Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Jejich systém totiž "divně" počítá alikvoty. Kladné částky, přestože zasahují do března, důsledně dělí měsíc na 28 dnů, aby vyšly co největší. Zvedne to obočí, ale možná jde jen o hloupou programátorskou chybu, protože začátek intervalu je opravdu v únoru. Odpočty jsou ale jiná káva. Přestože jde o únor, měsíc se najednou dělí na 31 dnů. To opravdu nebude ani chyba ani náhoda.
Dobře, potřebují doúčtovat část období. Tak ať doúčtují, a ať to klidně spočítají i krapet chybně. Ale proč tam bezdůvodně dají něco navíc a pak to zase odečítají, ovšem díky trapně průhledné fintě v nižší částce? Sice je vzniklý rozdíl méně než dvacka, ale tak mě to naštvalo že jsem podal rekalamci. Po 6 dnech a 4 emailech stále tvrdí že je všechno v pořádku.
Jsem zvědavý jak to dopadne. Rozdíl mezi 28 a 31 dny je 10% a UPC teoreticky nic nebrání v tom aby do účtu "přidala" a pak zase "kompenzovala" libovolný počet dnů a vyrobila tak navýšení dle libosti.
Přikládám výřez s relevantními řádky. Poslední sloupec ignorujte, to je jen průběžný součet. Měsiční cena první služby je 494.11 (inet), druhé pak 50.41 (telefon), z toho jednoznačně plyne že kladné částky byly počítány jako 16/28 a záporné jako 7/31.
Tiskni
Sdílej:
UPC je docela povestna s takovymato spekama. Skoro jako mobilni (vsichni) operatori.
Razim vuci takovymto podobnym spolkum jednoduchou filozofii: Budto date za rozumny pausal rozumne sluzby a nebo se dite vycpat.
Nejvic mne fascinuji ty jejich kretensky ceny treba za hovor 6,32 Kc a jeste jsou schopni se chlubit ze jsou o 19 haliru levnejsi jak konkurence.
Cim vetsi spolek tim vetsi diletanti.
Regionalni ci jen obecni/metropolitni internetovy provider vi kdo je zakaznik a jak se k nemu chovat.
Uz by se ti telefonni operateri sveta meli dohodnout a zavest konecne opravdovy pausal nejakych bratru 500 Kc / mesic a at si kazdy vola kam chce a kdy chce.
Jenze ty jejich archaicky GSM systemy z IT stredoveku by ten napor zadosti o spojeni a prenos hovoru nevydrzely.....
Jenomze se muzou jit vycpat s cenou. Navic mam stale pochybnosti zda se skutecne jedna o pausal.
Pro masove zavedeni pausalu by cena musela byt opravdu nekde kolem 500,- Kc /mesic.
Takovyto pausal by si poridilo tak cca 50 lidi ze sta.
Pausal za 2-3 tisice si poridi tak 1 ze sta.
Takovyto pausal by si poridilo tak cca 50 lidi ze sta. Pausal za 2-3 tisice si poridi tak 1 ze sta.Jenže to je právě ono. Většina lidí provolá nějaké 3-4 stovky, ale je dost těch, kteří provolají mnohem víc. Když bude paušál za 500 Kč, pořídí si ho všichni, kdo jinak provolají více, ale i většina těch, kdo provolají o něco méně (a ti pak budou volat mnohem víc). Výsledkem budou menší výnosy (od těch všech, kdo provolají více) a současně mnohem větší zátěž sítě. Operátor by na tom prodělal. Cílem jeho podnikání je zisk, proto se o něj dobrovolně nepřipraví.
>>>Cílem jeho podnikání je zisk, proto se o něj dobrovolně nepřipraví.
Taky mohou nedobrovolne skoncit s podilem na trhu.
>>>současně mnohem větší zátěž sítě
Sit je treba rozsirovat .... podivejte se na internet - taky se porad rozsiruje (vsichni jiste pamatujem dial-up semtambajt a dnes mame bezne 5 Mbit)
Mobilni operatori toto proste nezvladaji, a proto si nemohou dovolit vetsi zatizeni site.
Jake by to bylo jednoduche, kdyby existoval pausal.
To co v soucasnosti nabizeji jako pausal je jen jeho zkrypleny bratr jmenem pseudopausal - rozumej predplacene levnejsi volani.
Je hezke co jste hodil do sveho blogu, ale doplnte prosim i pisemne vyjadreni klientskeho centra. Jak si ma na tohle clovek udelat nazor?
Provedli jsme důkladnou kontrolu plateb na Vašem klientském účtu. Částka 740,-Kč je za období 23. 2. - 3. 4. 2010, tudíž odpovídá ceně 546,-Kč měsíčně. Vyúčtování je zcela v pořádku.První odpověď- zcela OT, můj mail si zřejmě vůbec nečetli, jen předpokládali že reklamuji delší účtované období, nikoliv způsob výpočtu.
V samostatném emailu Vás zasíláme podrobný výpis z Vašeho klientského účtu, v němž je patrné, jak probíhaly jednotlivé změny.Druhý mail, už trochu rozumější. PDF obsahuje to samé co výpis který přišel poštou, akorát u časových období je navíc uveden počet dnů. Odkazuji se tedy znovu na konkrétní řádky, které jsou spočteny chybně, a vysvětluji proč.
Změna účetního cyklu z 23. - 22. na 4. - 3. v měsíci byla provedena dne 16.2.2010. Období 16.2. - 22.2.2010 bylo odúčtováno částkou 122,97 Kč (7/28) a naúčtováno bylo období 16.2. - 3.3.2010 částkou 311,16 Kč (16/28).Paní vysvětluje že 7/28 z 546 je 122,97. Tak ji odkazuji na kalkulačku, a vyzvývám k zaslání opravené faktury.
Touto cestou bychom Vás chtěli informovat, že Vám zasíláme v samostatném emailu detailní souhrn platební historie k náhledu.Tohle došlo dnes, "samostatný mail" s nějakou přílohou ale zatím nikde. Ani bych se nedivil kdyby jen znovu poslali to samé PDF.
Tímto bychom Vás chtěli informovat, že odpočet poměrné části sazeb za období 16. - 22. 2. 2010 byl realizován následujícím způsobem: Odúčtováno bylo 7 dnů z účetního období již vystaveného únorového SIPO v celkové délce 31 dnů 23. 1. - 22. 2. 2010 (účetní cyklus SIPO je od 23. dne předešlého měsíce do 22. dne aktuálního měsíce). Vaše měsíční sazba činí 545,- Kč a poměrná část 7/31 činí tedy 123,- Kč. Dopočet období 16. 2. - 3. 3. 2010 byl realizován s jinou denní sazbou, neboť se jedná o poměrnou část účetního období od 4. dne aktuálního měsíce do 3. dne následného měsíce, tedy za období v celkové délce 28 dnů. Přijměte prosím naši omluvu za nepřesné a neúplné informace v předešlých e-mailech a věříme, že se záležitost brzy vyřeší k Vaší spokojenosti.