abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Bezpečnostní upozornění

    Red Hat řeší bezpečnostní incident, při kterém došlo k neoprávněnému přístupu do GitLab instance používané jejich konzultačním týmem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:33 | Nová verze

    Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.10. 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.10. 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.10. 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (40%)
     (47%)
     (14%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 159 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 01:37
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    |🇵🇸 avatar 5.2.2008 11:44 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    ...sledování anime...

    +1

    Jinak ale mám (jak známo) čerstvě koupený Dell Latitude D400 (na Aukro.cz za 6200,- Kč) a musím říci, že nemít to tak hnusné ovládací záležitosti (klávesnice, touchpad), byl by super. Pár investic do periferií a je z toho nářez jak řemen. 12" rulezzz!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    5.2.2008 12:08 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    pise anime, ale mysli hentai :-)
    Václav 5.2.2008 12:27 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    No, proč ne? :) Třeba Bible black je vyloženě klasika. Ale do zmíněného metra je to celkem nevhodný žánr :D

    Momentálně se stejně chystám dokoukat Slayers, Princess Tutu, Oh my godess, Ergo Proxy, Texnolyze.... a znovu celé Chobits, takže na Hentai času moc není :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    6.2.2008 11:57 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ad Bible Black) Asi mne nikdy neosloví vystřelovací klacky u učitelek.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    6.2.2008 12:11 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Slayers. Jojo. Mějte oči otevřené, ať vám neunikne plyšový Zelgadis v Gouryho(!) podprsence. LOL! (tuším díl 18?).

    A propos, právě myšlenka na anime/mangu mě přiměla k tomu, abych veškeré sklony si ten křáp koupit zavrhl. Kvůli tomu displayi.
    Václav 6.2.2008 13:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Nejlepší je stejně tohle slayers AMV. Ten Display mi nevadí, na cesty když to budu mít hned před sebou stačí a doma mám na stole 15,4" umírající ACER :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.2.2008 12:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    To je moc velká kráva, srovnej si to s velikostí Eee, úplně jiná kategorie.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.2.2008 12:55 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Chtěl jsi říct: "Srovnej si to s velikostí Eee s 2,5" USB diskem (s kabely)." ;-)

    A externí úložiště je opravdu potřeba - u 4 GB modelu je uživateli přístupných 1.4 GB (dle wikipedie). Vejde se tam hodně anime? Ani ne.
    Václav 5.2.2008 13:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ok, ještě jednou. Vrazím do toho 8GB (popř. 16) SDHC kartu. Ta bude sloužit jako disk na který budu přesypávat podle potřeby data z 2,5" USB, který nemusím tahat pořád sebou... A když ano, vejde se do náprsní kapsy bundy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.2.2008 13:40 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    No a jelikož ještě nevíš, jak často to budeš tahat, nemůžeš ani posoudit, zda je k pravdě blíž xm nebo já :-)

    BTW jsem zvědav na to, jak moc se celková cena se všemi použitelnostními rozšířeními přiblíží třeba k Mivvy UM400. To je zase mašinka, která je docela sympatická mně (ano, pro tebe je nepochybně naprosto nepoužitelná, nemusíš mi to říkat "ještě jednou" :-D), ikdyž v podstatě jsem proti všem přenosným počítadlům :-) A má i docela levnou dokovací stanici. S přihmouřením všech třech očí bych si to možná dokázal představit i jako náhradu za desktop (pro někoho :-)).
    A když ano, vejde se do náprsní kapsy bundy.
    Nebude ti v létě horko? :-D
    5.2.2008 13:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ovšem to je cenově krapet jinde..
    5.2.2008 14:06 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Jistě. Je na každém, aby si vyčíslil poměr cena / užitečnost. Nikomu to nevnucuju :-)

    Mně tam spíš vadí, že se pokoušeli o klávesnici. Raději bych to viděl pěkně jen z jednoho dílu. Takové přerostlejší PDA prostě - asi takhle až na tu cenu :-) S volitelnou externí USB nebo bluetooth klávesničkou.
    Václav 5.2.2008 14:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Jak často a kde ho budu tahat vím, proto taky vím že je pro mě celý notebook zbytečně velký a těžký a že xm měl alespon v mém případě pravdu. Navíc i s diskem v kapse/brašně je to pořád menší než ten Dell. :)

    To Mivvy vypadá zajímavě, ale cenou je někde jinde a moc se mi nelíbí klávesnice. U 4G s vybavením se mi cena vyšplhá (podle toho kde ho koupím) tak na 12k - 13k, což není tak strašné. Navíc můžu dokupovat doplnky podle potřeby, ne všechno najednou. Kapacita přidané 8GB SDHC karty mi při přenosu stačí bohatě, ten 250GB 2,5" disk je spíš na archiv dat na delší cesty, kde se bez problémů ztratí mezi ostatními zavazadly.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.2.2008 14:13 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Navíc i s diskem v kapse/brašně je to pořád menší než ten Dell. :)
    Jasně, ale když už bych měl s sebou tahat nějakou brašnu, dal bych si tam (já osobně) něco trochu blíž běžnému notebooku (něco jako MacBook). Ale rozumím ti - Éééčko prostě sedí tvým potřebám.
    pools avatar 5.2.2008 15:03 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Unichrome grafika? Ty odvážný být...
    Vivre libre ou mourir!
    5.2.2008 17:10 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ta ma celkem slusnou podporu. A jednu brutalni nevyhodu. Neumi 1920x1200.
    ;(
    5.2.2008 17:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ta ma celkem slusnou podporu.

    Tak takové věci přede mnou ve vlastním zájmu neříkejte ani jako vtip.

    pools avatar 5.2.2008 18:55 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    To samé u mě. Cokoliv co je od Via a týká se to grafiky je FUJ!!!
    Vivre libre ou mourir!
    5.2.2008 18:08 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Dík, že na to upozorňuješ. Někteří prodejci podporu pro linux uvádějí.

    Já sám bych na to rozhodopádně dal Windows XP Tablet Edition, u tohohle typu zařízení by mi linux asi nic navíc nepřinesl. Spíš bych očekával, že s XP by to mohlo mít delší výdrž a snad by mohl bez rozcházení fungovat i ten hw (zejména dotykový displej), i ten software by mohl být lepší (už jen když srovnám xvkbd a "Klávesnici na obrazovce" z obyčejných Win).
    pools avatar 5.2.2008 18:58 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Jako jestli budeš mít štěstí nak Unichrome rozjedeš s nějakou unstable verzí open ovladače. Když ho mít nebudeš tak ho možná rozjedeš s něčím jako je vesa a tam je to opravdu "kvalita"... Já sem měl s Unichrome jedno příjemné setkání které končilo koupí nVidie ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    5.2.2008 18:18 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Co máš proti VIA Unichrome? Já s těmahle integrovanýma grafikama mam dobrý zkušenosti (i když Intel je mnohonásobně lepší). Tedy kromě 3D - na některé VIA grafice mi náročnější OpenGL aplikace (hry) natvrdo zasekávaly počítač. Ale na 2D + video je Unichrome v pohodě.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    5.2.2008 18:29 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Desku s jedním takovým zázrakem jsem dal asi před rokem do počítače (naštěstí ne svého). Nakonec jsem tu potvoru rozchodil, ale bylo to neskutečné utrpení. Podotýkám, že nějaká 3D akcelerace nebo dokonce hry mne absolutně nezajímaly. Přesto rozchození s něčím jiným než VESA driverem (nepoužitelně pomalý i při pouhém přesunu okna) bylo možné jen za cenu stažení CVS verze driverů a k tomu ještě ruční úpravy zdrojáků. Dokopal jsem ji k činosti víceméně jen proto, že jsem se zařekl, že to prostě musím zvládnout, a nakonec jsem tam stejně radši dal Radeon X300, který má vlastní paměť a funguje hladce out-of-the-box.
    5.2.2008 21:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Je treba odlisovat ruzne varianty VIA Unichrome - CLE266, KM400, K8M800, PM800, VM800, ...

    Napr. CLE266 je zcela neprobloblematicka. S novejsimi jsou vetsi potize co se tyce podpory.
    5.2.2008 22:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Mé hrůzostrašné zážitky se týkaly desky s chipsetem K8M890 (ASUS A8V-VM - ale až na tu grafiku se zatím zdá fungovat dobře).
    5.2.2008 12:38 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Nějak jsem si při prvním čtení to "kdeee" špatně vyložil a přemýšlel jsem, jestli na tom vážně někdo běhá KDE... :-)
    5.2.2008 12:40 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ja take :-)
    5.2.2008 13:05 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Taky jsem po nem pokukoval, co jsem cetl, tak by bylo asi lepsi vzit 4G verzi a ram rozirit dodatecne, 1GB modul stoji pakatel, mozna by se dalo uvazovat o 2GB modulu. V CR jsem ho nikde nevidel, v Nemecku se taky jeste masove neprodava, co jsem cetl, tak par lidi jsi jej koupilo v Drazdanech, ja cekam az mi prijde zprava z www.amazon.de, ze uz je na sklade, pak se rozhodnu, vysel by na nejakych 8000Kc.
    Václav 5.2.2008 13:29 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    8000 včetně DPH a poštovného? Protože tadyse chlubí že ho do třech týdnů dovedou dodat za 9k. Ještě koukám po shopech v USA, ovšem budu se muset optat u českého zastoupení ASUSu jak by to v tom případě bylo se zárukou....
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.2.2008 13:51 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Ano, vcetne DPH a postovneho (po nemecku) 299E je stanovena cena. Kdyz se kouknes na ebay, tak je tam i dost nabidek primo z Asie, ktery vyjdou o neco lip, ale zase je to vetsi risk.
    Václav 5.2.2008 15:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Kdy by jim to tak mohlo dorazit? Peníze na to stejně budu mít tak v březnu, takže si můžu počkat. Mohl bys mi napsat až bude na skladě?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    5.2.2008 19:57 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Klidne, kdy dorazi tezko rict, pred Vanocemi psali, ze hned na zacatku ledna, na zacatku ledna psali ze koncem ledna, a koncem ledna napsali ze daji vedet az dojde...
    Saljack avatar 5.2.2008 17:31 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Já osobně nevidím nic dobrýho na Eee, je to podle mě předraženej shit. Za tu cenu co do toho chceš ještě investovat seženeš levný noťas nebo třeba pda, což je podle mě daleko lepší než sebou tahat noťas a dáš ho do kapsy.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Václav 6.2.2008 08:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Levný notes - moc velký, houby vydrží. Zkus vytáhnout levný notes v metru a držet si ho jednou rukou. PDA - moc malé, nemá klávesnici, oproti Eee nevýkonné. Navíc mám MDA a to mi místo PDA stačí :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    |🇵🇸 avatar 6.2.2008 10:28 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Což takhle Nokia N810?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Václav 6.2.2008 11:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    To už je spíš větší PDA, malý display a na té klávesnici si narozdíl od Eee nedokážu představit nějaké větší datlení po cestě vlakem. Ale pěkné zařízení to je, taky jsem o něm přemýšlel.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    6.2.2008 11:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Na delší psaní je lepší tužka než klávesnice :-P Tedy touchscreen + stylus.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Václav 6.2.2008 11:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    skriptů? Těch speciálních znaků co tam je... no nevím nevím... A riskovat to nechci :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    6.2.2008 11:43 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Myslel sem na psaní normálních textů, ne na programování. Na programování bude asi opravdu lepší ta klávesnice.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    bazil avatar 5.2.2008 21:30 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    btw docela drsně se s tou hračkou dá pohrát ... viz http://beta.ivancover.com/wiki/index.php/Eee_PC_Internal_Upgrades
    6.2.2008 00:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Tak to je síla, pěkně si to borec poladil. Akorat mám z těch všech antén pocit, že to teď září jak jaderná elektrárna :-)
    6.2.2008 08:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    Jaderná elektrárna září?
    bazil avatar 6.2.2008 12:50 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký vybrat Asus Eee a kdeee?
    od toho tam je ten vypínač nakonci, protože ono to nejen září, ale taky žere elektriku žeeee

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.