Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Poté, co Novell zveřejnil zdrojové kódy svých úprav, byl Xgl zařazen do X.Org CVS stromu. Nyní David Reveman (po předvedení schopností Xgl na konferenci XDevConf 2006) uvolnil i zdrojové kódy kombinovaného window a kompozitního manageru Compiz. To, co Xgl již nyní dokáže, je vskutku úchvatné. Pokud byste si chtěli Xgl vyzkoušet na vlastní kůži, můžete využít stránek opensuse.org/Xgl. Plně akcelerovaný X server je konečně tu!
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 11.2.2006 16:16
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 16:16
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         11.2.2006 17:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 17:57
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         10.2.2006 11:50
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
        10.2.2006 11:50
Marek Bernát             | skóre: 17
             | blog: Arcadia
            
         
             10.2.2006 14:10
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 14:10
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ). To je to hlavní, je postavena základna, na kteří další mohou stavět a využívat jí. Navíc pro na vektorech založené toolkity (GTK2 + Cairo, Qt4/Arthur) je rendering přes OpenGL také obrovskou výhodou.
I ostatní systémy (MacOS X, Windows Vista) se daly touto cestou, protože proč zatěžovat CPU renderingem desktopu, když tu mam grafickou kartu? Jistě, už teď tu byla v Xkách 2D akcelerace, ale ta ani náhodou neakcelerovala všechno. Navíc u současných grafických karet je 2D část takříkajíc "navíc", v budoucnosti jak nVidia, tak ATI dokonce uvažují o kompletním zrušení 2D podpory (tzn. že už by grafická karta podporovala jen rendering přes OpenGL či Direct3D).
Zkrátka desktop vykreslovaný přes OpenGL je cesta správným směrem, nebýt Xgl, tak bude Linuxový desktop oproti Windows Vista či MacOS X v tomto směru nesmírně pozadu.
). To je to hlavní, je postavena základna, na kteří další mohou stavět a využívat jí. Navíc pro na vektorech založené toolkity (GTK2 + Cairo, Qt4/Arthur) je rendering přes OpenGL také obrovskou výhodou.
I ostatní systémy (MacOS X, Windows Vista) se daly touto cestou, protože proč zatěžovat CPU renderingem desktopu, když tu mam grafickou kartu? Jistě, už teď tu byla v Xkách 2D akcelerace, ale ta ani náhodou neakcelerovala všechno. Navíc u současných grafických karet je 2D část takříkajíc "navíc", v budoucnosti jak nVidia, tak ATI dokonce uvažují o kompletním zrušení 2D podpory (tzn. že už by grafická karta podporovala jen rendering přes OpenGL či Direct3D).
Zkrátka desktop vykreslovaný přes OpenGL je cesta správným směrem, nebýt Xgl, tak bude Linuxový desktop oproti Windows Vista či MacOS X v tomto směru nesmírně pozadu.
             10.2.2006 14:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 14:21
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             10.2.2006 14:27
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
        10.2.2006 14:27
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
            
         10.2.2006 14:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 14:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Např. vykreslování oken je s Xgl mnohem hladší a rychlejší, žádné překreslování oken už by nemělo být viditelné (narozdíl od toho jak je tomu nyní, teď když rychle hýbeš překrývajícími se okny, tak to překreslování je vidět... a to i když mam zapnutý RenderAccel). Vubec obecně prostě spousta práce kterou do teď musel dělat CPU je přenesena na bedra GPU na grafické kartě.
Ale samozřejmě musíš mít grafickou kartu s dobrou podporou OpenGL
 Např. vykreslování oken je s Xgl mnohem hladší a rychlejší, žádné překreslování oken už by nemělo být viditelné (narozdíl od toho jak je tomu nyní, teď když rychle hýbeš překrývajícími se okny, tak to překreslování je vidět... a to i když mam zapnutý RenderAccel). Vubec obecně prostě spousta práce kterou do teď musel dělat CPU je přenesena na bedra GPU na grafické kartě.
Ale samozřejmě musíš mít grafickou kartu s dobrou podporou OpenGL  
             10.2.2006 15:04
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
        10.2.2006 15:04
belisarivs             | skóre: 22
             | blog: Psychobláboly
            
         10.2.2006 15:09
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 15:09
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             10.2.2006 16:02
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 16:02
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Otázka je jak jsou na tom drivery k té kartě, zda podporují všechny potřebné OpenGL extensions...
 Otázka je jak jsou na tom drivery k té kartě, zda podporují všechny potřebné OpenGL extensions...
             10.2.2006 16:00
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 16:00
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Už teď co je předvedeno v Compizu je úchvatné a není to jen eyecandy, ale i praktická věc. Např. Expose a real-time náhled oken při přepínání pomocí ALT+TAB - to je pro člověka, který nepoužívá velké množství ploch, výborná věc. A i když ty třeba pracuješ jinak, velká spousta lidí (včetně mě
 Už teď co je předvedeno v Compizu je úchvatné a není to jen eyecandy, ale i praktická věc. Např. Expose a real-time náhled oken při přepínání pomocí ALT+TAB - to je pro člověka, který nepoužívá velké množství ploch, výborná věc. A i když ty třeba pracuješ jinak, velká spousta lidí (včetně mě  ) to ocení, každý máme jiný styl práce...
) to ocení, každý máme jiný styl práce...
            Např. Expose ...na to ovšem nepotřebuju Xgl ... :-p
 11.2.2006 21:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 21:56
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         ) naprosto nedá po grafické stránce srovnávat (ani se zapnutým Composite). Viděl jste to video vubec?
) naprosto nedá po grafické stránce srovnávat (ani se zapnutým Composite). Viděl jste to video vubec?  
             .
.
             10.2.2006 15:58
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 15:58
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             10.2.2006 21:19
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 21:19
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Doporučuju kouknout se na http://dev.gentoo.org/~hanno, je tam ke stažení tarball s Gentoo ebuildy a všemi potřebnými patchi, z toho se dá krásně vyčíst jak postupovat (i když nepoužíváte Gentoo).
Doporučuju kouknout se na http://dev.gentoo.org/~hanno, je tam ke stažení tarball s Gentoo ebuildy a všemi potřebnými patchi, z toho se dá krásně vyčíst jak postupovat (i když nepoužíváte Gentoo).
             10.2.2006 21:20
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        10.2.2006 21:20
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Všechno potřebné je v tom tarballu...
 Všechno potřebné je v tom tarballu...
             11.2.2006 00:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 00:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         )
)
             ).
).
             11.2.2006 15:46
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 15:46
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         
             11.2.2006 16:24
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 16:24
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
         Maximálně tak kdyby někdo napsal e16-window-decorator plugin pro Compiz, tak by vám zůstaly dekorace oken z Enlightenmentu, ale to je tak vše
 Maximálně tak kdyby někdo napsal e16-window-decorator plugin pro Compiz, tak by vám zůstaly dekorace oken z Enlightenmentu, ale to je tak vše  Ono se do budoucna počítá s tím, že vývojáři jednotlivých window managerů, kteří o to budu stát, zahrnou kompozitní manager založený na Xgl taky přímo do nich, jako tomu je v případě Compizu. Myslim že třeba u KDE (kwin) se toho určitě dočkáme, tam byl už teď zahrnut vlastní klasický kompozitní manager (kompmgr).
Ono se do budoucna počítá s tím, že vývojáři jednotlivých window managerů, kteří o to budu stát, zahrnou kompozitní manager založený na Xgl taky přímo do nich, jako tomu je v případě Compizu. Myslim že třeba u KDE (kwin) se toho určitě dočkáme, tam byl už teď zahrnut vlastní klasický kompozitní manager (kompmgr).
             11.2.2006 17:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha
        11.2.2006 17:51
Mikos             | skóre: 34
             | blog: Jaderný blog
             | Praha