Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.
Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Poté, co Novell zveřejnil zdrojové kódy svých úprav, byl Xgl zařazen do X.Org CVS stromu. Nyní David Reveman (po předvedení schopností Xgl na konferenci XDevConf 2006) uvolnil i zdrojové kódy kombinovaného window a kompozitního manageru Compiz. To, co Xgl již nyní dokáže, je vskutku úchvatné. Pokud byste si chtěli Xgl vyzkoušet na vlastní kůži, můžete využít stránek opensuse.org/Xgl. Plně akcelerovaný X server je konečně tu!
Tiskni
Sdílej:
). To je to hlavní, je postavena základna, na kteří další mohou stavět a využívat jí. Navíc pro na vektorech založené toolkity (GTK2 + Cairo, Qt4/Arthur) je rendering přes OpenGL také obrovskou výhodou.
I ostatní systémy (MacOS X, Windows Vista) se daly touto cestou, protože proč zatěžovat CPU renderingem desktopu, když tu mam grafickou kartu? Jistě, už teď tu byla v Xkách 2D akcelerace, ale ta ani náhodou neakcelerovala všechno. Navíc u současných grafických karet je 2D část takříkajíc "navíc", v budoucnosti jak nVidia, tak ATI dokonce uvažují o kompletním zrušení 2D podpory (tzn. že už by grafická karta podporovala jen rendering přes OpenGL či Direct3D).
Zkrátka desktop vykreslovaný přes OpenGL je cesta správným směrem, nebýt Xgl, tak bude Linuxový desktop oproti Windows Vista či MacOS X v tomto směru nesmírně pozadu.
Např. vykreslování oken je s Xgl mnohem hladší a rychlejší, žádné překreslování oken už by nemělo být viditelné (narozdíl od toho jak je tomu nyní, teď když rychle hýbeš překrývajícími se okny, tak to překreslování je vidět... a to i když mam zapnutý RenderAccel). Vubec obecně prostě spousta práce kterou do teď musel dělat CPU je přenesena na bedra GPU na grafické kartě.
Ale samozřejmě musíš mít grafickou kartu s dobrou podporou OpenGL
Otázka je jak jsou na tom drivery k té kartě, zda podporují všechny potřebné OpenGL extensions...
Už teď co je předvedeno v Compizu je úchvatné a není to jen eyecandy, ale i praktická věc. Např. Expose a real-time náhled oken při přepínání pomocí ALT+TAB - to je pro člověka, který nepoužívá velké množství ploch, výborná věc. A i když ty třeba pracuješ jinak, velká spousta lidí (včetně mě
) to ocení, každý máme jiný styl práce...
Např. Expose ...na to ovšem nepotřebuju Xgl ... :-p
) naprosto nedá po grafické stránce srovnávat (ani se zapnutým Composite). Viděl jste to video vubec?
.
Doporučuju kouknout se na http://dev.gentoo.org/~hanno, je tam ke stažení tarball s Gentoo ebuildy a všemi potřebnými patchi, z toho se dá krásně vyčíst jak postupovat (i když nepoužíváte Gentoo).
Všechno potřebné je v tom tarballu...
)
).
Maximálně tak kdyby někdo napsal e16-window-decorator plugin pro Compiz, tak by vám zůstaly dekorace oken z Enlightenmentu, ale to je tak vše
Ono se do budoucna počítá s tím, že vývojáři jednotlivých window managerů, kteří o to budu stát, zahrnou kompozitní manager založený na Xgl taky přímo do nich, jako tomu je v případě Compizu. Myslim že třeba u KDE (kwin) se toho určitě dočkáme, tam byl už teď zahrnut vlastní klasický kompozitní manager (kompmgr).