abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) na přelomu roku dokončila rozsáhlou modernizaci hardwarové infrastruktury základních registrů. Projekt za 236 milionů korun by měl zabránit výpadkům digitálních služeb státu, tak jako při loňských parlamentních volbách. Základní registry, tedy Registr práv a povinností (RPP), Informační systém základních registrů (ISZR) a Registr obyvatel (ROB), jsou jedním z pilířů veřejné správy. Denně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 17:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zahájila nové vyšetřování americké internetové platformy 𝕏 miliardáře Elona Muska, a to podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Vyšetřování souvisí se skandálem, kdy chatbot s umělou inteligencí (AI) Grok na žádost uživatelů na síti 𝕏 generoval sexualizované fotografie žen a dětí. Komise o tom dnes informovala ve svém sdělení. Americký podnik je podezřelý, že řádně neposoudil a nezmírnil rizika spojená se zavedením své umělé inteligence na on-line platformě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 15:11 | Komunita

    Bratislava OpenCamp pokračuje vo svojej tradícii a fanúšikovia otvorených technológií sa môžu tešiť na 4. ročník, ktorý sa uskutoční 25. 4. 2026 na FIIT STU v Bratislave. V súčasnosti prebieha prihlasovanie prednášok a workshopov – ak máte nápad, projekt, myšlienku, o ktoré sa chcete podeliť s komunitou, OpenCamp je správne miesto pre vás.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Krádež není inovace (Stealing Isn't Innovation). Koalice umělců, spisovatelů a tvůrců protestuje proti používání autorsky chráněných děl velkými technologickými společnostmi pro trénování AI systémů bez povolení či kompenzace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    dnes 12:22 | IT novinky

    Stát, potažmo ministerstvo vnitra plánuje zřízení nového, neveřejného virtuálního operátora, který by byl primárně určený na zajištěni kritické infrastruktury státu. Cílem je zajistit udržitelné, bezpečné, mobilní, vysokorychlostní datové a hlasové služby umožňující přístup ke kritickým aplikacím IZS a krizového řízení.

    karkar | Komentářů: 5
    dnes 01:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.0 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky ownCloud Infinite Scale a Uptime-Kuma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Enkodér a dekodér SVT-AV1 (Scalable Video Technology for AV1) byl vydán v nové major verzi 4.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.8 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.1. 11:55 | Humor

    Microsoft poskytl FBI uživatelské šifrovací klíče svého nástroje BitLocker, nutné pro odemčení dat uložených na discích třech počítačů zabavených v rámci federálního vyšetřování. Tento krok je prvním známým případem, kdy Microsoft poskytl klíče BitLockeru orgánům činným v trestním řízení. BitLocker je nástroj pro šifrování celého disku, který je ve Windows defaultně zapnutý. Tato technologie by správně měla bránit komukoli kromě

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 34
    24.1. 01:44 | Komunita

    Spotify prostřednictvím svého FOSS fondu rozdělilo 70 000 eur mezi tři open source projekty: FFmpeg obdržel 30 000 eur, Mock Service Worker (MSW) obdržel 15 000 eur a Xiph.Org Foundation obdržela 25 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (11%)
     (33%)
    Celkem 634 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 22.1. 15:24
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.11.2021 09:03 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Vono jako ze srandy jsem spustil emacs a ukoncoval jsem tu hruzu az pres ctrl+z a kill :-) Takze co se tyka ochrany uzivatele pred opustenim editoru si jak vicka tak emacsy muzou podat ruce :-)
    6.11.2021 11:16 koumák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Jsem jediný kdo ho ukončuje kliknutím na křížek vpravo hore?
    6.11.2021 12:30 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Jaky krizek? Jake kliknuti? V linux konozli nic takove nemam. V grafickem desktopu snad nebudes spoustet terminal a uz vubec ne vim.
    6.11.2021 12:38 koumák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Lol a kdo ješte používá konzoli? Boomeři zamrzlý v osumdesátkách? Nebo uhrovatí geeci co jsi myslí že jsou strašně cool? Normální člověk do konzole ani nepáchne teda poked se mu nezosere grafické rozhraní jak je zvykem na Linuxu.
    Max avatar 6.11.2021 13:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Hele, pleteš si pojmy, neustále. Spouštět grafické prostředí kvůli tomu, aby jsi si tam mohl otevřít konzoli, je moderní cool věc. Jak jinak vysvětlíš existenci Windows Server Core? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.11.2021 13:41 Skippy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    30 let mi ta konzole stacila. Ma hezke velke pismenka a nepotrebuji brejle. Kdyz nutne potrebuju neco co v konzoli neni tak napisu startx, vezmu bryle, pak 5 minut hledam v skrini mys, pak zjistim ze musim z ni vyndat kolecko a ocistit osky od nalisovaneho prachupak zavru Xka a jsem nazpet v konzoli.

    PS: boomer tady u nas v australii je klokan, tak ted nevim jaky vyznam jsi mel na mysli :-D
    xsubway avatar 7.11.2021 11:04 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Hned jak zapneš vim, tak se zobrazí nápověda která obsahuje i:
    type :q<Enter>               to exit
    a když zapneš Emacs, tak je tam taky informace:
    Exit Emacs         C-x C-c
    ... stačí číst.-)
    6.11.2021 11:36 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    CTRL+alt+F2, killall vim
    Čo Rys, to vrah!
    7.11.2021 09:35 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    CTRL+alt+F2, sudo apt remove vim
    Max avatar 6.11.2021 13:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Pánové, pánové. Všichni tu vymýšlíte hlouposti. Řešení existuje od počátku věků, říká se tomu "man", ve vašem případě "man vim", obecně známo jako RTFM :P.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.11.2021 13:30 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    No vidim, ze si do nej v zivote nekouknul protoze v man vim nenajdes absolutne nic jak opustit vim :-) Klavesove zkratky a prikazy jsou dostupne jen v internim helpu VIMu, v manualu mas jenom cmdline parametry kamo. Feel old now?
    Max avatar 6.11.2021 14:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ne, máš tam základní help k tomu, jak vim funguje, kde má konfiguráky atd. Na základě toho pak můžeš pokračovat dál :). Tj. man vim a RTFM
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.11.2021 15:52 Genderman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Doufám že tento hnusný šovinistický sexismus bude brzy odstraněn a nahrazen příkazem woman
    Max avatar 6.11.2021 16:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Napsal jsem to proto, protože jsem chtěl vědět, kdo se ozve :). Gratuluji za účast v sociologickém průzkumu ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.11.2021 10:50 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Nerika se man a woman, rika se people with/without cervix.
    6.11.2021 18:57 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Tak v emacsu samozřejmě i woman lze použít.
    7.11.2021 17:14 Jiří Zajíčková
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    lepší by bylo Human
    8.11.2021 18:38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    woman
    6.11.2021 15:29  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Kdyz zapnu Vim, na uvitaci obrazovce je
    zadejte :q<Enter>             pro ukončení programu
    6.11.2021 15:44 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    To bude nejaky hipstersky patch z tohto tisicileti. My co jsme poprve (a naposledy) zapli vicko pred rokem 2000 jsme to uz vice nezkouseli a tedy ten luxus nemeli :-)
    vlk avatar 6.11.2021 18:40 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Víš jaký je nejlepší editor?
    You don't exist, Go away !
    6.11.2021 19:02 O.V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Na linuxu je bez konkurence joe. Jeste nouzove pouzitelny je mcedit z Midnight Commandera. Pro nejake zakladni editace konfiguraku postaci i nano ci pico. Vim, Emacs a podobne dinosaury jsou zoufale pomale a bez pluginu nepouzitelne. Ty pluginy co je udelaji pouzitelne je jeste vice spomali takze tak. Nejakou renesanci vicku ci emacsu delali hipsteri ale pak zvitezil rozum a ergonomie a tak jsou dnes do jednoho u Kate nebo VSCode. U toho VSCode je paradoxni ze i pres to ze bezi v Electronu tak je rychlejsi nez Vim psany v C :-D o Evilmacsu ani nemluve, ten je nepouzitelnej jako IDE by design (singlthread lisp, to neches).
    7.11.2021 20:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Když se mi naposledy spustil joe jako default editor, tak jsem myslel že tu klávesnici snad roztřískám.
    Petr Tomášek avatar 11.11.2021 06:52 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    výjimečně s tebou souhlasím
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    7.11.2021 20:25 drnest | skóre: 13 | blog: Dřinu nechte strojům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Emacs byl pomalý když byly pomalejší počítače, dneska už to není problém. Proto taky vždycky radili pustit emacs a už ho nevypínat a nastavit si emacs-client.

    Z té doby pochází jedno z vtipných "vysvětlení", že emacs znamená Eight Megabytes And Constanly Swapping - no řekněte co je dneska 8MB paměti?
    7.11.2021 20:35 emacs fan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Emacs je jako IDE perfektní. S rychlostí dneska už fakt nejsou problémy a navíc ve 28 bude mít JIT.
    vlk avatar 10.11.2021 09:32 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    vim!
    You don't exist, Go away !
    7.11.2021 17:29 neregistrovany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    dal bych +:-\
    8.11.2021 11:01 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Emacs je pro magory, vim je skvely a nano dostacujici. :-D
    8.11.2021 12:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Skvělý bych asi nenapsal, ale hlavně předvídatelný. Pro práci s vi pro mne byla klíčová informace, že editace začne až poté co stisknu Insert a že ho ukončím, stejně jako less, přes dvojtečku. Ale co hlavně, v nejrůznějších podobách se vi vyskytuje prakticky na každém linuxovém stroji. Což neplatí pro nano, joe ani emacs.

    Ale když tak nad tím přemýšlím, právě to, jak se který z těch editorů ukončuje je zřejmě rozhodující pro jejich preferenci.

    Těm, co byli zvyklí ještě z dob DOS pracovat s editorem integrovaným v manažeru souborů Norton Commander, vyhovuje mcedit, který se také ukončuje přes klávesu F10. Problém dělá pouze terminál v okenní prostředí, u kterého je ve výchozím nastavení klávesa F10 přemapována. Tam si lze ovšem vypomoci klávesou F9, která aktivuje menu, a ukončit editaci skrz ně.

    Také editor nano, který se ukončuje pouze stiskem kombinace ^x (Control + x) lze považovat do jisté míry za intuitivní, neboť i tato kombinace se v dobách DOSu používala poměrně běžně k ukončení aplikace. Nano ale nespoléhá na to, že uživatel tuhle klávesovou zkratku zná, proto dole zobrazuje pro jistotu menu, přes které se neznalý uživatel může dovtípit co má použít.

    Ovšem emacs se ukončují kombinací ^x ^c, což pochopitelně přivádí k šílenství uživatele zvyklé na předchozí dvě aplikace. Navíc vůbec nepředpokládá, že by ho mohl použít někdo, kdo se s ním doposud nesetkal, takže se ani neobtěžuje s uvedením informace, jak lze aktuální sezení ukončit. Což pochopitelně nasere.

    Editor joe, se ukončuje přes kombinaci ^k q, což tedy není zrovna moc intuitivní, obzvláště, když tohle info zmizí, jakmile se o něco pokusíte. Naštěstí ale u něj funguje také klávesová zkratka ^c, což je kombinace, která se rovněž používala v dobách DOSu pro ukončení některých aplikací. Problém je, že v okenním prostředí je tahle klávesová zkratka všeobecně používáná pro vložení kopírovaného řetězce do schránky.

    Editor vi, se ukončuje (po vypnutí aditačního módu stiskem klávesy Esc přes kombinaci kláves :q, potvrzenou klávesou Enter. Není to bůhví co, ale obejdete se bez Fx kláves (které některé klávesnice nemají, nebo je mapují nějakým obskurním způsobem přes klávesu Fn. I bez klávesy Ctrl, v nápovědách popisované různě – Control, C nebo také ^

    Jako kapitální zvěrstvo se mi jeví editor ne, u kterého jsem fakt nepřišel na to, jako ho vlastně ukončit. Šel jsem na to nakonec přes opakovaný stisk klávesy Esc Esc, kterým se aktivuje menu, přes které se to dá zabít.
    8.11.2021 13:46 O.V.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Joe ma klavesove zkratky z Turbo C/Pascal IDE, takze byl logickou volbou v 90tych letech. Dodnes pamatuji oznaceni bloku ctrl+kc pro zacatek a ctrl+kk pro konec, a pak treba ten blok zkopirovat pres ctrl+kc. Hlavne ale byla napoveda v spodnim radku na ocich takze i laik se rychle vyznal.
    8.11.2021 14:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    No jó.. Jenže v té době ještě většina zdejších plkalů ještě za sebou tahala kačera.
    8.11.2021 23:09 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Tak proc maldezi pripominat peklo terminalovych editoru? Mladi linuxaci maji Xka nebo Waylanda a tim padem kazdy desktop environment tam ma svou variaci na notepad kde neni treba IQ nad 80. Na server ti mladez pres TTY nepoleze protoze je doba CDN/AWS a na vse mas webove klikatka a tudiz to maji terminalove editory spocitane a vyvijet je dal uz nema smysl. Poslouzily v stredoveku, je dobre o nich vedet (a naucit se v nich exit) a to je tak vse.
    9.11.2021 11:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    A si mládež do které mi ni není dělá co chce. Synátor bude mít alespoň konkurenční výhodu.
    10.11.2021 00:34  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Uci se sekat hlinene tabulky?
    11.11.2021 07:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ne, učí se používat mozek. Tak jako profesionálové: https://www.high-voltage.cz/sortky/scenar-k-nove-filmove-dune-byl-napsan-v-dosu/
    11.11.2021 11:11 t@fu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    To je nic, kdyby tak storyboard napsali v Ascii-Artu tak to jo :-D Viz Star Wars.
    11.11.2021 12:00 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Tohle mi přišlo zajímavější než originál, ale raději ani nedomýšlím kolik to muselo tvůrcům sežrat času.
    11.11.2021 16:30 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    No kdyz to delali ve vicku tak potes koste ;-)
    8.11.2021 15:03 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Nano mi prijde super. Na rychlou editaci dostacuje. Vsechny ty zkratky v defaultu zobrazuje, takze lze relativne snadno ovladat.

    Klasicke vi mi k srdci neprirostlo, ale vim, ten mi prijde skvely. Navigace v textu, regulaky, vyhledavani a nahrazovani, taby, okna, syntax highlight. Vsechno pekne v zakladu.
    8.11.2021 15:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Mně víc vyhovuje mcedit, právě proto, že s ním mohu pracovat přes Fx klávesy. Nemůže se mi tím pádem stát, že bych se překlepnul. Jak už jsem napsal, nano není všude a v ramdisku se nejspíš setkám s nějakou variací na vi.
    9.11.2021 13:27 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    vi je predevsim o tom, ze ho najdes uplne vsude, takze je dobry aspon zakladni veci (jak ulozit a ukoncit) vedet. Jeste sem nenarazil na system kde by nebylo. Vsechno ostatni je o tom jak tvurce/admin ten system nastavil, a ty nemas vzdycky moznost si tam neco pridat. Navic to vyzaduje tak malo zdroju, ze to na uplne vsem i funguje - opet narozdil od ostatnich.

    Specielne prave vim uz chce pomerne hodne mista, ramky a vykonu, takze ho na spouste HW vubec nerozchodis.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    9.11.2021 13:54 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ale ciste vi se ovlada opravdu uchylne. Proti tomu je nano luxus :-D
    9.11.2021 19:22 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Proc? :wq ? Ten zbytek na to abys upravil par radek konfigurace nepotrebujes. Nano uz potrebuje tusim minimalne ncurses coz je obrovskej balik.

    ---

    Dete s tim gugulem dopice!
    10.11.2021 00:36  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Kdyz to je opravdu vi a ne alias pro maly vim, nefunkcni navigace sipkama je dost napicu.
    10.11.2021 10:37 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ano, presne o teto situaci mluvim. V te chvili pul kralovstvi za nano.
    10.11.2021 13:04  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ale problem je to jen na starych unixech, na Linuxu byva vim.tiny, ktery zabira jeden megabajt.
    11.11.2021 09:43 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    No treba na 486 mi vim jeste celkem chodil ...
    11.11.2021 13:22 starrtiktokk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    I emacs -nw ma nahore nabidku, ale predevsim velmi podrobny system napovedy. Ve statusovem radku je napsano F1, tak zkusim stisknout F1 a docvakam se na seznamy klavesovych zkratek.
    12.11.2021 12:51 Mayhem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ja nevim. Nic, co smrdi emacsem, mi do Sudetskych hvozdu nesmi. Vim, nano.. i mcedit... ale emacs?? to uz radeji sed.
    8.11.2021 17:40 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Nebyl ten eMax v dobe magneticke spis neco jako Word a ne bezny editor?
    xsubway avatar 8.11.2021 21:03 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Ovšem emacs se ukončují kombinací ^x ^c, což pochopitelně přivádí k šílenství uživatele zvyklé na předchozí dvě aplikace. Navíc vůbec nepředpokládá, že by ho mohl použít někdo, kdo se s ním doposud nesetkal, takže se ani neobtěžuje s uvedením informace, jak lze aktuální sezení ukončit. Což pochopitelně nasere.

    No v terminálu se samozřejmě ta informace zobrazuje a pokud je emacs spuštěný jako grafická aplikace, tak je informace klasicky zobrazena v menu File vedle položky Quit ;-)

    9.11.2021 11:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    A kde? Jakmile začneš něco dělat zmizí a jsi v loji. A bavíme se tu o terminálu ne o grafickém prostředí.
    10.11.2021 00:41  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    I emacs -nw ma nahore nabidku, ale predevsim velmi podrobny system napovedy. Ve statusovem radku je napsano F1, tak zkusim stisknout F1 a docvakam se na seznamy klavesovych zkratek.

    Jinymi slovy non-issue, pokud nejsi boomer, ktery kdyz nevi, kam klikat, zpanikari.
    9.11.2021 16:20 koffryně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Používám Word, pokud není, tak Write.
    9.11.2021 19:04 DeJove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Tak to ti muzem jenom uprimne zavidet. My v linuxu takove stesti nemame a musime si vystacit s obskurnimi editory 80x25 znaku, bez mysi a neuveris dokonce i s klavesnicema bez kurzorovych sipek. Ale na druhou stranu si muzem zahrat prvotridni hry pro bujnou fantazii jako je Zork.
    9.8.2023 13:30 jonestruckzs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    Řešení existuje od počátku věků, říká se tomu "man", ve vašem případě "man vim", obecně známo jako RTFM :P. Zdar Max
    27.12.2023 11:19 jonestruckzs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KOMIX - Vim
    I emacs -nw ma nahore nabidku, ale predevsim velmi podrobny system napovedy. whatsapp mod watch tv series

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.