abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 17:22 | Zajímavý projekt

    TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 486 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 17.4. 12:41
    Rozcestník

    HTML a rámy... ...aneb, když se nečumí, kam se co píše!

    17.2.2008 22:10 | Přečteno: 1849× | všehochuť do 24.4.2008 | poslední úprava: 20.2.2008 19:12

    Zdravím, potřebuju pomoct. Jsem už úplně na prášky a nevim si rady. Rozhod jsem se udělat stránky svojí kočce, po dvou letech jsem šáh po HTML, dokonce jsem si stáh NVU (na pí*u, polovina věcí v tom nefunguje, takže stejně píšu růčo) a jsem ve stavu, těsně před mozkovou mrtvicí... V sobotu jsem si do třech do noci bastlil introstránku (přecejenom, připomenout si to všechno byl trošku masakříček... A dneska se masakruju s indexem, všechno bylo O.K. dokud jsem se nerozhod, udělat stránku se čtyřmi rámy, ale s jednolitým, mezi rámy prolínajícím se podkladem. To je prostě nad moje síly, zkoušel jsem snad všechno co jsem v netu našel, jak se těch rámů zbavit, ale buď tam jsou, nebo je tam po nich býlí místo... Se*u se s tim od desíti od rána, s toho s těma rámama asi od jedný, frames, noframes, frameborders, noresize, marginheight, marginwidth a nevim, nevim, nevim... Jít to přece musí!!! Jestli někdo víte, co s tím, prosím o polopatickou radu pro blbce, protože po dnešku už se za nic schopnějšího nepovažuju... Dík moc.
    
    
    No, a poučení z toho je:
     Čumět kam co píšu! Protože border=0 jsem jako idiot psal k frame, místo k frameset!!! A co je nejhorší!!! Celou dobu na to čumim!!!
           

    Hodnocení: 50 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    HTML a rámy...  ...aneb, když se nečumí, kam se co píše!, obrázek 1 HTML a rámy...  ...aneb, když se nečumí, kam se co píše!, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    otula avatar 17.2.2008 22:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Měl bys začít tím, že se vykašleš na rámy.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 22:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    já bych se na ně s chutí vykašlal, kdybych věděl, jak to samé udělat jinak, ale potřebuju tuhle formu stránky. Už jen proto, že dělám polskou, českou, anglickou, francouzkou, německou a ruskou jazykovou verzi a 90% budou fotky, scany a podobný věci, takže jazykové verze jsou pro mně rámově nejvýhodnější, abych se s tím jak nejméně patlal... :-(
    17.2.2008 22:28 Marian Krucina | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Zkus místo rámů na straně serveru funkci include v php.
    17.2.2008 23:18 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    jeste existuje tzv. server side include
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    17.2.2008 22:29 Martin Matějek | skóre: 12 | blog: Flying_circus | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Co takhle css?
    Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
    17.2.2008 22:31 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...

    Taky bych rámy zavrhl (koneckonců takové středověké metody se k tomu tvému UFO moc nehodí ;-)). Jazykové verze pak v nejjednodušim případě "vyrobíš" za pomoci jednoho switche a includování příslušného souboru, k čemuž stačí znalosti z prvních tří lekcí libovolného webově orientovaného skriptovacího jazyka (které se navíc dále uplatní při výrobě šablony stránek).

    Každý má právo na můj názor!
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 22:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    To je pro mě právě španělská vesnice :-D naštěstí mam na to trochu času, takže kdyby se našel nějakej link s dobrym návodem pro blbce...

    (přiznám se že mam problém s chápánim i na jakpsatweb.cz)
    Josef Kufner avatar 17.2.2008 22:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Ten switch není ani potřeba...
    if(!include($page.'-'.$lang.'.php'))
            include($page.'-'.$default_lang.'.php');
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.2.2008 23:11 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...

    Jistě, lze to samozřejmě provést mnoha způsoby, ale psát takovéhle "nebezpečné" kódy jako rady začátečníkům... Radši bych tady viděl něco jako:

    switch($_GET['lang']) {
        case 'cz':
            include 'text_cz.php';
            break;
        case 'en':
            include 'text_en.php';
            break;
        default:
            include 'text_default.php';
    }
    

    Sice je to o trochu delší, ale za to 100% bezpečný a pro začátečníka IMHO pochopitelnější...

    Každý má právo na můj názor!
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 23:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    tohle vypadá docela přehledně, zítra na PHP mrknu v praxi...
    Josef Kufner avatar 17.2.2008 23:54 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Jo to sice jo, ale tenhle switch dělá něco jiného než můj if.

    Aby to bylo bezpečné, je třeba s $lang, $page a $defaut_lang provédst něco jako:
    str_replace('/', '-', $lang);
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.2.2008 07:05 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    $allow_map = array (
      'cz' => 'cz',
      'en' => 'en',
      'default' => 'en',
    );
    
    $lang = $allow_map[ array_key_exists ($lang, $allow_map) ? $lang : 'default'];
    
    Josef Kufner avatar 18.2.2008 19:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    To taky nedělá totéž, co můj if ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.2.2008 21:47 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...

    Jistě, naše příklady jsou jen "jednoúrovňové", ale zase to nejsou "security holes by design" ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    19.2.2008 09:21 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    správny skript by default jazyk nastavoval podľa HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
    18.2.2008 00:14 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Mozna trosku univerzalnejsi je pouzit spis neco takovyho
    $langs=array("cz","en","pl");
    $pages=array("page1","page2","page3");
    $defaultpage="default";
    $defaultlang="en";
    include (in_array($page=$_GET["page"],$pages)?$page:$defaultpage) . "_" . (in_array($lang=$_GET["lang"],$langs)?$lang:$defaultlang) . ".php";
    
    Ale asi to neni pro ne-programatora, ikdyz pochopit to snad az na oprator ?: jde i bez znalosti PHP (kazdy asi pochopi, co dela to array() a co asi tak dela in_array).
    andree avatar 17.2.2008 22:22 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    +1 ... ramy su 1) otrasne na udrzovanie, 2) otrasne na browsovanie, 3) otrasne vyzeraju.. ak mas aspon trochu moznost pouzit dynamicke stranky, kasli na ramy...
    17.2.2008 22:30 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    rámy = kodérova smrt... php řeší co potřebuješ a hostingy ho uměj...

    divem jde udělat vše, opravdu vše, uplně vše.
    To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
    17.2.2008 22:34 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Ale fuj. Dělat vše divem. A kam pak zmizí sémantika?
    17.2.2008 22:37 Jan Trávníček | skóre: 10 | blog: ehonza | Existuje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Náhodou narozdíl od tabulek to v IE funguje bez heků i když občas se musí čarovat...
    To mess up a Linux box, you need to work at it; to mess up your Windows box, you just have to work on it.
    17.2.2008 22:33 alvyn | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Nastuduj poradne HTML a CSS. Rámy nepouzívej. Pomocí stylů je to v mnohém lepší.
    17.2.2008 22:33 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Tam je problém, že obsah rámu už nepatří do původní stránky, že už je to stránka jiná s vlastními pravidly. Maximálně bych zkoušel najít nějaké fígle s průhledností rámů (která myslím nefunguje pořádně ani u rámů vložených), ale ano, raději bych se na to vykašlal a udělal stránky dynamické + css.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 22:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    ...jj, jen kdybych věděl jak, já jsem spíš takovej ten fyzicky/mechanicky/elektricky šikovnej, třeba GUI pro AmigaOS jsem si ťukal v pohodě, ale to už je 10-15 let, nic podobnýho jsem od tý doby nedělal a přiznám se že dostat se znova do HTML, byl pro mě dosela oříšek... :-(
    Josef Kufner avatar 17.2.2008 22:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Ten fígl se jmenuje "noborder" coby atribut tagu frame nebo frameset.

    Ale framy jsou fuj fuj. Doporučuju php nebo M4.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    finc avatar 17.2.2008 22:50 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Frames jsou skutecne strasne zlo. Jedno z jejich vyuziti je u specialnich systemu, ktere jsou urceny pro spravu (phpMyAdmin, atd). Na klasicke stranky je to overkill.

    PHP funkce include ti umozni presne to co potrebujes. Tedy, vlozeni staticke hlavicky, menu, paticky a umozni jen zmenu obsahu. Pouziti je jednoduche:

    include/hlavicka.php
    Tady mam hlavicku
    include/menu.php
    tady mam menu
    include/paticka.php
    tady mam paticku
    A nyni staci jen vytvaret stranky:

    index.php
    include "include/hlavicka.php";
    include "include/menu.php";
    //tady je obsah, bla bla bla
    include "include/hlavicka.php";
    
    kontakt.php
    include "include/hlavicka.php";
    include "include/menu.php";
    //tady je obsah kontaktu, bla bla bla
    include "include/hlavicka.php";
    
    atd....

    Sice to neni uplne idealni zpusob, ale rychlou pomoc a pro tvuj ucel by to melo byt dostacujici. Nemusis se nijak zvlast ucit php. Staci se naucit, ze php kod se uzavira do <[otaznik]php ..... [otaznik]> a ze existuje funkce include, ktera umoznuje vkladat jiny soubor php soubor do sebe.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    otula avatar 17.2.2008 22:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Pokud bys chtěl použít php include, můžeš použít něco takového:
    function ukazclanek ()
    {
    if ((string)$_REQUEST["id"]<>'') $clanek=$_REQUEST["id"]; else $clanek="about";
      if (is_file($clanek.".htm")):
        $nazevclanku=$clanek.".htm";
        require $nazevclanku;
      elseif (is_file($clanek.".php")):
        $nazevclanku=$clanek.".php";
        require $nazevclanku;
      else:
        require "notfound.php";
      endif;
    }
    
    Určitě to tady někdo roznese na kopytech, ale pro začátek by to mohlo stačit.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 17.2.2008 22:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Pro vysvětlení: volá to obsah stránky (článek), předávaný pomocí proměnné id. Takže třeba adresa http://muj.skvely.web/index.php?id=fotky vloží obsah souboru fotky.htm nebo fotky.php. Pokud ani jeden neexistuje, zobrazí obsah souboru notfound.php
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 23:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Ojojój, tak tohle nikdy nezvládnu... :-(
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 23:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Když si zítra koupim nějakou knížku o PHP, pochopim to??? Takhle nějak jsem civěl na assambler 68k a do dnes vlastně nechápu, že jsem v tom dokázal napsat restart...
    Ondrej avatar 17.2.2008 23:13 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    kdyz si ji zejtra koupis a prectes, tak jo
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    otula avatar 17.2.2008 23:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Jo, a to
    else $clanek="about"
    na prvním řádku znamená, že pokud bude index.php volán bez parametrů, zobrazí se obsah souboru about.htm (about.php)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.2.2008 23:18 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...

    Když seženeš odpovídající hosting, můžeš si to napsat jako CGI v ASM pro 68k. Sice to asi neni zrovna úplně "straightforward" cesta, ale zase pak můžeš prohlásit: "Na svém webu přepínám jazyky na 16 instrukcí. Nechci se chlubit Vážení, ale kdo z Vás to má?!" ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    otula avatar 17.2.2008 23:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Zkopni to, coby hotové řešení. Na místě, kde se má zobrazit obsah jen zadej
    ukazclanek ();
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 23:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    jj, jenže já bych chtěl spíš pochopit jak to funguje a to je to co mně trápí, víš, jako pochopit to a porvat se s tim... ;-)
    Ondrej avatar 17.2.2008 23:12 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    no, k tomu kodu...
    1) proc pretypovavas $_REQUEST na string, kdyz je to string defaultne? Pokud tou podminkou chces testovat, jestli $_REQUEST['id'] existuje, je mnohem lepsi isset();
    2) proc vubec pouzivas $_REQUEST, kdyz tim vlastne popiras hlavni vyhodu $_GET a $_POST, tj. urceni, jak hodnota prisla?
    3) promenna $nazevClanku docela zbytecna, proste bych napsal require $clanek.".koncovka" a je. btw neni lepsi require_once?
    4) pokud uz to chces delat takhle, neni lepsi v tom ifu sestavit vkladany soubor a pak nakonec volat jeden require $nazevClanku nez ho volat pokazdy?

    jinak k tomu puvodnimu dotazu:
    framy jsou zavrzenihodny zlocin na webu. jeste tak na nejaky specialni veci jako je treba ten phpmyadmin nebo chaty, tam to ma vyznam, ale jinak ne. Akort kdyz stejnou sluzbu udela i CSS a ma to spoustu vyhod:
    1) jednoducha sprava
    2) dobra pristupnost (koukni na framovanou stranku na PDAcku)
    3) seo positive
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    otula avatar 17.2.2008 23:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Vždyť jsem říkal, že to někdo rozcupuje :-) Jsem samouk. Sám jsem své osobní stránky kdysi dělal nadrzo přímým include ;-) Pak jsem někde našel tohleto, moc jsem to nezkoumal, fungovalo to, tak jsem to už neřešil. Ještě dělám stránky našeho souboru, ty tahám z databáze, takže to řeším úplně jinak. Každopádně za kritickou reakci děkuji, rád se přiučím.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    finc avatar 18.2.2008 00:23 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Problem je, ze takovy kod je dosti nebezpecny. Umoznuje mi jednat poslat hodnotu ruznymi zpusoby (GET, POST, ...), ale hlavne jde o to, ze nijak nekontrolujes kterou stranku uzivatel nacita. Bud je treba specifikovat stranky, ktere jsou k dispozici (muze jit o vycet stranek, nebo take o adresar), nebo pouzit jinou logiku, napr. pres DB, kde ID muze oznacovat danou page.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    Josef Kufner avatar 18.2.2008 00:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Problem je, ze takovy kod je dosti nebezpecny. Umoznuje mi jednat poslat hodnotu ruznymi zpusoby (GET, POST, ...)
    Tak zrovna v tomhle případě je tato nebezpečnost celkem žádoucí. Není nic veselejšího, než naprosto zvrhle se chovající formuláš...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    otula avatar 17.2.2008 23:30 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Jo, a pokud jde o design stránek, velkou inspiraci, co se dá napáchat pomocí CSS, najdeš na CSS Zen Garden
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.2.2008 23:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    ...nenajdu :-( aj dont spík ingliš...
    otula avatar 17.2.2008 23:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Nepotřebuješ mluvit anglicky. Ty stránky samy o sobě jsou demonstračka. Spousta lidí tam posílá svou CSS soubory pro tyto stránky. Jen přepínáš designy. A můžeš se podívat, jak byl který design zdělán.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 17.2.2008 23:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Musím si to po sobě číst před odesláním :-D s/svou/své s/zdělán/udělán
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    peYko avatar 18.2.2008 08:51 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    fukk frames!! CSS - pozicovanie divov je najlepsie... http://luxy.smati.sk/web/ - jednoduchy priklad; + http://luxy.smati.sk/web/style.css - CSS subor... a ked uz sme pri NVU - to je za zenitom; nastupca je prosim pekne KompoZer.
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    18.2.2008 09:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Padá stejně jako nvu..
    /usr/bin/../lib/kompozer/run-mozilla.sh: line 159: 11541 \
    Neoprávněný přístup do paměti (SIGSEGV)   "$prog" ${1+"$@"}
    
    18.2.2008 09:32 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Staticke stranky se daji napachat i Seamonkey Composeru. Ten aspon nepada. Jen obcas zmizi kurzor.
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.2.2008 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    jj, tak nějak sem to pochopil, jen mi neni dost dobře jasný co s tim dál dělat, musim si pořídit nějakou knížku...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.2.2008 13:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    CSS - pozicovanie divov je najlepsie...
    Nicmene je potreba dodat, ze kdyz se clovek vrhne do DIVu a zapomene na semantiku, je z toho pekne oskliva DIVitida, ktera se tezko leci... ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Ondrej avatar 18.2.2008 16:27 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    jj, syndrom Alenky v risi divu je skutecne problem
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    xkucf03 avatar 18.2.2008 17:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    njn, pak takoví kodéři vyrábějí i větší s*a*ky než když někdo použije tabulkový layout. Když se to s DIVy přežene, tak jsou i horší než tabulka, aspoň z hlediska přehlednosti kódu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 18.2.2008 19:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Tabulky jsou super. Už se těším na den, kdy CSS dokáže totéž, co triviální tabulka a stejně jednoduše.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 18.2.2008 20:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Tabulky nejsou super, protože používáš značku sémanticky špatně a hlavně kvůli zobrazování až po načtení celé tabulky. Ale musím uznat, že některé layouty jdou s tabulkami snadno, zatímco s DIVama je to nehorázná práce a výsledek může být z hlediska kódu méně přehledný než tabulka.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 18.2.2008 17:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    1. Kašli na rámy
    2. Zkus použít XHTML, aspoň se naučíš něco užitečného
    3. Zvažoval jsi použití redakčního nebo CMS systému? Třeba takový Drupal by ti usnadnil hodně práce. A napsal by sis jen téma/vhled (stačí vzít nějaký vhodný a upravit ho), zatímco aplikační logiku bys měl hotovou zadarmo a jen bys ji použil.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 18.2.2008 17:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Jo a ještě jedna věc: pokud si budeš psát XHMTL sám, tak je dobrý postup tento: psát holou stránku bez formátování, jen značky P, H1, H2... IMG, OBJECT... UL... a naplnit ji obsahem - tím, co chceš čtenáři sdělit. Formátování řešit až v druhém kroku pomocí CSS. Tam kde je to nutné, přidáš nějaký ten DIV nebo SPAN (které následně nastyluješ), ale jen pokud to je nutné, necpat je tam už od začátku.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.2.2008 18:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Nezbývá mi nic, než rezignace :-( PHP odpadá už jen kvůli serveru a do CSS čumim jako blbec a nejsem schopnej pochopit, jak to funguje (vim, že to bude banální záležitost s danými zákonitostmi, stejně jak HTML). Bohužel tu nemám nikoho, kdo by si vedle mně sed a názorně mi to ukázal, aby mému přibržděnému chápání během hoďky (jak předpokládám) docvaklo jak to funguje, sám nějak nejsem schopen...

    Nějak to narychlo zbastlim v HTML a prostuduju nějakou literaturu ohledně CSS, protože jinudy asi cesta nepovede a s toho co jsem si přečet, to fakt ulehčí hromadu práce...
    18.2.2008 19:20 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    I pokud neni na cilovem serveru PHP, tak je lepsi psat web po kouscich a skladat ho nez pouzivat ramy (ktere jsou, jak se tu jiz naprosta shodla, temer cire zlo a maji smyls pouze opravdu oduvodnenych pripadech typu MyPHPAdmin).

    Ja osobne pro HTML weby pouzivam PHP ... tedy - udelam stranky uplne normalne v PHP a zapnutym mod_rewrite (aby byly hezke URL s .html na konci) a pak pouziju wget a rekurzivni stahovani. Mam tak vygeneorvane HTML ze zdrojovych dat, ktere budou fungovat i na HTML-only serveru. A s veskerym pohodlym PHP. Saomzdrejme, s pomoci mod_rerwite (nebo necoeho podobneho) to lze udelat v libobolnem jinem skriptovacim i neskriptovacim jazyce.

    A jedno offline prezentaci na CD jsem dokonce generoval pomoci cpp a make. Ano, pomoci Cckovskeho preprocesoru a souboru Makefile, jen misto .c byly .shtml a misto .o hotove HTML. Stacilo pouze dobre zadat zavislosti (coz delal jednoduchy skript, co hledal #include v prislusych souborech) a clovek se uz nemusel o nic starat. Je to sice jako krajet knedlik cikularkou, nicmene mne to fungovalo perfekne. Pozdeji jsem zjistil, ze na podobne ucely existuji specializovane nastroje, ale nez bych se naucil je pouzivat tak uz jsem mel davno Makefile a makedeps (generator zavislosti) napsany.
    Josef Kufner avatar 18.2.2008 20:28 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    Jo, vygenerovat staticke html s pomoci nejakeho pekneho makroprocesoru je fajn vec... taky jsem takle dva weby dělal, ale s M4 a navigace se generovala sama (předchozí/následující strana).

    Ale ono by nebyl problém to napsat v php a pustit na to wget -r -p -np :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    19.2.2008 11:52 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    napr. m4 :-D
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.2.2008 21:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HTML a rámy...
    hmm, ale problém je v tom, že já vůbec nechápu o čem je řeč... :-( takže mi zbejvá to holý HTML...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.