Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.
Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).
Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.
V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.
Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.
Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Ministerstvo dopravy připravuje novou podobu zkoušky z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy. Nová podoba zkoušky bude zavedena s účinností od 1. července 2006. Pro provádění zkoušky ministerstvo zajistí pro obecní úřady obcí s rozšířenou působností software, který umožní provádět zkoušky žadatelů o řidičská oprávnění i přezkoušení odborné způsobilosti řidičů, pro pověřené zkušební komisaře zajistí software určený pro provádění přezkoušení odborné způsobilosti řidičů. Programové vybavení je určeno a testováno pro provoz na počítačích s níže uvedenými technickými paramery.
Stanice zkušebního komisaře sloužící zároveň jako lokální server Doporučená konfigurace SW Windows XP SP2 nebo Windows 2000 SP4 nebo Windows 2003 server SP1 Ovladač pro tiskárnu Součástí instalace vlastní aplikace eTesty pak bude instalace následujících komponent - .Net Framework 2.0 - SQL server 2005 Express Edition - SQL Server 2005 Native Client Package Stanice pro provádění zkoušek Doporučená konfigurace SW Windows XP SP2 nebo Windows 2000 SP4 nebo Windows 2003 server SP1 Součástí instalace vlastní aplikace eTesty pak bude instalace následujících komponent - .Net Framework 2.0 - SQL Server 2005 Native Client Package - Macromedia Flash Player 8
Zaslal jsem na ministerstvo dopravy oficiální dotaz na podmínky, za kterých tato aplikace vznikla. Taktéž jsem kontaktoval dopisem CZLUG a OSS. Obě organizace (CZLUG i OSS) mi odpověděly. Teď společně čekáme na odpověď z ministerstva dopravy.
Nicméně, chci se dotázat lidí ze zdejší komunity, zda neznáte pozadí vzniku této aplikace. Aplikace nejen že porušuje technickou neutralitu (doporučení EU), vyšachovává ne-MS dodavatele, zvyšuje náklady provozovatele, ale mám obavu, že po odzkoušení v autoškolách by se tato aplikace mohla stát nástrojem pro složení státní maturity. Ve spojení s výše uvedenými SW požadavky by to zřejmě znamenalo definitivní konec Linuxu na středních školách. Za poskytnuté informace díky. Pokud se bude jednat o citlivé informace nevhodné pro široké publikum, kontaktujte mne prosím na boodok@seznam.cz, spojím se s Vámi méně anonymně. Díky.
Pozn. Aby nedošlo k mýlce, aplikace eTesty (tak se SW jmenuje) existuje ve dvojím provedení. Jako internetové stránky určené pro přeškolování a jako klient-server aplikace určená pro zkušební komisaře.
Tiskni
Sdílej:
takže to zaplatíme z daníTakže žádná změna k lepšímu. A s tím školením ovládání počítače je to samozřejmě pravda. Místo výuky pravidel provozu se bude učit, jak a kam klikat myší. Vzpomněl jsem si na ekologickou autoškolu nově zaváděnou v GB. Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín. Pokud to nezvládnou, tak mají smůlu. Neříkám, že ekologická jízda je něco špatného, ale chtít, aby se zkoušený nováček, který sotva udrží auto na silnici, ještě musel soustředit na to, aby jel ekologicky, to je padlé na hlavu.
Žáci budou zkoušeni z ekologické jízdy, tj. musí pomalu akcelerovat a další podobný věci, aby se šetřil benzín.Ekologickou jízdu jsem se v autoškole učil také, a už je to přitom hodně dávno. Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří), ale hlavně způsob popojíždění v kolonách - prakticky bez šlapání na plyn a na brzdu. Jinak můj názor je ten, že by měl člověk absolvovat autoškolu pokud možno v hodně silném autě, aby se pod dohledem učitele naučil ten výkon zkrotit. Když někdo udělá autoškolu ve Fabii 1.2 HTP a pak si hned koupí třeba obstarožní Ford Scorpio 2.3 nebo něco podobného, většinou to nedopadne dobře. Také je dobrá autoškola v zimě (mluvím z vlastní zkušenosti), protože žák lépe zvládne jízdu i za těžších podmínek.
Ovšem ne pomalou akceleraci (která zase tolik paliva neušetří),dle mého pozorování naopak pomalá akcelerace potřebuje paliva víc, teda pokud měřák okamžitý spotřeby v Oktávce nekecá ... příklad: rozjíždím se po odbočení do ulice ... dupnu na to, ukáže mi to 15 l/100 km, během cca 50 metrů se dostanu na 70 km/h (já vím, ve městě bych neměl
co se kolon (resp. jakéhokoliv delšího stání auta) týče, především by se mělo učit vypínání motoru ... :-/Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný. V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce. Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.
Vypínání motoru hlavně u železničního přejezdu. Jak mohu pozorovat, u přejezdu cca 60-70 % řidičů nechává motor puštěný.protože doufaj, že to pojede hned, načež nastává efekt autobusu, že to přece už nemá cenu, vždyť to už musí každou chvíli jet, když už tu čekají tak dlouho ...
V koloně, kde se každých 10-20 vteřin popojíždí, je to nesmysl, který zbytečně zdržuje ty vzadu a dává pořádně zabrat baterce.to jsem samozřejmě nemyslel - myslel jsem, když to opravdu stojí (nebo třeba s kopce, kde není potřeba startovat) btw, "zdržuje ty vzadu"? a od čeho, když stejně mohou popojet jen pár metrů? ... což mě štvou řidiči, kteří jsou schopní do alelujá troubit nebo se cpát kolem a předjíždět člověka, pokud je línej startovat (nebo nenastartuje úplně hned, protože zrovna svačí apod.), když už to chcípnul, protože se předtím dobu stálo, a vidí, že auto před ním popojelo jenom o 50 m a tam to zase všechno stojí ...
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.přesně to dělám, ať žije regulace minimálních otáček, akorát obvykle na dvojku (chudák spojka
Je dobré to nechat jet třeba na jedničku bez plynu (i když mi kolona ujíždí) a když budu muset zastavit, prostě vyřadit a dojíždět na neutrál - a pak zvolna zastavit.To zkus třeba ve škodě 120 a budeš se asi docela dost divit
Třeba pouze to, co je drahé, je schváleno jako realizovatelné a důvěryhodné?
Koukne ti do oka a zjistí, že bys to měl být ty. Hotovo, tečka.
To je mi povědomé
A ta moje taky neni pošťačka