abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:55 | Nová verze

    Společnost Netgate oznámila vydání nové verze 2.8.0 open source firewallové, routovací a VPN platformy pfSense (Wikipedie) postavené na FreeBSD. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 14:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.16 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.3. Linux na verzi 6.1.140. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 12:33 | Zajímavý článek

    Člověk odsouzený za obchod s drogami daroval letos ministerstvu spravedlnosti 468 kusů kryptoměny bitcoin, které pak resort v aukcích prodal za skoro miliardu korun. Darováním se zabývá policejní Národní centrála proti organizovanému zločinu (NCOZ). Deníku N to potvrdil přímo ministr spravedlnosti Pavel Blažek (ODS). Podle resortu bylo nicméně vše v souladu s právem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 58
    28.5. 20:44 | Nová verze

    Svobodný a otevřený multiplatformní editor EPUB souborů Sigil (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 2.5.0. Stejně tak doprovodný vizuální EPUB XHTML editor PageEdit (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 12:22 | IT novinky

    Na základě národního atribučního procesu vláda České republiky označila Čínskou lidovou republiku za zodpovědnou za škodlivou kybernetickou kampaň proti jedné z neutajovaných komunikačních sítí Ministerstva zahraničních věcí ČR. Tato škodlivá aktivita, která trvala od roku 2022 a zasáhla instituci zařazenou na seznam české kritické infrastruktury, byla provedena kyberšpionážní skupinou APT31, veřejně spojovanou se zpravodajskou službou Ministerstvo státní bezpečnosti (MSS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 52
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (32%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 168 hlasů
     Komentářů: 13, poslední 30.5. 12:26
    Rozcestník

    Slackware Linux 11

    Po několika RC verzích je na světě Slackware Linux 11. Jako výchozí verze jádra je zvolena 2.4.33.3. Jako alternativa je k dispozici verze 2.6.17.13 a 2.6.18. Dále distribuce obsahuje například X.Org 6.9.0, GCC 3.4.6 a Apache 1.3.37. Na mirrorech by se měl její ISO obraz objevit během několika dní. Zatím je k dispozice přes BitTorrent.

    3.10.2006 08:55 | xxx | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.10.2006 09:21 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Pro ty co nechtějí znovu instalovat. Udělal jsem upgrade na Slackware 11 pomocí slapt-get a vše funguje dle představ./etc jsem si pohlídal a upravil ručně,ale jinak jsem spokojený :)
    3.10.2006 11:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Upgradujem (slapt-getom) priebezne na -current, takze mam 11 ani neviem ako :)
    3.10.2006 09:22 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Hmmmmmmmm, som nevedel, že slackware==debian :-D
    3.10.2006 09:54 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Pokud se nepletu tak Debian má apt-get.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.10.2006 10:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Kolega narazi na "nejnovejsi" software... ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    3.10.2006 11:54 Fuck You | skóre: 16 | blog: NeOpToLeMoS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Tak, tak :-)
    3.10.2006 10:31 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    myslim ze ne, ze slackware uz oteze distribuce s nejzaostalejsim software pevne svira v rukou :-D
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    3.10.2006 11:09 buma | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Za tento vyrok bys mel dostat pesti do oka :)

    Jiste jsi chtel rict "nejstabilnejsi" software... :)
    21.1.2007 14:32 xmarek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Zato Mandriva alias Mandrake je asi top? Pracuji pod linuxem již 10. rok a na Slackware nedám dopustit. Jistě pokud je někdo zvyklý na Shitdows tak je ta distribuce hodně náročná na správu. Ale jak trvrdím "nejpomalejší a nejslabší článek PC sedí před ním".
    3.10.2006 10:57 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    V čem je lepší jádro 2.4.XX?
    3.10.2006 11:18 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Stabilita proverena dlouhodobym provozem. Pokud neni duvod jit na verzi 2.6 /hw/, zpravidla se na produkcnich strojich drzi verze 2.4 . Mrkni se na net, diskusi o vlastnostech jader 2.4 a 2.6 je docela dost. Konzervatismus neni zaostalost :).
    3.10.2006 11:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jenže všechno má své meze. Tři roky už jsou přeci jen trochu moc…
    pol128 avatar 3.10.2006 11:59 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Veď tam kernel 2.6 je. Je nejaký problém v tom, že sa dá vybrať medzi 2.4 a 2.6?
    3.10.2006 12:02 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    apache je tam taky na vyber?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    pol128 avatar 3.10.2006 12:06 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Nie, apache je tam len verzia 1. A dokonca tam nie je ani plno softwaru, ktorý je v iných distribúciách.
    3.10.2006 17:04 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Napr.?
    pol128 avatar 3.10.2006 17:14 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Gnome.
    3.10.2006 20:10 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11

    Dezinformuješ ostatní, GNOME se dá ve Slackwaru v pohodě provozovat, jen je dávané dohromady třetími stranami v projektech jako dropline GNOME či Freerock GNOME.

    3.10.2006 20:13 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    "jen" :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.10.2006 18:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    apache je tam len verzia 1
    Fakt? Tak to je moc... Jedina vyhoda by snad mohla byt jen nizsi HW narocnost pri pouziti na uplne jednoduchy veci, ale to je tu zas lighttpd.

    A nejde jen o Apache. Nektery moduly jsou ve verzi pro 1.3 zaostalejsi nez pro 2.0.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    3.10.2006 23:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Možná to souvisí s tím, že řada 2.0 se u Apache tak úplně nepovedla. Ale 2.2 vypadá podstatně lépe.
    3.10.2006 12:14 Dunric | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jenže všechno má své meze. Tři roky už jsou přeci jen trochu moc...;
    Pročpak asi tu řadu 2.4 nedali vývojáři k ledu a opravují a backportují o sto šest…
    In the garden sleeps a messenger ·
    3.10.2006 12:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Což o to, to opravují i 2.2, dokonce nejspíš i 2.0. Ale nevšiml jsem si, že by je někdo používal jako default u právě vycházejících distribucí…
    3.10.2006 12:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Ještě jeden zvídavý dotaz: mám váš příspěvek chápat tak, že vývojáři RHEL nebo SLES nedbají dostatečně na stabilitu, když na rozdíl od Slacware používají výhradně jádra řady 2.6?
    3.10.2006 12:32 buma | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Muzes to chapat jak chces, ale dle meho je rada 2.6 stale jeste experimentalni pisecek pro zkouseni novych veci... tedy je unstable
    3.10.2006 12:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Inu, jak říká doktor Vlach, názory jsou od toho, aby se různily. Pro mne je ovšem směrodatnější názor Red Hatu nebo SuSE, které mají na linuxových serverových řešeních založeno své živobytí…
    3.10.2006 17:14 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Nazory su rozne a preto su aj rozne distribucie. Keby boli vsetky rovnake, tak by to bolo naco?

    RHEL (a pod.) maju v jadre tri tony vselijakych patchov, takze sa to uz ani na vanilla nepodoba...
    3.10.2006 18:35 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    a proc by se to melo vanille podobat? Proc by se melo vanille vsechno podobat? Co jsi tim chtel rict?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    3.10.2006 21:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Na druhou stranu na netu také můžeš najít srovnání vlastností 2.4 a 2.6. které vyznívají ve prospěch 2.6 - například chování při velké zátěži.
    Quando omni flunkus moritati
    vogo avatar 3.10.2006 12:12 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To čekání bylo nekonečné...
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    3.10.2006 12:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    This Slackware version is by far the most cutting edge ever released – Tak co všichni křičíte? :-)))
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.10.2006 12:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jinak to ale taky trochu nepobírám, tuším dokonce Patrik sliboval, že ve Slacku 11 už bude defaultně 2.6…
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Mikos avatar 3.10.2006 13:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Wow, to je něco, slibuju že od teďka už nebudu dělat narážky na zastaralé balíčky v Debianu. Od teďka totiž budu dělat narážky na zastaralé balíčky ve Slackwaru ;-) Kam se hrabe Debian na "nejnovější" verzi Slackwaru! Tohle je vážně síla...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Prcek avatar 3.10.2006 14:05 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Vsichni tady mluvi o zastaralosti balicku (ano, vetsina je hodne stara), ale vsimli jste si toho super noveho KDE?
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    3.10.2006 14:28 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    ano, 3.5.4. Dost casto jsem se docetl ze Slackware je uzasnej na servery a slabsi PC. No nejnovejsi KDE a starej Apache je dukaz presne opacneho :-)
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    stativ avatar 3.10.2006 14:55 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Pro server je vybyrano to nejstabilnejsi dostupny (i za cenu pomerne zastaralosti). Graficky prostredi jsou aktualni z duvodu, ze ty by si dal na server jen blb (myslen produkcni server), a u desktopu na extremni stabilite a bezpecnosti tolik nezalezi.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 3.10.2006 14:57 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Mimochodem, sice delsi dobu pouzivam uz Arch ale na Slackware stale nedam dopustit. IMHO patri spolu s Debianem a Archem mezi to nejlepsi v Linuxovem svete.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Mikos avatar 3.10.2006 15:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Sorry, ale Apache 1.x je proste pitomost, to nijak neukecas... 2.0 tady byla uz nesmirne dlouho a je extreme dobre proverena, dnes uz je tu i 2.2 ...

    Jinak ja Salckware taky pouzival (na routeru a chvili i na starem dekstopu) a muj nazor na nej je takovej, ze v dnesni dobe tady uz tady nema co delat (predevsim kvuli chybejicimu poradnymu balickovacimu manageru - hacky jako Slapt-get ci Swaret nepocitam, ty se se skutecnymy plnohodnotnymy systemy co resi zavislosti nativne nedaji srovnavat).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.10.2006 15:37 naked
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    to v tom pripade ve linuxovym svete nema co delat ani fedora, suse, mandrake... protoze tam kvalitni balickovaci system taky marne hledam ;] a rpm do me netlucte
    džiga džiga!!
    stativ avatar 3.10.2006 16:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Sorry, ale Apache 1.x je proste pitomost, to nijak neukecas... 2.0 tady byla uz nesmirne dlouho a je extreme dobre proverena, dnes uz je tu i 2.2 ...

    Bohuzel mas pravdu, ze Apache 1.x neukecam. Sice je hodne stabilni ale to 2.x taky.

    Jinak ja Salckware taky pouzival (na routeru a chvili i na starem dekstopu) a muj nazor na nej je takovej, ze v dnesni dobe tady uz tady nema co delat (predevsim kvuli chybejicimu poradnymu balickovacimu manageru - hacky jako Slapt-get ci Swaret nepocitam, ty se se skutecnymy plnohodnotnymy systemy co resi zavislosti nativne nedaji srovnavat).

    Dovolim si nesouhlasit. Mnoho lidi vcetne mne slackware pouzivaji kvuli balickovacimu systemu, se kterym se snadno pracuje a proto ze neresi zavislosti. Mozna se ti to bude zdat divne, ale je to pravda. Proste patrim mezi lidi, kteri maji radi poradek v systemu a zavislosti si klidne hlidaji rucne. Kdyz si totiz balicek nainstalujes, tak o nem vis, ze jsi ho instaloval. Kdyz ti ho nainstaluje balickovaci system, tak si to obvykle nezapamatujes. Prestoze jsem slack uz dlouho nespoustel ( a hodlam ho i vymazat), porad bych byl schopen dat dohromady velke procento nainstalovanych balicku.

    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.10.2006 17:12 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Kdyz si totiz balicek nainstalujes, tak o nem vis, ze jsi ho instaloval. Kdyz ti ho nainstaluje balickovaci system, tak si to obvykle nezapamatujes.
    Zbývá už jenom vysvětlit, co z toho budu mít :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    stativ avatar 3.10.2006 17:48 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Temer zaruceny poradek v systemu? :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.10.2006 18:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Co je to ten pořádek v systému? Nějak to popiš. Já balíčky nikdy neodinstalovávám (tedy pokud fungují) a nemám pocit nějakého nepořádku. Maximálně můžeš mít víc souborů třeba v /etc/ nebo na dalších společných místech, ale to snad není ten nepořádek, který myslíš - jde přece si vypsat jen soubory, které přísluší danému balíčku atp.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    stativ avatar 3.10.2006 19:27 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11

    Pro mně je pořádek v systému chvíle, kdy se v systému nenachází žadný nevyužitý osamelý balíček.

    Př.: právě jsem v Archu instaloval gv. Ten závisí na ghostscriptu-to mi nevadi, být ve Slacku tak ho stejně nainstaluju kvůli prohlížení postscriptu. To, že si ale GhostScript přitáhne cups už mi je trochu proti srsti. Proč bych měl mít v systému balíček, který nikdy nevyužiju, vzhledem k tomu že nemám tiskárnu(teda já ji mám, ale s cartridgemi dražšími než tiskárna)? Když bych si nějakou pořídil, tak si cups doinstaluji, o tom bez řečí. Takže jediná možnost je nainstalovat gv s no dependency checking a ghostscript také. Výsledkem je, že až budu chtít odstranit gv, tak se mi neodstraní ghostcript. Ovšem kdybych tohle měl dělat třeba u KDE, tak se zblázním - věci jako HAL apodobné o pravdu nechci používat, proto je ani nechci instalovat. Ovšem když vidím, jaké by to dělalo problémy při každém upgradu systému tak si to nelajznu a holt ho tam překousnu.

    Pak už ale nastává situace zabordelení sytému nevyužitými balíčky.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.10.2006 19:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Pokud ti těch pár mega na disku tak moc vadí, tak proč si prostě nerebuildneš příslušný src balík, anebo nevyužiješ USE=-cups v Gentoo? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Mikos avatar 3.10.2006 20:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Těch pár mega navíc na disku je v dnešní době opravdu straaašný problém ;-) V čem ti to ten system "zabordelí"? Když odstraníš původní program, pacman za tebe odstraní i závislosti (případně i všechny programy které na daném programu co odstraňuješ závisejí). Já právě v tom že se o závislosti nemusím starat (že se za mě o ně stará balíčkovací manager) vidím nekonečnou výhodu.

    Používat Slackware na desktopu považuju za čirý masochismus, a to jak z důvodu neexistence efektivní správy balíčků s řešením závislostí, tak taky z důvodu že obrovská spousta programů ve Slackware repozitářích chybí a sám je pak člověk musí kompilovat a ručně si hlídat jestli náhodou nevyšla nová verze, atp. Nebo použít pochybné repozitáře jako Linuxpackages, s čímž se pojí ovšem spousta problémů (a ani tam není vše). Zkrátka z mého pohledu je to prostě masochismus :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.10.2006 20:28 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Treba nekdo tu obrovskou spoustu programu, ktera "chybi", nepotrebuje? Mam Slacka uz celkem dlouho na desktopu a jako masochista si nepripadam... To, co potrebuju, to funguje. A pokud delam pokusy s nejakymi podivuhodnymi vecmi - ne, ze by se tak delo casto -, radeji, nez nainstalovat je do stabilniho systemu i s neznamymi a dost casto (pro mne) nepotrebnymi zavislostmi, poctive si prectu readme a parametry configure a prelozim si to sam a hlavne instalaci provedu do adresare, kde se to nedotkne zbytku systemu - a kde tedy staci udelat prinejhorsim rm -rf:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Mikos avatar 3.10.2006 20:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    pokud delam pokusy s nejakymi podivuhodnymi vecmi - ne, ze by se tak delo casto -, radeji, nez nainstalovat je do stabilniho systemu i s neznamymi a dost casto (pro mne) nepotrebnymi zavislostmi, poctive si prectu readme a parametry configure a prelozim si to sam a hlavne instalaci provedu do adresare, kde se to nedotkne zbytku systemu - a kde tedy staci udelat prinejhorsim rm -rf:-)
    A tady je presne videt to hlavni neporozumeni - kvalitni balickovaci manager je tu od toho, aby instalace do stabilniho systemu byla naprosto bezproblemova a bezpecna. Proste se a jednoduse se nemuze stat, ze by ten balicek system nejak "zprasil". Kdyz se mi dany program nelibi, reknu balickovacimu manageru at ho odstrani a on se ho zbavi vcetne vsech zavislosti ktere kvuli nemu instaloval. A system je ve stejnem stavu v jakem byl pred instalaci.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.10.2006 21:34 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    kvalitni balickovaci manager je tu od toho, aby instalace do stabilniho systemu byla naprosto bezproblemova a bezpecna

    O to se ale nepru:-). Ja jen rikam, ze patrim k tem, kteri nechteji, aby do jejich chodiveho systemu zasahovalo cokoliv, i kdyz si to mysli, ze zasah bude bezproblemovy. To je jen rozdil v preferencich. Proste jsem zvykly, ze system je v nejakem stavu a chci, aby v tom stavu zustal, dokud se JA nerozhodnu, CO se presne zmeni. A rozhodne si kvuli tomu nepripadam jako masochista (to je to, na co jsem reagoval:-)), protoze system mi po instalaci pred lety bezi do dneska bez problemu a nejakych velkych komplikaci.

    Nikomu neberu Suse, RedHat, Debian a *. Kazdemu vyhovuje neco jineho, ja jsem rad za balickovaci system Slackwaru.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 20:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Výsledkem je, že až budu chtít odstranit gv, tak se mi neodstraní ghostcript.
    Kdežto removepkg ti to samozřejmě pozná a odstraní ;-). Srovnávej srovnatelné, pokud chceš hrabat do definovaných závislostí, tak si potom nestěžuj, že jsou rozbité a musíš je vyřešit ručně.
    Ovšem když vidím, jaké by to dělalo problémy při každém upgradu systému tak si to nelajznu a holt ho tam překousnu
    Ano, update dappera na alfa verzi edgy znamenal 3 (slovy 3) porušené závislosti, které jsem v aptitude vyřešil poměrně snadno. Z více než 1000 balíčků to není tak hrozné, zvlášť, když to byla jen alfaverze. Distra, co také používají systém rolling updates, to mohou mít i vychytanější.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jesus Jimenez avatar 3.10.2006 23:50 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jenze vzhledem k tomu, ze mam Slackware, tak vim, co mam v systemu za balicky :-D Treba ted jich mam ...moment... 490 a jsem si naprosto jistej, ze vim, proc je mam. Slackware proste neni Ubuntu, nikdy nebude a dokud se jim nestane, zustanu u Slackware.
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    4.10.2006 07:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Já taky vím, proč je mám, prostě jsou potřeba, tak se nainstalovaly. Nevidím jediný důvod, proč bych to měl řešit, dokud to funguje :-D

    Ostatně já ti rozumím, taky jsem jeden čas trpěl Slackwarovskou mánií přesně vědět co kde kdy a s jakými volbami mám nainstalované, proto taky dokážu pochopit, že je někdo schopný sledovat každý balíček, který si instaluje ;-). Ovšem podle mě to souvisí právě s neřešením závislostí, na což se ovšem dá přemluvit kterékoliv jiné distro (na druhou stranu si potom není moc fér stěžovat, že když rozbiju závislosti, že je pak musím ručně řešit).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Jesus Jimenez avatar 4.10.2006 22:24 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Ja netvrdim, ze je fer stezovat si, kdyz si to rozbiju sam ;)

    Kazdopadne, me vyhovuje Slack i s jeho filozofii balicku, tobe vyhovuje apt, rpm, emerge, cokolidalsiho, tak jsme vlastne oba spokojeni a basta ;)
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    3.10.2006 23:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Slackware jsem na svém hlavním počítači používal něco přes sedm let a abych to, co jsem měl při používání jeho "package managementu" v systému, označil slovem pořádek, na to nejsem ani já dost velký cynik…
    4.10.2006 07:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Něco na tom bude, Slackware mě naučil vážit si automatického řešení závislostí :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.10.2006 19:31 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Dovolim si nesouhlasit. Mnoho lidi vcetne mne slackware pouzivaji kvuli balickovacimu systemu, se kterym se snadno pracuje a proto ze neresi zavislosti.
    HOWTO: jak udělat Slacka z jiných distribucí -
    • alias installpkg='dpkg --force-all'
    • alias installpkg='rpm --force --nodeps'
    • alias installpkg='emerge --nodeps'
    • alias installpkg='pacman --force'
    :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    stativ avatar 4.10.2006 16:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    stejne to nebude Slack ;-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.10.2006 16:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To je pravda, jinde se většinou nemění přímo rc skripty, ale většinou se editují konfiguráky ;-). To už je ale moc práce.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    3.10.2006 18:31 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    predevsim kvuli chybejicimu poradnymu balickovacimu manageru

    Poradny balickovaci manager je prece admin:-).

    muj nazor na nej je takovej, ze v dnesni dobe tady uz tady nema co delat

    Jo jo, tvuj nazor ti nikdo brat nebude. Ale celkem dost lidi ma nastesti nazor opacny, takze tady stale je.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 14:50 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Ja uz jsem to taky nevydrzel a presel jsem na Arch. Mel jsem to udelat uz kdyz jsem onehda zkousel Wombata.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    3.10.2006 19:54 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Hehe, slabé kusy dnes nic nevydrží :-). Ale jen jako provokace... Já jsem zatím nevyměknul. 11 stáhnu až bude čas, někdy se bude hodit, na starém noťasu mám stejně 8.1 a nestěžuji si :-).
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    3.10.2006 20:34 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To jsou zase kecy .... Dam Vam navod:

    1. NEMAM-LI Slackware rad, nevsimam si ho
    2. Nerozumim jeho politice - nevsimam si ho .....

    Mam-li slackware rad:

    1. Davam ho v klidu na servery, protoze je cisty, stabilni, aktualni a vyvazeny vsemi smery.
    2. Neaktualni ??? Vsechny dulezite balicky ze 10.2 (rok stare distro) jsou plne aktualni ... Veskery software je v aktualni stable verzi (proto apache1, jadro2.4, atd) - neni problem jakkoliv menit
    3. Neskutecne rychly na vsem
    4. Slackwarista NEVI co je to pad aplikace
    5. Lidem co ho pouzivaji denne a jsou plne spokojeny PROSIM nevysvetlujte v cem je Arch, SuSE a pod sracky lepsi, kdyz by byly lepsi (pro Slackwaristu) - presel by ... :-)
    6. Porad dokola ....
    7. VIVA SLACKWARE !!!!

    Never give up ! Stay ATARI !
    Mikos avatar 3.10.2006 20:49 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Hehe, Slack-zealot :-)

    Jen par poznamek, at nenií zbytecny flejm:
    Veskery software je v aktualni stable verzi (proto apache1, jadro2.4, atd) - neni problem jakkoliv menit
    Aktualni _stabilni_ verze jadra je 2.6.18, nikoliv 2.4.x, 2.2.x ci 2.0.x. Aktualni _stabilni_ verze Apache neni 1.x, ani 2.0.x, ale 2.2.x. U toho kernelu bych jeste pochopil ze nekdo ma k 2.6 z nejakych duvodu averzi, ale u Apache je to naprosto nesmyslne, verze 2.0 je IMHO proverenejsi a lepe fungujici nez 1.x a dosti extenzi pro 1.x je v mnohem horsim stavu nez pro 2.x.
    Neskutecne rychly na vsem
    Na starem PC byl naopak relativne pomaly, musel sem tam cross-kompilovat Gentoo (a ten vykonostni rozdil byl hooodne znat). Na novem poctaci sem Slack take zkousel, ale Arch se mi jevi subjektivne rychlejsi.
    Slackwarista NEVI co je to pad aplikace
    To ja na Archu taky nevim :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.10.2006 20:55 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To Mikos: Prosim o rychlosti Gentoo a stabilite Archu mi tu nemluv, tim jsem si uz prosel - nesmysl. Jadro je taky zbytecne, kdyz ma slack oboji , respektive vsechny tri a apache to same. Pokud chci novou funkci je kompilace posledniho apache pro me pet minut ...
    Never give up ! Stay ATARI !
    Mikos avatar 4.10.2006 09:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To není nesmysl, to je prostě fakt :-P Ale jsem si vědom toho, že lidi jako ty nic jiného než jejich vlastní názor nepřijmou ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.10.2006 14:43 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Urcite .. :-) Proc ti bezi web na apache 1.3.33 ??? 1. Ma tato verze bezpecnostni chyby. 2. Apache 1.3 je ZASTARALY ... :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    Mikos avatar 5.10.2006 15:51 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Moje jsou pouze stránky, server bohužel není můj (jinak už by tam byl dávno Apache 2.2 ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    3.10.2006 22:06 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Nějak nechápu proč reaguješ na mě. A co myslíš těmi kecy. Používám sám Slackware všude kde to jde, je to mé primární (a víceméně jediné) distro. Má nb instalace si se mnou prošla od Extensy po Thinkpad a desktop od 386sx po bartona. Terminály, servříky a jinou drobotinu nepočítaje. Mám ho rád a myslím, že mu za dobu od verze 3.něco nebo co to bylo za verzi, docela rozumím... Ale to je jedno. Nevím, kde jsi vzal výtku neaktuální, vzhledem k verzím, které používám, by ode mne výtka neaktuální zněla značně úsměvně.

    A vůbec, jsou důležitější věci na světě než se plamenně hádat o p*nách. Používejme si každý co chceme a neotravujme tím ostatní, ty věčné spory jsou fakt tragikomickou obdobou harantů bořících si bábovičky na písečku. A že máme každý jiný vkus (nejen na distra) považuji za velkou výhodu, jinak by vznikaly různé jiné tragické situace a byla by to navíc nuda ne?
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    3.10.2006 23:32 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To JEZ: nereagoval jsem na tebe .... .-) Az ted ...

    BTW, taky rad Heinleina ? :-)

    Jak to tak vypada, budu se muset pustit do FreeBSD ....
    Never give up ! Stay ATARI !
    3.10.2006 20:31 Opičák | skóre: 18 | blog: Opicakovy_blaboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    já zatím ještě nehodlám slack opustit. Arch jsem zkoušel a nepadl mi do noty. Už to prostě není ono.
    3.10.2006 20:35 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jestli nekdy Slackware skonci ... tak jsem asi bez linuxu, nebot nic jineho se mu nevyrovna ani po paty ...
    Never give up ! Stay ATARI !
    3.10.2006 20:48 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    No co, tak si ho budes udrzovat sam, ne? Anebo holt budes hledat nejakou jinou takhle user friendly distribuci...

    PS: to neni nesouhlas, ja Slacka take rozhodne vymenit nehodlam. Jsou to varianty, s nimiz pocitam sam:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 21:01 ext3fs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Kamarád testoval Arch a Slackware. Výsledky testu: aplikace pro slackware i486, aplikace pro Arch i586. Spuštění KDE 3.X.Y, na Archu zabíral v RAM o cca 10MB vice. Spuštění ftp serveru, bind, samba (opět stejné verze u obou dister) na archu zabíraly v RAM řádově několik MB vice. Přesná čísla si nepamatuji, ale co se týče hospodárností s RAM tak vše hovořilo pro Slackware.
    3.10.2006 21:19 qwert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jen tak ciste ze zvedavosti ;) kolik z vas si slackware opravdu koupilo a podporilo Patrika?

    Ja sam jsem objevil slack jako mou prvni plne funkcni a fungujici distribuci (zatim jsem free uzivatel) zkousel jsem gentoo i arch (ktery mi mimojine sedi vic nez gentoo) ale vzdy se zatim s nostalgii vracim ke slackware.... (pripada mi proste cistsi a jednoduchsi, i bez zavislosti) uz se chystam na download (musim udelat misto na disku).

    _ale jak rikam, zajimaly by me vase odpovedi
    3.10.2006 21:22 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Ja vzdy od qwert.cz .... :-) Ale to jeste poradne fungovalo ... Kupoval jsem i updaty, atd ...
    Never give up ! Stay ATARI !
    3.10.2006 21:57 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Prave tak pred hodinkou jsem se pokousel zlehka najit, jestli se da tady v Cechach koupit a nejak se mi to nepovedlo. (Necekam, ze uz bude v nabidce krabice 11, i na slackware.com jsou jeste predbezne objednavky, ale nenasel jsem ani 10.2...) Posledni zaplacenou mam verzi 3.0:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 22:16 Daniel Cizinsky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    A zkousel jste http://slackware.cz/ ? Pochopitelne *ted* jeste CD a DVD verze 11 nemame, ale to je nema ani Patrick.
    3.10.2006 22:33 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Tam mi to prislo podivne mrtve - posledni zprava, ze vysel slackware 10.2... Vsechno podzim 2005.

    Hm, aha, uz jsem doma. Asi:-). Ted jsem se podival poradne. Ten link s mailovou adresou na slove "nas" jsem tedy opravdu prehledl:-). Je to tedy stale platne? Samozrejme nepocitam, ze byste je hned TED meli, nejsem uplne blbej:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    4.10.2006 08:37 Daniel Cizinsky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jasne, na slackware.cz je mrtvo. Stejne jako na slackware.com. Nechci z toho udelat blog, jsou to proste stranky Slackware v Cechach. Kdyby nekdo prisel s vazne minenou nabidkou, ze chce neco rozumneho o/pro Slackware napsat, nebranil bych se. Me docela staci starost o mirror Slacku v Cechach, ktery udrzuji z vlastnich prostredku.
    4.10.2006 10:16 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Asi neni ani potreba, abys z toho delal blog. Ale posledni novinka je tam zprava o vydani 10.2. A ten odkaz na mail, kde se daji objednat krabice, take zrovna neprasti do oci, takze jsem to proste prehledl. Mozna bys ho mohl pridat vedle odkazu na slackware store, tam by ho clovek asi lepe nasel.

    Co o Slacku psat jineho, nez uz je napsano, me moc nenapada:-).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 21:47 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    1. Jak řešíte bezpečností update?
    2. Jak řešíte zastaralost SW?
    3. Kdo odpověděl "kompilací" nebo "na netu si najdu balíček" tak se vrátí k bodu 1
    4. Jak řešíte nedostatek SW?
    5. to samé jako bod 3
    6. když nasazujete slack na server, nechybí vám PAM? Víte vůbec co je to PAM? :-) O kolik serverů se staráte, o jeden nebo o 20?
    ... Slackware jsem používal docela dlouho, ale postupně mi na něm začínalo vadit hodně moc věcí. Asi nejvíc mi vadilo to, že jsem mu musel věnovat zbytečně moc času ruční údržbou. Poslední exemplář slacka jsem odstranil z notebooku a teď je místo něj fedora. Věřím, že se někomu slackware líbí, ale určitě bych ho nevynšel do nebes a taky bych netvrdil, že je to vhodný systém na server a podobně. Na desktop pro uživatele, který je hračička a má hodně času je to vhodná distribuce, pak je ještě vhodný na router, kde nic neběží jen jádro natuje a routuje...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    3.10.2006 22:11 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Uz jdete na to spatne, ja netvrdim, ze JE VHODNY na server, tvrdim, ze pro ME JE vhodny na server ..... To je velky rozdil ...

    1. slackpkg update, slackpkg install novy_balicek - ostatni balicky co nejsou v distru (je jich cca 8) resim rucne.
    2. Nerozumim, jaka zastaralost .. mam update, po skonceni podpory dane verze (10.2 treba) - neaktualizuji, taky na co, resim pouze bezpecnostni updaty ... Co mam porad aktualizovat, nove verza a nove chyby ? Na to se hodi treba gentoo, nebo debian, ale ja NECHCI porad aktualizovat server ...
    3. Updatem co nabizi distro (slackpkg)
    4. Nemam nedostatek SW, pro presnost mimo distro resim: postfix, havp, squid, openvpn, lzo, dovecot, amavis-new a spamassassin a nekdy postgrey to zmaknu rucne. Na ostatni servery uz dam hotove balicky.
    5. :-)
    6. Staram se o 6 serveru momentalne vsude slack. Ano PAM chybi, ale potrebuji pouze u jednoho, tam uznam je vice prace a nepodpora PAM zamrzi, kdyz musim prekompilovavat sambu a tak .. kdybych mel 20 serveru a vsude by musel byt PAM, tak prakticky nevim, co bych delal, nebot jak jsem psal nic jineho mi nevyhovuje. U debianu se mi nelibi jeho vetve a Fedore, MDK a SuSE neverim (muj nazor), tak CentOS ? NEvim ...

    Treba Fedora, zkusel jsem treba 5, co mi vadi je: RPM, divna podprora multimedii = stejne si to musim dodelat rucne a delejte neco rucne v RPM, ne nechci, to uz rovnou muzu zvolit distro kde je proste vse (Ubuntu a Gentoo treba), ale kompilovat s gentoo porad dokola nehodlam a Ubuntu je zase pomale a bordel bez roota a takhle muzu pokracovat do nekonecna .... Proste mi to nesedi ... Arch nebyl stabilni a chybel v nem software ... To je vseobecny problem, me by vyhovovalo disto jako je slack, kde je MINIMALNE tolik software jako je v Gentoo, nebo lepe UPLNE vsechny programy ... a jeste bych potreboval volbu, zda resim zavislosti, nebo ne, ale to je naprosta utopie = jsem zase zpatky u Slacku .... Mate novou verzi gcc ?? Bylo by spravne rekompilovat system ... Uff, to radsi necham stabilni soft a co mi chyby ??? Proste a jednoduse: Chapu vase potreby a volby, chapejte moje.

    Never give up ! Stay ATARI !
    3.10.2006 22:19 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    ad 1) Bezpecnostni updaty Patrick dava k dispozici celkem promptne.
    ad 2) Co znamena zastaralost? Dle meho je to dost subjektivni pojem, zalezi na tom, co clovek dela.
    ad 4) Co znamena nedostatek sw? Pokracovani viz ad 2). Navic si radsi nestandardni software stejne radeji kompiluji sam.
    ad 6) Slacka na serveru nemam(e). Co se tyka PAM, zalezi na tom, o jaky server by se jednalo.

    Mam Slacka na desktopu celkem dlouho a jako hracicka si moc nepripadam. Jako hracickove mi pripadaji spise ti, kteri porad museji mit nejnovejsi verze vseho, instalovat a odinstalovavat vsechno mozne, hrat si s vlnicimi se okynky atd.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 22:35 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    bezpečnostní update sice patrik může dávat celkem promptně, ale tak nějak si pamatuju jak to vypadalo když byl nemocný...

    zastaralost je vidět třeba na apache 1.3 a podobně, přeci jen vývoj jde dopředu...

    nedostatek sw je prostě nedostatek sw, málo kdo si vystačí s tím co je ve slacku, většinou si něco přikompiluje sám no a v tu chvíli už musí hlídat a sám řešit bezpečnostní aktualizace...

    PAM nemusí být potřeba všude, ale stačí i jeden server kde ho člověk potřebuje a problém je hned na světě. Netvrdím, že je to neřešitelné, ale jsou to zbytečné starosti navíc.

    Hračičkové co zkoušejí nejnovější verze všeho na to asi mají čas a chuť, stejně jako někdo kdo si nainstaluje slackware.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    3.10.2006 22:45 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    My to chapeme, ale proste pochopte, ze tyto argumenty nam vubec nic nerikaji. Je to nase volba. Ja proste zase vidim, ze je chyba, ze jste opustil Slack, ale to je muj nazor. Zastaralost apache je taky nesmysl, nekolikrat psal proc pouziva prave jednicku - on dela distro je to jeho volba. Prave kvuli serverum a update jsem zkoumal snad vsechny distra z Distrowatch.com - proste vyhral Slack. Nemuzu si pomoct ...

    Hodne se mi libil Debian, jenze proste stable je EXTREMNE stary a to michani unstable a testing - nato kaslu ..... A stejne kdyz mplayer stranky s Debianem byly hacknuty, presli na Slack .. :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    Mikos avatar 4.10.2006 09:45 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Zastaralost apache je taky nesmysl, nekolikrat psal proc pouziva prave jednicku - on dela distro je to jeho volba.
    Ano, to je priklad jedne z veci co mi na na Slackwaru nejvic vadi - je to One-Man-Show, a ja One-Man-Show primo bytostne nesnasim ;-) Moc dobre to bylo videt treba kdyz byl Patrick nemocny...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.10.2006 14:48 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    OK tak znovu: Slackwarista tohle vi a to je DUVOD proc to distro pouziva. Porad to ignorujes ... Nejsi taky one-man-show ?? :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    3.10.2006 23:02 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Jj, ta nemoc byla vystraha:-). Ale i tak (aspon po nejake dobe) minimalne na bezpecnostnich updatech makali jini.

    Zastaralost - jasne, ale to je vec nazoru a pouzivanych veci. Na desktopu me verze apache nejak nemrzi. A ani u jinych veci jsem nezaznamenal problem... Pokud uznam, ze u neceho jde vyvoj dopredu tak, ze si nemohu pockat, az to uzna i Patrick, holt si to budu spravovat sam... Ale to delam stejne u veci, u kterych me to zajima. Treba ardour.

    Viz konec predchoziho.

    Jj, s tim souhlas. Ale neni problem pouzivat ruzna distra na to, na co jsou vhodna. Na serverech pouzivame treba CENTOS (nebo RHEL, podle toho, jak si preje zakaznik).

    Cas a chut musi mit clovek na instalaci cehokoliv:-). Ale nevidim duvod, proc bych mel byt hracicka, protoze pouzivam zrovna Slackware. Instaloval jsem pred par lety, obcas nejaky ten update... "Nejvetsi" akci byl kdysi prechod na jadro 2.6 kvuli tv karte. Jinak pocitac pouzivam k praci nebo k zabave. Ale rozhodne netravim cas tim, ze bych se jen tak pro zabavu stoural v systemu... Proste je to nejspis jako s jakymkoliv jinym distrem, ktere bych mel. Jednou si ho nakonfiguruji a pak slouzi.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    3.10.2006 23:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Proč je mi divné, že záhlaví tohoto příspěvku není modře? :-)
    4.10.2006 07:46 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    1. Jak řešíte bezpečností update?
    Neřeším - pokud se týká mne používám převážně sw, která bezpečnostní díru nepředstavuje (bash, ls, tar, grep, (La)TeX, vim...). Sw, který představuje možnou hrozbu používám z distribuce, nebo si v opravdu vyjímečných případech sleduji příslušné updaty sám (via woko, rss, anounce konference...). Ostatně, nevím o tom, že by např. update na Oracle vycházeli v jakékoliv mě známé distribuci.
    2. Jak řešíte zastaralost SW?
    Neřeším - jsem "konzerva" a svůj sw si vybírám, tak aby mi vyhovoval o počátku. Pokud se změní podmínky a moje nároky na funkčnost, pak to začínám řešit. To není tak často a jestli mezi tím vyjde x verzí které nepotřebuji - to je mi fuk.
    3. Kdo odpověděl "kompilací" nebo "na netu si najdu balíček" tak se vrátí k bodu 1
    viz. bod 1 a 2 ;-)
    4. Jak řešíte nedostatek SW?
    Viz bod 2
    5. to samé jako bod 3
    viz. bod 1 a 2 ;-)
    6. když nasazujete slack na server, nechybí vám PAM? Víte vůbec co je to PAM? :-) O kolik serverů se staráte, o jeden nebo o 20?
    Vím co je PAM. Provozoval jsem donedávna (do změny zaměstnání) cca 15 serverů. Jednalo se o servery takového charakteru, kde jsem vystačil s použitím databáze /etc/passwd jako centrálního přihlašovacího bodu pro všechny aplikace. Vyjímky jsem řešil pomocí sudo. Existence PAM mne vždy spíše štvala (a někdy více než málo).

    Ale vážně: IT nejsou pro každého. Linux není pro každého, kdo ze zabývá IT. Slackware není pro každého kdo se zabývá Linuxem.

    Slackware se nehodí pro každé nasazení. To však neznamená, že je Slackware špatný.
    4.10.2006 07:51 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    1. Jak řešíte bezpečností update?
    2. Jak řešíte zastaralost SW?

    Heh. Tak sa pozri, kto má OpenSSL 0.9.8d ;-). V zozname je síce -current uvedený ako zraniteľný, ale Slack 11 túto verziu má. Kto je na tom ešte tak dobre?

    4.10.2006 09:17 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Ma ji samozrejme i Slackware 10.2. - 1 rok stare distro ... :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    4.10.2006 09:50 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    To by bolo trocha divné, vzhľadom na to, že openssl 0.9.8d bolo vydané minulý týždeň. Ja vidím v 10.2 verziu 0.9.7g.
    4.10.2006 14:46 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    A vis co je to ve slackware patches ??? A vis vubec jak se to distor ovlada ??? Asi tezko:

    Changelog -10.2
    Never give up ! Stay ATARI !
    Mikos avatar 4.10.2006 09:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware Linux 11
    Arch Linux jí má samozřejmě taky ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    4.10.2006 11:02 mameluk
    Rozbalit Rozbalit vše vejce nebo slepice
    tahle diskuze je zase k popukani aneb kdo ma lepsi kolo, ze?

    btw.taky mam slackware ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.