Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Dnes ráno na mě čekala v ICQ zpráva od jednoho známého. Byla v ní jen url podobná této: http://my.opera.com/BluPix/affiliate/. Hned jsem si uvědomil o co jde, hned jsem kliknul, pak jsem se zaregistroval a postupně zjišťoval, že to dělal blbě. Samozřejmě mluvím o známé akci od Opery, při které si člověk umístí banner na svůj web a po 250 kliknutí vám přijde emailem kód na Operu 8.
Stačí se tedy zaregistrovat na Do Opera komunity. Přijde vám email, potvrdíte registraci. Vyberte si banner a v něm řetězec USERNAME nahradíte za váš login v opera comunity. Tento banner můžete umístit na své stránky. Jakmile někdo klikne na ten odkaz, tak se vám objeví nová položka ve vašem účtu a to modře napsaný počet kliknutí. Jakmile tam bude 250, tak vám prý opera pošle email s klíči k opeře pro všechny platformy.
Samozřejmě získat takto lidi chvíli trvá, tak si člověk různě pomáhá. Začal jsem dělat pokusy. Řešili jsme to na ICQ s kámošem, nakonec jsem přišel na následující: Na straně serveru opery je nějaký script, který nejen že vytáhne z url váš login, ale on nejspíš vezme adresu odkud přicházíte a vaši ip adresu (pamatuje si jen poslední IP adresu). Pokud tedy pošlete url po icq, tak nemáte žádnou adresu odkud přicházíte a bod vám to nezapočítá. Chvilku jsem nad tím koumal, jak to udělat, abych s tím url mohl otravovat lidi na ICQ, IRC a na různých webových chatech (zvláště těch, lidí na ICQ a IRC si většinou vážím). Prvně jsem použil PHP a pomocí header() jsem browser směroval na potřebnou url, ale to nezabralo. Nakonec jsem použil javascript. Stačí jednoduchou stránku a na ni umístit javascript s:
window.location.replace("http://my.opera.com/BluPix/affiliate/");
A s tímhle to už body započítá.
Momentálně jsem někde v půlce (dost kliků je z mých pokusů, zbytek asi xchat), snad mi během pár dnů přijdou kódy na Operu 8, pak možná začnu uvažovat o opuštění firefoxu
.
Tiskni
Sdílej:
.
A co je špatný na tom, že tam ty lidi pošlu jinak? Ty lidi tam prijdou, pouze já je tam takhle můžu přímo nasměrovat.Nech to bejt, nema to smysl. Proste kdo neklikne na banner, tak je holt warezak.
A co je špatný na tom, že tam ty lidi pošlu jinak?ta otázka má dvě části - a) co je špatného na tom poslat lidi na stránky Opery jiným způsobem, než prostřednictvím banneru na vlastní stránce? - nic, pokud je to v rámci slušnosti (čili pokud nespamuješ lidi nevyžádanou reklamou) b) co je špatného na tom takovéhoto návštěvníka si započítat do skóre v banerové kampani? - to, že je to pravděpodobně (nečetl jsem, soudím z popisu) v rozporu s podmínkami kampaně prosím, nehusti tady do nás svoji propagandu a nemíchej tyto dvě věci neustále dohromady - že si myslíš, že děláš dobrou věc (prostřednictvím Opery odnaučuješ lidi IE), ještě nijak neobhajuje poklesek, kterého se při tom zřejmě dopouštíš - jestliže porušuješ smluvní podmínky, je to na stejné úrovni, jako zmíněné použití keygenu
)
zvláště těch, lidí na ICQ a IRC si většinou vážímJestliže si někoho vážím, tak ho neobtěžuji spamem. Čeho se na IRC dočkáme příště? Nabídky na zvětšení penisu nebo prvotřídní V-1-A-6-R-Y?
Ono to je docela jedno, kde to je. Je to nevyžádaná reklama.Zatimco banner je reklama vyzadana a vsichni po nem touzi a vsichni vedi, kam se po kliknuti na nej dostanou. To je teda primer jako stehno. :-P
Na chatu člověk neví, na co kliká, takže je oklamánJestli z linku
http://my.opera.com/BluPix/affiliate/ nepoznas, na co klikas, tak radsi na ten internet nelez.
P.S. Nechapu, ze nekomu nejake pitome registracni cislo na permanentne padajici browser stoji za tu snahu, nechapu ani tuhle reklamni kampan Opery. A co uz vubec nechapu, je fakt, ze tohle je asi treti blogpost, kde se furt dokola do omrzeni jako kolovratek moralizuje o nesmrtelnosti chrousta a jestli link je dostatecne eticky nebo je banner jediny spravny nebo jestli si nekdo smi priblbly banner zablokovat v /etc/hosts. Nechapu, co na tom graficky preplacanym nestabilnim kramu lidi vidi. Nechapu, proc se nekdo takovou ptakovinou vubec zabyva.
Stačí na to jen PHP a trochu navštěvovanej server.
Zevrubný popis: vytvoříte rámec, který je 0% a 100% široký nebo vysoký, takže nebude viditelný, a dále skript index.php, který bude přebírat parametr id. V jednom rámci (tom viditelném) dáš adresu "index.php" a ve druhém "index.php?id=XXX", kde XXX bude nějakým způsobem zakódovaný aktuální čas na serveru v sekundách. V tom neviditelném rámci se vyplatí dát meta refresh na pár sekund, aby to nestahovalo hned, ale po chvíli.
Skript index.php zobrazí stránku, pokud tam není žádný parametr, nebo pokud tam parametr je (id), tak zjistí, jestli od té doby neuplynulo více jak 30 vteřin (třeba) - pokud ne, všechny "bezpečnostní" prvky jsou splněny a místo indexu to přesměruje na affil stránku.
Když pak dosáhneš 250 kliků a budou ti účet kontrolovat, kliknou na adresu /index.php?id=Dkk87hNbhJg5g62, ktera se ale tentokráte zobrazi jako normalní stranka, protoze 30 sekund uz jiste uplynulo
Stačí, když tvůj server navštíví pár lidí denně - každý nevědomky klikne
ps - na tu stranku doporucuji umistit ikonku s affil odkazem, aby to nebylo podezřelý...