Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Timothee Besset (TTimo) z firmy id Software ve svém blohu objasňuje, jak je to s porty her pro Linux. Sice zmiňuje, že na linuxových buildech pracuje skoro sám, ale slibuje, že si najde čas na portování nového enginu id Tech 5 (navzdory dřívějším zprávám o opaku).
Tiskni
Sdílej:
Máte tam chybu: místo "blohu" má být "blogu".
imho "brlohu"
in my honest opinion?
nebo
Icik mudry hryznul opicu?
Kdyz uz kazdy piluje anglicke zkratky:)
Nema to spis byt "humble"?
Podle zprávy na BonusWebu nový Wolf pro Linux nebude, což mi přijde jako velká škoda:
http://bonusweb.idnes.cz/zurnal/pc/wolfenstein-pro-linux-nebude-rage-a-doom-4-mozna-fr7-/clanek.A090723_104924_bw-zurnal-pc_osk.idn
prý proto, že ho dělá jiná firma a ne přímo ID Software. (ostatně píše se to i v tom odkazovaném blogu)
Mě ta hra stejně přijde jako blbost (pod Wine jede dobře)...
Náhrada za ET pořád není 
Po těch letech už je ohraný 
Luboš se ptal na RTCW, ne na ET... 
Luboš se ptal na RTCW, ne na ET...Aha, tak to jsem si seděl zrovna na vedení
. Jojo, Rasputin od Boney M to je pecka, a ten klip je docela sranda
btw. ad. tvůj podpis - Boney. M.
Díky za ten link, rád jsem si zase po letech poslechl jeden ze songů mého mládí! 
Hrál jsem jenom single a byla to (pro mě) katastrofa. Multi si bez registrace asi nezrahraju (ještě se na to podívám), ale předpokládám, že to bude podobný...
Mrzelo by mě to.
A to pod Linuxem jede. Nový Wolfenstein pro Linux není, ale Return to castle Wolfenstein šlape v Linuxu dobře. Byla by to škoda, kdyby ID software, jako jedna z mála firem, které jsou příznivě nakloněny Linuxu v oblasti her s tím přestala. Jen ať portuje chlapec
ET:QW jsem koupil widle verzi, přes torrent (oficiální) stáhl Linux klienta a nainstaloval pomocí ebuildu v Portage Gentoo Linuxu. Občas si zahraji. Tak kde je problém, pokud si ho člověk sám nevytvoří.
Nechtělo se mi u toho přemýšlet nebo nějak aktivně taktizovat, ale jen se odreagovat a každých pár minut zjistit, jak jsem na tom ve srovnání s ostatními. Quake IV jsem taky dohrál a ten se mi líbil. (Od obou her mám orig. verze
)
ET je skvělá hra právě kvůli tomu taktizování a nutnosti hrát v teamu. ET získávají nejvíc až hraním ve skupině třeba 5 vs 5 (2 jsou málo, 3 minimum, víc než 6 leda na k tomu uzpůsobených mapách). Různá povolání hráčů a z toho plynoucí schopnosti a vlastnosti postavy, mírné zlepšování vlastností na základě úspěšnosti hry, to všechno je prostě vyladěné tak akorát a je jen málo prostoru ke zlepšení, aby hra neutrpěla. Jako že modifikací je spousta a lepších než originál je jen pár a to je ještě leckdy diskutabilní.Pak doporučuji alespoň zkusit starou America's Army.
Ale to snad vyzkoušení(hlavně trainingu) nijak nebrání nebo jo?No to víš, že nebrání. Strýček Sam už čeká na další dobrovolníky
. Třeba ho tato americkou vládou financovaná hra chytne a bude chtít vstoupit do US army :) a hrát si na vojáky třeba v Afghánu.