abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 594 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Rakouské školství podporuje OSS

    Od příštího školního roku již nebude rakouské Ministerstvo školství dotovat licence k proprietárním kancelářským aplikacím. Školy namísto toho mohou dostat 10 € za počítač, který začne používat open source alternativu. Podobný předpis týkající se operačních systémů by mohl nabýt platnosti v roce 2012. Školy budou pravděpodobně zkoušet LinuxAdvance -- pro tento účel vyvíjenou distribuci založenou na Debianu. Více na osor.eu.

    16.5.2009 09:01 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.5.2009 09:15 Pravicový extremista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    No, už by mohly tyhle tendence přijít i do ČR... I když ty dotace za počítače s OSS jsou taky pěkně suxxx

    vain avatar 16.5.2009 10:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Pravda, zní to divně, jako by úplatky když budete používat OSS, ale pokud i těmi blbými deseti eury ušetří víc než kdyby dotovali počítač s proprietárním, tak si myslím že to je pořád šetření, než uplácení ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    16.5.2009 10:31 Pravicový extremista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Dotace jsou špatné úplně vždycky. narušují konkurenční rovnováhu. může se stát, že zvítězí špatné OSS řešení před dobrým proprietárním... (hypoteticky, nyní si nevybavuju moc příkladů, kdy by se to mohlo stát...

    16.5.2009 11:27 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Co to blábolíš? Dotace školám narušuje konkurenční rovnováhu? Už to nehul.

    16.5.2009 11:38 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Samozřejmě, že narušuje.

    16.5.2009 13:45 Pravicový extremista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Každá dotace naruší konkureční prostředí. Čas strávený trapným vykřikováním bys mohl strávit užitečněji prolistováním nějaké  učebnice zabývající se úvodem do ekonomie

    16.5.2009 15:47 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Jojo. Skola si docela dost vydela sama za sebe, nepotrebuje zadne penize zvenci :-) Ty uz to nehul!

    17.5.2009 11:29 Pravicový extremista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Hmm, pokud jsou finance pro školu podmiňovány rozhodnutím, jaký software bude daná škola používat, tak je to špatně...

    16.5.2009 15:54 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Existenci externalit si připouštíš?
    17.5.2009 12:23 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Myslite ty ucebnice ekonomie dle kterych se ridili az dosud manageri a analytici a dovedlo nas to tam kde jsme ted? :-D Zadna ekonomie neni,je to jen jedno velke casino a nikdo poradne nevi jak to funguje :-D
    17.5.2009 14:50 Pravicový extremista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    :) hmm, tak když někdo půjčuje něco, co nemá... tak to jinak nemůže dopadnout.. to jsou taky základy ekonomie... že FED vedou nezodpovědní kokoti dosazení nekompetentními prezidenty z řad demokratické strany, za to bohužel nemůžu :)

    17.5.2009 18:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Pokud se nepletu, tak jako jedna z příčin krize se udává politika republikánem Reaganem dosazeného Alana Greenspana. :-P
    xkucf03 avatar 16.5.2009 16:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše konkurence

    jj, narušuje. Dnes se všude tlačí řešení od MS (ať už legálně nebo nelegálně), ale protlačovat někam násilím OSS by bylo podobnou chybou – ono by bohatě stačilo, začít budovat státní správu nezávislou na nějakém jednom dodavateli OS a chtít tohle i po školách a dalších institucích… každý by používal, co je pro něj nejvýhodnější a časem by to samo vykrystalizovalo – většinou by se samozřejmě používal OSS, protože je výhodnější, ale pokud by v některých případech byl výhodnější proprietární SW, ať se klidně používá (stačí když bude stát na otevřených standardech, aby si uživatelé nezavírali cestu pro přechod jinam – a to „jinam“ může být OSS nebo jiný proprietární SW, důležité je, aby fungovala konkurence a uživatel měl možnost volby).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 17:27 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: konkurence

    ono by bohatě stačilo, začít budovat státní správu nezávislou na nějakém jednom dodavateli OS a chtít tohle i po školách a dalších institucích

    Ruti sa na zem jeden velky meteorit a ono by technicky bohate stacilo prebudovat zem aby mala aj mod skakania aby sa s tym meteoritom nezrazila a trebalo by to chciet aj po ostatnych martanoch aby si to iste vybudovali aj oni na tych svojich meteoritoch. Uvedomujes si odstupom casu aku hovadinu si napidal?! Po prve statna sprava uz je zavisla na M$ lebo trhove prostredie je v OS pokrivene ako paragraf a po druhe - ako chces zabezpecit aby nejaky ujo z M$ neprisiel za tym co o "novej implementacii" bude rozhodovat a neponukol mu baksis?! Ze sa to nerobi a policia sem a policia tam a uplatky a trestny cin?! A to si spadol z jahody?!

    každý by používal, co je pro něj nejvýhodnější a časem by to samo vykrystalizovalo

    Nie - nepouzival by kazdy to co mu vyhovuje ale to co musi - na aku mariu ti je linux ked na neho neexistuje specializovany software?! A naco by vyvojari robili ten software ked nemaju komu?! Proste typicky problem - niet uzivatelov bez softwaru a niet softwaru bez uzivatelov. Proste ked M$ pouzival tie svinske praktiky aby dosiahol svoju dominanciu tak nech to teraz maju moznost robit aj iny aby mu tu jeho sprostu dominanciu oslabili a aby sa trh vratil do normalneho normalu a potom sa mozeme bavit o tom, ze nech si kazdy pouziva co mu vyhovuje a ze potom sa to vykrystalizuje. Proste podla logiky urcitych ludi je v poriadku nechat cloveka napokoji ktory sice pred casom neskutocne kradol a podvadzal ale teraz je uz priam adept na svetca - no co uz - aj ja by som bol frajer keby som uz bol za vodov.

    většinou by se samozřejmě používal OSS, protože je výhodnější

    nepouzival - vid predchadzajuci bod

    xkucf03 avatar 16.5.2009 17:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: konkurence

    Ty nadávky a plky nebudu komentovat, ale: teď je náš stát ve stavu, který nahrává MS a jiným vyýrobcům proprietárního SW. Pokud chceme ten problém řešit, je potřeba situaci dostat v první řadě do normálu, tzn. aby tu fungovalo tržní prostředí, abychom nepreferovali konkrétního výrobce, aby se jim nepsala výběrová řízení na míru atd. Není dobré otočit najednou o 180 stupňů. Až tu budeme mít spravedlivé prostředí, které nenadržuje jednomu dodavateli, můžeme přemýšlet, co dál – ale já věřím, že už tohle bude stačit a nebude nutné někoho dotovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 19:28 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: konkurence

    1.) plky beriem - ale nadavky?! Kedy som ti nadaval - ty hovado vypatlane :-D (dufam, ze to beries zo srandy)?!

    2.) jediny sposob ako zlikvidovat chory a na zaklade priam trestnych cinov vybudovany monopol M$ (nebavme sa teraz o definicii monopolu - M$ proste vo svete desktopov monopol ma ci sa to niekomu paci alebo nie a ci to suhlasi s nejakou definiciou alebo nie) v rozumnom case (proste nie stylom 1% rastu inych OS za asi tak 5 rokov) je pouzit podobne praktiky ake sa do teraz pouzivali na preferovanie prave M$. Proste stylom - zomries zbranou akou si sa bil. Mimochodom - ja osobne (je to moj subjektivny nazor ktory samozrejme nikomu nenutim) preferujem styl - kto do teba kamenom, tak ty do neho este vacsim. Svet je svina - tak sa treba "prisposobit".

    16.5.2009 19:30 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: konkurence

    A zabudol som dodat - nasledne potom co by sa vsetci dostali na rovnaku poziciu na pomyslenej startovacej ciare by sa mohlo nechat vykrystalizovat, ze co bude dalej.

    16.5.2009 21:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    ...před dobrým proprietárním

    Nic takového, myslím, neexistuje.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    17.5.2009 02:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    věříte v boha?
    né, nejsou na to důkazy, proč bych měla věřit?
    vašu piču sem taky neviděl a věřím že ju máte
    :-P
    16.5.2009 11:35 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Nic tím neušetří, bude je to stát 10€. Jsem pro uplné zrušení dotací, ať si to ta škola zacvaká a sama se rozhodne, jestli je pro ně lepší mít MSO za XXX a nebo OOo zadarmo. Jediné co bych školám "nařídil" je používání otevřených standardů, ale v čem to spáchají bych nechal na nich.

    vain avatar 16.5.2009 12:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    No a co ze je to bude stát deset euro, kdyby jim dotovali Wokna a Officy tak to bude stát mnohem víc, takže asi tím něco ušetří.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    16.5.2009 14:23 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Špatně jsme se pochopili. Zpráva říká, že se MSO přestane dotovat a začne se dávat 10€ za OOo (zjednodušeně). Takže proti z mého pohledu ideálnímu stavu, kdy by se nedotovalo nic, to bude stát 10€ a výsledek bude jen narušené konkurenční prostředí.  Vy to berete tak, že MSO se dotovalo např. 50€ a tudíž dotováním 10€ se ušetří 40€. Jenže to by měli udělat tak, že se dotace snižuje na 10€ za jakýkoliv Office a ne z protěžování jednoho přejít na protěžování druhého.

    xkucf03 avatar 16.5.2009 16:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše standardy

    No právě – proto stačí nedotovat nic (ani MSO ani OOo) a školy si samy vyberou to lepší ;-) Školy budou mít např. v osnovách, že mají žáky naučit používat nějaký kancelářský balík (jaký, to už je jedno) a že mají používat standardizovaný formát dokumentů.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 14:51 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Obávám se, že by to vedlo k tomu, že by měli všichni cracky na proprietární sw :-(.
    xkucf03 avatar 16.5.2009 16:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    To už dneska jen tak neprojde – dneska se SW krade tak v domácnostech, ale firmy a instituce si na legalitu už dávají větší pozor – kdyžtak stačí častější kontroly.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 19:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Nicméně dokud budou mít studenti možnost instalovat software, tak tu možnost bude, stačí tuším i TotalCommander. Je ale fakt, že na VŠ jsem na cracknutý soft fakt nenarazil. To že potom je 20 dynamických licencí na celou školu je pak druhý problém, stejně jako používání free verzí (tenhle semestr jsem měl programování 8051 a zhruba 90% problémů byl způsoben nekvalitním free softem nebo operačním systémem)
    Pavel Čejka avatar 16.5.2009 11:38 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    To nedává smysl ...

    Zrušit dotace na proprietární software je v pořádku pokud není ve veřejném zájmu ho podporovat, ale není mi jasné, proč za použití svobodnější alternativy má získat bonus uživatel pro něhož by měla být dostatečným bonusem úspora částky, kterou nemusí za proprietární software vydat? Co z toho bude mít autor softwaru, kromě zvýšení počtu uživatelů?
    Sešívaný avatar 16.5.2009 11:48 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Třeba proto, že je to ve veřejném zájmu? :-) V první části tvého komentáře připouštíš, že dotovat proprietární software je přípustné, pokud to je ve veřejném zájmu, proč to není možné u open source?
    xkucf03 avatar 16.5.2009 16:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    ve veřejném zájmu je, aby se ve školách používaly otevřené formáty – v čem si soubory v daném formátu ale bude upravovat, to je tvoje věc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 17:36 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Aaaaaaaaaaaale - chod uz do riti s tymi tvojimy otvorenymi formatami - ktory by to podla teba z tych dvoch mal byt? Ten OOXML bazmek pri ktorom mam v OpenOffice len rozsypany caj? Alebo ODF ktory otvori tak maximalne M$ Office 2007 SP2 a aj to s este horsou kvalitou ako otvori OpenOffice OOXML? Mimochodom - dalsie kancelarske baliky su irelevantne, lebo bud su zalozene na OOo (napr. ten bazmek od 602) alebo su proste nepouzitelne (KOffice). Keby bolo v tych formatoch poriadok a aspon jeden by bol uplne implementovany aj inde nez pri svojom "rodicovi" (a teraz sa odmietam bavit o tom, ze ktory z tej dvojice - OOXML vs. ODF - ma byt ten vyvoleny) tak nepoviem pol slova - ale teraz je to to co trepes aj so zastupom ostatnych proste blbost nad blbost.

    xkucf03 avatar 16.5.2009 17:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    BTW: víš v čem je často problém, proč se dva lidi neshodnou? Chtějí jít sice stejným směrem, ale každý jinak daleko, nakonec nejdou nikam, protože se akorát hádají a třetí se jim směje. Na čem se (snad) shodneme oba je to, že by se nemělo nadržovat Microsoftu. Až dosáhneme tohoto „malého“ cíle, můžeme se bavit o tom, zda nadržovat open sourcu, nebo ho nechat, ať si svoje pozice obhájí sám…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2009 14:04 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Dotace na OSS možná proto že předpokládají "motivační příspěvky" školám a konkrétním učitelům za nasazení MSO.

    16.5.2009 15:13 Peter
    Rozbalit Rozbalit vše Vysvetlim

    su dva dovody

    A) uciteila su vyskoleny len na komercne proprietrane SW istej Redmondskej firmy a na pouzitie OSS potrebuju kuzry 10 Euro je teda poplatok za tie kurzy

    B) riaditelom moze tvorca proprietraneho SW  "prispiet na chod domacnosti" a z tych 10 Euro si mozu vyuctovat premie na to iste, ale bez rizika trestneho stihania...

     

    Salamek avatar 16.5.2009 15:15 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    no a příjde microshitt se sqelou slevou nabídkou "W7 za 1€+ office" a je to v řiti M$ by nechtěl peníze M$ chce aby používali widle za každou cenu protože z toho vznikne widlácká degenerace dětí a do budoucna mají prachy dvakrát spátky
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    vain avatar 16.5.2009 16:42 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Ámen.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    16.5.2009 19:26 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    To je ale blbost. Proč někoho vůbec zvýhodňují?

    16.5.2009 20:51 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Nikdo z vas zrejme nema sebemensi tuseni jak funguji skoly - prispevkove organizace.

    To co vsichni pisete o nejakem usetreni penez tak nejak plati pro soukrome skoly, kteri si sami hospodari se svymi penezmi.

    Statni skoly zebraji zrizovatele (ZS - mesto, SS - kraj, VS - stat) o penize na konkretni veci. Takze se zazada o penize na SW a zrizovatel to v ramci moznosti poskytne. Nebo si snad nekdo mysli ze skola posle na kraj zadost "pouzivame SW zdarma ale dejte nam prosim ty penize ktere by jsme za to utratily"? Tak to jste asi hoodne mimo.

    Samozrejme pokud se podivate na oficialni politiku, tak tam jsou psane urcite penize na hlavu, jenze s tim si kraj (ja jsem ze stredni skoly) muze hejbat nahoru a dolu. A to se pak doporucuju podivat kolik ktera skola dostava v jakem kraji a kolik ktere skoly v ramci jednoho mesta dostavaji od stejneho zrizovatele. To se pak clovek nestaci divit co vidi... Vse je pouze o barvickach (modra a ruda, ktere se ale vetsinou rika oranzova) a o mocenskych tahanicich. Tento "system" pak funguje jak jsem psal vyse - kdo usetri (nebo pokud si skola nedejboze neco sama vydela!!!), dostane automaticky min.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    16.5.2009 21:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    > Statni skoly zebraji zrizovatele (ZS - mesto, SS - kraj, VS - stat) o penize na konkretni veci.

    No minimalne u VS je tomu tak jen u veci investicni povahy (budovy, rozsahle rekonstrukce). Veci jako pocitace a software se normalne plati z penez skoly (fakulty, katedry ...), ktera je dostane bez ohledu na naklady (dostane je za vyuku (podle poctu studentu) a za granty na vyzkum). Penize za vyuku jsou 'neobarvene' a je je mozne pouzit vcelku na cokoliv, penize z grantu jsou obvykle 'obarvene' a je mozne je pouzit v souladu s jejich kategorii (mzdy, cestovne, vybaveni ...) a pripadnyma dalsima podminkama v grantu.

    17.5.2009 00:36 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    o cem je vubec diskuse? Vidim tu same spekulace o tom, jak MS bude nekoho podplacet a podobne nesmysly.... Proc by to vubec delal? Linux, aby vyhral v konkurenci s Windows, musi byt nejdrive lepsi, a to neni! Windows jsou pro uzivatele mnohem lepsi system, s dostupnymi znamymi a kvalitnimi a predevsim funkcnimi aplikacemi, na licenci vsichni kaslou a i nadale budou. V Linuxu doted poradne nefunguje 80+% skeneru, nejdou na nem spolehlive pustit programy ktere jsou dostupne pro Windows a neni pro nej dostupny nejlepsi kancelarsky balik - Microsoft Office 2007 a nejlepsi IDE - Microsoft Visual Studio. Tady neexistuje konkurence, panove.  Linux nikdo nechce

    17.5.2009 00:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    :-). Co nám to sem leze? :-).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Salamek avatar 17.5.2009 08:48 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Co si to za kokota ? nejsi náhodou brácha L.O. z root.cz ? nebo jeho spolubydlící na jednom ústavě ve Štemberku ???
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    17.5.2009 11:55 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    kolik vám za to platí?
    17.5.2009 15:00 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    :-D :-D :-D

    A teď tu o Karkulce ;-)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    vlastikroot avatar 17.5.2009 15:12 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Spolehlive pustit programy pro windows ... to je ted meritko toho jak je system dobry ?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    17.5.2009 21:10 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Pochopitelně je to měřítko toho, jak je systém dobrý pro uživatele. Ty máš kupříkladu v patičce napsáno, že jediný limitující faktor Linuxu je jeho uživatel. Já s tím musím hluboce nesouhlasit a hned uvedu proč - co má udělat uživatel, který chce spolehlivě a rychle pracovat, na úrovni alespoň srovnatelné (pochopitelně za pomoci grafických nástrojů) s Windows / Mac OS X, se soubory PDF. Narážím tedy na Adobe Acrobat. Zde není limutujícím faktorem uživatel, ale Linux, který limituje uživatele ve spuštění Adobe Acrobatu. I když můžete argumentovat způsobem, že komponenty z motorky nepatří do automobilu, nenacházím v operačních systémech důvod k takto striktní nekompatibilitě. Alespoň na platformě Intel x86 / AMD64 by Linux něco takového umět mohl.

    vlastikroot avatar 17.5.2009 21:21 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Acrobat (reader) je jak v nativni verzi pro linux, tak je i hodne plnohodnotnych (a v mnoha ohledech lepsich/jednodussich/rychlejsich). Linux to umi, a to pomoci wine, velmi dobre. Limitujici faktor pro tvorbu PDF je samotny format, ktery se nehodi pro upravy (podobne jako treba postscript) a tim padem neni moc programu co s nim umeji pracovat na takove urovni. Na editace tu mame ODF, tex a podobne formaty, s vystupem do PDF.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    17.5.2009 21:23 lamák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    A myslíte si, že linux brání adobe, aby vydalo adobe acrobat pro linux? Není to náhodou starost Adobe aby vydalo adobe acrobat pro linux? To platí i pro ostatní programy.

    "Alespoň na platformě Intel x86 / AMD64 by Linux něco takového umět mohl."
    Opravdu chcete, aby v jádře (linux) se nacházel adobe acrobat? I kdybyste myslel linuxem celý OS, tak jak jsem již výše řekl.

    Chybí-li vám nějaké programy v linuxu(myšleno v linuxové distribuci), tak požádejte výrobce tohoto softwaru o verzi pro linux. Na vývojáře jádra (nebo jiného FOSS) odpovědnost za toto neházejte.

    17.5.2009 21:24 lamák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    u acrobatu to není pravda, doporučuji dosadit třeba EA, ubisoft a jejich hry nebo jiné

    17.5.2009 21:57 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Očekával bych alespoň takovou slušnost, pokud nechcete argumentovat demagogicky, že si přečtete, na co reagujete. Předně já mluvím o práci (ne jen prohlížení) s PDF soubory. To není Adobe Reader, ale Adobe Acrobat. Pokud někdo nevidí rozdíl nebo tvrdí, že na Linuxu jsou srovnatelné nebo lepší programy (znova opakuji - na práci s PDF!), nehodlám s ním dále diskutovat :)

    Já měl pochopitelně na mysli podporu spouštění Win32 programů v plné parádě a __bezproblémově__. To wine prostě neumí. Pochopitelně také s rychlostí srovnatelnou s Windows. Argumentace, že některé aplikace z Windows běží na Linuxu přes wine rychleji prosím nepouživejte, jelikož opomíjíte fakt, že je to často kvůli nějaké nefunkční komponentě samotné aplikace, viz třeba u her menší detaily díky chybějící podpoře některých grafických prvků.  Zkráceně řečeno, jako optimální bych viděl, abych mohl v Linuxu bez obav spoutět .exe soubory bez nějakého zápasení s WINE a podobnými polofunkčními berličkami. Že to nejde? Poté je ale asi problém někde .... ehm....

    vlastikroot avatar 17.5.2009 22:04 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Jakmile to pude bez wine, uz to nebude linux. Linux je unixovy system, unix ma velkou tradici a je dobre ji dodrzovat, neohlizet se na umele potreby uzivatelu doplnene monopolem velkych spolecnosti.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    lmanik avatar 18.5.2009 07:47 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Tak si nainstaluj Windows a nelez do Linuxu... kdyz chces spoustet exe... To je jako koupit si naftaka a rvat tam benzin.
    A komu to cpes?
    Salamek avatar 18.5.2009 08:34 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Linux != Windows
    a tak to bude doufám do skonání lidstva
    jak jste napsal díly z motorky nejdou cpát do auta a tak to i je s OS
    svíčku z motorky můžete použít do auta (stejně jako jpg,png,mp3 nebo FF etc. a jiné co umí oba OS)
    ale to že vy chcete sedačku z motorky v autě protže se vám líbí barva ve které bohužel verze pro auto není už je jiná věc , holt musíte vzít svářečku haldu trubek a nějak ji tam přivařit (wine), to že je to na hovno a nepohodlné?! no však jak jinak dyt je to kurva sedačka z motorky v AUTĚ !!!
    Už vám dochází jak je šílené spouštět aplikace pro win v linuxu ?
    Co uděláte když chcete sedačku do auta která by vám vyhovovala?

    -podíváte se po jiné
    -požádáte výrobce jestli takový typ neplánuje/ nemá/nechce udělat
    -uděláte si na zakázku
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.5.2009 10:34 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    adobe acrobat skoro nikdo nepoužívá. proto v linuxu není. linux používá víc lidí, než adobe acrobat (v mém okolí nemá acrobat nikdo). kdyby byl o adobe acrobat v linuxu zájem, udělali by ho. takhle je to ke škodě adobe, že se připravují o linuxové uživatele. já si taky nestěžuju, že nějaká aplikace xy není pro windows. pochopte, linux je mainstreamový systém, adobe acrobat je menšinová aplikace. je scestné argumentovat proti mainstremovému systému tím, že pro něj není nějaká marginální aplikace. wine existuje z historických důvodů a kvůli hráčům apod. platforem, kam se dostane linux, je víc než platforem, kam se dostanou windows. pokud potřebujete windows používat kvůli nějaké specifikcé aplikaci, není to argument proti linuxu. (dost programů taky jede jen v DOSu a nedělá to z něj lepší systém, než jsou ty, v nichž ony programy nejedou.)
    belisarivs avatar 18.5.2009 20:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Prosim? Acrobat pro Linux ze neni? Byla petka (hnusny Motif) a pak tusim 7 a 8 a ted se chysta 9ka.

    Jestli je Linux mainstream a Acrobat minorita, tak ja jsem cinsky buh srandy.

    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 18.5.2009 20:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Ajo. Omlouvam se. Ja si to popletl s Readerem. OK. Ale Linux mainstream porad neni. Az dosahne na 5% desktopu, bude to nadejne. Ale porad ne mainstream.

    IRC is just multiplayer notepad.
    xkucf03 avatar 18.5.2009 21:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Procenta

    Kolik procent počítačů má legální licenci na Adobe Acrobat? Na kolika procentech počítačů je nainstalovaný Linux? :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.5.2009 22:22 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    A zkoušel jsi např. pdfedit?

    17.5.2009 22:40 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Děkuji za tip, vím o něm, bohužel použitá grafická knihovna (opět něco, co uživatele nezajímá) způsobuje, že program vypadá graficky velice odpudivě a nepřijemně se s ním pracuje. V době, kdy má Windows Vista standardně velice kvalitní fonty s ClearType vyhlazováním je bohužel používání takového programu jen těžko myslitelné.

    Bilbo avatar 17.5.2009 22:47 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Co je spatneho na Qt 3?

    Styl lze v pdfeditu navic menit v nastaveni - F9 spusti dialog s nastavenim (nebo Menu Tools -> Options), je tam zalozka "Look and Feel" a tam se da nastavit Style (defaultni je vcelku hnusny, ale treba Platinum nebo Windows vypadaji lepe. Pokud ma clovek nainstalovane KDE, tak tam budou asi i nejake ty styly z neho) a Icon Theme (doporucuji nastavit na "Tango")

    Jinak na prevodu pod Qt 4 se pracuje (ja vim, uz trochu dlopuho, ale snad to brzy bude :) Qt4 ma taky jako defaultni styl nastaveny neco hezciho nez ma qt3
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    17.5.2009 23:04 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Díky za informace. Pod QT4 by mohl být program ještě zajímavější. Přeci jen si od jisté doby vzhledu a jisté "usability" velice cením.

    17.5.2009 22:50 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Zdravim, v praci to mame udelane tak, ze muzeme windowsovske programy poustet i pod Linuxem. Celkem to slape. Licence za Widle a nejaky dalsi komunikacni software se pochopitelne musi platit a nekde v baraku je navic server, kde ty widle bezi. Ale ja to beru tak, ze z uzivatelskeho hlediska to mam skoro jako bych mel Adobe Acrobat Professional (nebo Word) v Linuxu.

    18.5.2009 02:32 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Přílohy:

    Ano, tento model je dostupny, akoral spousta administratoru o tom nevi.

    Model - vsude Linux a jen potrebne Windows aplikace se daji zajistit s Citrix XenApp serverem.

    Postavite celou infrastrukturu na Linuxu. Take postavite jeden (nebo podle potreby) Windows server a koupite Citrix XenApp server, ktery nainstalujete na tento Windows server. Poznamka: nejlepsi je XenServer a nej virtualne Windows a XenApp.

    Jelikoz Citrix XenApp ma clienta pro Linux (Citrix Receiver), tak si aplikaci spustite na Linuxu bez nejakych problemu. Aplikace bezi rychle a clovek nepozna rozdil. XenApp podporuje i aplikace typu CAD.

    V praci to vypada jako na prilozenem obrazku porizenem na Linuxu:

    • XenCenter, ktere je jen pro Windows
    • Internet Explorer 8
    • MS Outlook

    Pokud ma nekdo zajem o vice informaci, ci videt to nazivo pres gotomeeting, muzu predvest. Staci me kontaktovat.

    18.5.2009 08:08 robertK | skóre: 26 | blog: Klokanuv_blog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    tak jsem se koukal pres co jedeme v praci my, a mame redsktop (myslim ze je free). Vypada to stejne jako Vase screenshoty.

    18.5.2009 08:38 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Ano, ono toho je vice. Jako dalsi muzeme uvest Ulteo.  Jen jde o to jak jsou ty nastroje usporne na zdroje. A vetsinou mluvime o prenosove rychlosti internetoveho spojeni, protoze lide to chteji vyuzivat i doma.

    Uprime receno ICA protokol je asi tim nejlepsim. Muze se chlubit treba prehravanim HD videa na vzdaleny pocitac. Ostatni ani to obycejne video neumi.

    Navic je to strasne setrny protokol na prenosovou rychlost.

    Nedelam tady PR, ale proste je to tak.

    Myslim, ze pokud lide hledaji nastroj na Linux prostredi s par Windows applikacemi, treba do te doby, nez je nahradite Linuxovyma, tak je XenApp je vyborny lek. Samozrejme se bavime o "n" cisle desktopu, aby se to vyplacelo.

    Salamek avatar 18.5.2009 08:39 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    zajímavé, je někde na netu nějaký rozsáhlý článek o tomto řešení ? nejlépe v CZ rád bych se o tom něco dozvěděl :-D Ne že bych nevěděl že to jde , jen sem nevěděl že to je takhle použitelné
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.5.2009 13:44 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Budu se snazit clanek vyrobit a ukazat tuto technologii. Udelam jak v anglictine tak v cestine.

     

    xkucf03 avatar 18.5.2009 08:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Vypadá to moc hezky, ale kolik je potřeba licencí Windows? Např. u MS „terminál serveru“ se musí kupovat licence pro každého uživatele, nestačí pro jeden server → takže to nakonec vyjde podobně draho, jako kdyby měl každý uživatel např.  OEM licenci Windows a pouštěl si ji ve virtuálním počítači.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2009 10:17 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Tak to jsou čísla, která vidí účetní nebo vedoucí. Ale když se zeptáte správce, tak vám řekne, že starat se o jeden server je úplně něco jiného, než obíhat n instalací.
    18.5.2009 14:03 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Presne tak, velika uspora na urdrzbe. Nastavite jen jednou a vsichni si berou tuto applikaci.

    Jako tresnicka na dortu je to, ze se daji regulovat resources, tzn. ze si muzete navolit, jestli dana aplikace bude vyuzivat procesoru a pameti na clientu nebo na serveru. Myslim, ze je tam take moznost pozivat aplikaci offline. :-)

    Navic jsem jeste nerekl, ze je k dispozici take XenApp pro Unix. Tedy XenApp pro Windows - streamovani Windows Aplikaci a XenApp pro Unix - streamovani Unix applikaci.

    xkucf03 avatar 18.5.2009 16:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Náklady na IT
    Presne tak, velika uspora na urdrzbe. Nastavite jen jednou a vsichni si berou tuto applikaci.

    To je sice hezké, ale málokterá firma si tohle uvědomí – vidí ty účetní náklady, ale náklady za správu, které jsou rozprostřené všude možně jim ucházejí*. Takže jak obhájit před vedením např. to, že z Windowsovských desktopů přejdeme na Linuxové desktopy a k tomu budeme mít jeden velký Windowsovský server, ze kterého se budou spouštět ty aplikace na dálku. Na tom Windowsovském serveru je potřeba licence pro každého uživatele, nebo stačí jedna a o zbytek se postará Xen?

    *) dobře, jsou světlé výjimky, kde dokáží náklady na IT, TCO atd. vyčíslit poměrně přesně.

    P.S. možná to vypadá, že jen tak rýpu, ale já tohle řešení nechci zpochybňovat, jen chci najít vhodnou argumentaci.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2009 17:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náklady na IT
    Jen to dotáhněte do konce: Ve firmě, která si to neuvědomí, přestane správce stíhat a časem se jim to rozpadne nebo se jim tam někdo dostane. Pak problém, který vedení podcenilo, vyplave na povrch, ale to už bude pozdě. Ještě lze vložit mezihru, kdy to správce neunese a sám uteče, takže se přijme někdo jiný méně svědomitý, který nechá věci hnít zcela vědomě, zatímco vedení si bude myslet, jak na odejitého lempla vyzrálo.
    20.5.2009 11:00 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Náklady na IT

    Argumentace je jednocha. Udelem jim tabulku, spocitej TCO, ukaz jim kolik budou setrit a mas to. Tak se to preci normalne dela. Nebo jen argumentujete bez cisel?

    18.5.2009 13:50 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Jedna o licencovani terminalovych sluzeb. Nevim presne zeptam se.

    Myslim, ze to ale vyjde mnohem levneji, jelikoz za ty OEM platit nemusite. Coz je take slusny balik, kdyz mate 3000 desktopu.

    V tomto pripade mi ale jde vice o ukazku, ze to jde, i treba za stejne penize. Protoze, dnes to muzou byt penize stejne, ale za dva roky treba mnohem mensi, jelikoz vas to pomalu donuti vybirat Linuxove reseni, nebo postavit vlastni a tak nahradit Windows aplikace.

    18.5.2009 10:36 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    ježiš, proč mu ještě radíte? představte si, že by přišel na portál o widlích uživatel linuxu, co by nadával, že widle jsou na nic, páč v nich není, co já vím, kblocks, a ostatní, místo aby ho vyprovodili, by mu ještě začali doporučovat win náhrady za kblocks. nevím.
    18.5.2009 13:55 anon123 | skóre: 35 | blog: ganomi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Radim proto, protoze jsem profesional, ktery se bavi o velkem nasazeni. Je pravdou, ze nemoznost provozovat urcite aplikace pod Linuxem brzdi firmy v nazaseni Linuxoveho reseni. Kdyz jim ukazeme jak na to, tak prispivame k rozsireni Linuxu jako takoveho.

    Nevim, ale mel by jsi se zamyslet nad tvym prispevkem. Takovym nazorem nikomu nepomuzes.

    20.5.2009 17:49 SigTERM | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Kdyz pominu vase narazky, tak byste si mel uvedomit o cem je rec. O vyslednem dojmu pro uzivatele. Ty nezajima jaka probihala kde diskuse koho s kym. Dulezite je pro ne, aby jim fungovaly aplikace. Aplikace, ktere chteji porazit ty jiz zavedene musi byt lepsi, pokud nechteji bojovat jinak (a to verim ze nechteji), nebo nemohou. Tak to ale na Linuxu zatim neni.

    18.5.2009 10:17 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    kolik % uživatelů počítačů používá adobe acrobat?
    xkucf03 avatar 18.5.2009 11:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Mizerné Widle
    Zde není limutujícím faktorem uživatel, ale Linux, který limituje uživatele ve spuštění Adobe Acrobatu.

    Mně zase Windows limitují v tom, že na nich nemohu přistupovat k LVM diskovým oddílům, dokonce ani s běžnými souborovými systémy na nich nemůžu v pohodě pracovat (xfs, reiserfs, ext...). Když si tam připojím takto naformátovanou flešku nebo externí disk, Windows ji prostě nevidí. Windows jsou tedy na nic, protože mě limitují při práci -- když se nedostanu ke svým datům, tak mi jsou jakékoli vlastnosti toho systému ukradené. Pod Windows také nemohu používat KDE 4* → Windows jsou tedy velmi mizerný systém.

    *) co jsem posledně zkoušel na Windows, bylo nepoužitelné -- v Linuxu mi KDE 4 funguje v pohodě

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 18.5.2009 11:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše oprava

    ehm,
    Mně → Mne / mě

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Salamek avatar 18.5.2009 12:37 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mizerné Widle
    o co hůř widle chtějí flash pamět s jiným FS než widle like okamžitě naformátovat
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.5.2009 21:35 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mizerné Widle
    A co je nejhorší, někdy ji naformátují bez zeptání.
    make menuconfig, not war!
    lmanik avatar 17.5.2009 18:28 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Ten matroš chci! Naval! :-D
    A komu to cpes?
    vlastikroot avatar 17.5.2009 20:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    To me nenapadlo ze je sjetej ... sem si myslel ze je opravdu widlak :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    18.5.2009 08:23 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS

    Ať si každý i MS prodává za kolik chce, ale za jednu věc ať je cena stejná tj. jestli by stála např. WW nebo W7 3000Kč tak pro všechny (domácnosti, podniky, školy...)

    Dále školy by musely jasně deklarovat kolik za SW utratiti a mělo by se to jasně odrazit v ceně školného. Žádné korumpující slevy pro učitele, žáky .... ale stejná cena za stejný SW na férovku a pak by se ukázalo.

    Školy spolufinancované státem by navíc museli všechny dokumenty souvisící s žáky (pro žáky) mít i otevřených formátech.

     

     

     

    18.5.2009 09:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    stejná cena za stejný SW
    Proč? Ať si tvůrce softwaru prodává licence jak chce, pokud tím neporušuje zákon. Cena je věcí dohody, pokud si někdo dokáže s MS dohodnout nižší cenu, než za jakou to MS běžně nabízí, je to jeho plus. A pokud si někdo nechá vnutit cenu vyšší, je to jeho mínus.
    Sešívaný avatar 18.5.2009 13:36 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rakouské školství podporuje OSS
    Odborně se tomu říká cenová diskriminace a dělá to skoro každý. Jednou jsem o tom psal na blogu: http://my.opera.com/Sesivany/blog/2008/04/02/proc-existuji-studentske-ceny

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.