Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.
Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
Ministerstvo dopravy připravuje novou podobu zkoušky z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy. Nová podoba zkoušky bude zavedena s účinností od 1. července 2006. Pro provádění zkoušky ministerstvo zajistí pro obecní úřady obcí s rozšířenou působností software, který umožní provádět zkoušky žadatelů o řidičská oprávnění i přezkoušení odborné způsobilosti řidičů, pro pověřené zkušební komisaře zajistí software určený pro provádění přezkoušení odborné způsobilosti řidičů. Programové vybavení je určeno a testováno pro provoz na počítačích s níže uvedenými technickými paramery.
Stanice zkušebního komisaře sloužící zároveň jako lokální server Doporučená konfigurace SW Windows XP SP2 nebo Windows 2000 SP4 nebo Windows 2003 server SP1 Ovladač pro tiskárnu Součástí instalace vlastní aplikace eTesty pak bude instalace následujících komponent - .Net Framework 2.0 - SQL server 2005 Express Edition - SQL Server 2005 Native Client Package Stanice pro provádění zkoušek Doporučená konfigurace SW Windows XP SP2 nebo Windows 2000 SP4 nebo Windows 2003 server SP1 Součástí instalace vlastní aplikace eTesty pak bude instalace následujících komponent - .Net Framework 2.0 - SQL Server 2005 Native Client Package - Macromedia Flash Player 8
Zaslal jsem na ministerstvo dopravy oficiální dotaz na podmínky, za kterých tato aplikace vznikla. Taktéž jsem kontaktoval dopisem CZLUG a OSS. Obě organizace (CZLUG i OSS) mi odpověděly. Teď společně čekáme na odpověď z ministerstva dopravy.
Nicméně, chci se dotázat lidí ze zdejší komunity, zda neznáte pozadí vzniku této aplikace. Aplikace nejen že porušuje technickou neutralitu (doporučení EU), vyšachovává ne-MS dodavatele, zvyšuje náklady provozovatele, ale mám obavu, že po odzkoušení v autoškolách by se tato aplikace mohla stát nástrojem pro složení státní maturity. Ve spojení s výše uvedenými SW požadavky by to zřejmě znamenalo definitivní konec Linuxu na středních školách. Za poskytnuté informace díky. Pokud se bude jednat o citlivé informace nevhodné pro široké publikum, kontaktujte mne prosím na boodok@seznam.cz, spojím se s Vámi méně anonymně. Díky.
Pozn. Aby nedošlo k mýlce, aplikace eTesty (tak se SW jmenuje) existuje ve dvojím provedení. Jako internetové stránky určené pro přeškolování a jako klient-server aplikace určená pro zkušební komisaře.
Tiskni
Sdílej:
takže to zaplatíme z daníTakže žádná změna k lepšímu. A s tím školením ovládání počítače je to samozřejmě pravda. Místo výuky pravidel provozu se bude učit, jak a kam klikat myší. Vzpomněl jsem si na ekologickou autoškolu nově zaváděnou v GB. Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín. Pokud to nezvládnou, tak mají smůlu. Neříkám, že ekologická jízda je něco špatného, ale chtít, aby se zkoušený nováček, který sotva udrží auto na silnici, ještě musel soustředit na to, aby jel ekologicky, to je padlé na hlavu.
Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín.Ekologickou jízdu jsem se v autoškole učil také, a už je to přitom hodně dávno. Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří), ale hlavně způsob popojíždění v kolonách - prakticky bez šlapání na plyn a na brzdu. Jinak můj názor je ten, že by měl člověk absolvovat autoškolu pokud možno v hodně silném autě, aby se pod dohledem učitele naučil ten výkon zkrotit. Když někdo udělá autoškolu ve Fabii 1.2 HTP a pak si hned koupí třeba obstarožní Ford Scorpio 2.3 nebo něco podobného, většinou to nedopadne dobře. Také je dobrá autoškola v zimě (mluvím z vlastní zkušenosti), protože žák lépe zvládne jízdu i za těžších podmínek.
Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří),dle mého pozorování naopak pomalá akcelerace potřebuje paliva víc, teda pokud měřák okamžitý spotřeby v Oktávce nekecá ... příklad: rozjíždím se po odbočení do ulice ... dupnu na to, ukáže mi to 15 l/100 km, během cca 50 metrů se dostanu na 70 km/h (já vím, ve městě bych neměl
co se kolon (resp. jakéhokoliv delšího stání auta) týče, především by se mělo učit vypínání motoru ... :-/Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný. V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce. Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.
Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný.protože doufaj, že to pojede hned, načež nastává efekt autobusu, že to přece už nemá cenu, vždyť to už musí každou chvíli jet, když už tu čekají tak dlouho ...
V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce.to jsem samozřejmě nemyslel - myslel jsem, když to opravdu stojí (nebo třeba s kopce, kde není potřeba startovat) btw, "zdržuje ty vzadu"? a od čeho, když stejně mohou popojet jen pár metrů? ... což mě štvou řidiči, kteří jsou schopní do alelujá troubit nebo se cpát kolem a předjíždět člověka, pokud je línej startovat (nebo nenastartuje úplně hned, protože zrovna svačí apod.), když už to chcípnul, protože se předtím dobu stálo, a vidí, že auto před ním popojelo jenom o 50 m a tam to zase všechno stojí ...
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.přesně to dělám, ať žije regulace minimálních otáček, akorát obvykle na dvojku (chudák spojka
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.To zkus třeba ve škodě 120 a budeš se asi docela dost divit
Třeba pouze to, co je drahé, je schváleno jako realizovatelné a důvěryhodné?
Koukne ti do oka a zjistí, že bys to měl být ty. Hotovo, tečka.
To je mi povědomé
A ta moje taky neni pošťačka