abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 26
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 281 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 26.5.2006 14:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jj, včera ji přidali do stromu Portage... že bych to přes víkend zase... ale jo, jdu do toho :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 14:42 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jako fakt tě obdivuji z toho že ti je 14 a válíš v linuxu tak jako já nebudu ještě dlouho, ale nepřijde ti to trochu úchylný si překompilovávat celej systém znovu jen kuli to mu že vyšlo nové GCC? :-))) ROFL.
    David Watzke avatar 26.5.2006 14:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jako fakt tě obdivuji z toho že ti je 14 a válíš v linuxu tak jako já nebudu ještě dlouho
    Díky.
    ale nepřijde ti to trochu úchylný si překompilovávat celej systém znovu jen kuli to mu že vyšlo nové GCC? :-))) ROFL.
    Ten procesor nemá co dělat... a kompilaci při práci na něm nijak nepociťuju, takže proč ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Tomáš Bžatek avatar 27.5.2006 23:59 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ten procesor nemá co dělat... a kompilaci při práci na něm nijak nepociťuju, takže proč ne?
    Ale penezenka rodicu to pociti, az dojde ucet za elektrinu

    BTW: taky jsem dneska emergnul to nove gcc a pri te prilezitosti prekompiloval jeste par set MB balicku ;-)
    Koupim litajiciho tucnaka
    David Watzke avatar 28.5.2006 08:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ale penezenka rodicu to pociti, az dojde ucet za elektrinu
    Tak jako tak počítač běží v podstatě non-stop.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.5.2006 17:57 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ale penezenka rodicu to pociti, az dojde ucet za elektrinu
    Jedu nonstop od začátku roku a nikdo si na vysoké účty nestěžoval ;-)
    28.5.2006 19:44 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    No, u mě to dělalo pár stovek na měsíc...

    Jo a když ten počítač "stejně" běží 24/7... tak pokud něco kompiluje, má samozřejmě ještě větší spotřebu...
    26.5.2006 14:49 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jo hele co ty jdeš vlastně studovat?
    David Watzke avatar 26.5.2006 14:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jdu na průmyslovku, obor Strojírenství CAD-CAM.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 15:01 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    znáš už nějaký CAD systémy? Nebo jsi už něco konstrukčního vytvořil? Totiž si myslím že tím že programuješ a zároven pujdeš na strojku uděláš nejlepší věc pro sebe. A to že budeš vládnout v obou oborech a tím pádem i větší plat atd... Normálně je to časo totiž separované (konstruktéři-programátoři) a podle toho ty CAD CAM programy dopadaj... :-)
    David Watzke avatar 26.5.2006 15:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ne, v AutoCADu (a QCADu), u kterého jsem měl možnost chvíli sedět, se mi nepovedla ani kostička :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 15:05 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    No pokud by jsi měl zájem tak můžu pomoci. Ale to bychom se domluvily přes e-mail... :-) Vystudoval jsem počítačovou podporu konstruování na VUT FSI, takže co bych věděl tak bych pomohl. :-)
    26.5.2006 14:50 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    V archu ji mám od včerejška večera nainstalovanou :-D :-D
    David Watzke avatar 26.5.2006 14:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    LOL, ty s tím nedáš pokoj :o)

    Je jenom dobře, že existuje i binární distribuce, která je založená na rolling-updates, nebo jak tomu říkají :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 14:58 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ať je trochu srandy :-) :-)

    [alois@amilo ~]$ gcc -v
    Using built-in specs.
    Target: i686-pc-linux-gnu
    Configured with: ../gcc-4.1-20060519/configure --prefix=/usr
    --enable-shared --enable-languages=c,c++,objc --enable-threads=posix 
    --enable-__cxa_atexit --disable-multilib --libdir=/usr/lib
    Thread model: posix
    gcc version 4.1.1 20060519 (prerelease)
    [alois@amilo ~]$
    
    
    David Watzke avatar 26.5.2006 15:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    No a, já měl zase na chvíli 4.2.0_alpha, heč ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 15:21 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    A? Byl poznat rozdíl ?? :-)
    David Watzke avatar 26.5.2006 15:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jo, zmizela libstdc++.la... bylo to v plánu a věděli o tom; úmyslně to odstranili, ale systému to moc neprospělo ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 15:46 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    :-)
    26.5.2006 18:49 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Mno... mám pocit, že to mi chybí teďka, ale nepamatuji se, že bych emergoval gcc 4.2.0... ^_^;
    David Watzke avatar 26.5.2006 18:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Jo, to bude souviset s:
    *gcc-4.2.0_alpha20060513 (14 May 2006)
    *gcc-4.1.0-r1 (14 May 2006)
    
      14 May 2006; Mark Loeser <halcy0n@gentoo.org> -gcc-4.1.0.ebuild,
      +gcc-4.1.0-r1.ebuild, -gcc-4.2.0_alpha20060506.ebuild,
      +gcc-4.2.0_alpha20060513.ebuild:
      Bump gcc-4.1 so everyone gets the newest changes (no more libstdc++.la and
      the 1.4 patchset), and bump the 4.2 weekly snapshot
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.5.2006 10:57 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    To je fajn, a co teď já s tím, když většina emerge chcípne na chybějícím libstdc++.la? :D
    David Watzke avatar 27.5.2006 11:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Zkopírovat si tam nějakou :-) Nebo symlinknout... Tady je moje, upravená pro GCC 4.1.1 na AMD64 :-) Koukni do /usr/lib/gcc/*-pc-linux-gnu, jestli tam ještě nezůstal adresář se starou GCC 3* (asi i 4.0*) a tam třeba ještě neuvízla libstdc++.la :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.5.2006 11:18 Radomír Fojtík | skóre: 33 | blog: jen to zkouším | Tísek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    A včem je problém? Odstranili ji snad proto, abych si ji snad sám někde dohledával? Proč s tím já problémy nemám? Nějak nerozumím, nic mi bez ní nechcípe.
    # gcc-config -l
     [1] i686-pc-linux-gnu-4.1.1 *
    David Watzke avatar 27.5.2006 12:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Mně jo. Snad až všechno překompiluju s tou novou, tak to přestane.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.5.2006 12:48 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ono mi to chcípalo, protože "sed" nějak závisel na té knihovně, teďka už to bude asi v pohodě.

    Ještě jsem si všiml:
    * If you have issues with packages unable to locate libstdc++.la,
    * then try running 'fix_libtool_files.sh' on the old gcc versions.
    
    Ale to se mě asi netýká. ;)
    David Watzke avatar 27.5.2006 22:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Chyba byla v tom, že jsem spouštěl fix_libtool_files.sh s libtool, který byl zkompilovaný starou gcc 3.4.6.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 17:10 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    rolling updates? ...myslis debian? ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    David Watzke avatar 26.5.2006 17:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    No, to nevím; neznám, ale pamatuju, že jednou bylo nový GTK+ v unstable, nebo jak tomu říkáte, docela rychle.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 21:12 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    zalezi na spravci balicku ... treba kde 3.4.2 jsem mel uz pres mesic v dobe, kdy se znamy chlubil novym kde 3.4.1 na gentoo ... ano vim, ze tam uz urcite bylo, ale bylo maskovane z nejakych duvodu ;)

    slo mi ale o ty updaty .... nemusim reinstalovavat cely system kvuli balicku/nove verzi, takze mam rolling updates
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    David Watzke avatar 26.5.2006 21:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    To ani já nemusím ;-) Je ale dobré zkompilovat GCC 2x (poprvé je kompilovaný starou GCC a jen takhle se kompletně zbavím jakékoliv závislosti), potom glibc, fixnout knihovny s fix_libtool_files.sh a vyhodit starý GCC. A je to.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 21:37 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    no prave ,oba mame rolling updates ;) ...
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    26.5.2006 15:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Tak to já si ji do Arche hodím radši hned, páč si chci ty nový 4.1kový fíčury prubnout. :-) Třeba pan Ponkrác jednou dostane do ruky konečně i dobrý překladač... :-D :-D
    26.5.2006 15:54 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    gcc 2.95.3 rulezzzzzz
    David Watzke avatar 26.5.2006 17:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Těžko, protože s tím už nemáš ani jistotu, že zkompiluješ novej 2.6 kernel.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 18:24 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Těžko, protože s tím už nemáš ani jistotu, že zkompiluješ novej 2.6 kernel.
    A prečo by som na serveri pod FreeBSD 4.11 kompiloval kernel 2.6? :-) :-) :-)

    Btw, to sa od čias 2.95.3 zmenil štandard jazyka C, že novší kod nejde skompilovať starším kompilátorom? Aha, to sa asi zmenil "GCC štandard jazyka C". Microsof rulez.
    David Watzke avatar 26.5.2006 18:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    To se neptej mě, ale jen tak to asi nebude. Nedávno, tuším od Linuxu 2.6.13, je gcc 2.95 oficiálně nepodporovaný kompilátor kernelu, jestli se to tak dá napsat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.5.2006 20:02 ajikdpoe | skóre: 23 | blog: dvh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ano, je to tak (overene v 2.6.16.18) Bol to pre mna skutocne sok! Co uz... Podla mna velka chyba...
    David Watzke avatar 26.5.2006 20:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Podle mě ne. Používáš zastaralej kompilátor? Používej zastaralej kernel! :-D Navíc když twofish říká, že se kvůli tomu muselo zbytečně h4x0vat, je to jenom dobře... Kdo s tím dneska ještě kompiluje?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 27.5.2006 08:48 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Nevim jak je gcc 2.95 stary, ale myslim, ze neodpovida presne nejnovejsimu ISO/ANSI C
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    26.5.2006 19:07 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Ne, to se jen v gcc-2.95 našlo tolik bugů, že už nikoho nebaví je obcházet.
    26.5.2006 18:36 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové GCC 4.1.1
    Taky nechápu proč mi gcc 2.95 dělá nejrychlejší kod :)))

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.