abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:33 | IT novinky

    Po 26 letech od protiprávního policejního zásahu, který byl spuštěn na základě podnětu společnosti Microsoft, Obvodní soud pro Prahu 2 rozsudkem potvrdil, že Mironet prokázal významnou část svého nároku na náhradu škody vůči Ministerstvu spravedlnosti ČR. Soudem nyní přiznaná část nároku znamená rekordní odškodné, jaké kdy české soudy přiznaly za nesprávný postup státu. Spor byl rozdělen na několik škod, u pravomocně uzavřených částí

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 15:22 | Nová verze

    Lehké desktopové prostředí LXQt bylo vydáno ve verzi 2.4.0. Jde o převážně opravné vydání s drobnými vylepšeními podpory Waylandu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance 2 českého studia Warhorse získala cenu BAFTA v kategorii nejlepší příběh. V konkurenci pěti dalších nominovaných děl porazila i úspěšnou francouzskou hru Clair Obscur: Expedition 33, která v letošním ročníku získala cenu za nejlepší hru roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Komunita

    Projekt KDE oslaví v říjnu 30 let. Matthias Ettrich poslal 14. října 1996 do diskusní skupiny comp.os.linux.misc zprávu, která započala historii projektu. Důležité milníky jsou zobrazeny na časové ose KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:55 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucí/ho projektu Debian (DPL, Wikipedie). Poprvé povede Debian žena. Novou vedoucí je Sruthi Chandran. Letos byla jedinou kandidátkou. Kandidovala již v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Na konferenci DebConf19 měla přednášku Is Debian (and Free Software) gender diverse enough?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.4. 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    19.4. 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 8
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 13
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1365 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Stává se z Oraclu nový Microsoft?

    LinuxInsider píše v článku Stává se z Oraclu nový Microsoft? o tom, jak některá rozhodnutí Oraclu nenacházejí moc pochopení u příznivců Linuxu a open source (v poslední době zejména ukončení projektu OpenSolaris a patentová žaloba na Google kvůli Javě v Androidu). Na jiném místě se (pravda, na základě vratkých indicií) spekuluje o tom, jestli se Oracle nechystá uzavřít OpenOffice.org.

    23.8.2010 17:12 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.8.2010 18:57 Pavel Francírek | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Ono je toho víc. Aktuálně třeba OGE (původně Sun Grid Engine).
    23.8.2010 19:32 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Snad by vznikl fork OO.o, VirtualBoxu by mi bylo ale lito.
    23.8.2010 19:38 BubakB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Virtualbox by umřel, OO.org by chvíli žil ale ne moc dlouho. A nakonec velmi pomalu umře Java. Ať je jim binární nebe lehké.
    23.8.2010 20:01 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    VirtualBox je přece až na podporu USB dostupný pod GPL licencí, OpenOffice tuším pod LGPL a s tou Javou to taky nechápu. Proč by měly umírat?
    23.8.2010 20:20 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Java hned tak neumře, je v ní hodně velkých podnikových systémů (plus sem tam nějaké webové a mobilní drobnosti).
    23.8.2010 20:32 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Já bych hlavně řekl, že Oracle má zájem na existenci Javy, takže nevím, proč by ji měl nechat umírat.
    23.8.2010 21:51 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Ano, zaklad VirtualBoxu je pod svobodnou licenci (budu verit, ze pod vami uvedenou GPL (na Wikipedii se mi lezt nechce)), totez plati o OO.o (svobodna licence), ale co pocet vyvojaru? O OO.o bych se nebal, vznikl by fork, mozna vic, pricemz jeen by se urcite po case stal majoritnim, ale u VirtualBoxu bych se bal ze by po nejake dobe agonie zanikl. Samozrejme jsou to moje apokalypticke predstavy, vyvoj nesleduju.
    24.8.2010 10:25 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Abychom to rozsekli, tak by bylo potřeba najít statistiku podílů jednotlivých přispěvatelů. Jinak je to takové obyčejné "bububu" a plácání do vody.
    24.8.2010 12:19 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    VirtualBox už má velmi dobrou (IMHO dokonce lepší) náhradu v podobě QEMU/KVM s virt-managerem

    OOo by se velmi pravděpodobně forkl a zbavil Javy, možná by se dal nahradit za KOffice, ale tam nevím, jak daleko jsou s vývojem
    24.8.2010 12:24 Martin Petr | Třinec/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    VirtualBox už má velmi dobrou (IMHO dokonce lepší) náhradu v podobě QEMU/KVM s virt-managerem
    Tohle by mě docela zajímalo, mohl byste se o tom trochu rozepsat? Hlavně proč je na tom podle vás QEMU/KVM lépe.
    Bilbo avatar 24.8.2010 13:59 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    A jak je na tom QEMU/KVM s podporou 3D akcelerace v guestu? Ve virtualboxu co jsem to naposled zkousel nekdy kolem 2.1 tak to spis nefungovalo, ale vidim ohledne zlepsovani podpory pro 3D ruzne zminky v changelogu...
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    25.8.2010 13:08 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Nepotřebuje náhodou KVM podporu HW virtualizace? Muj procesor ji nepodporuje/nema. Proto mi vyhovuje VirtualBox. KOffice muze bzt dobry, ale mam radsi Gnome a v systemu nechci mit nainstalovánu polovinu KDE (predpokladam, ze je to skoro nutnosti - +/- neco jako kdyz jsem kdysi pouzival v Gnome K3B, ted si vystacim s Brasero).
    31.8.2010 21:47 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    virtualbox je multiplatformny. qemu sice bolo/je, ale kvm uz nie. taktiez funkcionalita nie je uplne rovnaka, vb ma niektore ficury navrch.
    23.8.2010 21:40 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Kdyby hodili přes palubu JAVU, tak bych jim odpustil cokoliv. Kéž by tenhle paskvil co nejdříve zmizel z povrchu zemského. Prosím nekomentovat.
    alblaho avatar 23.8.2010 22:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Bohužel to koupili hlavně kvůli Javě, si myslím.
    23.8.2010 23:53 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Raději už nekomentuj.
    23.8.2010 23:15 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stava se z Oraclu novy Microsoft?
    OOo je predsa davno forknuty (go-oo), mozno paradoxne by mu zrusenie jednej vetvy pomohlo. Kod potrebuje vyrazne zmeny, lebo je to hrozny paskvil...
    23.8.2010 19:42 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Velká škoda Sunu. Neviem aky opensource kancelarsky balik by mohol nahradiť OpenOffice. A Virtualbox tiež nie je zlý. A ako je to s Netbeansom, nejake rušenie tiež neplanujú ?
    23.8.2010 20:54 bender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Ja viem-ten další vzadu je koffice a myslím si, že kdyby se mu věnovalo trochu víc práce(jak je na tom nokie finančně?), tak by to mohl být slušný kancelářský balík, ne takový moloch jako oopice.
    23.8.2010 21:05 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Lotus Symphony je takový fork ("fork") OO.o, a vzhledem k tomu, že na něj IBM sází, tak by jeho vývoj mohl pokračovat i po skončení OO.o. Jinak ale OO.o je tak dost velký pojem, že po jeho krachu by se určitě objevila řada forků,z nichž některé by mohly i vydržet.
    23.8.2010 21:55 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Jenom to ne, prosim. Je to az moc blizko Lotus Notes, coz je... no, poctete si sami; http://www.ihatelotusnotes.com/ - taky to musim pouzivat...
    Marcho avatar 23.8.2010 22:45 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Lotus Symphony není opensource...
    No Linux, Just GNU!
    23.8.2010 20:24 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    A proto je lepší si za pár korun koupit licenci na Windows7 a na MS Office 2010 a máte pokoj. Žádná nejistota, všechno funguje jak má, je to vzhledově i funčně propracovanější a Virtualbox potřebovat určitě nebudete. Pochopte firma jako MS má ohromné peníze na vývoj a tomu nikdy open source nemůže konkurovat. Kdo z vás by si koupil Open Office, když může mít podstatně kvalitnější balík od MS. Studentské verze je za směšný poplatek pro tři pc. Pokud budou chtít nemajetní studentíci psát dopisy mohou zadara použít Abiword, nebo Koffice či jak se to jmenuje. Stejně se v EU ani opensource v budoucnosti nevyhne poplatkům.
    23.8.2010 20:47 bender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Taky možnost.
    23.8.2010 21:03 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?

    Jojo, přesvědčil jsi mě, už si instaluju windows 7. Kruci, nechce mi naběhnout Live CD, je tam jenom instalátor. No co, zapínám příkazovou řádku... kruci, vždyť ono to nic neumí :-( No nic, instaluju dál. Fajn, jede mi to. Mám trochu starší notebook, kde seženu nějaký odlehčený desktop? Změnit to nejde? Ok, ok. Kde se přepínají pracovní plochy? Kde najdu správce balíků? Jak...

    Ty zapařený linuxáku, co to chceš? Tyhle věci nepotřebuješ, děláš si výhody ze samých nevýhod...

    Tyjo... ty možná ano. Jenomže MNĚ se tyhle nevýhody (já tomu budu říkat vlastnosti) líbí, a funkce, které poskytují Windows, mi prostě nevyhovují. A stejně tak, jako já tobě nebudu cpát Linux, mi ty necpi Windows. Nechci je, na věci, na které je potřebuji, mám VirtualBox a vyhovuje mi víc, než kdyby mi Win jely na železe.

    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    23.8.2010 21:12 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Žádná nejistota, všechno funguje jak má, (...)
    Na druhém disku Windows 7 mám. Právě se snažím nainstalovat aktualizace a už poněkolikáté to skončilo chybou.. Tak snad nyní. A to se jedná o týden starou instalaci jen s několika nainstalovanými programy.

    Váš příspěvek se mi jeví jako vskutku krutá ironie :-)

    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    23.8.2010 21:22 Pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Ale no tak, on tím jistě myslel ty nekonečné lány malware&spol a ne nepotřebné aktualizace, po kterých kdoví co přestane fungovat ;-)
    mikirc avatar 23.8.2010 21:26 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Ze jsou MS office vzhledove i funkcne propracovanejsi :D lol, je to neprehledny paskvil. Ja jen dodam: Mam naistalovany win7, a sakra skener nefunguje, drivery neexistuji ( v linuxu cca 2s a skenuje), tak dobre budu skenovat v linuxu. Jdu si nainstalovat tiskarnu, a zase sakra 5minut instalace a stejne to nevytlasi zadnou stranku [dalsich 15minut badani a nastavovani a nic](v linuxu instalace 5s, tisk okamzity). No ted stojim pred velkym rozhodnutim. Mam vyhodit velice dobrou foto tiskarnu a skener a koupit nove? Nebo mam mit linux, ktery mi vyhovuje 100x vice. Jako student nemam penize na obnovu tiskoskenovaciho parku a kdybych nemel licenci na win7 zadarmo tak to ani na ty hry neistaluji, ktere vlastne taky moc nehraju a CS funguje vsude.

    To co pises jsou jen reci lidi co nic o nicem nevi, jenom se snazi zviditelnit a delat ze sebe chytre.
    Byl jednou jeden...
    24.8.2010 12:47 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    povidej co mas za tiskarnu a scanner? mimochodem, ja ve win7 rozjel v pohode drivery, ktere byli delany na win XP a zvukovka s driverama na win9x! Naopak, hodne lidi ma praveze s tiskarnama problem pod linuxem...
    mikirc avatar 24.8.2010 13:04 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    no ja to resit nebudu protoze je pouzivat nebudu.
    Byl jednou jeden...
    23.8.2010 21:28 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    len tak nepomylil si si stranku ? Tu by si mal vačší uspech http://myego.cz/ Pán Hulán iste ocení tvoj názor.
    23.8.2010 21:42 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Nazvat Windows funkcnimi bych se neodvazil ani omylem, z uzivatelskeho hlediska mi vice vyhovuje Gnome, takze navrat zpet k Windows by se rovnalo neustalemu stresu. MSO mozna obsahuje vice funkci, nez OO.o, ale tech par promile funkci vyuzije malokdo, navic MSO pouzivaji nezvykly ribbon (ci jak se ten nesmysl jmenuje).
    23.8.2010 21:44 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Dnešní zážitek z práce: Dostal jsem Excel, abych ho převedl do PDF. Jediná možnost v ten moment OpenOffice. Sry kejmo, ale lidi na který se obrací BFU, když jsou s těmi svými slavnými MS produkty v koncích, potřebují opravdu fungující a plnědokumentované nástroje a tedy OS je jasná volba :-)
    Heron avatar 23.8.2010 22:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    PDF "tiskárna" do souboru? Používalo se to dřív, než byl OO.o verze 1.
    23.8.2010 22:14 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Zítra na to v práci mrknu ale obávám se že žádnou takovou tiskárnu tam nemám a pokud ano, tak pak nechápu proč mě s tím někdo obtěžuje a neudělá si to sám :-)
    23.8.2010 22:35 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Tu tiskárnu si musíš nainstalovat ;-).
    Baník pyčo!
    Pavel Stárek avatar 23.8.2010 22:51 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Hint: PDFCreator-1_0_2_setup.exe Výborná věc.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    24.8.2010 09:35 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Tyhlety tiskárny (ať už linuxové nebo windowsové) maj jednu 'drobnou' vadu, nevím tedy jestli všechny, ale mně v nich nikdy nefungovaly odkazy (je to aj celkem logické)
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    24.8.2010 10:41 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Jenže to vytvoří jen statické PDF. Všechny aktivní věci (odkazy, formuláře, …) budou samozřejmě nefunkční.
    24.8.2010 12:48 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    ano existuje neco jinyho nez staticke PDF? :D
    Chytrex avatar 24.8.2010 13:01 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    dyť už ti to napsali.. statické ve smyslu bez aktivních prvků typu odkazy...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    24.8.2010 20:36 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Příště to dám do uvozovek, abys tu na mě nemohl dělat smajlíky :D
    24.8.2010 08:00 BubakB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    PDF tiskárna, OO.org a nebo plugin do MSO pro export do PDF - na stránkách MS volně ke stažení.
    24.8.2010 10:30 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    On Microsoft podporu PDF v Office měl, ale musel ji odstranit kvůli žalobě Adobe.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Václav 24.8.2010 11:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    MS Office 2010 ji opět má.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    23.8.2010 23:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Jděte už s těma proprietárníma ******ma do *****e.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.8.2010 10:59 lyon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Za prve W7 nejsou za par korun a za druhe MSO je vazan vyhradne na jedinou platdormu, takze v praxi k nicemu. Jeste nejaky dalsi bezduchy napad?
    24.8.2010 11:31 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Kdo z vás by si koupil Open Office, když může mít podstatně kvalitnější balík od MS.

    Mega Lol.
    24.8.2010 13:32 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    prave proto jedu na Masoxu snehovem leopardu :-D vzhledove a funkcne propracovanejsi win7, MS Office tam lze mit tez, stejne tak defakto cokoliv od Adobe a jeste to ma v prikazovou radku - freebsdckovej userland a v portech hafo opensource aplikaci a v neposledni rade vyresene zalohovani celeho systemu... zatimco kamaradi win7 reinstaluji jak o zivot, aby ho udrzeli funkcni a rychly, ja jen maximalne mazu porno/zbytecna data, kdyz se moc zaplni disk :-D
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    mikirc avatar 23.8.2010 21:30 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Jeden dotaz neznaleho. Kdyz vsechno toto oracle zrusi co bude delat? myslim vyvijet. ma jeste nejake projekty?
    Byl jednou jeden...
    23.8.2010 21:46 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Má nějakou relační databázi jestli se nepletu. Celkem se prodává ve velkých firmách kde mají hodně peněz. :-)
    24.8.2010 15:42 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Má dokonce dvě. Tedy dokud ho nějaký antimonopolní úřad neklepne přes prsty, protože nyní obsazuje 100% trhu s databázemi s netransakčním DDL ;-)
    24.8.2010 16:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Má dokonce (nejmíň) tři. Zapomínáš na TimesTen. A když odhlédneme od těch relačních, je tu ještě Berkeley DB a Coherence (i když někteří se tomu zdráhají říkat databáze), a dost možná ještě něco, o čem nevím :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.8.2010 22:58 bigBRAMBOR | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    prej ted budou hodne dělat do žužu
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.8.2010 21:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Když by Oracle chtěl všechno zavřít, tak kvůli čemu by ve výsledku Sun kupoval?
    23.8.2010 22:16 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Jo, tak to by mě taky zajímalo.
    23.8.2010 23:26 koso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    No este vzdy su tam servery (HW), ktore Oraclu chybali v portfoliu. A zaujimaveto moze byt aj s javou. Oracle sa posledne roky vrhol na SAP a ako vieme, tieto podnikove systemy su vacsinou java-based. Necakam, ze by mohli odrezat konkurenciu, ale mat moznost ovplyvnit buduci vyvoj javy a presadit si tak svoje zaujmy im moze pomoct.
    24.8.2010 09:16 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    No SAP par veci java based ma, ale business dela na ABAP based resenich :)
    24.8.2010 11:44 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Něco napoví About Oracle, především ten jejich slogan SOFTWARE. HARDWARE. COMPLETE.

    Navíc se z Oraclu nestává nový Microsoft, jako spíše nová/druhá IBM.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.8.2010 21:55 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    presne tak nejak
    24.8.2010 11:37 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Takové nákupy se přeci často dělají pro to, aby se kupující zbavil konkurence, nebo aby mohl přitlačit jiné konkurenty ke zdi. Mimochodem, oprávdový problém by to byl, kdyby ta dílka nebyla aspoň tak otevřená, jako jsou.
    24.8.2010 23:11 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Neni zavrit jako zavrit.
    24.8.2010 00:40 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Nevite nekdo, jak to bude s glassfishem? Docela se o nej bojim :(
    24.8.2010 09:16 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Stává se z Oraclu nový Microsoft?
    Neni mi moc jasne, proc se nema libit patentovy spor s Googlem. Je to jen jejich interni vec. A pokud je opravdu pravda to, co Oracle rika - tedy ze to dela jen proto, aby Google presvedcil, ze sw patenty jsou spatne, tak to je preci neco, co by komunita mela plne podporovat.

    Leda, ze by "komunita" vedela, ze Oracle lze.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.