Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Tiskni
Sdílej:
nie fakt, ta zostava sa dala aj lepsie zostavit...
Crysis 1680x1050 Medium - plynule (test 53fps).
V takoveto s jednou sesteve s jednou kartou staci 450W zdroj, (mam 500W).
Do ctyrjadra bych sel jedine v pripade, ze bych chtel plnou podporu Spider platformy a to by musela byt B3 revize.
, jen u toho procíku bych počkal na nějakou úspornější verzi.
Další a mnohem zábavnější řešení je koupit si na hraní Nintendo Wii a ze zbytku peněz si postavit úspornou linuxovou mašinu (se kterou nakonec bude víc srandy, jak s čímkoliv určeným na hraní).
GPU nVidia 9600To je nějaká novinka?
Pomalý paměti na nízký frekvenci, blbej monitor, když Visty tak Ultimate, vadnej procesor, podezřele levná deska. Tomu říkám herní mašina
Pomalý paměti na nízký frekvenciNoa? Rychlejší jsou tak akorát na honění u výsledků ze sandry.
blbej monitorproč? vadí TN? mě ne
když Visty tak Ultimateproč? co dají hráči navíc oproti business?
vadnej procesork tlb jsem se vyjadřoval, klidně is tam místo toho představ 6400+
podezřele levná deskanoa? tak za ušetření 9500->6400+ můžeš mít GB
Noa? Rychlejší jsou tak akorát na honění u výsledků ze sandry.
No to nejsou. On ten výsledek v Sandře taky něco znamená a je to fakt poznat.
proč? vadí TN? mě ne
Ano vadí.
atd.
PS: Už jste dnes navštívili Rapture?
ANO ANO ANO, na základě tvého blogu jsem si to koupil - DEMO bylo fakt o níčem, nechtěl jsem ani stahovat cracklou hru - a je to bomba. Litle Sister jsem pěkně vyšťavil
. DÍKY. 
. btw za koliks ho kupoval?
Vysvětlení: Měl jsem tam přeplatek z minulé objednávky a požadoval jeho odečtení od této. Kupoval jsem toho víc a ještě jsem měl slevu (kterou ale pohltila dobírka). Sám jsem čekal jak to vyřeší a tohle je docela vtipné.
ale to na hry dost těžko, spíš na nějaké výpočty
No to bych ani neřekl. Když už jednou programátoři her rozdělili mainLoop do více než jednoho threadu, tak už je v podstatě jedno, kolik jich je. Jsem potěšen, že už se SMP u her stává pravidlem a ještě víc mě potěšila hláška "64-bit mode active" u HL2. Jen tak dál.
Na druhou stranu programy, které si o rozdělení do vlánek přímo prosí, jsou singleThread. (Obecně dávková konverze datových souboroů z jednoho formátu do jiného. Soubory na sobě nejsou nijak závislé, rozdělění do threadů je triviální.)
Obecně dávková konverze datových souboroů z jednoho formátu do jiného. Soubory na sobě nejsou nijak závislé, rozdělění do threadů je triviální.
Pro tento případ by asi neměl být problém napsat si jednoduchý wrapper, který bude spouštět vždy zadaný počet instancí konvertoru současně.
.
SP1 Vistu ponekud zrychli, ale pod 64bitem jsou porad problemy se software ci drivery a to mam ultimate verzi, kterou je take mozne downgradovat na XP a oproti Business je pouzitelna
PS: Cislem v Crysis benchmarku jsem chtel rict, ze je to hratelne na takovem rozliseni, nikoliv, ze mam super sestavu. Navic pri zapnute vysoke kvalite jsem zadny velky rozdil nezaznamenal, krome ztraty FPS
. Add Original verze je stejne nenazrana jako to demo a service pack je jenom velmi lehky naznak zlepseni. Teoreticky by mela byt lepsi podpora SLI a Crossfire, ale praxe rika neco jineho.