abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    Rozcestník

    Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby

    Nové generace grafických karet od Intelu Skylake a Broxton budou vyžadovat bloby, tj. proprietární binární firmware. [reddit]

    10.6.2015 19:30 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.6.2015 19:42 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    To je krok kupředu. Pomůže to lépe chránit Intelu jeho duševní vlastnictví a pokud to nebude fungovat, tak bude odpovědnost vůči zákazníkům na něm. Kapitalismus FTW!
    11.6.2015 00:25 Anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Taksi udělejte nějakou socialistickou grafiku a všem všechno dejte. Nikdo vám nebrání.
    11.6.2015 09:14 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    skor by som povedal, ze aby mohly dosiahnut aky-taky vykon, potrebovali nevyhnutne obslahnut nieco od AMD/nVidia, a kvoli sudom to museli schovat do blobu..
    Jendа avatar 11.6.2015 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Myslíš že do teď ty grafické karty vůbec neměly firmware?
    10.6.2015 20:05 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    At si intel dela se svymi produkty to, co uzna za vhodne. Na druhou stranu nikdo neni nucen jejich produkty kupovat.
    xvasek avatar 11.6.2015 10:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ehm, to jsou ale grafiky v procesorech. Problém ani tak není v tom, že by někdo někoho nutil to kupovat, ale že za pár měsíců už pomalu žádná alternativa nebude - Intel myslím už nedělá žádné desktopové a notebookové procesory bez grafiky. Pořád si ale můžeš (zatím) koupit nějaký Xeon. Navíc ten blob může být časem vyžadován i k tomu, aby ta grafická část šla vůbec vypnout.

    Jistě, máme tady konkurenci v podobě celé jedné další firmy, kde je blob volitený, ale bude to stačit?
    11.6.2015 10:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Kde je blob volitelný?

    U Nvidie časem moc volitelný nebude: NVIDIA Alerts Nouveau: They're Starting To Sign/Validate GPU Firmware Images - Phoronix

    A radeon snad taky závisí na microcode blobu.
    Grunt avatar 11.6.2015 12:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    NVIDIA requiring signed firmware images is being done to better protect the hardware from being misprogrammed for security reasons.
    To je jako co ty „security reasons“? Nic jiného než Nouveau mě nenapadá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 12.6.2015 14:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Nebude jeden z důvodů taky ten na GPU běžící vir, který se nedávno objevil?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    12.6.2015 14:17 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    nebude
    Grunt avatar 12.6.2015 14:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Na GPU běžící vir? O čem to mluvíš? Oni existujou i nějaké viry a ke všemu ještě na GPU běžící?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 12.6.2015 14:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Aha, už to mám. No, proti tomu to asi neochrání.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 12.6.2015 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ne, to byla nějaká věc v OpenCL. To snad nezakážou (i když když vidím co dělá MS a Apple…).
    12.6.2015 15:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    NVIDIA requiring signed firmware images is being done to better protect the hardware from being misprogrammed for security reasons. With this initial security implementation, the restrictions are relatively mundane like protecting fuses and ROM from being written by incorrect or malicious software. There's protections for registers dealing with thermal shutdown and the thermal sensors while with GM20x there's now physical memory access restrictions too. However, as Andy mentioned, he expects the restrictions to grow over time for firmware that hasn't been signed by NVIDIA Corp.
    Grunt avatar 12.6.2015 15:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    To jsou oficiální kecy, ale jaký je opravdový důvod? To už nikde nepíšou…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2015 19:05 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Tak teoreticky může špatněj firmware tu kartu zničit. :D
    Grunt avatar 12.6.2015 19:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    1. Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
    2. Z jakého důvodu by něco takového mělo trápit kohokoliv z nVidie? Je to snad jejich zničená karta? Čím víc zničených karet tím vyšší obraty z prodeje nových.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2015 19:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
    Takový je ale dnes prakticky každý HW.
    Z jakého důvodu by něco takového mělo trápit kohokoliv z nVidie? Je to snad jejich zničená karta? Čím víc zničených karet tím vyšší obraty z prodeje nových.
    Jo to je taky vtipný, tímhle agrumentujou i lidi z Xilinxu.
    Jendа avatar 12.6.2015 19:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
    Jak by sis představoval ochranu např. FPGA před zničením špatným bitstreamem?
    12.6.2015 19:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Mohli by udělat embedded DRC. Ta by blokovala invalidní nastavení podobně jako MMU zápisy do kernelspace. Ovšem taková legrace by musela blokovat třeba i JTAG, což je blé.
    12.6.2015 19:29 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    1, To je sice pravda, ale nenapadá mě jak to udělat jinak. Samozdřejmě ten FW tam může být napevno z výroby, bez možnosti další změny, ale to pak přijdou o možnost v něm opravovat nějaké chybičky na které se časem určitě přijde. Tak je to aspoň ošetřený, že to nahraje pouze originální FW, tak zničení nehrozí. :D

    2, A nebo by to pro nVidii znamelo zničené karty, co by někdo chtěl vyreklamovat.
    12.6.2015 19:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Samozdřejmě ten FW tam může být napevno z výroby, bez možnosti další změny, ale to pak přijdou o možnost v něm opravovat nějaké chybičky na které se časem určitě přijde.
    To není problém, byly by akorát dvě paměti. Základní mask ROM a patchovací SRAM, která může některé informace z mask ROM přesměrovat na sebe. Takhle to i tuším v současnosti funguje.
    Jendа avatar 11.6.2015 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Tobě vadí, že v grafice běží blob, a nevadí ti, že v procesoru běží blob? (microcode)
    11.6.2015 19:18 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ehm, to jsou ale grafiky v procesorech.
    Ehm, toho jsem si vedom.
    Problém ani tak není v tom, že by někdo někoho nutil to kupovat,
    Jiste. Nuti vas snad nekdo kupovat cpu s grafikou od intelu? Nenuti.
    ale že za pár měsíců už pomalu žádná alternativa nebude
    Nevnimam to jako problem. Opet plati to, ze vas nikdo nenuti kupovat nic od intelu. Nelibi se vam nabidka? Dobre, jednoduse ji ignorujte.
    Intel myslím už nedělá žádné desktopové a notebookové procesory bez grafiky
    No a co? Opet plati, ze vas nikdo nenuti to kupovat. Ignorujte nabidku intelu. Jak jednoduche, ze?

    Ja bych si jiste koupil 4096 jadrovy cpu od intelu za cenu deseti dolaru, ale neprijde mi spravne, abych tento svuj pohled vnucoval nejake firme. Proste vybiram z toho, co se nabizi, a to, co se nelibi, nechavam lezet.
    12.6.2015 16:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Opet plati to, ze vas nikdo nenuti kupovat nic od intelu.
    To je takové tvrzení asi jako že obloha je modrá, zelená je tráva a fotbal, to je hra. Je to pravda, ale je nám to úplně k prdu.
    12.6.2015 16:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    bezobsažné ad hominem

    Zobrazit komentář
    Grunt avatar 12.6.2015 16:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    A nebo si to ty. A nebo možná já. Těžko říct. Nebudu spojlovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.6.2015 17:39 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Běž si léčit svoje mindráky na místech k tomu určených, třeba v Bohnicích. Tady se moc psychiatrů nejspíše nepohybuje.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    12.6.2015 08:24 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Myslis spatne. Vyssi stredni trida (5820K, 5930K, 5960X) a highend (Xeony) integrovanou grafiku nemaji.
    Grunt avatar 11.6.2015 12:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Richard Stallman říká něco jiného.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.6.2015 18:41 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    to má blbý...
    11.6.2015 19:20 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    RMS si moc vazim, ale to neznamena, ze s nim budu dogmaticky souhlasit ve vsem. Intel si svobodne rozhodne, co a jak zakaznikum nabidne. Ja jako zakaznik si zase svobodne rozhodnu, zda dane nabidky vyuziji. Jednoduche a efektivni.
    11.6.2015 21:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    MIPS nebo ARM? :-P
    12.6.2015 17:49 sam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Čas začít shánět ruský Elbrusy.
    Jendа avatar 10.6.2015 20:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Hm, a může se to šířit, když třeba u nás nejde zakázat reverse engineering?

    Ale tak stejně už tam asi nějaký FW běžel, teď se to jenom přesunulo na nahrávání za běhu.
    10.6.2015 21:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Na základě čeho si myslíš, že nejde zakázat reversengineering? Jasně, pro svou osobu to dělat můžeš, ale zkus to vyvěsit na net. Hned se dopouštíš nekalé soutěže a mohou tě žalovat. To je teď nějaký trend, že všichni uhrovití tlustí puboši pyčují do práva?
    ⧠ A = 0 avatar 10.6.2015 21:50 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Jak se mohu dopustit nekalé soutěže, když v jejich bizu nejedu? Žalovat mě pochopitelně mohou, ale to mohou dělat kdykoliv, ať udělám cokoliv.
    Nevolte zmrdy.
    10.6.2015 21:57 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    ⧠ A = 0 avatar 11.6.2015 00:53 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Hypotetickému žalobci s takovým přístupem bych v mém případě popřál hodně štěstí zde.
    tak mě nechytej za slovo, ty buzerante špinavej
    To říká ten pravý ;-)
    Nevolte zmrdy.
    11.6.2015 08:48 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Pitomec jako ty co nema ani paru o tom, ze to primo a vyslovene povoluje cesky AZ ...
    11.6.2015 09:14 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ty jsi další pitomec co neví, že mezinárodní smlouva je víc než zákon a že i na stejné úrovni může být něco povoleno, ale pak omezeno...
    xvasek avatar 11.6.2015 10:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Zaprvé mezinárodní smlouvy není víc než zákon a zadruhé i kdyby byla, já jsem žádnou takovou v tomto směru nepodepisoval a tak si můžu dle AZ reverse engeneerovat co se mi zlíbí. :-)
    11.6.2015 10:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    článek 10 vole
    ⧠ A = 0 avatar 11.6.2015 10:48 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    trololo
    Nevolte zmrdy.
    11.6.2015 09:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Pitomec jako ty co nema ani paru o tom, ze to primo a vyslovene povoluje cesky AZ ...
    Klid, to je troll, píše v podstatě víceméně náhodný věty...
    11.6.2015 15:42 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Když bude miliarda trolů psát náhodně miliardu let text - vznikne Hamlet, nebo mají větší šanci opice? :)
    10.6.2015 22:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Svině.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 10.6.2015 22:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Proč? Pouze se jejich blob přesunul z interní flashky na disk.
    Václav 10.6.2015 23:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Není to v tomtom ohledu spíše pozitivum? Blob na disku by mohl jít studovat líp než blob flashnutý přímo v paměti čipu.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    11.6.2015 21:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    +1, Pomůže to reverzingu.
    10.6.2015 23:20 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    OT: podla mna v CPU ani chipsetoch nie je flash ale skor mask ROM.
    Jendа avatar 10.6.2015 23:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Já bych zase čekal, že v tom budou hledat a opravovat chyby i po začátku výroby, ale nevím.
    11.6.2015 21:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Nejspíš bude v procesoru něco jako OTP PROM. Ta se dá udělat tak, aby šla programovat třeba přepalováním můstků laserem nebo eletricky už na hotovým čipu. Ale u některých chyb například výrobci píší, že oprava bude až v příští revizi masky.
    11.6.2015 00:15 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    V CPU to napevno určitě není. Resp. napevno tam asi bude nějaká základní verze, kterou může BIOS (popř. OS) přepsat.
    Jendа avatar 11.6.2015 00:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ale ten přepis vydrží jenom do nejbližšího rebootu, takže to je nějaká volatilní runtime paměť.
    11.6.2015 00:47 Václav Vanc | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ano, ale při startu to tam BIOS (OS) zase nahraje znova. :)
    Jendа avatar 11.6.2015 02:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Ale to vůbec nesouvisí s tím, jestli je prvotní kód ve flash nebo ROM :)
    11.6.2015 09:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Protože veškerý software má být svobodný.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.6.2015 16:18 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Nemá. Netuším, jak tě taková blbost napadla.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    12.6.2015 20:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Koukám, že na mě reaguješ, mankind_boost. Absolutně mě nezajímá co píšeš a nehodlám na nic odpovídat, protože jsi jedinej uživatel, kterýho blokuju, a to dlouhou dobu a nepřetržitě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Vykook avatar 10.6.2015 22:53 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Super, takže když nainstaluju FreeBSD nebo OpenIndiana, tak mám prostě smůlu a grafiku nerozjedu. To je skutečně změna k lepšímu!
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Jendа avatar 10.6.2015 22:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Proč? Jejich ovladače nemůžou nahrávat firmware?
    Vykook avatar 11.6.2015 01:24 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Nějak mi uniklo to slůvko firmware a představil jsem si něco jako ten binární nvidia ovladač...
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    11.6.2015 03:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby

    Je řeč o tom binárním NVidia ovladači, který je na OpenIndianě i na FreeBSD k dispozici a bez problémů tam funguje?

    11.6.2015 09:39 Kratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Změna k lepšímu to není, je to stále stejné od doby co vypustili Atom D2500, D2700 a D2800 s tou "jejich" doprasenou grafikou, u které se zřekli odpovědnosti, protože byla třetí strany (v JEJICH CPU) a ovladač na to nikdy nebyl. Just Intel...
    Conscript89 avatar 11.6.2015 18:36 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Problem PowerVR je ale jak sam pises v ovladacich a ne firmwaru. Jak uz bylo receno vyse, grafika uz ted nejaky FW ma, jen neni nahravan driverem, takze to muze byt povazovano za posun k lepsimu (teda pokud nebude nejak extremne spatne licencovan). Jasne, otevreny FW by byl nejlepsi.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Fluttershy, yay! avatar 12.6.2015 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    No já nevím, prd tomu rozumím, ale Kubuntu 15.04 po mě chtělo instalaci nějakého intelovského blobu hned po instalaci na levný Ivy Bridge. To má být pro změnu co?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 12.6.2015 20:28 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Nebyl to mikrokód CPU?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 12.6.2015 20:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    <bfu>Já nevím, já to nečetl.</bfu>

    Ale v předchozích vydáních (Kubuntu, Fedory) jsem na to nenarazil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.6.2015 21:14 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    já jo
    Václav 12.6.2015 22:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
    Změny v načítání updatů mikrokódu byly i v Archu. Tady to máš pro Ubuntu :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.