abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Komunita

    Výsledek hlasování: Výchozím grafickým motivem Debianu 13 aneb Trixie bude Ceratopsian.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:11 | IT novinky

    Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 5 Ultra.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:33 | Nová verze

    Mobilní Datovka, tj. svobodná aplikace pro přístup k datovým schránkám pro zařízení s operačním systémem iOS a Android, byla vydána v nové verzi 2.2.0. Nově lze nastavit vlastní obrázky pro jednotlivé datové schránky pro jejich lepší identifikaci v seznamu schránek. Přidán byl editor vnitřních nastavení aplikace, který slouží jako přehled všech hodnot, které aplikace udržuje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem letos věnovala 1,1 milionu dolarů na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Peníze byly rozděleny mezi Electronic Frontier Foundation (EFF), Public Knowledge, ARTICLE 19, Demand Progress, European Digital Rights (EDRi), Fight for the Future, The Markup, OpenMedia, Restore the Fourth, Signal, Surveillance Technology Oversight

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), byl vydán ve verzi 1.2.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Vypíchnut je import knihoven KiCadu. Zdrojové kódy LibrePCB jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:33 | Upozornění

    Při mezinárodní operaci byla zablokována pokročilá služba pro šifrovanou komunikaci MATRIX, oznámil úřad pro evropskou justiční spolupráci Eurojust. K uzavření služby podle něj vedlo vyšetřování společného týmu, na němž se podílely francouzské a nizozemské úřady a který byl zřízen při Eurojustu. Službu podle něj využívaly kriminální živly. Tato služba MATRIX nemá nic společného s nadací Matrix a protokolem Matrix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    3.12. 18:55 | IT novinky

    Národní filmový archiv spustil nový YouTube kanál Filmová klasika, který veřejnosti postupně zpřístupní vybrané české filmy. Nabídne především tituly, které obecenstvo v běžné nabídce televizí nebo VOD platforem nenajde. Dnes v 18:00 kanál odstartoval kultovním snímkem Kouř režiséra Tomáše Vorla. Divačky a diváci se pak každý týden budou moci těšit na dva nové filmy, které se na novém kanálu objeví vždy v úterý a v pátek. Spolu s Kouřem nabídla Filmová klasika ještě další desítku filmů ke zhlédnutí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    3.12. 12:55 | IT novinky

    Příspěvek na blogu Raspberry Pi informuje, že Steam Link běží už i na Raspberry Pi 5. Nejnovější verze podporuje H.264 (1080p s 144 FPS) i HEVC (4K s 60 FPS a 1080p s 240 FPS).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    3.12. 05:00 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    3.12. 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.2 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    9.11. 17:32 | Přečteno: 1709× | Apple | Výběrový blog | poslední úprava: 9.11. 21:02

    Dostal se mi do rukou nový Mac Mini v základní verzi – M4, 16GiB RAM, 256 GB SSD a cenovkou 17 500 Kč. Řekl jsem si, že udělám pár testů a přidám pár postřehů.

    Konfigurace jader

    Základní model M4 v Mac Mini má 4 P-jádra a 6 E-jader. E jádra jsou výrazně slabší než P jádra, jak ukážou testy. Obrácení poměru by mi dávalo mnohem větší smysl, ale asi by příliš kanibalizovalo M4 PRO, který má 8P 4E nebo za příplatek 10P 4E.

    Proč Apple tak rád nutí uživatele strkat věci spodem?

    Upřímně – nevím. Ale něco na tom musí být, viz nabíjecí konektor na spodní straně myši nebo teď zapínací tlačítko na spodní straně. A ne, zapnout se to bez nadzvednutí a ohrožení připojení všech kabelů nedá. Když jsme u těch kabelů a portů – ta věc už nemá ani jeden USB A. Takže pro připojení drátové klávesnice budete muset koupit dongle.

    Cenotvorba na jablečný způsob

    Cena za základní model je velmi dobrá. Ekvivalentní PC za tu cenu jednoduše nepostavíte. Už jen z toho důvodu, že pro x64 PC neexistuje, jak si ukážeme později, žádný procesor s ekvivalentním 1-4 vláknovým výkonem natož takový, který by se vešel a uchladil v krabičce s rozměry 127x127x50 mm včetně zdroje. Dá se připlatit i 10Gbit síťovka za 3000, což je také dobrá cena. Pokud se o to přesto pokusíte, nezapomeňte na 3 USB4 nebo Thunderbolt4 porty.

    Bohužel jiné příplatky jsou naopak naprosto šílené. Dodatečných 8 GiB RAM za 6000 Kč (za tu cenu pořídite 64 GiB DDR5 6400MHz kit od Corsairu). Příplatek z 256 na 512 GB SSD taktéž 6000 (pro srovnání 2 TB Samsung 990 Pro stojí 3700). Kvůli tomu Mac Mini s 32 GiB RAM a 512 GB SSD stojí stejně jako dva Macy Mini s 16 GiB RAM a 256 GB SSD. Budu se opakovat, ale... šílené.

    Openssl RSA2048

    Openssl je mým oblíbeným testem, protože dobře koreluje s mým worflow (typická programátorská práce) a přitom se snadno testuje. Jak je vidět, M4 za 17500 vítězí nad M1 MAX (původně za ~70k) v celém rozsahu. Singlecore - quadcore +70 % a +14 % v decacore.

    7-zip

    7-Zip (z) 24.08 (arm64) : Copyright (c) 1999-2024 Igor Pavlov : 2024-08-11
     64-bit arm_v:8.5-A locale=UTF-8 Threads:10 OPEN_MAX:2560, ASM
    
    Compiler:  CLANG 16.0.0 ver:Apple LLVM 16.0.0 (clang-1600.0.26.3) GCC 4.2.1 : CRYPTO SHA2 AES CRC32 UNALIGNED
    Darwin : 24.1.0 : Darwin Kernel Version 24.1.0: Thu Oct 10 21:06:23 PDT 2024; root:xnu-11215.41.3~3/RELEASE_ARM64_T8132 : arm64
    PageSize:16KB
    Apple M4 10C10T
    
    1T CPU Freq (MHz):  3042  3619  4124  4404  4397  4405  4405
    5T CPU Freq (MHz): 494% 3693   496% 3693
    10T CPU Freq (MHz): 956% 3128   958% 3133
    
    RAM size:   16384 MB,  # CPU hardware threads:  10
    RAM usage:   2224 MB,  # Benchmark threads:     10
    
                           Compressing  |                  Decompressing
    Dict     Speed Usage    R/U Rating  |      Speed Usage    R/U Rating
             KiB/s     %   MIPS   MIPS  |      KiB/s     %   MIPS   MIPS
    
    22:      84888   931   8875  82580  |     884462   958   7873  75429
    23:      77215   917   8584  78673  |     871756   963   7835  75421
    24:      75918   954   8560  81628  |     850002   962   7752  74587
    25:      72595   936   8854  82887  |     826197   962   7640  73516
    ----------------------------------  | ------------------------------
    Avr:     77654   934   8718  81442  |     858104   961   7775  74738
    Tot:             948   8246  78090
    

    Cinebench 2024

    Singlecore 174 body. Tohle nemá konkurecnci. Pro srovnání 9950X 139 bodů, Intel Core Ultra 9 285K 145 bodů. Multicore 990 bodů, to je výkon jako 9600X nebo i7 12700 (Intel a AMD to doženou hyperthreadingem). 9950X 2340 bodů a 285K 2416 bodů

    Speedometer 3

    Můžete si otestovat zde

    Geekbench

    I přes to, že v tom M4 dává skvělé výsledky, tak tady výsledek není a nebude. Je to příšerně navržený test, který dává nereprezentativní výsledky. Zejména v multicore.

    Spotřeba

    Oproti dříve testovanému M1 MAX je spotřeba nižší. V iddle 6 W, při plné zátěži CPU 32 W. Zatížení GPU jsem netestoval.

    Uchladí se to?

    Překvapivě ano. Cinebench i openssl dávaly stejné výsledky při prvním i následujících průchodech. Asi je možné donutit k throttlování při zatížení CPU i GPU ale to jsem nezkoušel. Pravděpodobně i verzi s M4 PRO, která má o 6 P-jader více by se dalo k throttlování přinutit.

    Srovnání dynamiky vývoje Apple Silicon vs x86

    Shodou okolností M1 byla uvedená ve stejnou dobu jako ZEN3. V AMD od té doby stihli 2 generace a v Applu 4 a kumulovaný nárůst výkonu je v Applu citelně vyšší, zejména v singlecore. O Intelu raději pomlčím. Co bude, když to tak bude pokračovat i dál - nevím.

    MacOS zůstává MacOsem

    Díky tomu testu jsem si opět připomněl, jak moc nemám rád MacOS (viz minulé blogy), což ve mně zase minimálně na rok zapudilo jakékoliv touhy něco takového si pořídit. Za podobným účelem chodím na návštěvu ke známým, kteří mají 3 nevychované a drzé spratky ;-)

    Každopádně ten počítač tady budu ještě pár dnů mít, takže requesty na specifické testy beru.

    PS Titulek prošel Bulvarizátorem nádpisů(tm) ve verzi 3.14 with AI, námitky posílejte jeho autorovi. Podle mě by se tím asfalt trhal dost blbě.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu, obrázek 1 Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.11. 19:15 nadtržítko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Poprosim testy:
    • Hanbrake prevod FullHD videa na nejaky jiny format, kolip fps to bude davat. Pripadne ffmpeg, cisla budou obdobna.
    • Nejakou soucasnou AAA hru, kolik to da.
    • Nejakou silenost, treba kompilace linux kernelu ve VirtualBoxu.
    PS: te nenavisi k macOS se okamzite zbav, je iracionalini!
    9.11. 20:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    …te nenávisti k macOS se zbav…
    Za podobným účelem chodím na návštěvu ke známým, kteří mají 3 nevychované a drzé spratky
    To nebude problém jen s macOS…
    9.11. 20:46 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Pro ty, co to nepochopili - byl to vtip; ve skutečnosti bych do domácnosti s nevychovanými dětmi nikdy na návštěvu nešel a někoho neschopného vychovat své děti bych nenazval známým :-p
    9.11. 20:26 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Stáhl jsem tady toto 4k24 H256 https://www.pexels.com/video/slow-motion-footage-of-children-and-adults-playing-in-the-water-fountains-2836305/ a převedl jsem to presetetem superHQ 1080p30 surround

    Avg 15fps. Po přepnutí na HW akcelerátor (encoder H264 VideoToolbox) 106fps :)

    Gamesu kupovat kvůli tomu nebudu, sorry jako ;-)

    Kompilaci udělat můžu, ale s čím to chceš srovnat... Jádro pro ARM ma jiný zdrojový kód než pro x64, gcc použije jiný backend... zkrátka to není nijak srovnatelné.
    9.11. 21:12 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tady chlápek testoval spoustu her: https://www.youtube.com/watch?v=mVtij3OSMwA
    cbrpnk avatar 10.11. 00:37 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Ale Cyberpunk 2077 tam nevidim...
    10.11. 12:11 miho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tady: https://www.youtube.com/watch?v=W15Ok0VDiYc&t=243s Je to test emulované verze. Příští rok bude i nativní verze u které lze očekávat lepší výsledky.

    Ale i tak stále platí: na hry si mac opravdu nekupujte...
    vencour avatar 9.11. 20:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tučňák děkuje.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.11. 00:05 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Se to asi nemá vypínat, třeba se to jenom uspává a probouzí nějakou magickou klávesou anebo speciálním klikem myši..
    Glee avatar 10.11. 00:19 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Se to asi nemá vypínat, třeba se to jenom uspává a probouzí nějakou magickou klávesou anebo speciálním klikem myši..

    - We're all Mapple people. - Sorry.
    The History of the World: Every Year / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    10.11. 01:14 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To bude tim, ze zatimco ti linuxovy desktop sezere kazdou hodinu 50Kc a kdyz nekompilujes tak ho radsi vypinas, u macu jednou zapnes a vypinas u vymeny za novejsi mac. Nehuci to, nezere to i travu kolem, neni duvod to vypinat. No a komu u vypinani nebo zapinani vypadnou pripojene kabely z macu by nemel tim macem hazet jako s pytlem brambor. Ta vule v konektorech je minimalni takze vytahnout kabel chce stat na kabelu a tahat maca. Nic ve zlym.
    10.11. 15:06 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    presne tak, mam macmini m2 od ledna 2023 a cudlik je vzadu, pouzilo jsem ho v techto pripadech: 1. byl novej a ja ho potreboval zapnout, 2. kdyz vapadla elektrina a ja ho potreboval zapnout, asi celkem 5x za ty dva roky, stejne tak to mam s windows laptopem a linuksem, proste nevypinam...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    10.11. 18:25 miho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    My ti věříme. Ale třeba výrobci racků ( https://www.mk1manufacturing.com/cart.php?m=product_detail&p=28&print=Y ) a VESA mountů ( https://www.humancentric.com/products/humancentric-mac-mini-mount ) budou muset mohutně špekulovat, jak to vyřešit.
    10.11. 18:29 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    A také zastánci metody- prostě to tam naházím na jednu hromadu ;-)

    https://www.reddit.com/r/k12sysadmin/comments/8vxkck/when_all_you_have_is_a_hammer_everything_looks/
    10.11. 18:49 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jojo to bude ted neresitelny problem, chapu, mozna na to budou muset najmout moneyzera aby tuto zapeklitou situaci vyresil, fakt to chapu, taky makam v korporatu.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    cbrpnk avatar 10.11. 00:17 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Môj 7z b
    7-Zip 24.08 (x64) : Copyright (c) 1999-2024 Igor Pavlov : 2024-08-11
    
    Compiler:  MSC 1400.140040310
    Windows 10.0 26100 : Microsoft Hv : Hv#1 : 10.0.26100.2.0.2161
    x64 19.2102 threads:16 128TB f:100005FB10E2774C
    AMD Ryzen 7 5700X3D 8-Core Processor
    (A20F12 : AMD64 Family 25 Model 33 Stepping 2) (->)
    
    1T CPU Freq (MHz):  4011  3956  4010  4001  3884  3999  3939
    8T CPU Freq (MHz): 773% 3955   802% 3995
    16T CPU Freq (MHz): 1499% 3720   1431% 3607
    
    RAM size:  130955 MB,  # CPU hardware threads:  16
    RAM usage:   3559 MB,  # Benchmark threads:     16
    
                           Compressing  |                  Decompressing
    Dict     Speed Usage    R/U Rating  |      Speed Usage    R/U Rating
             KiB/s     %   MIPS   MIPS  |      KiB/s     %   MIPS   MIPS
    
    22:      75325  1317   5565  73277  |    1128565  1483   6491  96232
    23:      71140  1393   5202  72483  |    1083904  1479   6339  93765
    24:      67328  1395   5189  72392  |    1025650  1449   6209  89993
    25:      66083  1409   5355  75451  |    1003186  1450   6157  89254
    ----------------------------------  | ------------------------------
    Avr:     69969  1379   5328  73401  |    1060326  1465   6299  92311
    Tot:            1422   5813  82856
    
    11.11. 12:59 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tvuj Ryzen behem testu spotreboval kbelik uhli. M4 ani nespustil vetrak. Takze tak.
    cbrpnk avatar 10.11. 00:19 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Otestuj ollamu qwen2.5:14b - tokeny/s. Dík
    11.11. 16:59 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Testováním LLM se zabývá tady tento chlápek https://www.youtube.com/@AZisk/videos

    V posledním videu děla z několika maců LLM cluster s Thunderbolt propojením (40Gbit) https://www.youtube.com/watch?v=uuRkRmM9XMc

    Vyšší varianty M čipů jsou vhodné na velmi velké modely; pro PC moc grafik s > 32 GiB RAM není, zatímco M2 ultra můžeš mít ve variantě s 198 GiB a propustností 800 GB/s (pokud bude uvedená M4 ultra lze očekávat 256GB s propustností 1100GB/s).
    10.11. 14:58 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Apple veci ma cenu kupovat jen v tom zakladu ono to staci 90% lidem a tech 10% jsou jutuberi nebo lidi co jim to zakaznik zaplati za par faktur, ty ceny upgradu jsou uplne mimo realitu, ale asi to funguje no. Sranda je jak ted jutuberi ukazuji jaka je ta grafika OK hlavne v tom M4 MAX ze se vyrovna 4070 leptopu, ALE Lenovo Legion Pro s 4070 je do 50K zatimco epl je za 105k :) ne epl neni herni masina a nebude s cenou tech upgradu. Osobne resim hry hernim laptopem s windows, nenintendem...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    ⧠ A = 0 avatar 19.11. 05:43 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Jo, naprosto super s ubohými 8–16 GB RAM mít spuštěný třeba clangd LSP na nějakém velkém projektu a u toho dělat cokoliv jiného (třeba kompilovat).
    Nevolte zmrdy.
    19.11. 10:34 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jenom debil si koupi neco co ma 8-16gb kdyz potrebuje vic.... chapes to? Pokud potrebujes vic ram kup si vic ram tywe a nebrec ze sis koupil neco co ma malo ram.... a kdyz je programator debil tak ani 512GB ram nestaci :)
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    19.11. 15:43 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Me fascinuje kdyz si programator poridic air a pak si stezuje jak pomale to je… od programatora bych ocekaval ze ma alespon nejakou inteligenci…
    10.11. 21:07 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Šlo by prosím vyzkoušet hry jako age of empires II, heroes o MM 3 a podobné?
    11.11. 07:35 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Myslíš ty co nepojedou jinak než ve full virtualizaci, protože ARM?
    11.11. 09:56 kol-ouch | skóre: 9 | blog: Co_to_je
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Jj, ty
    11.11. 17:10 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Zde seznam her, které lze hrát přes paralells:

    https://www.applegamingwiki.com/wiki/M1_Parallels_Windows_compatible_games_list

    obě zmíněné hry jsou na seznamu jako "perfect" a vzhledem ke stáří s výkonem určitě problém nebude.
    11.11. 17:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    No a proč asi? Protože výkon procesorů, na kterých se svého času používaly, dnes svým výkonem trhnou i náramkové hodinky. Takže jejich emulace je ARM procesorech posledních let sranda. Bez ohledu na to, jestli to je nějaký M procesor od Apple, nebo Snapdragon od Qualcommu. Já je provozuji v linuxu přes Wine na AMD A6-4400M APU with Radeon(tm) HD Graphics.
    ⧠ A = 0 avatar 19.11. 05:48 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Já je provozuji v linuxu přes Wine na AMD A6-4400M APU with Radeon(tm) HD Graphics.
    To ovšem není emulace, tvůj procák má přímo podporu i586 instrukcí, na kterých ty hry jedou.
    Nevolte zmrdy.
    19.11. 08:56 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To jo. Ovšem výkonostně jsou na tom ve srovnání s tím mým procákem ty ARMy mnohem lépe, takže předpokládám, že by jejich emulace neměla představovat zas tak velký problém.
    19.11. 22:23 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    On psal provozuje. Ten A6-4400M má v Geekbench desetinu ST výkonu Apple M4(10core) a třicetinu jeho MT výkonu, takže bych nativní běh aplikace na něm nebral za jeho přílišnou výhodu.

    https://browser.geekbench.com/processors/amd-a6-4400m

    https://browser.geekbench.com/v6/cpu/compare/8942770?baseline=1252369

    11.11. 11:52 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jo, tech 16GB RAM je trapnejch. Stejne mel muj laptop pred 12 lety...
    11.11. 12:12 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    njn, ne kazdy si pousti FF kde 20 tabu potrebuje 16GB RAM...
    11.11. 14:03 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tak Safari na tom neni o moc lip. Staci si otevrit par google docs dokumentu a facebook a skoro 4GB jsou fuc.
    12.11. 07:37 Ja osobne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Môj mobil má 16GB RAM...
    12.11. 11:05 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    to mas dobry to muzes mit otevrenych sest tabu v chrome a jeste ti zbyde ram na antivir
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    12.11. 11:18 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    A na co antivir?
    12.11. 23:15 rado1423
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Tak si to svapne, no big deal. Mel jsem dlouho PC s 8GB a bylo to v pohode. A to mi tam jelo cele stado docker kontejneru.
    13.11. 08:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Docker pracuje s kontejnery, což je úplně mimo mísu.
    11.11. 15:45 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    „Srovnání dynamiky vývoje Apple Silicon vs x86: Shodou okolností M1 byla uvedená ve stejnou dobu jako ZEN3. V AMD od té doby stihli 2 generace a v Applu 4 a kumulovaný nárůst výkonu je v Applu citelně vyšší, zejména v singlecore.”

    Teda, nemohu si pomoct, ale srovnávací benchmark tvrdí něco jiného. Ten tvůj Mac Mini M4 sice má nominálně vyšší výkon než ho má můj už víc jak 8 let starý stroj, ze kterého právě píšu. Přesto mi netrhá ani žíly, natož asfalt.

    11.11. 16:49 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    9 core varianta není z počítače ale z tabletu iPad, kromě jednoho vypnutého jádra má i dost omezený TDP.

    Passmark je BTW benchmark podchybn7ch kvalit, hned vedle geekbench...
    11.11. 17:07 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Mění to něco na faktu, že to není žádný trhač asfaltu? Jak ostatně přiznává i autor blogpostu v závěrečném odstavci?
    11.11. 17:20 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To máš pravdu, není; na trhání asfaltu se používá tohle: https://www.frekomos.cz/modules/fotogalerie/galleries/2/17.jpg :-p
    11.11. 17:31 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    Našel jsem na tohle téma pěknou práci. A fakticky tam není o Mac Mini ani řádka. Jinak kámoš jezdí s podobným krámem a nejde o práci pro blbce, protože prostor na dodatečnou korekci – chyb těch, co to měli připravit na pokládku asfaltu – je velmi omezený.

    11.11. 18:33 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše zakladni japka jsou vice nez konkurenceschopne
    co epl drti jsou ty nehorazny ceny upgradu: tento priklad za vsechny Notebook Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 (21LU000VCK) černý za 37690K a Air je za 37990K oba 16GB ram a 512GB disk....
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    12.11. 07:38 Svazák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zakladni japka jsou vice nez konkurenceschopne
    Intel Core Ultra 5-125U vs M4 asi by som si hneď vybral...
    12.11. 11:10 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zakladni japka jsou vice nez konkurenceschopne
    ano akorat lidi porovnavaji windows laptop za deset tisic s jepkem za tricet a pak to vyjde ze je to japko predrazene... Opet ale neresim ceny upgradu kde je to nehoraznost u jepka, zaklad je OK.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Jendа avatar 11.11. 22:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Apple je s tlačítkem mešuge už dlouho, třeba některé jeho notebooky mají vypínací tlačítko jen tak mezi ostatními klávesami aby to člověk občas zmáčknul omylem.

    Nicméně já vlastně už tlačítko skoro nepoužívám. Uspávám příkazem operačního systému, který mám na klávesové zkratce, a probouzím libovolnou klávesou - vypadá to, že je poslední dobou zvykem, že počítač nechá USB klávesnici nějak reagovat i při uspání. Možná to souvisí s tím že mám dock s externím napájením.
    12.11. 09:37 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Vzbuzeni klavesnici se dalo nastavit snad uz v minulem tisicileti, ale jen na PS/2 a nebo USB. BT klavesnice pouzit nejde - podstatna nevyhoda u pocitace slouziciho jako multimedialni centrum.
    12.11. 11:04 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    u japka lze pres BT uz aspon od roku 2006 co to pouzivam....
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Gréta avatar 12.11. 12:48 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    nj akorátže to má to japko asi jako dost lehký spaní když má během tý svý dřímoty furt zaplý bt :D ;D

    12.11. 13:13 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    a presto vydrzi macbook air spat mesic aniz by sezral baterku i s dratama...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    12.11. 17:11 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    tohle je na některé tady moc složité - a jak to ještě nemůže mít 195+GB RAM, tak je to prý komplet k hovnu…
    13.11. 17:51 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Některé paranoiky by to mohlo i vyděsit. On ten stroj vlastně není vůbec vypnutý, kontroluje poštu, synchronizuje data, i kdyz je "uspaný", podobně, jako to dělají "chytré" telefony. Výsledkem je, že pokud nechceš aby se tvůj laptop někdo sledoval podle MAC (nebo se dokonce naboural do počítače) až s ním půjdeš mezi lidi, tak jej před "uspáním" musíš dát do airplane režimu...

    Apple prostě nikdy nebyl pro lidi co mají rádi počítače jako zařízení kterým lze rozumět. Apple je pro kouzelníky, co mají rádi magické věci.. Magické funkce pak ospravedlňují tu magickou cenu ;-)
    13.11. 18:38 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    hehe ty toho moc o japku nevis co, ale nebudu ti rikat kde placas nesmysli, necham te v tom dal :)
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Gréta avatar 14.11. 01:54 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    16gb ram musí stačit každýmu

    -steve jobs

    14.11. 02:17 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    ty mas v telefonu 1.5TB RAM? Ja ne. To same neocekavam od ipadu nebo od notasu, ale ocekavam to od mac pro ktere v mkove verzi proste dojebali a tech 190GB ram je pro me malo...
    12.11. 17:46 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    to je tak nejak logicke kdyz mas bt klavesnici a mys... snad nebudes neco nekde mackat na pocitaci k probuzeni...
    12.11. 20:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Že to udržuje spojení s klávesnicí/myší logické je, což už není logické je, že se zavřený a uspaný laptop snaží připojit ke sluchátkům a bere je třeba telefonu nebo něčemu dalšímu. To je naprostá retardace a rád bych to vypnul.
    12.11. 21:42 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    ja nevim jestli ma apple sanci zjistit jestli se jedna o sluchatka nebo repraky a treba kdyz ti prijde email tak ti muze prehrat zvuk na audio... takhle to chapu ja, ale nepouzivam to.
    Gréta avatar 12.11. 12:46 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    ale jen na PS/2 a nebo USB.

    notebooky to ale maj věčinou připojený pravě jako usb ne :O ;D

    btw pro mě bylo velikatatatatáncký zklamání že nejde dělat wake-on-lan nebo aspoň něco jako wake-on-lan po wifi :D

    12.11. 13:14 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    u japka jde mas spatny system...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    13.11. 13:56 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To neni o systemu ale o HW, pokud to podporuje HW, tak to v Linuxu take funguje.
    vlk avatar 12.11. 09:18 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    disk je vymenitelny, ale nieje kompatibilny s klasickym NVME, no mozno casom sa budu predavat nejake lacnejsie alternativy
    You don't exist, Go away !
    Gréta avatar 12.11. 12:43 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Upřímně – nevím. Ale něco na tom musí být, viz nabíjecí konektor na spodní straně myši nebo teď zapínací tlačítko na spodní straně.

    asi by to vypadalo dobře na fotkách :D

    Cena za základní model je velmi dobrá. Ekvivalentní PC za tu cenu jednoduše nepostavíte ..................Bohužel jiné příplatky jsou naopak naprosto šílené.

    myslimže jablečnej svět je trch sám prosebe a proto se chová takle divně voproti normálnímu světu všude vokolo :D jablečný lidi nechtěj nic jinýho a věčinou asi jako ani nevěděj kolik jednotlivý čopítačový čousátky stojej ani jim nijak nerozuměj noa tadlecta masa lidí pro který je nejvíc nejduležitější jak jako bude ten drek vypadat na fotkách určuje ceny. zdá se že nevěděj k čemu je třeba potřeba víc ram nebo ssdčko další ale zato si ie. uvědomujou že je potřeba dokoupit 'díru pro internetovej kabel' by to mohli použivat vubec :D ;D

    12.11. 15:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jablečný lidi nechtěj nic jinýho a věčinou asi jako ani nevěděj kolik jednotlivý čopítačový čousátky stojej ani jim nijak nerozuměj
    Máš pocit, že v PC světě to je jiný? Průměrnej uživatel PC nemá nadupaný stroj co si sám poskládal z pečlivě vybraných komponent, průměrný člověk vezme random laptop z Alzy s předinstalovanýma Windows, co byl zrovna ve slevě, a taky neví nic.

    PC se liší asi jenom tim, že hráči her jsou PCčkaři, takže asi trochu zvyšujou průměr, ale jinak je to IMO to samý...
    Gréta avatar 14.11. 01:53 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Máš pocit, že v PC světě to je jiný? Průměrnej uživatel PC nemá nadupaný stroj co si sám poskládal z pečlivě vybraných komponent, průměrný člověk vezme random laptop z Alzy s předinstalovanýma Windows, co byl zrovna ve slevě, a taky neví nic.

    myslimže to bude trošku lepšejší :D máš tam zaprvý víc věčí vyber noa když si ty lidi z toho musej něco vybrat tak asi nekoukaj jenom na to jak to jako vypadá a jakou to má barvu ale i na ty parametry co u toho pišou, minimalně stylem 'věčí čislo ňákýho parametru == víc lepšejší' :D :D noa zadruhý, nemužou bejt přece jako uplně pitomí když si nekoupili mac :P :D :D ;D

    14.11. 12:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Mi přijde že jen přepisuješ takovej ten mem, že applisti jsou naprostý imbecilové, který jen solej prachy za blbosti. A je teda pravda, že tady VoDo a RealJ tomu moc nepomáhaj :-D Já nejsem Apple fanboy, třeba macOS UX mi přijde příšerný, ale pokud to někomu nevadí, ta platforma dokáže poskytnout velmi dobrý standard. Tadyto PCčkový plácání se po zádech jak je PC super a Apple naprostá nesmyslnost, je mimo. Intel má už roky problém inovovat, propouští zaměstnance a prodává zabugovaný CPU. AMD je na tom lépe, ale taky to zas není až tak hitparáda (hlavně do laptopů, ty CPU dost žerou). A třeba mainstreamový PC laptopy jsou si navzájem všechny dost podobný, liší se vzhled, značka, možná trochu parametry, ale ne moc významně. I klávesnice maj většinou stejně dementní jako Apple. Pozitivní jsou za mě ty alternativní možnosti - System76, Tuxedo, Framework - to je fajn, že existuje. Tohle ale jde zcela mimo běžnou populaci :)

    Když tak rozumíš hardwaru, všiml sis, jak dobrou efektivitu je apple silicon schopný nabídnout? Za mě je to dobrý minimálně už v tom, že to vyvíjí tlak na Intel a AMD.
    14.11. 13:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Za mě je to dobrý minimálně už v tom, že to vyvíjí tlak na Intel a AMD.

    Apple vyvíjí tlak, ale úplně jiným způsobem než si představuješ. Když pro něj představovala hrozbu Nokia, nebo Blackberry, tak mu stačilo nainfiltrovat přes nastrčené akcionáře do vedení hrobaře – tak jak bylo zvykem ve východní evropě 90. let, co se za tučný peníz postarali o úpadek svěřených firem. Jenže na Intel nedosáhnou, protože se k jejich velké nelibosti spřáhnul s AMD a jeho dominantní pozici na poli ARM procesorů ohrožuje se svým Snapdragonem Elite Qualcomm. Apple s procesorem M4 vyhodil svůj poslední trumf, aby udržel si v tomhle turbulentním roce udržel svou dominantní pozici. Ale žádné jiné eso, kterým by držel ostatní výrobce v šachu (jako svého času monopolem na retina displeye), už v rukávu nemá.

    A moc dobře ví, že sebelepší HW je bez použitelného SW k ničemu.

    14.11. 17:42 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Já mám moc rád konspirační teoretiky, jsou tuze vtipní ;-)
    14.11. 19:04 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    ja bych to cekal spise od Izaka, ale Ales se obcas taky prida...
    14.11. 19:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    lol, tak beru zpět, asi v hejtění applistů vesele pokračuj, když vidim, co tady píšou za ***čky RealJ s Vodo :)
    14.11. 21:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Ty jelita si stejně nic jiného nezaslouží a v pekle budou hořet líp než Koláčkovy brikety.
    12.11. 15:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Shodou okolností M1 byla uvedená ve stejnou dobu jako ZEN3. V AMD od té doby stihli 2 generace a v Applu 4 a kumulovaný nárůst výkonu je v Applu citelně vyšší, zejména v singlecore. O Intelu raději pomlčím. Co bude, když to tak bude pokračovat i dál - nevím.
    Jo, taky si na to teď stěžuju... V desktopech mi to ještě nepřijde tak hrozný, prostě to je trochu víc topení no ;-) Horší to je v laptopech, x86 na MacBook Pro prostě nemá odpověď, buď můžeš mít ~podobně výkoný laptop, který bude těžší, větší a míň výdrží na baterku, nebo ~podobnou výdrž/velikost, ale horší výkon.

    Co s tím dobudoucna, těžko říct, asi prostě dotáhnout Asahi Linux a přejít na Apple HW... Pokud AMD/Intel nepřijdou s něčím kloudným...
    12.11. 15:51 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Nic proti, ale Asahi Linux mně osobně přišel jako vendor-lock. To už raději sáhnu po Snapdragonu. Ten co jsem testoval měl lepší výsledky než Apple a bez oseru.
    12.11. 16:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Máš pravdu, Qualcomm je potenciálně zajímavá možnost. Co se týče svobody, přijde mi Apple podobný jako PC laptopy, zejména pokud jde o MS Surface apod.

    Výjimka jsou alternativní výrobci jako System76 nebo Tuxedo...
    12.11. 19:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    Ve srovnání s produkty Apple je MS Surface ZLATÝ! Svoje data bych mu sice nesvěřil, protože má pouze jeden disk co se nedá vykuchat, na dlouhodobou práci to taky není, ale na takové to příležitostné surfování se dá přežít. Na M1 s Asahi se práší ve skříni. Kdo by dělal furt nějaké opičí trojhmaty.

    Lenovo sice moc nemusím, ale ten Thinkpad se Snapdragonem byl na rozdíl od jablečňáku příjemný výkonnější a líp vybavený. Žádné opičky. Stadardní grub. Dualboot bez problému. Plně funkční. Za mne pouze jediné mínus – také pouze jeden disk.

    13.11. 16:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    No co jsem se tak koukal tak moc nejsou vyšší řady laptopů s Qualcommem, asi jen Dell XPS 13 a možná nějaký Leninova...
    13.11. 11:33 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Muzes si koupit DELLa s Ubuntu a s deaktivovanym Intel AMT, maj to normalne v konfiguratoru.
    13.11. 16:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    13.11. 15:00 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Jo, taky si na to teď stěžuju... V desktopech mi to ještě nepřijde tak hrozný, prostě to je trochu víc topení no ;-) Horší to je v laptopech, x86 na MacBook Pro prostě nemá odpověď, buď můžeš mít ~podobně výkoný laptop, který bude těžší, větší a míň výdrží na baterku, nebo ~podobnou výdrž/velikost, ale horší výkon.
    Tak ona je otazka, kolik lidi potrebuje vydrz na baterii vetsi, nez ma UPSka u desktopu. Stejne ho ma vetsina pripojenej bud v kanclu v doku a nebo v doku doma na home office.
    13.11. 15:51 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    V CR to mozna tak funguje, ale je spousta statu kde lidi delaj remote. Znam lidi co chodi do starbucks, nebo sedi cely den pod slunecnikem na plazi a delaj neco na notasi. Mit notas ktery ti neumre po hodine a pul prace je vyhra.
    13.11. 16:17 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Ja delam remote 100% a protoze hodne lyzuju, travim nekolik mesicu v Alpach, a proste si ten notas zapojim do zasuvky. Samozrejme jsem si zkusil pracovat na balkone, ale kvuli intenzivnimu slunecnimu svetlu to nejde. Clovek bud nic nevidi, nebo musi tak napalit jas na displeji, ze se do nej da koukat maximalne tak hodinu. Neverim, ze je nekdo schopnej odmakat 8h z plaze, mozna tak na e-ink obrazovce, ale ty jsem stejne videl jen jako externi monitory.
    13.11. 17:00 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    divas se na to pohledem 8h korporatni lopaty... jsou zamestnani kde nemakas kontinualne 8 hodin, jsou zamestnani kde treba zacinas odpoledne a sedis na plazi, popijis drinky a koncis kolem pulnoci... kazdy ma jine pozadavky a mit u notasu baterii ktera vydrzi je fajn.
    13.11. 17:26 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To je fakt, drinky nepiju, nejsem fetka.
    13.11. 21:29 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Kdo pije drinky je fetka? Zajimavy nazor. Predpokladam ze jezdis na kole, lyzujes a krome sportu jenom looata u pocitace? Maso taky nejis? Docela nudny zivot, ne?
    14.11. 01:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Určitě mi to přijde méně nudný než sedět s drinkem na pláži.
    14.11. 02:20 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jj, jezdit sam po okresce, dve hodiny na nikoho nemluvit nekoho muze bavit... a me treba obcas bavi sedet na plazi, chlastat a mluvit s cizimi lidma, obcas poznas zajimave lidi. Ve 2 odpoledne v pracovni den na plazi obvykle chlastaj budto bezdomovci nebo lidi kteri nemusi lopatovat a konverzace s nekym kdo treba vymyslel neco zajimaveho je daleko zajimavejsi nez Alesove sendvice nebo jeho virtualizovany windows pro zverolekarku...
    14.11. 10:54 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    ..s nekym kdo treba vymyslel neco zajimaveho je daleko zajimavejsi nez Alesove sendvice nebo jeho virtualizovany windows pro zverolekarku...

    Očividně těch zajímavých lidí kolem tebe moc nebude, když od pondělka nemeleš o ničem jiném.

    14.11. 19:05 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    njn, neni leto...
    14.11. 11:08 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    co blbnes spravnej linuksak uznava jen svetlo ktere jde od zarivek!
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    14.11. 19:04 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    pobavilo, diky! Se zeptam, spravny linuksak sedi v praci v serverovne nebo je jiz presunuli do kumbalu?
    14.11. 22:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Podle tebe nejspíš sedí linuxáci v parku na bidle jak sýkorky, protože jsi „in natura” nejspíš žádného v tom svém vidlákově neviděl co se tumbleweed kolem tebe koulí. 8-P
    14.11. 23:12 RealJ | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    to mas pravdu, nevidel, vsichni linuxovi admini tady delaj remote a nikdo je nechce v officu ani videt...
    14.11. 23:57 karkar | skóre: 6 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Ve sklepní koji.
    13.11. 23:59 kutr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    To pak neni zaměstnání, ale otroctví. Tipuju, že seš kapitán trhu v partners :-)
    13.11. 16:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    +1, je pravda, že to není něco, co potřebuju nutně každej den, ale hodí se to
    13.11. 16:32 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    jdu si ho koupit, jupiiii
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Gréta avatar 14.11. 01:59 Gréta | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu

    ja jako těžitko na papiry používám takovou malilinkatou bustu tgm ale proti gustu jako žádnej dišputát :P :P :D ;D

    14.11. 04:14 pindík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Shodou okolností M1 byla uvedená ve stejnou dobu jako ZEN3. V AMD od té doby stihli 2 generace a v Applu 4 a kumulovaný nárůst výkonu je v Applu citelně vyšší, zejména v singlecore. O Intelu raději pomlčím. Co bude, když to tak bude pokračovat i dál - nevím.

    Nevím úplně jestli je M2 nová generace, je to novej procesor ale architektonicky (když se bavíme o CPU) spíš je to takovej refresh, regulérní nový generace byly M3 a M4.

    Nicméně důležitější je jiná věc. Od toho M1 (v telefonech tuším A14) se zas tak moc nezvýšil výkon na 1 MHz, kterej je/má být ta magická zbraň Applu. Drtivá většina toho nárůstu výkonu je z frekvence. A ta taky nemůže růst do nebe, jak ukázala ta x86 konkurunce. Intel a AMD postupně to IPC taky zvedají. Jako teď třeba Apple poměrně vede, aspoň teda podle Geekbenchu a Cinebenchu (to bych ale teda osobně moc pro ST test nepoužíval, protože je to zátěž, u který je relevantní jenom MT - používané pro ST testování je to v podstatě syntetickej benchmark, byť to neznamená, že to číslo nemusí být zajímavé), ale IMHO bych si dal dost po pozor na prodlužování grafu do budoucna.

    V době M1 se Jon Masters (ex ARM) na Twitteru neustále nechával slyšet, že IPC je jediná cesta a zvyšování frekvence je stupidní a dělá to jenom Intel protože nic jinýho neumí. Mám ale pocit, že procentuálně se od tý doby víc zvýšilo IPC u x86 než u Applu :)

    P.S. Jinak když tam vidím tu zmínku, že do srovnatelný x86 krabičky by se ještě musely nacpat porty thunderbolt, aby to mohlo soutěžit... tak ty jsem nikdy nepotřeboval, ale naopak bych ocenil, kdyby se do mini dalo dát normální M.2 SSD za pár švestek a nemuset solit těch šest tisíc Applu za množství flash paměti, který se v obchodě dá koupit za pár set. Já vím, že tady nebylo zájmem dělat takovej ten marketing typu "není to předražený! ukaž mi PC za stejnejch jenom 80 tisíc, který má [obskurní fíčuru která není podstatná, ale nikdo jinej ji nemá, takže se tím dá zkreslit srovnání]", ale nemohl jsem si pomoct, tohle mě vždycky vytriggruje :)

    14.11. 07:32 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    apple se ale nechlubi kolik megapixelu ma jeho procesor, chlubi se kolik zere na sto kilometru
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    14.11. 17:44 rakek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mac Mini M4 - miniaturní trhač asfaltu
    Pokud udrží spotřebu na rozumné úrovni, tak ať mají klidně 10 THz, čemu to škodí.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.