfTWeDmErasx3ot
    VqMf8a1dhJ9DhrnMxXnyG0Z3ku+FCL4EFNQ9B2Ns1JdHoYqBP9qr8XExj/OyxrWi
    zqVh+1zJQn7E7HnJ29wqkuw51/ZJOrndfDUZSZk1k+oE/LGQAYuE1jc0D1+QO3f6
    XoEjfSL9ikXFwPSOimN5PfGUF9craCsyvscDZb2D/PdpCsXWoxNq3m7r1Be9MVOf
    pk2yGiscsiRshqz6r4/Batp2oemfqkAZqnS53JWOSqwF3Kj8Vq9IpMHKdKkmICsz
    =eYws
    -----END PGP MESSAGE-----
    
    //neznáte nějakou alternativu ke KGpg, která by uměla Encrypt/Decprypt/Import from clipboard a nemusel bych kvůli tomu mít nataženou půlku KDE?
    xkucf03 avatar 14.9.2010 07:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Lidi neblbněte, vždyť nám to tu zavřou :-D Takových GPG zpráv na jedné stránce.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 14.9.2010 09:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    To by mě zajímalo, jestli k tomu má druhá strana klíče, nebo to sem pastují jen pro efekt. :-)
    14.9.2010 15:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    TmUsIG5lbcOhIQo=
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 14.9.2010 16:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Já #64 i #50 přečtu. Ale nemůžu vám to dokázat nijak jinak, než publikováním svého soukromého klíče. A to se mi moc nechce :-).
    xkucf03 avatar 14.9.2010 16:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Ale nemůžu vám to dokázat nijak jinak, než publikováním svého soukromého klíče.
    K důkazu by mělo stačit publikovat odšifrovanou zprávu a veřejný klíč :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 14.9.2010 17:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    (chvilka přemýšlení, jak se dnes běžně používá asymetrická kryptografie) IMHO nemělo, protože zašifrování stejné zprávy stejným veřejným klíčem vyprodukuje pokaždé jiný výstup, protože se použije jiný tajný symetrický klíč zprávy. Ten by šlo se znalostí soukromého klíče nějak vypreparovat a publikovat a příjemce by si to zase ověřil tak, že by nějak znásilnil své GPG, aby použilo konkrétní tajný klíč. Ale to GPG asi standardně neumí, takže by se to muselo vyrýpat ve zdrojácích.

    Si zkus párkrát spustit echo ahoj | gpg -a --encrypt -r 7F32BF57 a porovnej výstupy.
    Václav 14.9.2010 20:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Um… #55 ne? *marně hledá kde udělal chybu*
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 14.9.2010 20:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jo, ten taky, na ten jsem zapomněl.
    14.9.2010 08:22 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v2.0.16 (GNU/Linux)
    
    hQQOA9gWMvR/Mr9XEA/+PHNveGZlCKTonSwLx1Ej4zQHtKQsUI5bT0ODWH81iyyc
    cS1pOFJNiyEw+1qHaFYf4gn9S2X+P7EnuHCfsyzFFz6qB6ec8ZgvCkurLKfLMxjw
    UU2ZlRTiBKi15jEHp54gcfFTrgiBrOcjue5wUDdc88fQ/Y4NOJt8wIFSTrUhQ5t7
    jeVpO5U9D6P0W0yf0XNMftcReh5uy1yT9WeRwLtp2wh7dTmLhuzBZc7S5NcQQgE1
    OzTyiis9nV6kaZomce6uBQVMKxdRY7h4PoaEvD9gS9jffyycQRbFHK/uIMGSmbxw
    5x+zYD9Fk5Ibl3Hf4MgGg89X72HWVBPqAbSIVslL3lGhIKni01bY5zr+nHN7pj6t
    OLRmrCexwHAdW+SVRaNObws5I7jF14twaWeRhUOqLuRoaNobjDIQEkchrwsDhCqs
    3K3eSFCTuuShVpUuUbfPd2KXDyY9CQQENaB3HXDc+SRhfLuODApm5FXxwud4a/m7
    R9+uda6DuRTiflNDBpnFwU2wgyDkqfuQDGuH6svaxt0QB9Xjs4PF/Xd23kOfSXPQ
    TnZccqaql0pLfh0J0FqVln6covAd4l7CFlJQ63QuPpBawFVL9uGqnsN+ZkN1H0pK
    Zm5NmpZ/E2SLZAhbFOZwzSdSqcx6SQ2SdDTrVFl1MCEs7img7QGT2s1PgxQpfhEP
    /3E8ePEiItzByfRhnisE/wu8Shy9sij9WZsStsyEoGlGbSRx5f9j7izmwh6Xh6Sn
    bChzJN7IW9CanV33KhnfEbrpxw4ftCz55fmvM7gI7ma6swD/LD/3UMicJMrS7DQ2
    DJprqn8k9w7ZY5wX/rMjJEnG62qkUXcFZqk0ugRDH2DpK2YS2lSA5U4JZ9QFC9PX
    Ud3tmRsZnsBTGoHgphveH5CHUDoW/d+B/pbN3dl5MzJd0vOjWr9BvyW9xhG20XGE
    W0ynwZHm86QQuYlQFdr4corYH7x3rJjo9tODogO/Tecn9uUJf1OZPWlbtMLzBaKs
    Q4f2/DllQmi/OJoB3XqiG/bdkQus58DJPmWkZ2ErSoNKLQSe+ErsFglV30M3MY3S
    hfxFo6tM3ItCwP0Z8tmzce2KL6IjfC7qhlZBrT4/+f9HGbPLG31ZvEejC8qjBfB2
    Trag1N0VdomcutAl2OTbJ+Q8c5T3mV8VkPCJ/FVuXCzzyKDbfqFszWKT8N4HsAFb
    diZJRYieFZgPO5pYcrmzNZmn9hZ3luZqZte27omX5O15mOzVmd6BkalATa87CSUH
    3w2b3RmARfTKNdnS8K2WaFmHiq74Ljd1kHrrfMSUe7GpkYvswXsSGHisbNEh5mv7
    NONrrFdBAnNsTQBqC7Vw/ULgbfFOlKzm9b7S+uVQFd540loBD5indRg9BscsiwEP
    YyU+K+xEWReWwo/Gt47Y5YldeiA6OqPk3OzY09jLyJTgeYxDJ+3p42UAWn1ILxWs
    nZJ6u7e0ys0AyvI9+r85dk1+U0o3xOtY9aM8cUI=
    =ZnX+
    -----END PGP MESSAGE-----
    Jendа avatar 14.9.2010 16:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
    Hash: SHA1
    
    Á, díky. Tohle by se možná mohlo zveřejnit i pro ostatní, takže to jenom podepíšu.
    
    xclip -out |gpg --decrypt | xclip -in
    -----BEGIN PGP SIGNATURE-----
    Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)
    Comment: Use GnuPG with Firefox : http://getfiregpg.org (Version: 0.8)
    
    iEYEARECAAYFAkyPiBIACgkQty9kMJ+k9TaqjwCg9q6Fya5nFgmWtuiRnPRstbGf
    40kAniyJX56KdMil/iwAspkCgEm3SlaK
    =Le6V
    -----END PGP SIGNATURE-----
    
    14.9.2010 16:54 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jo, ale kde ten vezmu u tebe ten druhý zdroj? Já jsem svůj klíč hodil pro jistotu i na http://router.mrkva.eu/ - bohužel, HTTPs webserver se mi tam už nějak nevešel. Ono ani mailserver (a i kdyby jo, nebude tam místo na maily). Na serverhousing nemám - nevíš o nějakém rozumném VPS hostingu?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 14.9.2010 17:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    No já ho mám alespoň na svém webu, ale tam je jenom self-signed HTTPS (na portu 444). Ale i tak by potřebovali dělat MitM na tebe a zároveň zatlačit na adminy ABC. Takže by to chtělo mít třeba dva důvěryhodné HTTPS servery (přidal jsem ho do profilu na KP, jestli je to důvěryhodný web, nechávám na posouzení každého). Pak už je možná než podvrhnutí GPG klíče pravděpodobnější, že jsem nastrčený agent BIS, který se snaží z místních vylákat informace. :-)
    Na serverhousing nemám - nevíš o nějakém rozumném VPS hostingu?
    vpsFree a pokud ti stačí slabý stroječek s malým přenosem za málo peněz, tak VirtualMaster. Taky si můžeš místo toho routujícího superpočítače koupit domů něco silnějšího.
    14.9.2010 18:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    No, čekal jsem radu typu "si rootni nějakou mašinu, ne?" Pořídit si něco silnějšího je dobrý nápad, ale na asymetrické lince 5/0.5Mb je to spíš na nic. VpsFree vypadá fakt dobře (koukal jsem na ně už dřív). VirtualMaster taky nevypadá špatně.

    Díky za tipy
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 14.9.2010 18:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Si rootni nějaký mirror Archu, vzhledem k tomu, že nepodepisují balíčky, pak můžeš mít serverů… :-)
    14.9.2010 18:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Nepodepisují? To jako vážně?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 14.9.2010 19:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Václav 14.9.2010 20:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    njn :( taky mě to štve. Doufám že to brzy doženou. A zvlášť ArchServer by to měl implementovat dřív než půjde do prvního stable.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bilbo avatar 14.9.2010 17:44 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    No, je tu vpsfree ... za 300 měsíčně.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Jendа avatar 14.9.2010 20:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Na serverhousing nemám
    Už se na tom pracuje :).
    Václav 13.9.2010 22:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    -----BEGIN PGP MESSAGE-----
    Version: GnuPG v1.4.10 (GNU/Linux)
    

    hQQOA9gWMvR/Mr9XEA/9GwhNIvuOLOkyeSoc2CB4Ql32KveeUg2jXtAMvnbIMOHm 6UcZOu2Bovt+HXQ2Cdz/N2rhW4Fl5otkOuRk3M7ju4jQ+uHLLhKyISKLZjGtkO2T K8A/G/CGGTG/sZH0dSpCALuwG6QHpDl+d2buXmuQgnPgpyPqUVPuZqhn9Qbqu0gW RRdXksCYgiUMv2K+EyIiZpWBE1UhncwBF8GIkNPoNkYa7JBWItoMCA0V96tDIQiI RFKb2GV+H4RaY4cIuMbsmJcOEoH3LoCP3rflXU4jd9sYRRU+UbkVRtmSZiA2vUTB zAlZg/sqc9DJz6DBvGBRWwlPWVsy22JLBiNx9tlTyev/0223aAw1KYmGGFeZRc2C z8lnPbGdKB09mB8vbLjj04uTrfKBCMYT+X3tJc/97JYKTNdxWWwV6s+PeKsqt/za z10DsaZ1EYVs/truiMa3vjlCSuRFGugbVHRmZ38NK+JqnohwrnNmpuR1XNL8kuN0 BDQKHi+pyACgedduTQDndBI4AEinEnhI9XfXNkfzv+Z2Qu8eCLNiCvj738PnZ1V9 VieB8VJAMRiYQq5GGDlm2+mj9C1TGRKUx3RXg76RhNVHw1CtOe+9V3sNnpZIVQMT 9AuL6C6/0w2y+N3/s0R7L85drURMgUWULKL0lXIyIzAblBPFcIY4NYtp5aj8RaQP /jhxpafW2d5zrolYqWcWUjNsaS6wqBmwUpvHONy4+L1QhtXDMo/OAGXCmfBOzK0r yZP1cFttiOcKfITnTJAuYWbNPAok7YG5rzl1oLTiLubiaWuZ2xod50qE7otjVWHb +MESa5JOHktz3UwNhDaREXR1boo4r+3egfcZXt5FdGVB5haUkT8fdhBSDNW+p+uP u1nBVj20L0blR15bOn9jzNkAh7eOupoBk5bNl2wc5O1dLuQRuxv2gky5E63IWCN0 SESvF98z1fK5PWQTtrGbOthNE2werSZpSueGEWTrquULBjwehSOSA6DPlGTsN+k3 ec6ypByATE/hPSz1ST8i1X4tvVdNb12N1it1XvsyoSiR6sGvGfREHcE7gK6xYkqr GtVlTAfxx8coVKhfV+i+H1/hfS4bFru85vyDYxYStgA4oEmUpoed7gZTvCViIla/ 2/ZnsezkiBhcE2WqEzwMx2zfVLL0M01eBt+6YsvnU+Khgw2SIPfTD2DqoBgcjBQy 11xtAhLi2UlHigEQDUDs76YGlagEbCLDMe3DiYONeumwLcjXFYnVnYU5cke1CZhM FlfJYxmTKsIOH3nUjqKjmTDwTMRwPGkZvXtFzx9YsUUPKUHVdQmsLDLRWoxo4sR+ YF2PvfWL4zM27Npe/f8iP84yqr3YlYUHL6hcAAMhKCdThQIOA7WN8gPiBFfrEAgA uhdShPKckMLqcIPChrogYgWoMu5hbTC5vy9Vt9iiFwM8NZDXlNugI/bisOXvQluz 4WStAEexLQY8FGOqgXvbDq0AZy8lLd7IDp1351hfG4ZZWWI3PZI4PWtzqDC4gxrB sSWO4Ha+TtSXYUEn29BDz+p23ldBMuhprH/wJXOPjmtPUkaugfx2V9z7vxRdtyS7 HbpL+trk98zx37Uu0AteWitxrlhlk4GzQJU/+YK1l0Mf7ka93HGoJMrYIEIRMwUf 7C4hfuflvdscNmcI6In8TToDZfasCiDaTUopXUHtNKHyciQzDoMeqYOYZUaAipml DZVZwe+4wncMcLmAW8F2KAgAiRKu9maUZAFAzqz2byyTEwJMQ8F2YyS1IuBwIeLT lABwe98bqkT+Y7+oHH0s8By3Az5lmm7q+O/fliE3IfZKBcrMmMlMwCRHMrstMuyB 1J2sxSS8eA8Ut2ivyQyKwIw++/0eZf9bIGu3JMfIFJ1sySBKFDWImgma8tq5tkQT wekPtU1OYa20cyMIBTbDJ+nFFAGvVJFrJhB77gr4AQCdAYLpmloKdPaxQFc6DdPE UDiD235P8IE+Sxk1XZtb/QgvCxhZFnydnTVEY55/y7JXtO1ANdqxzUfM4ahLk45h chDIXzrW9Gt6til/f/DwIrxjYJntUE/Pr6WXrKw9ttrL4tJtAXQ+/YD/ReGNkNz7 w1SPYSUiqKY8yKGywBIKTWZU8xlg0GYpf4/CG24oqWcG/G6eY3OzgorIAbQ7EFGM NIJHE+QxP1cmV2dOfNeqkFdrQNHkZ66BHDADt1A0AeTLDIr8CzMvWs215wdGkZsA CA== =of/D -----END PGP MESSAGE-----
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 13.9.2010 22:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    A trotl si spletl tagy :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.9.2010 21:17 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    I oportunistické šifrování (termín známý z IPSec) je pořád nesrovnatelně lepší než nic. Napadnout SIP hovor útokem typu man-in-the-middle je extrémně technicky náročné, zatímco odposlechnout nešifrovaný hovor je (při spolupráci s operátorem) trivialita.

    Možnosti výměny klíčů jsou špatné jednoduše proto, že protistrana většinou netuší, co jsou to klíče, k čemu jsou dobré a proč by si je měl někdo předávat bezpečně. :-(

    13.9.2010 21:29 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Ta aplikace od CircleTech popsaná celkem detailně (z pohledu používání) na idnes řeší problém identifikace protistrany a MITM velmi zajímavě. Volajícímu zobrazí (zřejmě) hash vlastního certifikátu o 4 znacích, volanému při příjmu hovoru také (něco jako když v browseru otevřete HTTPS web bez důvěryhodného certifikátu). Volaný po zvednutí přečte hash ze svého telefonu volajícímu - vzhledem k tomu, že se oba znají, je podvrhnutí hlasové informace při MITM celkem problematické (lze to doplnit nějakou konverzací). Není to dokonalé, ale lepší než nic. Šlo by to dále zlepšit, nevím ale jestli to tak přesně mají: po prvním hovoru se uloží certifikát protistrany jako důvěryhodný, a dál to neotravuje. Dál pro různá cílová čísla se může použít vždy jiný certifikát, a tím jiný hash (čímž útočník nebude mít dost času na vytvoření certifikátu s kolizním hashem, což u 4 znaků nemusí být nemožné).
    14.9.2010 09:26 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Vzdyt uz to tu nekdo rikal, takhle se chova Twinkle pri pouziti ZRTP.
    14.9.2010 09:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    To je standardní vlastnost protokolu ZRTP. Ten program oné firmy není opravdu ničím zvláštní, nechápu jak za něj můžou chtít takové nehorázné prachy (někde jsem četl snad 6000,- měsíčně či tak něco), to jim přeci nikdo rozumný nedá. Zajímalo by mě jaké vůbec používají SIP/ZRTP/SRTP knihovny (nekoukal se někdo zda to na jejich stránkách uvádějí? Jestli třeba neporušují GPL).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.9.2010 13:07 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Zajímalo by mě jaké vůbec používají SIP/ZRTP/SRTP knihovny (nekoukal se někdo zda to na jejich stránkách uvádějí? Jestli třeba neporušují GPL).

    Tak to mě nenapadlo! Jestli porušují GPL, pak si nezaslouží medaili za hrdinství, ale naopak nakopat do prdele, zadupat do země, každý den terorizovat agenty z BIS a nakonec odsoudit, až zčernají.

    Jenže ono je hodně knihoven s BSD licencí, takže vytvářet zcela legálně nějaké bloby sestavené z práce jiných lidí a draze je prodávat je velmi snadno možné. Pokud má člověk ten správný nápad a lidi, kteří to dovedou prodat. (Přesně takto funguje Microsoft. Nebýt BSD, dodnes by nepodporoval ani protokol IP.)

    13.9.2010 20:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Mimochodem, kteri open source SIP klienti podporuji SRTP/ZRTP (krome zmineneho Twinkle)?
    13.9.2010 21:19 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Stačí se podívat na Wikipedii.

    poky74 avatar 13.9.2010 12:06 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    To je neslýchané, okamžitě bych toho vola kterýho to napadlo vyhodil (případně odebral hodnost), ví někdo více? Zajímaly by mě následky.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    gtz avatar 13.9.2010 12:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    V článku je jasně psané, že se to vyšetří. Ale protože se jedná o utajenou složku, nikdo se nedozví zda se tak stalo nebo zda to bylo zameteno pod koberec
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.9.2010 12:39 danfis | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    V clanku je jen jasne napsane, ze mluvci BIS rekl, ze se to prosetri. IMHO by to mela vysetrovat policie, protoze se jedna o trestny cin a ani agenti BIS nemohou pachat trestnou cinnost. To ze BIS bude vysetrovat sama sebe je totalni nesmysl, ktery nemuze vest k nicemu dobremu. K necemu takovemu by se mel take vyjadrit, a pripadne z toho vyvest vlastni zodpovednost, sef BIS, protoze tohle je tedy opravdu za hranici.
    13.9.2010 13:55 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Samozřejmě, že agenti BIS nepáchají trestnou činnost. Oni to mají v popisu práce. :-)

    Kde žijete, prosím vás?
    13.9.2010 16:23 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Bude degradován z Corporate Specialist na Enterprise Specialist, bude mu odebrána Medaile za zásluhy Ⅱ. stupně a bude mu na 3 měsíce snížen základní plat o 10% :)
    regine2 avatar 13.9.2010 12:37 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Myslím, že důsledkem bude vznik zákona, že klíč bude muset BIS dávat každá -SW firma v ČR. Jako v jiných státech (třeba NAS - USA). Tento SW je tam považován za "zbrojní systém" či tak nějak. Viz celá aféra kolem PGP. "munitions export without a license" Criminal investigation
    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    13.9.2010 12:48 astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Příjde mně to jako PR od dotyčné firmy.
    13.9.2010 12:59 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    A jeste pridejte nejakou konspiracni notu. Treba, ze tu firmu obvlada primo BIS, ale diky vykresleni firmy jako neuplatne, zacnou jeji SW pouzivat zlocini. A BIS si mne ruce jak to vsechno dobre zaridila :-D
    13.9.2010 13:36 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    OK, takže každý, kdo si šifruje hovory nebo maily je automaticky kriminálník a bude zadržen a vyslýchán. Slušný občan přece nemá co skrývat, že? :)
    13.9.2010 14:12 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jak jde vydedukovat, z toho co jsem napsal, ze s tim vasim tvrzenim souhlasim? :-)
    13.9.2010 13:01 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Přesně tak. A zamyslete se nad tím, oč BIS jde. Různí kriminální živlové (a také slušní lidé) si tu telefonují šifrovanými mobily. A kdopak jim tu technologii dodává? Uvedená firma. BIS dlouhodobě jde o to, "nalomit" se do té šifrované komunikace, tak jako odposlouchává nešifrované hovory. Takže bych to viděl jako snahu té firmy se zviditelnit a jako snahu chránit si kšeft, který - přiznejme si to - umožňuje kriminálníkům obejít se bez zájmu našich bezpečnostních složek.
    13.9.2010 13:51 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Používat komerční šifrovací program, ke kterému nejsou dostupné otevřené zdrojové kódy, může jedině idiot ;-) Takový program je u mě automaticky diskvalifikován.

    Když jsme u těch paranoidních konspiračních teorií - klidně by to celé mohl být plán BIS jak zlákat nějaké zájmové osoby k používání onoho programu (prostě že ta firma s BIS vyfuckovala jen na oko, aby nalákala ovečky, a ve skutečnosti s BIS potichu spolupracuje). Ale upřímně tomu nevěřím, zas tak chytrá BIS nebude :-)

    Uvěřitelnější už je jiná konspirační teorie a sice že to celé byl jen marketingový tah té firmy jak si udělat zadarmo skvělou reklamu ve velkých českých médiích pro jejich nehorázně předražený program (který není ničím jiným než normálním SIP + ZRTP/SRTP klientem). Žádná BIS je kontaktovat nemusela, celé to mohlo být jen divadélko pro média (přičemž počítají s tím, že i kdyby to BIS veřejně popřela, stejně jim to nikdo věřit nebude, je to přeci "tajná služba", takže veřejnost očekává že to popřou).

    Ale nejpravděpodobnější v našich českých reáliích mi opravdu přijde vysvětlení o stupidních agentech BIS, kteří se nechali majitelem firmy nahrát jak porušují zákon :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.9.2010 14:09 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Tak, tak Occamova britva je neuprosna :-)
    Rezza avatar 13.9.2010 18:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Tak vzhledem k tomu, ze se na iDnesu na hlavni strance objevila i fundovana recenze o skvelem programu (na mobil.cz), za silene prachy, tak se spis priklanim k PR. I kdyz u BIS by se dalo verit i tomuto ;-)
    Dalibor Smolík avatar 13.9.2010 18:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Také mám takový dojem, že jde o "product placement" ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.9.2010 14:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jinak diskuzi pod článkem si radši ani nečtěte, až z toho člověka mrazí :-(

    Velké procento diskutujících (možná i většina, i když to si teď netroufám odhadovat, nepočítal jsem to) má názor ve stylu "šifrování telefonních hovorů je dobré akorát pro mafiány, tuneláře a teroristy, slušný člověk nemá co skrývat" a doplňují to tím, že by to mělo být zákonem zakázané. Někteří ještě říkají, že onen podnikatel (v jejich řeči "hajzl, co chce vydělávat na tom, že napomáhá zločincům") by měl být vůbec rád, že s ním jednali takhle v rukavičkách. V USA nebo Rusku by ho prý rovnou v zájmu národní bezpečnosti odstranili.

    Je mi zle, jdu blejt velebnosti :-( Jestli tohle je názor průměrné laické veřejnosti, máme se na co těšit :-/
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.9.2010 14:07 fghbdfh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Vítej v realitě.
    13.9.2010 14:22 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Pořád mě hřeje u srdce alespoň to, že Česká republika ratifikovala kompletní Evropskou úmluvu o lidských právech, takže velkobratrské zákony jako ve Velké Británii (kde mají lidé povinnost vydat policii šifrovací klíče, jinak jim hrozí až 5 let vězení) tady projít nemohou, byly by totiž s Úmluvou v rozporu. A odstoupit od Úmluvy si snad jen tak někdo netroufne, to by byla politická sebevražda.

    Navíc máme ona práva zakotvena pokud se nepletu i v Listině základních práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku ČR (Klaus jí tehdy považoval za "plevel ústavy", ještě že tenkrát moc tomu zabránit).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.9.2010 14:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    oprava: "ještě že tenkrát neměl moc tomu zabránit"
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 13.9.2010 16:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Ta LZPS je dost bezzubá (viz „zákaz“ cenzury) a vágní, záleží tedy vlastně na tom, co se bude hodit ústavnímu soudu – tomu se např. nehodilo snížení platů soudců a naopak se mu hodila lisabonská smlouva. Jak se mu budou hodit nebo nehodit zákony související se svobodou slova a ochranou soukromí je otázka… v podstatě to jsou politici, akorát si je občané nezvolili, tak trochu tmáři, kteří svoje názory ospravedlňují výkladem ústavy a zaštiťují se jí, což jim dodává autoritu. Někdy si říkám, že bychom tu místo soudcokracie mohli mít klidně theokracii – svoje rozhodnutí by zaštiťovali výkladem bible a dalších textů, možná by to bylo lepší… i když záleží, kdo by ten výklad prováděl – jenže to záleží i u výkladu ústavy a zákonů.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.9.2010 16:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jako bernou minci beru především Evropskou úmluvu o lidských právech, takže by se tím nezabýval náš soud, ale Evropský soud pro lidská práva ve Strasbourgu. Jde konkrétně o právo nevypovídat (přičemž za to, že člověk odmítne vypovídat, nesmí být nijak perzekuován). Toto se týká jen trestních činů, neplést s případem kdy někdo takto zkoušel štěstí ve Strasbourgu s přestupkem (myslím že ho naměřil radar jak jel moc rychle) a samozřejmě neuspěl.

    Ve Velké Británii tuhle část Úmluvy neratifikovali, takže tam mají občané smůlu :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    13.9.2010 14:24 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Proto je tak důležitá osvěta. Uťápnutý sockomoušský český človíček se musí naučit vážit si vlastní svobody a ctít svobodu druhých. Ještě bohužel nějakou dobu potrvá, než se tohle naučí. Obávám se, že ani moje generace ještě nebude v tomto ohledu zcela bezproblémová.

    Fráze, že slušný člověk nemá co skrývat, je asi nějaké estébácké kredo nebo co. Slušný člověk má právo v mezích zákona skrývat cokoliv, co se mu zlíbí. Telefonický rozhovor se zástupcem banky nebo s lékařem je typický příklad situace, kdy se skrývání může hodit.

    13.9.2010 16:25 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Z té fráze a vůbec toho zobecnění výše jsem si dělal srandu. Bohužel někteří to myslí vážně
    13.9.2010 21:21 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor

    Já takovou frázi vídám neustále. Na diskusích typu idnes nebo lživě jsou tyto názory snad dokonce v převaze.

    13.9.2010 17:46 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    máš pravdu, souhlasím s tebou.
    13.9.2010 19:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Fráze, že slušný člověk nemá co skrývat, je asi nějaké estébácké kredo nebo co.
    Kdyby jen estébácká. Tento mem je mnohem, mnohem starší a v některých kulturách je příliš hluboko zakotven. Pamatuju na rozhlasovou reportáž z malého městečka v nějaké ze skandinávkých zemí (nejspíš Dánska, ale nejsem si vůbec jistý), kde součástí místní protestanstká morálky je absence záclon v oknech a ti, kdo je tam mají, jsou apriory považovány za ty, co páchají cosi nekalého. Obdobné postoje pro různé formy "nadstandardní" ochrany svého soukromí se vyskytují všude, kde nějaké soukromí existuje.

    A to není ještě to nejhorší. Zatímco "starší generace", která začínala s internetem v devadesátých letech, většinu měla alespoň nějaké zábrany při zveřejňování soukromých dat, ta nová "síťová generace" tyto obavy většinou zcela postrádá a klidně zvěřejní úplně všechny údaje pro sobě, protože čím víc údajů, tím lepší sdílení v sociálních sítích (více viz článek Internet nejsou informace. Internet jsou vztahy.).

    Děsím se okamžiku, kdy nejen "aktivní ochrana" typu šifrování, ale už samotná neochota veřejně uvádět své soukormé údaje (čili "pasivní obrana") bude považována za podezdřelou. Už dnes prý existují komunity, kde je absence reálného profilu na Facebooku nemyslitelná. Pak se nedivme, že takoví lidé nechápou, že někdo chce používat šifrované telefony (a nebýt při tom odposloucháván třípísmenkovými hochy), když oni svoji elektronickou komunikaci klidně nechávají všem na očích.
    Dalibor Smolík avatar 13.9.2010 20:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Zatímco "starší generace", která začínala s internetem v devadesátých letech, většinu měla alespoň nějaké zábrany při zveřejňování soukromých dat, ta nová "síťová generace" tyto obavy většinou zcela postrádá
    Nojo. Naši známí, když byli na dovolené v zámoří, byli vykradeni. Pak zjistili, že jejich pubertální dceruška si na facebooku dopisovala s řadou lidí a dalo se dohledat, kdy a kam pojedou a také kde bydlí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Stanislav Brabec avatar 14.9.2010 14:33 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Dokonce existovala aplikace, která vypisovala, kdo kde bydlí a kam zrovna odjel, a kde právě je: Please Rob Me.
    14.9.2010 14:23 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Už dnes prý existují komunity, kde je absence reálného profilu na Facebooku nemyslitelná.
    Komunity? Nejake rozvedeni by nebylo spatne...
    14.9.2010 21:31 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Mno jako příklad přeci může sloužit libovolná skupina dětí nebo mladých lidí. Před časem jsem se do takové komunity (středoškoláků) náhodou dostal, a zpočátku byli viditelnější právě ti, kteří facebook odmítali. Ti ale postupně mizeli, a jen letmé "proklepnutí" FB pod vymyšleným účtem odhalilo že všichni si potichu ten účet založili.

    No a zároveň přibývalo argumentů, proč FB používat - snadněji se prý hledají brigády, shánějí lidé z různých společenských akcí a na ně, lépe se informují přátelé o vašem cestování (dokonce jim můžete pravidelně posílat fotky, považte! :-D) lépe se hledají "ideální přátelé" se stejnými zájmy, dokonce FB prý podporuje silně kreativitu - jelikož i ten nejmenší žblepst (muzikální, fotografický, jakýkoli) mohou okamžitě okolní "přátelé" ohodnotit.. to že se ztrácí soukromí není problém, dnešní mladá generace ztotožňuje soukromí s něčím nepopulárním, okrajovým, s něčím za co "se prostě stydíme"...
    Jendа avatar 14.9.2010 22:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Ve třídě ho dva (ze 30) nemáme. Náhodou zrovna nás dva baví fyzika, matematika a podobné předměty. Náhoda?

    Se mě ptají tak jednou do měsíce, jestli jsem na fejsbuku. Já jsem ale zatím pořád nepochopil, k čemu by mi to bylo dobré. Docela mi stačí (a)sociální síť AbcLinuxu :-).
    Heron avatar 14.9.2010 22:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Já jsem to také nepochopil, přesto potřebuji komunikovat s lidma (kteří neumí komunikovat jinak) tak jsem si to potupně založil (obnovil, to je ještě potupnější). Mám tam lidi z RedHatu a dávám tam linky na své články. Takže takové to klasické EMO tlachání k ničemu to (už) není a občas tam někdo pastne něco zajímavého.

    Na tomto mě nejvíc sere, že by to klidně mohl pastnou k sobě na web a mohli bychom vytvořit komunitu propojením vlastních webů. API by se na to nějaké spíchlo. Ale to ti lidé právě nechtějí, protože FB.
    xkucf03 avatar 15.9.2010 00:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    API by se na to nějaké spíchlo.
    API už existuje – klidně piš do blogu, mně to přijde do RSS čtečky :-) Jednoduché, decentralizované, lidé nejsou závislí na nějakém nadbytečném poskytovateli služby, nemusí se nikde registrovat, nikdo nikoho k ničemu nenutí… takhle by měl podle mého Internet vypadat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Václav 15.9.2010 07:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Na tomto mě nejvíc sere, že by to klidně mohl pastnou k sobě na web a mohli bychom vytvořit komunitu propojením vlastních webů. API by se na to nějaké spíchlo.
    Diaspora
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    25.9.2010 01:08 klo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Přesně TOHLE je právě nutný. To, že na F***booku jsou informace, kontakty a příležitosti, který jinde neseženeš, vytváří sociální tlak na to, aby ses přidal. Publikovat pouze tam je nemorální. Nutíš ostatní, by se přidali.

    Podobně je to s kontakty. Lidi odkázaní na F***book často argumentují, že nemohou odejít, protože nemají jiný kontakt na své "přátele" odtamtud. Proto je důležité udržovat adresář s alternativními kontakty (mail, telefon, IM) lokálně, aby případné rozhodnutí friendface opustit bylo realizovatelný hned.
    14.9.2010 22:33 Z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Hm, "skupina dětí nebo mladých lidí", to je dobra komunita, cekal jsem nejakou sektu a aplikaci ostrakismu v praxi.
    (ironii je, ze to takhle fakt funguje, samozrejme s nadsazkou)
    Kreativita, cestovani a brigada, rikas? Uz jdu, fejsiku. ;-)
    Ruža Becelin avatar 15.9.2010 13:26 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Pamatuju na rozhlasovou reportáž z malého městečka v nějaké ze skandinávkých zemí (nejspíš Dánska, ale nejsem si vůbec jistý), kde součástí místní protestanstká morálky je absence záclon v oknech a ti, kdo je tam mají, jsou apriory považovány za ty, co páchají cosi nekalého.

    To neni o pachani nekaleho, ale o tom, ze tady narozdil od CR kazdej jak debil necivi do oken, co mam doma peknyho. Nemit zaclony je ve Skandinavii normalni, bohuzel s rozsirovanim EU na jihovychod a prilivem smejdu, co nema nic na praci, nez blbe cumet, se i tahle vymozenost zacina pomalu vytracet...
    gtz avatar 13.9.2010 14:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    no uvidíme co nám čas přinese
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.9.2010 09:46 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    No, četl jsem jen pod jedním článekem, ale většina příspěvků tam byla spíš ve stylu "konečně někdo ty blbce z BIS přechcal, cha cha", než "měli by ho zavřít a program zakázat". Nicméně obecně tendence "slušný občan nemá co skrývat" pozoruji také :-(
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    13.9.2010 23:57 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    slusna reklama!
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    houska avatar 14.9.2010 08:55 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.9.2010 00:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Zase jsem se začetl do diskuze a koukám, jak televize lidem gumuje mozky. Naprosto nechápou principy současných šifer a melou hovadiny o tom, jak má všechno nějakou slabinu, co se dá snadno využít k rychlému prolomení, jak stačí znát cituji "použitý logaritmus" a jste za vodou a vůbec každej, kdo šifruje, je kriminální živel. Říct jim, že se tyhle "kriminální praktiky" běžně učí i na VŠ, tak by tam moudří soudruzi začali omezovat i vzdělávání...

    Nějaký stát, kde mohou žít jen inteligentní a vzdělaní lidé, ten by se nenašel?
    15.9.2010 01:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Jojo, tenhlecten logaritmus je prevít, já bych ho hned zakázal!
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 15.9.2010 14:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    koukám, jak televize lidem gumuje mozky
    To je tím, jak v pořadech typu CSI * zapípá počítač a zabezpečení je prolomeno. Četl jsem nedávno (krátce po tom, co chytli nějakého toho bankéře s šifrovaným diskem) v blogu Bruce Scheiera názor, že v Brazílii se všichni strašlivě diví, jak to třípísmenkové organizace nedokáží rozšifrovat.
    15.9.2010 02:17 Ilan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BIS nutila firmu vyvíjející software pro šifrování hovorů a sms mobilních telefonů zavést backdoor
    Dobré divadélko, jak přesvědčit zákazníky, že v software žádná zadní vrátka nejsou :-) Nebo jsem moc paranoidní?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.