Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Tak za mnou k počítači přišla Gabča, „Lukáši, musíš rychle k dětem do pokoje, tos ještě neviděl.“ Nerad se u počítače u rozdělané práce nechávám rušit, ale budiž, děti jsou děti a pokud jde o to, co jsem ještě neviděl, rád uvidím. Sundal jsem sluchátka, zvedl se ze židle a přesunul se k dětem do pokojíčku. Tedy pouze ke dveřím pokojíčku. Dál to nešlo. Co jsem spatřil, jsem po chvíli i vyfotil, takže se můžete sami podívat. http://picasaweb.google.com/Lukas.Faltynek/DetiPohroma (Foceno od dveří.)
Kousek od dveří, modrý box určený na hračky plný vody, toaletního papíru, nádobíčka a kdoví čeho dalšího. Kolem boxu voda. Hračky z boxu rozmetané po pokoji. A mnoho dalších hraček a věcí taktéž. Prostě spoušť, co se nevidí. Děti však šťastné. Velmi šťastné. Téměř celou hodinu o sobě nedali vědět. My s manželkou však taky ne. Děti byly rády, že si jich jako rodiče nevšímáme a my s ženou zase, že se děti neperou, nepošťuchují, nekřičí, ale že jsou hodné, tiché a že si hezky hrají.
Takže chvíli v pokoji stojíme, hodnotíme ten bordel a děti se zatím usmívají. Možná tuší, že jejich hra nebylo to nejlepší, co bez dozoru mohli dělat, ale tak nějak je to nechává v pohodě a po chvíli si zas začínají hrát. Lucinka bere toaletní papír, něco odmotá a namáčí do boxu s vodou. Davídek říká, „Ták Luci,“ dává ruce do vody a něco tam šteluje. No, co, stalo se. Je jasný, že voda do pokojíku k dětem nepatří a příště se tato situace nesmí opakovat, ale má cenu nějak dětem nadávat? Takže abych zjistil, co děti vůbec dělají, raději se jich ptám na co si hrají.
„Na ufony a dinosaury tatínku“, říká hned Davídek.
Luci, aby se neřeklo opakuje, „na ufony a dinosaury“.
„A jak se to hraje?“, zajímám se.
„Dinosauři jsou tatínku nemocní, tak je ufoni musej léčit. A dělaj jim kaši.“ Vysvětluje Davídek a rukama máchá v boxu plném toaletního papíru.
Lucinka jen divoce skáče po pokoji a asi je na Davídka pyšná, jak je chytrej a celý to tatínkovi uměl vysvětlit.
„A jak jste Davídku dostali do boxu tolik vody?“ vyzvídám dál.
„S Lucinkou jsme nanosily v hrníčkách,“ říká pyšně a Lucinka mu přikyvuje.
Výkon tedy s Gabčou oceňujeme a začínáme vysvětlovat, že příště už si takhle s vodou hrát nemohou. Ukazujeme jim, že všude je mokro a že to není dobré. Gabča děti převléká do suchého. Já se zatím snažím vybrat z boxu papír, hračky a vše uvést do původního stavu. Gabča mě samozřejmě po chvíli pomáhá. A jde ji to všechno rychleji než mě. Nakonec je hotovo a my začínáme děti pomalu chystat do postele. Jak se nadneseně říká, vyčistit zuby a spát. K tomu pohádka.
Na skoro potopu již nemyslíme. Vše je v pořádku, všichni spokojení.
Vracím se k počítači, dodělat rozdělanou práci a z pokoje slyším Davídka jak hrdě říká, „To jsme si teď maminko krásně pohráli.“ Usměju se, no řekněte, může se na ty děti člověk zlobit?
Tiskni
Sdílej:
Na skoro potopu již nemyslíme. Vše je v pořádku, všichni spokojení.Potopa je ještě v pohodě, jsou mnohem horší věci. Když si například vzpomenu na své dětství a svou tehdejší zálibu v ohni, hořlavinách, výbušninách atd., a na následky některých "pokusů"...
naštěstí máti vystudovala zdrávkuTo jako po vašich prvních zraněních nebo už předtím?