abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen editor MonoSketch, webová aplikace pro tvorbu diagramů, technických nákresů, flowchartů a různých dalších vizualizací, to vše jenom z ASCII znaků. Všechny operace běží pouze v prohlížeči uživatele a neprobíhá tedy žádné nahrávání dat na server. Zdrojový kód aplikace (drtivá většina Kotlin, žádné C#) je dostupný na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.7.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Komunita

    Všem na AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (I love Free Software Day, Mastodon, 𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 19:44 | Zajímavý projekt

    Eric Migicovsky představil Pebble Emulator, tj. emulátor hodinek Pebble (PebbleOS) běžící ve webovém prohlížeči. Za 6 hodin jej napsal Claude Code. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.41 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.11 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | IT novinky

    Rusko zcela zablokovalo komunikační platformu WhatsApp, řekl včera mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov. Aplikace, jejímž vlastníkem je americká společnost Meta Platforms a která má v Rusku na 100 milionů uživatelů, podle Peskova nedodržovala ruské zákony. Mluvčí zároveň lidem v Rusku doporučil, aby začali používat domácí aplikaci MAX. Kritici tvrdí, že tato aplikace ruské vládě umožňuje lidi sledovat, což úřady popírají.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 11:44 | IT novinky

    Před 34 lety, ve čtvrtek 13. února 1992, se tehdejší Česká a Slovenská Federativní Republika oficiálně (a slavnostně) připojila k Internetu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Humor

    Agent umělé inteligence vytvořil 'útočný' článek o Scottu Shambaughovi, dobrovolném správci knihovny matplotlib, poté, co vývojář odmítl agentem navrženou změnu kódu (pull request). 'Uražený' agent autonomně sepsal a publikoval na svém blogu článek, který přisuzuje Shambaughovi smyšlené motivace, egoismus a strach z AI coby konkurence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 28
    12.2. 20:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.4 LTS, tj. čtvrté opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.2. 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 867 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM

    27.8.2010 23:59 | Přečteno: 1901× | Linux | poslední úprava: 2.9.2010 23:03

    Mám tady jeden počítač s touhle základní deskou. Zkoušel jsem na tom rozchodit Wake-on-LAN, ale nefunguje to skoro vůbec. Zkusil jsem tedy upgrade BIOSu.

    Párkrát mi to sice pomocí ether-wake nastartovalo, ale bylo to spíš náhodou. Tedy aspoň já jsem neobjevil žádnou souvislost při nastavování. I na Internetu jsem objevil množství příspěvků s těmito problémy. Bohužel žádné řešení. Posléze jsem zjistil ještě další problém. Když už to zareagovalo na magicpacket, tak při žádosti o IP adresu, to došlo na DHCP server, ten IP i poslal, ale PC si ji nějak nedokázalo převzít a nastavit. Takže i když se mi nějakým zázrakem podaří PC na dálku vzbudit, stejně se na něj po sítí nepřihlásím :-(. Pokud se PC pustil klasicky tlačítkem, tak to převezme IP adresu bez problémů.

    Řekl jsem si, že tedy zkusím upgrade BIOSu. Do teď jsem měl verzi 1603 a poslední stabilní je 2302. Na fóru Źivě.cz jsem našel dotaz člověka, který tam zkusil nacpat ještě novější betu a skončil s nefunkčním počítačem. To jsem ještě netušil, že skončím skoro stejně.

    Přímo v BIOSu je flashovací utilita, takže není třeba vyrábět nějakou DOSovou bootovací disketu. Na disku mám malý FAT oddíl pro tyto účely. Upgradoval jsem z něj zřejmě i minule - byl tam image BIOSu současné revize 1603 ;-). Flashovaní proběhlo v pohodě a ukončilo se rebootem. Tedy jen první půlkou, protože už nic nenabootovalo. Větrák i disk se točil, ale monitor byl černý.

    Deska má možnost v případě poškození BIOSU natáhnout si image z CD, floppy nebo USB. Říkají tomu "ASUS CrashFree BIOS 3 Utility". Floppy tam nemám, tak jsem zkusil CD. Po té co jsem neúspěšně zkusil nějaké skříňové zásoby, rezignoval jsem a vymontoval CDROM s mého stolního PC, které prokazatelně to CD načetlo. Jenže ani tenhle pokus se nezdařil a PC byl jak brouk na zádech. Nebyl úplně mrtvý, ale nefungoval. Když jsem se díval do manuálu, mají tam malý screenshot na kterém je: BIOS ROM checksum error, Detecting IDE ATAPI device... Z toho usuzuju, že je to k něčemu pouze v případě, že sám rozpozná chybu a rozsvítí monitor. Jenže já měl úplnou tmu.

    Byl jsem už dost nas^H^H^H zoufalý. BIOS EPROM není v patici, jak bývalo dřív, ale připájený přímo na desku. Takže to nejde vytáhnout a nechat si naflashovat externě. V jednom příspěvku někdo psal, že zkoušel i vymazat CMOS pamět, ale nepomohlo mu to. Vzhledem k tomu, že je tam uložen jen aktuální čas a konfigurace, ale ne samotný BIOS jsem tomu moc nedával. Ale zkusil jsem to a světe div se, podařilo se!

    Takže nakonec to dopadlo ještě jakžtakž dobře.

    UPDATE 2.9.2010

    Zkoušel jsem tam dát externí síťovku a budit přes ní. Zajímavé že 3C905C-TX-M ani 3C900B-TPO psaly, že WOL neumí. Přitom jsem přesvědčen že jo. Ta první má dokonce propojovací kablík do základní desky, aby mohla být napájená i při "vypnutém" - tedy soft-off počítači a mohla na WOL reagovat. Zkoušel jsem i parametr modulu enable_wol.

    Zabrala až karta Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (takhle ji vypisuje lspci). Ta volbu WOL v ethtool má, jde zapnout a dokonce na to i reaguje :-)

    Jenže jsem se radoval předčasně. Dal jsem si sice zapnutí wol do spouštěcích scriptů. Ale pokud počítač odpojím od elektriky, už to přes ether-wake nenahodím. Dokonce stačí i vypnout počítač během startu - třeba vlézt do BIOSu a vypnout.

    V BIOSu je i volba, jak se má PC chovat po výpadku elektřiny. Umí jen dvě možnosti: vždy zapnout, vždy zůstat vypnutý. Jsem zvyklý třeba na volbu pamatovat si předchozí stav.

    Může se stát, že počítač je ve stavu soft-off. Na chvilku vypadne elektrika. Pak to budu chtít pomocí ether-wake vzbudit a už si neškrtnu. Nezbývá mi než v BIOSu nastavit po výpadku elektřiny: vždy zapnout. A asi si tam přidám ať mi to pošle SMS, abych věděl, že se to spustilo.

    Takovejch štráchů jen kvůli tomu, že to chci mít dočasně než to dám na UPS a pustím do 24h provozu dostupný na požádání...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.8.2010 00:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    V případě, že je ten komp dost nový a má sériový flash, tak by to mělo jít i přes paralelní port.

    Jinak ten BIOS je dost slabej, že ho rozhází i nekompatibilní CMOS nastavení/rozložení, ale je fakt, že tohle některý BIOSy dělaj.
    Max avatar 28.8.2010 00:35 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Takovéto problémy se mi opravdu vyhýbají. Mám za sebou nemálo přeflashování a nikdy se mi nic nepokajdilo. Většinou právě desky Asus. Jinak i gigabyte, ms, různé notebooky apod.
    Jsi si jistý, že jsi tam narval správnou verzi biosu? Nebyl třeba k jiné revizy desky, nebo k podobnému, ale jinému typu?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 28.8.2010 00:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Aj, asi jsem to blbě pochopil. Jednou se mi stalo také něco podobného. Tenkrát to byla deska od MSI. Flashnul a nic. Tak jsem hned ještě restnul bios a pak to jelo. Takový věci dělám hned a intuitivně, takže mně to ani nijak nepřekvapuje a nepozastavuji se nad tím.
    Takže svůj předchozí příspěvek beru zpět :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    the.max avatar 29.8.2010 14:48 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    jj, gigabajty jsou fajn, hlavne kdyz maji 2 BIOSy prave proi pripad, ze jeden zmrvis, tak aby byla sance naject ze druheho. BTW Davaji jeste porad ty 2 BIOSy, nebo uz take setri?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Max avatar 29.8.2010 23:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Samo, že ano, mám tuto desku : Gigabyte GA-790FXTA-UD5 a HW DualBios má, viz i ofic. web : GA-790FXTA-UD5 (rev. 1.0)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    AraxoN avatar 28.8.2010 00:39 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    ASUS dosky = nikdy nekončiace dobrodružstvo.

    Inak to s tým resetom CMOSu: pomáha to aj v prípade, že BIOS nechce nájsť PCI kartu v niektorom slote.
    gtz avatar 28.8.2010 00:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    ASUS i MSI jsou tím známé, že pokud je nějaká karta blbě nadetekovaná pak pomůže jen reset Biosu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.8.2010 09:40 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Tiež mám asus dosku. Po ubdaitu sa PC nechcelo naštartovať pomohol reset biosu.
    otasomil avatar 28.8.2010 09:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM

    Asus EZ Flash ?

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    28.8.2010 14:39 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Jo, takhle se jmenuje ten sw na upgrade BIOSu. Je přímo součástí BIOSu.
    28.8.2010 21:18 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    A co ten Wake-on-LAN, už funguje?
    29.8.2010 11:40 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Ne, ten funguje (tedy spíš nefunguje) úplně stejně jako před tím.

    Měl by to být později nějaký stále běžící servřík, takže pak to ani nebude potřeba. Ale teď jsem si ho chtěl občas zapnout na dálku, když bych ho potřeboval. Což si bohužel musím odpustit :-(
    29.8.2010 13:58 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Kedysi som tiez Wolom bojoval. arp + WoL
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    29.8.2010 14:25 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Tak bohužel žádná změna.
    Jiří Němec avatar 29.8.2010 16:40 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Opravdu skvělý bios/deska. Včera jsem do ní strkal nový procesor, tak jsem upgradl bios a stroj nenaběhl. Po troše zkoumání jsem našel paměťový modul a slot se kterým to naběhlo, místo automatické detekce jsem nastavil pamětem pevnou frekvenci a naštěstí už zase běži, ale byl to docela boj.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    30.8.2010 08:50 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Ja mam Asus M2N-E a v rc.d (pri starte systemu) mam:

    /usr/sbin/ethtool -s eth0 wol g &

    Bez toho mi to taktiez nefungovalo aj napriek najnovsiemu biosu a zapnutemu WOL - s tymto to funguje uplne bez problemov.
    30.8.2010 10:12 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Tohle zapnutý mám. Schválně jsem si to kontroloval i v halt scriptu.

    Asi bych měl zmínit, že na stejném switchi a síti mám svůj desktop (jiný HW) a ten na WOL reaguje se 100% spolehlivostí.

    Než to pustím na ten 24h provoz, tak tam asi dočasně strčím nějakou externí síťovku, ať si to můžu startovat podle potřeby.
    30.8.2010 10:45 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nezdařený upgrade BIOSu na Asus M2A-VM
    Aha - tak sorry.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.