Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
[python] python.install = True python.install-dir = C:\somewhere [conan] conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" ...Plus, že by byl rád, aby si uživatel mohl tvořit vlastní klíče (s těmi ale nebudeme nějak pracovat, prože je nebudeme znát). Viděli jsme v tom jasnou tečkovou notaci klíčů a navhli jsme to tak, abychom dodrželi předchozí požadovaný vzor, že uživatel si klíče bude dělat ve stejném formátu, jako je zbytek klíčů. Tedy že první část před tečkou je vždy oblast kam klíč patří (python.cokoliv patří k Pythonu, ...). Příklad uživatelských klíčů by tedy byl:
[python] python.install = True python.install-dir = C:\somewhere [conan] conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" [user] user.some-key = "some_string" user.another-key = FalseProduct owner nám řekl, že to je totální blbost, že uživatel(é) chce klíče "totálně volné" a že nás s tím pošle do někam. Jeho varianta by tedy vypadala:
python.install = True python.install-dir = C:\somewhere conan.install = True conan.cache-settings = "some_parameter" some-key = "some_string" SOME_KEY = "another_value" cokoliv.jineho.klidne.s.teckou = False ANI_by-nevynucoval&povolené+znaky = "coz mi prijde trochu zvlastni"Nám je to v zásadě jedno, implementovat volné klíče není moc složité (i když variantu user.some.key už máme hotovou), jen nám přišlo fajn to trochu limitovat a třídit, dát tomu nějaký řád, aby to bylo přehlednější a aby bylo na první pohled poznat, který klíč je ten uživatelský a tím aby to trochu lépe zapadalo do celého formátu konfiguračního souboru (primárně TOML). Znovu říkám, jde o trivialitu, uživatelské klíče nejsou nic kritického, jen by mě zajímalo, jak se na to kouká více lidí. V zásadě o tom nechci rozvíjet diskusi, jen prosím, pokud se vám chce, tak zahlasujte v anketě.
Tiskni
Sdílej:
Jako první bych se zamyslel nad tím, jestli se vám opravdu chce znovuvynalézat a vyvíjet kolo a nepoužít už existující package manager, který ve windows je (winget), soukromé repozitáře AFAIK umí. Chápu, že si bez problémů umíte nadefinovat vlastnosti, které winget nemá, ale opravdu jsou tak bezpodmínečně nutné, že vyváží náklady na vývoj vlastního řešení i nevýhody jako že nejprve stejně budete muset nějak nainstalovat ten váš package manager?!
Co se týče formátu toho INI souboru, tak duplikovat jméno sekce v každé položce mi přijde jako nápad někoho, kdo místo pro uživatele píše ten software pro sebe a svojí potřebu onanovat nad formalismy...
Nám je to v zásadě jedno, implementovat volné klíče není moc složité (i když variantu user.some.key už máme hotovou), jen nám přišlo fajn to trochu limitovat a třídit, dát tomu nějaký řád, aby to bylo přehlednější a aby bylo na první pohled poznat, který klíč je ten uživatelský a tím aby to trochu lépe zapadalo do celého formátu konfiguračního souboru (primárně TOML).Nechápu. To je nějaký superset TOMLu?
sekce/klíč=hodnota
, místo klíč=hodnota
. K čemu je dobrá ta duplikace názvu sekcí do klíčů? Proč sekce/sekce.klíč=hodnota
? To už rovnou můžete používat .properties soubory nebo jiný formát podporující jen mapu klíč=hodnota
.
Pro naši firmu vyvíjíme interní software pro rychlejší instalaci některých programů (z těch známých je to např. Python nebo Conan, pak nějaké další interní). Představte si to jako takový interní package manager se speciálními požadavk
vidim tam windowsovovou cestu C:\, pro windows existuje ňákej takovej baličkovací manager chocolatey hele, python a conan tam v u nich repozitařích vidim hele, vyrobit vlastní baliček by asi jako taky mělo jít hele :O ;D
disclaimer: neznám to a nepouživám, k čemu taky když mužu mit poctivej apt třeba :D ;D