abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 702 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    -

    3.1.2010 22:14 | Other | poslední úprava: 10.11.2016 17:16

    -        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    stíháte beletrii?
     (42 %)
     (41 %)
     (13 %)
     (4 %)
    Celkem 199 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 3.1.2010 22:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst

    Mam dluh ve světě ST, i tam mam co dohánět. Tak jednu beletrii za dva měsíce přečtu. Místo za dva dny jako dřív.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    3.1.2010 22:53 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Neznáte někdo webovou službu, kde by se o tom dalo psát? Mě zajímá, co kdo čte a o čem to je... nemyslím čtenářské deníky, ale takové "tweetování o knihách".
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    3.1.2010 23:22 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    zatial nie, ale nieco vhodne na tento ucel sa chysta :)
    Conyx avatar 3.1.2010 23:43 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Zkus se podivat na cbdb.cz...
    4.1.2010 01:07 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Nevím, je-li to přesně to, co hledáte, ale rozhodně zajímavý mi v tomto ohledu přišel poměrně mladý projekt ČteSyRád vznikající pod záštitou KISK FF MU.
    Jan Drábek avatar 4.1.2010 08:47 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.1.2010 13:10 pcp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    libraryanything

    je to osobní databáze knih s doporučením dalších, hodnocením, diskusemi atd.
    3.1.2010 23:20 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    cez sviatky som precital ~1900 stran (1800 beletria), v juni dalsie 3 knihy. ale predchadzajuce roky to bola bieda...
    Max avatar 3.1.2010 23:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Za svůj dosavadní život jsem toho přečetl pramálo. Skoro nic. Na škole jsem nečetl ani povinnou literaturu. Vše, co znám, znám z čtenářských denníků, nebo z toho, co jsme si přečetli o hodině ve škole. Sám od sebe jsem přečetl asi 15 knih včetně Pipi Dlouhé Punčochy apod. Poslední knihu jsem četl před asi 4 měsíce a to proto, že mně chytla. Byla to "Zpověď mladých hackerů". Tenká knížečka, ale na 4 měsíce mně zabavila. Jinak je to samá odborná literatura, co se nečte, ale studuje, nebo články, fora, novinky apod. Celkem toho denně hodně načtu, ale nic, co by se dalo počítat do beletrie.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 3.1.2010 23:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst

    Kukaččí vejce by se Ti mohlo taky líbit, o hackerech na Berkeley a spol. Dost čtivé to je.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.1.2010 10:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Rekl bych vic nez dost. Kdyz jsem to cetl poprve, vzal jsem si to s sebou na hory a vecer ve spolecenske mistnosti zacal cist. Obcas jsem vstal a uvaril si grog. Pak najednou zacali lidi ridnout a ja si rekl, ze pujdu taky spat. Nakonec jsem tam zustal sam, tak jsem chtel dat jeste jednu kapitolu a pak uz fakt pujdu. Nebo radsi jeste jednu. A kdyz jsem to docetl, tak jsem zjistil, ze je pet rano a ja mam v sobe krome knizky jeste grog skoro z pul litru rumu (v malych davkach neskodi v jakemkoliv mnozstvi) a chuze mi cini jiste obtize :-)
    4.1.2010 14:35 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    kotyz avatar 3.1.2010 23:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ten Faktor nanebevzeti mam uplne stejnej taky, dobrej kauf v levnejch knihach, ale jeste bych chtel sehnat za stejnou cenu dalsi dily. Proc tam sakra neprodavaji celou serii? Stejne tak Deti prstence. Vaham jestli to mam zacit cist nebo si nejdriv sehnat dila ktery patri pred to. Pak sem si jeste nejaky knizky nadelil (a byly mi nadeleny) k vanocom a uz to je pekna hromada a nemam to ani kam davat (uz s nima mam zastavenou i vetraci mrizku na zesilovaci) natoz abych to mel kdy cist. Snad az zas budou nejaky vhodne dlouhy a nudny prednasky, ze bych si to nosil tam, ale kdyz mi do toho nekdo vyklada tak toho moc neprectu ...

    Uplne te chapu, moje situace sice neni tak zoufala (tu hromadku mam mensi), ale dost se to blizi ;-)

    Jo a paralelne mam rozecteny asi tri knizky (nastesti mam dost zalozek, ke kazdy objednavce na abz mi jednu nebo dve strci). Tu prvni asi budu muset zacit znova, protoze je u ledu uz asi dva mesice a zapomel sem z ni uz skoro vsechno co sem precet. Vanoce a zkouskovy nesvedci nepovinny cetbe.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    4.1.2010 19:04 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jo a paralelne mam rozecteny asi tri knizky (nastesti mam dost zalozek, ke kazdy objednavce na abz mi jednu nebo dve strci). Tu prvni asi budu muset zacit znova, protoze je u ledu uz asi dva mesice a zapomel sem z ni uz skoro vsechno co sem precet. Vanoce a zkouskovy nesvedci nepovinny cetbe.
    Tři? Dva měsíce? Tak to bych nemohl, já předtím nepřečtenou knížku musím přečíst v kuse a na jeden zátah (tj. aby se mi celý děj vešel do krátkodobé paměti), s vyjímkou vícesvazkových děl a naučné literatury. Kdysi jsem při dojíždění zkoušel čist knížky po částech, ale téměř vždycky to dopadlo tak, že jsem se neudržel a dočetl jsem to toho dne večer :-)

    A je pravda, že člověk si říká, co všechno přes svátky přečte a nakonec se k ničemu nedostane. Jedinou knížku, co se mi podařilo přes svátky na etapy přečíst, byl PDF e-book What Every Programmer Should Know About Memory od Ulricha Dreppera z Red Hatu, kterou bych povině nechal přečíst všem co tvdí, že u dnešních procesorů už není důležité vědět, na jakém železe program běží ...
    kotyz avatar 4.1.2010 19:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    no asi je stejne zacnu cist od zacatku, az budu vedet ze me nebude nic rozptylovat a ze je doctu za tejden. ikdyz se knizka cte jenom po ceste autobusem a kdyz je volno mezi prednaskama tak se do tejdne precist da, ale kdyz se misto toho musi cist "studijni opory znalosti", tak se knizka necha doma aby neprekazela a uz to je v pr...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 4.1.2010 19:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    jo pres prazdniny sem mel taky velky plany a vysledek nula ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    3.1.2010 23:43 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Take jsem mel ten problem ale nasel jsem reseni: http://www.audible.com

    Diky tomu "prectu" vetsinou 2 knihy/mesic cestou autem, do obchodu pri uklizeni a podobnych cinnostech, pri kterych bych vetsinou ani knihu drzet nemohl :)

    Jakub Lucký avatar 4.1.2010 00:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ubik (a vůbec P.K.Dick) je dobrá knížka... nedávno vyšla (v prý) lepším překladu...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    4.1.2010 06:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Příloha:
    Hm, to mám podobně. Holt si člověk musí udělat čas i na to.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2010 06:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Teď valím literaturu především populárně matematickou... Kdo ví, kdy mi zbyde čas na pana profesora z Hradu, nějakého oteplovače, povinnou četbu atd.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.1.2010 06:59 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Já si sehnal hodně knížek v elektronické podobě a čtu si je v PDA pomocí MobiPocket Readeru na záchodě. Jinde se ke knížce nedostanu :-(
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    pushkin avatar 4.1.2010 07:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Mno, taky mám pár věcí, ke kterým bych se chtěl dostat, ale netuším kdy... Momentálně čtu biografii Black Sabbath, ale to je první, k čemu jsem se tak po šesti letech dostal :-(
    4.1.2010 08:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    To je přeci docela fajn, když víš, že je pořád hromada věcí, které si chceš přečíst, ne? Jsou lidé, kteří přečtou za měsíc dva časopisy a tím to pro ně hasne.

    Ale je pravda, že bych také ocenil více času na čtení. Jsem však poněkud posedlý čtenář, takže bych jen zpaměti mohl říct nejméně stovku knih, ke kterým se pořád nemohu dohrabat. A dalších několik stovek čeká v knihovně. Ukrajuji z toho dost pomalu a velmi nepravidelně. Většinou nárazově přečtu tak tři knihy za dva dny, potom dva týdny nic a pak se to opakuje.
    belisarivs avatar 4.1.2010 09:33 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    To je přeci docela fajn, když víš, že je pořád hromada věcí, které si chceš přečíst, ne? Jsou lidé, kteří přečtou za měsíc dva časopisy a tím to pro ně hasne.
    Prave jsem si zacal pripadat jako kulturni barbar. Ja neprectu ani ty dva casopisy do mesice.

    Pred pul rokem jsem precetl celou pentologii Zaklinace. Od te doby ticho po pesine. Nebylo to vubec spatne. Dokonce jsem kvuli tomu jednou vysednul o vlakovou zastavku dal.

    Zacal jsem hodne premyslet nad nejakou e-ink knihou. Ale je to priliz trahe, nez abych do neceho sel bez osobni reference od nekoho, kdo to doma ma.
    IRC is just multiplayer notepad.
    David Ježek avatar 4.1.2010 10:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    za 5k+ je to drahé, i kdyby to umělo malovat kašpárky. já o einku taky uvažuju (samozřejmě vedle zachování papírových knih), ale dokud nebude státá pod 2k, nezájem. platit 4k jen za "exkluzivní technologii" starou několik let, kterou její výrobci uměle cenou drží na několikanásbku výrobních nákladů, to si dovolím prorokovat, že se na ně FTC a EK za pár let vrhnou za cenový kartel (ptejte se výrobců RAM, výrobců GPU atd atd atd)
    4.1.2010 14:44 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    nielen drahe, ale plno citaciek pozna tak max. 5 formatov a to su bud tie s DRM prip. ciste txt, pdf; ja citam na LCD displayi (PDA) a nemam s tym ziaden problem; zatial som vhodnu citacku nenasiel, i ked by som si ju mozno aj kupil
    4.1.2010 10:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ale je to priliz trahe, nez abych do neceho sel bez osobni reference od nekoho, kdo to doma ma.
    Brzy vydám recenzi Kindle 2.
    4.1.2010 11:43 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Referenci ti klidně podám. Jak už jsem dříve v nějakých diskusích tady na serveru psal, mám Sony PRS-505, a jsem s ním velmi spokojen (a není to tím, že za ty prachy co to stálo člověk sám sebe přesvědčí, že je spokojený, i kdyby to byl obrázek namalovaný na kusu dřeva :-)).

    Ve své době jsem ho kupoval čistě z praktických důvodů - mám ohromnou hromadu anglických knížek v elektronické podobě, a potřeboval jsem nějaký rozumný způsob, jak je číst. PDA, na kterém jsem četl předtím už mě štvalo, ta mrcha byla věčně vybitá, a LCD displej není na čtení žádná sláva (i když jsem toho takhle přečetl dost a dost), z monitoru počítače knížku přečíst nedokážu, tisknout je nepraktické, mobil nebudu ani zmiňovat. Teď nosím v batohu PRS-505, a vím, že knížka je vždycky po ruce.

    Displej je opravdu nádherný, a ačkoliv papír je samozřejmě papír, tak e-ink za ním o moc pozadu nezůstává. Spousta lidí na různých fórech píše, že "e-ink je zbytečnost, já mám tablet/telefon/PDA/notebook, a z toho se dá číst stejně dobře". Nemají ponětí o čem mluví. Fakt. Ten displej je potřeba vidět, nebo spíše na něm přečíst pár desítek stránek. Za chvíli zapomeneš, že čteš z něčeho elektronického (to se mi na PDA nikdy úplně nepovedlo), písmo je na rozdíl od LCD dobře čitelné ze všech úhlů, baterka vydrží v řádu týdnů. Ano, na rozdíl od LCD potřebuješ dobré osvětlení (e-ink není podsvícený, i když už se prodávají typy s přidaným osvětlením). Někomu vadí zčernání obrazovky při otočení stránky. Jednak to za chvíli taky přestaneš vnímat, a navíc přiznám se nechápu, jak se tihle lidi smiřují s otáčením stránek u normální papírové knížky :-)

    Samozřejmě jsou tu i negativa. V textu se nedá vyhledávat, a navigace je poněkud neohrabaná (teď mluvím o Sony, jiné značky to mohou mít samozřejmě jinak). PDF se čte špatně, pokud není vyrobeno na míru, nebo reflowable. Pokud máš ePub nebo LRF soubor s vlastními fonty, je otáčení stránek poměrně pomalé (osobně jsem se s takovou knížkou ale setkal snad jen jednou, a nebyl problém to v Calibre napravit). Obecně je PRS-505 (opět nevím jak jsou na tom ostatní značky a typy) ideální pro čtení beletrie - začneš na první stránce, a postupně se propracováváš ke stránce poslední. Na nějaké velké poskakování tam a zpět mezi stránkami např. u nějaké referenční příručky to moc není.

    Takže asi tak. Případné další dotazy samozřejmě rád zodpovím. Safra, to jsem se rozepsal :-)
    David Ježek avatar 4.1.2010 12:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    ano, připojuji se k tomu, že z einku se krásně čte, byť na papír to nemá. možná ti trochu obraz vylepší moje někdejší recenze na bookeen3: http://www.cdr.cz/a/24062
    4.1.2010 23:46 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jo, tu už jsem kdysi četl. Jednak samozřejmě Bookeen není Sony, ale to je vedlejší. Přiznám se, že k tomu readeru nepřistupuju jako k nějaké elektronice, absolutně neřeším jak rychlý má procesor, jak vysoké rozlišení, je mi fuk, že umí přehrávat mp3, jestli vyčuhuje z šedé masy ostatních mašin - jednoduše ho neberu technoidně. Pro mě je to prostě knížka, která vypadá trochu jinak, a od které nic jiného než funkčnost knížky neočekávám. A tuhle funkci plní zcela podle mých představ. Takže tak.
    David Ježek avatar 5.1.2010 00:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    no samozřejmě. já bych k tomu také tak přistupoval, ale kdyby v recenzi nebylo úplně vše, tak by mi ji tehdy čtenáři omlátili o hlavu ;). a na tom cybooku se fakt blbě pracovalo s některými formáty, navíc za tu tehdejší cenu to byl výsměch (nemluvě o nefungujícím tlačítku delete, porušování gpl atd)
    5.1.2010 00:23 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jasně, chápu. Recenzent to nikdy nemá jednoduché. A je fakt, že dvanáctka byla opravdu trochu moc, obzvláště za Bookeen, který tehdy vypadal jak vypadal.
    David Ježek avatar 5.1.2010 00:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    no v acompu tehdy nadšení nebyli, ale co se dalo dělat, zatajovat v recenzích, abych potěšil prodejce nemám ve zvyku (abych ale nikoho neosočil: to v acompu ani nechtěli, jen prostě nebyli nadšeni z vyznění recky)
    belisarivs avatar 4.1.2010 14:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    http://www.grafika.cz/art/hw/sonyprs505.html

    Zajimave pocteni.

    Diky za reference.

    http://www.alza.cz/kapesni-pc-pda/elektronicke-knihy/18850861.htm

    http://www.czechcomputer.cz/cat_tree.jsp?bpath=Navigace%2FPDA\E-Book

    Vyber a ceny nic moc. Az se to priblizi 4000, tak do toho asi pujdu. Zatim pockam.

    Tohle vypada nadejne: http://openinkpot.org/

    Bookeen taky konecne prestal porusovat GPL a vydal zdrojaky firmwaru (je tam Linux) tak treba s tim casem pohnou. Zatim jim ale chybi kernel hackeri.
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 4.1.2010 14:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ovsem tohle vypada na bomba vec. Dotykova e-ink. Sakra sakra. Ze by muj novy techno fetis?

    Tahle je sice drrzdi, nez mnou avizovane 4 tisice, ale zase dotykova. Pokud by slo delat a ukladat poznamky (ne primo do knihy, to pujde asi tezko, ale treba reseni, jak to jde v Okularu, cili, program si uklada do vlastnich konfiguraku kde je jaka poznamka a pak se tyto pri otevreni pdfka nactou taky, na uceni bezva vec), tak to nema chybu (OK 8300 je docela nevyhoda, nicmene zkousnutelna).
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 4.1.2010 16:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    drrzdi -> drazsi

    Ne, nejsem retardovany.
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.1.2010 16:56 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    4.1.2010 23:53 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Naši obchodníci jsou magoři, anebo naopak nesmírně vyčůraní (spíš to druhé). Rok a půl poté, co jsem si reader pořídil z UK za 200 liber, tzn cca 6000 Kč, se objevil na Alze a stál deset litrů. Neuvěřitelné.
    belisarivs avatar 5.1.2010 16:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Mohl bys nahodit nejaky ten dobry e-shop?

    Ta PRS-600 vypada naslaple.
    IRC is just multiplayer notepad.
    5.1.2010 17:50 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Já ho tehdy kupoval z Waterstones, protože byli výhradní distributoři pro UK. Do US jsem nešel, protože se mi nechtělo řešit problémy s clem. Dnes stačí zadat správné klíčové slovo do shopping search na www.google.co.uk, nebo .com (je na tobě, která geografická oblast ti vyhovuje víc, ale mimo EU asi budeš platit clo), a vybírat.
    5.1.2010 18:05 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jinak jedno z nejlepších fór o eBooks a eReaderech je tady.
    belisarivs avatar 5.1.2010 19:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Diky.
    IRC is just multiplayer notepad.
    4.1.2010 10:53 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Někdy je to až děsivé, kolik dobrých věcí je ke čtení, a jak málo času člověk má. Stačí se začíst do nějakého diskusního fóra o oblíbeném žánru, a o zábavu je na pěkně dlouhou dobu postaráno.

    A ačkoliv momentálně čtu méně než dříve (což je paradoxně způsobeno zcela přízemními technickými okolnostmi - nemám pořádné osvětlení nad postelí, a měl bych to konečně nějak vyřešit), tak si nedovedu představit, jak někdo může žít úplně bez knížek. Ano, jsem knihomol :-)
    otula avatar 4.1.2010 15:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    No, začal jsem po letech opět číst, když mi zde už nevím, kdo přesně, řekl, že knihovny stále existují :-D

    Takže za posledních pár měcíců jsem přečetl
    • Dumasův klub – dobré čtení, děj příjemně běží, člověk se i dozví různé zajímavosti
    • To – King mi připadá, že je úchylák, nevím, jestli si od něj ještě něco půjčím. Má to přes 1100 stran, strašidelné to bylo, ale není to úplně můj šálek kávy
    • Trilogii Jeho šerá hmota – Světla severu, Dokonalý nůž, Jantarové kukátko – bezva čtení pro děti i pro dospělé, i když právě tím možná trochu trpí – občas hodně dětinské, jindy zase na děti dost komplikované (aspoň myslím). A k tomu zajímavý podtext, že za vším zlým na světě stojí církev
    • Čtvrtá oběť – taková jednoduchá rychlá knížka, nic světoborného, doufal jsem, že to bude lepší
    • A teď čtu Den pro Šakala :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 4.1.2010 15:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jo, a když už je teda řeč o beletrii, tak stejně úplně nejlepší spisovatel je Karel Čapek. Od něj jsem přečetl téměř vše, některé knihy vícekrát. Například Krakatit jsem četl 4× :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.1.2010 16:56 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    'To' je docela specifická knížka, ostatní jsou v pohodě. Mám jich asi čtyřicet - papírových :-)
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    4.1.2010 17:34 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Já mám To od Kinga asi nejraději, a považuji to za jeho mistrovské dílo. Možná to souvisí s faktem, že to byla první knížka, kterou jsem od něj četl.
    otula avatar 4.1.2010 19:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Mně to až tak mistrovské nepřišlo - jak jsem psal, vadily my ty úchylárny, které tam byly úplně samoúčelné, a konec byl docela trapný, přišlo mi, že už to prostě chtěl nějak ukončit, tak tam střihnul konec.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.1.2010 21:59 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Hmm...úchylárny. Už je to dlouho co jsem It naposledy četl, ale nějaké extra úchylárny si nevybavuju (což neznamená, že tam nejsou, jen si je možná fakt nepamatuju). Jo, byl tam sex, ale vyloženě úchylárny? Můžeš dát příklad?
    otula avatar 4.1.2010 22:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Pořád dokola samé honění šulínků…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 4.1.2010 22:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    hmm, to by me mohlo zajimat :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 4.1.2010 22:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 4.1.2010 22:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    na druhy strane me ale odrazuje tech 1100 stran. kdyby to bylo 500, tak nereknu, ale timhle by sel umlatit i hroch :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    vencour avatar 4.1.2010 23:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst

    Z mého pohledu TO stojí za to. Mimochodem zfilmované Svědectví má 6 hodin - a knížku jsem nečet.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    4.1.2010 23:30 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jo tohle...no, některé postavy tam jsou úchylné až psychopatické (mladej Patrick Hockstetter, předpokládám že máš na mysli ho, mimo jiné samozřejmě), takže se podle toho chovají. Ta knížka je z velké části o dětech, které přicházejí do puberty, a vedle hrůzy jménem Pennywise jsou konfrontovány i s hrůzami, které sebou tohle období přináší, a mezi ty patří i sex (silácké řeči stranou, pánové - vzpomeňte si na sebe když vám bylo třináct, pokud to dokážete). Já osobně sexuální scény, které v knížce jsou, za samoúčelné nepovažuji. Ale to je samozřejmě jen můj názor.
    otula avatar 5.1.2010 12:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ono to asi záleží, jak kdo co vnímá. Každému se líbí něco jiného, každý věci vnímá po svém. Mně to vadilo opravdu hodně a myslel jsem, že kvůli tomu tu knihu vrátím již po přečtení prvních 100 stran. Nakonec jsem ji dočetl, abych byl zklamaný podruhé, a to z konce knihy, který mi přišel o ničem. Ne proto jak dopadnul, ale jakým způsobem. Ale to je v pohodě. Má drahá mi stále opakuje, že nejsem normální, tak na tom asi něco bude :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.1.2010 12:56 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Asi se neshodneme, ale to je v pořádku :-) Knížka a její čtenář tvoří nedělitelný celek, který je vždycky unikátní. Mně se třeba ten konec celkem líbil (čímž nechci říct, že ho považuji za něco geniálního, jen mi prostě vyhovoval), i proto, že to byl takový pozvolný dojezd po adrenalinovém zážitku jímž byl rituál Chud, nebo jak se to přesně jmenovalo, a který osobně považuji za hodně dobrou záležitost. Najednou všechno skončilo, a klub Loserů se jednoduše rozpadl, protože náhle neměl nic, co by ho spojovalo, a to ve všech směrech.
    otula avatar 4.1.2010 19:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Tak to se možná nechám ukecat na dalšího Kinga. Ale jestli tam budou zase takové úchylárny, tak ti to pak omlátím o hlavu ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.1.2010 19:05 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jestli jezdíš přes Havlíčkův Brod, tak se stav. Půjčím ti nějakou, s jakou mne to nebude moc bolet :-)
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    otula avatar 4.1.2010 19:05 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    vencour avatar 4.1.2010 20:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst

    Přečet jsem od Kinga Řbitov zviřátek, Pytel kostí, To, Carrie a nějaké povídky (o tom obejití mrakodrapu po římse), viděl jsem Shining, Shaw Shank, Zelenou Míli, Svědectví. Všechno pěkné, stálo to za to. Ale neni jen King. Čili Kinga můžu doporučit, stojí za to.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    otula avatar 4.1.2010 20:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Shawshank, Zelená míle a Shining jsou podle Kinga? To jsem ani netušil. Ty první dva jsou skvělé, na Shining bych neměl chuť koukat znovu. Carrie jsem si chtěl půjčit jako první, ale pak jsem zkusil „To“, a další knihy jsem vzdal. Rád si nechám doporučit cokoliv čtivého. Sice čtu pomalu, ale je to rozhodně lepší zábava, než čučet na bednu.

    Jednou na rahabce jsem během 10 dní dočetl knihu a „vzdálený kolega“, co byl se mnou na pokoji se mne ptal, zda si ji může půjčit. Další den jsme měli odjíždět. Koukal jsem na něj, jestli to myslí vážně. Prý jo. Za 3 hodiny mi ji vracel. Měl ji přečtenou, čemuž jsem nevěřil, ale dokázal mi odvyprávět děj :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.1.2010 21:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    na Shining bych neměl chuť koukat znovu
    Doporučuji obě verze.
    otula avatar 4.1.2010 21:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    On je to kvalitní film, ale děsně šílený :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 4.1.2010 22:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    redrum, redrum, ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jakub Lucký avatar 5.1.2010 00:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Tak takový je Kubrick... Ale já osobně musím říct, že Kubrick je jeden z mála filmových režisérů, které jsem si (jako divadelník z uměleckého hlediska) zamiloval...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    otula avatar 5.1.2010 11:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Také se na Kubricka rád podívám, ale tento film fakt podruhé nemusím ;-) Mám při něm takové nějaké nepříjemné, těžko definovatelné, pocity, což třeba při Spartakovi říct nemohu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.1.2010 14:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Vždyť říkám - podívej se i na tu druhou verzi. Ta je přesně podle Kinga (filmově horší, ale pro fandy knihy nedocenitelné).
    otula avatar 5.1.2010 16:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jejda, špatně jsem tě pochopil. Předpokládal jsem, že těmi dvěmi verzemi myslíš knihu a film. Máš na mysli tento seriál? Pokud ano, kde ho splašit? Na czshare, který si platím, není, na DC++ jsem ho na hubech, které používám, také nenašel.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 5.1.2010 16:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    jednoduchý dotaz na isohunt "stephen king's the shining series" dává několik výsledků, ale torrent je torrent, no ;-).
    otula avatar 5.1.2010 16:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Brrr, torrent na takové věci už nikdy více. Poté, co mi před několika lety přišel jistý výhružný mail, již stahuji přes torrent výhradně to, co s ním lze legálně stahovat :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 5.1.2010 18:37 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    na vyhruzny maily srat (zvlast pokud je od naky organizace o ktery v nasich koncinach nikdy nikdo neslysel), dokud nezvoni prislusni prislusnici s povolenim k prohlidce tak se nic nedeje. ja to mel kvuli DC++, od ty doby jenom rapid a torrenty jen kdyz to nejde jinak (a sifrovane, ne ze by to nejak zvlast pomohlo, ale lepsi neco nez nic). ale potom co udelali s mininovou, budu muset shanet novy dily sgu jinde (coz by nemel bejt problem, holt misto v sobotu to budu mit az v nedeli).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 5.1.2010 18:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    dokud nezvoni prislusni prislusnici s povolenim k prohlidce tak se nic nedeje
    No pak už je ale trochu pozdě :-D Raději se držím toho, co mi dovolují naše zákony a mám čakru v klidu ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 5.1.2010 20:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    nic nenajdou. mozna kdyz uvidi ze tam mas akorat linux tak ani nebudou nic hledat (na to nejsou vybaveny).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 5.1.2010 20:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Není potřeba, aby něco našli. Stačí, že mají ověřeno, že jsem odesílal. A nemyslím, že jsou takové trubky, jak naznačuješ :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    David Ježek avatar 5.1.2010 20:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    řadoví poldové trubky často jsou, laboratorní experti ale ne.
    kotyz avatar 5.1.2010 22:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    ale tech expertu je v republice tak deset.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jakub Lucký avatar 6.1.2010 01:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    A že mají v práci dobrou linku, tak si tam taky torrentí...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    6.1.2010 14:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Např. tady to mají skladem. Za ty čtyři a půl hodiny filmu mi 360 Kč nepřipadá nijak moc.

    A pokud máš region-free přehrávač a nevadí ti angličtina, tak třeba tady z eBay za 230 i s poštovným. Tak jsem to kdysi koupil já.
    otula avatar 6.1.2010 14:29 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Díky :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    AnachronyX avatar 5.1.2010 01:09 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Po přečtení To mě napadla jedna jediná myšlenka: výborně napsaný škvár. Nic víc to (pro mě) není. Čte se to sice celkem jedním dechem, ale chybí tomu jakákoli mnohovrstevnatost. A po přečtení kromě obvyklého divného „kingovského“ pocitu na patře si člověk říká, proč to vlastně četl.

    Nerad někomu něco doporučuji, ale jedna z mála knih, které opravdu stojí za to přečíst, je Bulgakovův Mistr a Markétka. Jen to chce před čtením mít alespoň povšechnou představu o reáliích nově vzniklého sovětského státu, stejně jako o náboženství, a to nejen křesťanském, ale také o gnosticismu. Jinak dost pravděpodobně zůstane pár věcí nepochopeno.
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    otula avatar 5.1.2010 12:11 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ruskou tvorbu jsem také nějakou přečetl. Třeba Višňový sad od Čechova, potom pár knih, jejichž názvy si již nevzpomenu, ale nejvíc se mi z přečtených líbil Příběh opravdového člověka od Polevoje, který jsem přečetl před rokem znovu, tentokrát jako Повесть о настоящем человеке, tedy v originále, abych zjistil, že už mi ta ruština nejde, jak před 20 lety ;-)

    A díky za doporučení, akorát teda koukám, že to u nás v knihovně mají pouze v tomto provedení, což vypadá jako scénář k divadelní hře
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    5.1.2010 13:46 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ruští klasici byli velicí, velicí machři. Dostojevskij, Tolstoj, Čechov...fakt to uměli. Polevoje jsem jako malej kluk myslím taky četl, ale už si pamatuju jen to, že se Meresjev plížil bez nohou zamrzlou krajinou :-)
    5.1.2010 13:43 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Po přečtení To mě napadla jedna jediná myšlenka: výborně napsaný škvár. Nic víc to (pro mě) není. Čte se to sice celkem jedním dechem, ale chybí tomu jakákoli mnohovrstevnatost. A po přečtení kromě obvyklého divného „kingovského“ pocitu na patře si člověk říká, proč to vlastně četl.
    Škvár je poněkud silné slovo, ale budiž. Nicméně když už tady To tak usilovně propíráme, vytáhnu z něj i odpověď na nedostatek "mnohovrstevnatosti" (herdek, to je aspoň slovo! :-)), a to tu scénu, kde mladý Bill Denbrough střetne s ostatními studenty v univerzitním kurzu tvůrčího psaní, ve kterém všichni dělají umění, zatímco on chce jen napsat dobrý a zajímavý příběh.
    Nerad někomu něco doporučuji, ale jedna z mála knih, které opravdu stojí za to přečíst, je Bulgakovův Mistr a Markétka.
    Sorry, tohle raději neříkej. Tvrzení "jedna z mála knih, které opravdu stojí za to přečíst" neznamenají, že Mistr a Markétka je skvělá kniha, vedle které jsou všechny ostatní knížky jen kusy počmáraného papíru, ale jen to že autor výroku nemá přehled...protože knih, které stojí za to přečíst je neskutečné množství. Čímž nechci říct, že Mistr a Markétka je špatná kniha, právě naopak (i když jsem ji ještě nečetl, ani nevím proč, a měl bych to rozhodně napravit, protože podle všeho to je vynikající věc).

    Mimochodem, úplná odbočka - nevíte někdo, které české slovo obsahuje nejvíce souhlásek za sebou? "Vrstva" případně něco odvozeného, jako třeba "rozvrstvený", je dobrý kandidát :-)
    5.1.2010 13:57 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Nejdelší české souhláskové slovo je dle mých informací čtvrthrst.
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    5.1.2010 16:21 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    A existuje něco s delším řetězcem souhlásek, byť by před ním nebo po něm byly nějaké samohlásky?
    5.1.2010 17:18 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-
    kotyz avatar 5.1.2010 18:38 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL, ted si me teda rozsekal :-D :-D :-D

    +1

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    7.1.2010 09:42 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Není to sice jednoslovné, ale je to krásné: Plch pln skvrn z mlh zdrh skrz drn, prv zhlt hrst zrn.
    AnachronyX avatar 5.1.2010 22:21 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Sorry, tohle raději neříkej. Tvrzení "jedna z mála knih, které opravdu stojí za to přečíst" neznamenají, že Mistr a Markétka je skvělá kniha, vedle které jsou všechny ostatní knížky jen kusy počmáraného papíru, ale jen to že autor výroku nemá přehled...protože knih, které stojí za to přečíst je neskutečné množství.
    Dobrý pokus, ale úplně mimo. Nerad o sobě zveřejňuji informace, nicméně si dovolím tvrdit, že o literatuře něco málo vím. Studoval jsem ji osm let na dvou VŠ. Což samozřejmě nic o ničem nevypovídá, nicméně s tím malým přehledem to bylo šlápnutí vedle. Takže si za tím „velkohubým“ výrokem stojím (a moc dobře vím proč).

    Pokud člověk v literatuře hledá to, co v ní lidé běžně hledají (děj, psychologii postav, mezilidské vztahy apod.), pak má tvůj výrok o velkém množství úžasných knih jistě pravdu. Pokud v ní ale hledá (a občas i nachází) obdobné věci jako já, ono množství se naprosto zoufale sníží na relativně mizivý počet.

    A ještě jedna věc. Nebudu například k přečtení běžně doporučovat třeba Meyrinka, protože jednoduše vím, že četba jeho díla naprostou většinu lidí nijak neobohatí. Zato vím, že Bulgakovův román s čistým svědomím doporučit zapálenějšímu čtenáři můžu. I když totiž nebude schopen rozklíčovat ostatní roviny díla, je jeho děj natolik přitažlivý a postavy natolik zajímavé, že jej nezahodí po prvních několika stranách. A dost možná jej čtenářsky či umělecky obohatí i tak.
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    otula avatar 5.1.2010 23:25 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Když máš literaturu tak vystudovánu, jak píšeš, zeptám se tě: dokázal bys mi doporučit autora (pokud takový existuje), srovnatelného stylem psaní a krásou jazyka s Karlem Čapkem?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    AnachronyX avatar 5.1.2010 23:43 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Vzhledem k jeho mimořádnému postavení v rámci meziválečné literatury (a to nejen u nás) se obávám, že podle takto volně vymezených kritérií o žádném nevím. A pokud by někdo takový existoval, zcela jistě by se o něm učilo a jeho jméno bylo součástí obecného povědomí o literatuře. Výjimečným jazykem vládl jeho současník například Vladislav Vančura, ale to předpokládám asi nebude to, co hledáš. (Možná bys mohl upřesnit, co konkrétně se ti líbí. Ale ani tak nezaručuji, že dotaz budu s to zodpovědět k úplné spokojenosti.) BTW, možná bys mohl zkusit něco od Jana Weisse.
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    otula avatar 6.1.2010 00:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Mně se od něj líbilo vše, co jsem četl (Hovory s T.G.Masarykem jsem vynechal). Nevím, co přesně se mi na něm líbí, on prostě psal fantasticky a čtivě. Když to řeknu jinak, třeba Jeho šerá hmota, kterou jsem zmiňoval, se odehrává povětšinou v jiných světech, ale celou dobu jsem byl přitom "nohama na zemi". Ale třeba při čtení Krakatitu, který se odehrává v našem světě, jsem byl někde úplně jinde, vůbec jsem nedosednul nohama na zem, a to v dobrém slova smyslu. A pokaždé, když náhodou nějakou jeho knihu vezmu do ruky a přečtu pár řádek, nemohu se od ní odtrhnout a přelouskám několik stránek, než mne od ní odtrhne někdo jiný.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 6.1.2010 00:36 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jo, za doporučení díky, zkusím a uvidím :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    6.1.2010 00:16 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Ok, beru s omluvou zpět výrok o přehledu a uznávám že jsem šlápnul vedle. Nicméně pak mi připadá, že na tobě zanechalo dlouhodobé studium literatury nenapravitelné škody ohledně schopnosti si tu literaturu normálně užít podobným způsobem jako my, prostí většinoví čtenáři :-) Tedy pokud tvůj vkus v knihách souvisí s tvým vzděláním, což samozřejmě nemusí být nezbytně pravda.

    V tom případě by mě ale zajímalo, co tedy v knihách hledáš - a to rozhodně není ironická otázka, po jejímž případném zodpovězení (ať už by bylo jakékoliv) bude následovat zuřivá polemika na téma "No to je ale akademickej nesmysl". Skutečně mě to zajímá, obzvláště když moc dobře víš proč si stojíš za svým "velkohubým" výrokem.
    AnachronyX avatar 6.1.2010 01:30 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Odpovím na to docela prostě, i když asi ne zcela srozumitelně. Symboliku, filozofický rozměr, prožitky, estetiku blízkou mému vnímání světa. BTW, za jednu z nej věcí, co jsem kdy četl, kupodivu považuji počítačovou hru, a to Planescape Torment (a to myslím úplně bez legrace).

    Mám takový soukromý pohled na literární tvorbu (do určité míry inspirovaný Danielou Hodrovou a jejím Románem zasvěcení, kde pojmenovává řadu věcí, k nimž jsem nezávisle dospěl sám, ale ona tak učinila dávno přede mnou a v řadě věcí pregnantněji). V literární tvorbě existují dva proudy, přičemž jeden má jednoznačnou převahu. První tvoří díla zaměřená na zážitky. Staví na dějovosti, postavách, dialozích a dějových zápletkách. Druhý (menšinový) proud tvoří díla, jejichž autoři skrze své dílo sdělují něco hlubšího, něco, co se dotýká samotné existence člověka. Nejde jim o zážitky, o upoutání čtenářů, často bývají málo srozumitelní. Primárním cílem je sdělování prožitků (řekněme existenciálních), typická je složitá symbolika, mnohovrstevnatost textu, filozofické či náboženské zakotvení díla, byť většinou skryté.

    Abych nebyl špatně pochopen – netvrdím, že tomu tak skutečně je, stejně jako neříkám, že je jedno lepší než druhé. Pro mě však ano, protože čtení děl, která řadím do prvního z těch proudů pro mě nepředstavuje žádný přínos (a ne že bych to xkrát nezkoušel). Jak prohlásila kdysi naše češtinářka (nebude to úplně přesně citováno), ano, i v Hrabalovi lze nalézt přínosné myšlenky. Otázkou ale zůstává, jestli to hledání stojí za tu protrpěnou námahu, když jsou stejné či obdobné myšlenky vyjádřeny i jinde a mnohem lépe. (Teď mě nejspíš začnou kamenovat jeho příznivci.)
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    6.1.2010 21:21 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Odpovím na to docela prostě, i když asi ne zcela srozumitelně.
    Nepodceňuj své čtenáře :-)
    BTW, za jednu z nej věcí, co jsem kdy četl, kupodivu považuji počítačovou hru, a to Planescape Torment (a to myslím úplně bez legrace).
    Naprosto ti věřím, že to myslíš bez legrace. Planescape Torment byl v mnohých směrech velmi unikátní a obdivuhodná záležitost. Budu si ho muset někde najít a znovu zahrát, aspoň chvíli.
    Abych nebyl špatně pochopen – netvrdím, že tomu tak skutečně je, stejně jako neříkám, že je jedno lepší než druhé.
    Tohle je nejdůležitější, a jsem rád že to říkáš. Jak jsem napsal v nějakém příspěvku výše, kniha a její čtenář tvoří nedělitelný, unikátní celek a obě jeho části jsou stejně důležité. Dál nemá cenu to rozebírat.
    v Hrabalovi lze nalézt přínosné myšlenky. Otázkou ale zůstává, jestli to hledání stojí za tu protrpěnou námahu, když jsou stejné či obdobné myšlenky vyjádřeny i jinde a mnohem lépe.
    Nikdy jsem tak úplně nepochopil Hrabalův úspěch. Nebo teda pochopil jsem úspěch, ale nikdy mi nešel na rozum rozsah toho úspěchu. Ale momentálně jsem příliš unavený na to, abych to nějak řešil :-)
    vencour avatar 6.1.2010 22:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst

    Hrabal? Jestli v tom neni trochu rebelství, psal o tom, co bylo svaté, jinak, než se smělo, nosilo?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    AnachronyX avatar 6.1.2010 22:56 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Já věděl, že se ozvou ;-)
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    6.1.2010 00:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Mistra a Markétku jsem četl, stejně jako pár věcí od Meyrinka (klasického Golema a pár povídek). Taky jsem četl třeba Ecovo Foucaultovo kyvadlo nebo spoustu věcí od Křesadla. Nebo Hesseho Stepního vlka a Perlohru, či Klímovo Utrpení knížete Sternenhošíčka (to teda bylo dost děsné :-) ). O většině z nich bych řekl, že mají naprosto úžasný a nádherný příběh, leckde jsem si domyslel i nějaký ten podtext.

    Co mne zajímá: kde je proboha to množství ukrytých významů, že je vidí jenom vystudovaní literární kritici? Není to spíš pouhopouhé elitářství, které si zakládá na tak fantastické interpretaci textu, že by to původního autora až zděsilo? Jak tohle, ksakru, poznat?

    Nic, to neberte vážně, to je jen takový můj povzdech. Který se nezpívá, který se nezpívá :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    AnachronyX avatar 6.1.2010 01:08 AnachronyX | skóre: 3 | blog: Zastudena
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Já nejsem literární kritik ;-) Co se týká skrytých významů, tak zrovna Meyrink nebo Bulgakov je do díla vkládali zcela záměrně. Nikdo samozřejmě netvrdí, že si každý člověk nemůže dílo konkretizovat po svém, tj. vykládat si jej podle svého na základě svého vidění světa, svých zkušeností atd.

    Stává se ale taky často, že je třeba autor ani nezamýšlel, a přesto je lze v daném textu nalézt. To není nic proti ničemu (naopak takový Freud by tomu nejspíš tleskal). Dílo (nejen literární) je prostě svého druhu živá věc. Vkládat do něj významy je bytostné právo každého vnímatele. A to, co jsem psal výše, nebylo myšleno jako nějaké elitářství. Spíš prostě jen osobní sklon hledat něco víc než děj, postavy či dialogy. (Například při čtení Meyrinka jsem se kolikrát přistihl, jak si říkám, ano, tohle je myšlenka vycházející z toho či onoho filozofického směru atd. atp.)
    “There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.” — Saint IGNUcius
    7.1.2010 01:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Není to spíš pouhopouhé elitářství, které si zakládá na tak fantastické interpretaci textu, že by to původního autora až zděsilo?
    K tomuhle tematu doporucuji precist fiktivni recenzi Gigamesh od Stanislawa Lema.
    4.1.2010 22:33 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    zacal by som crichtonovou klasikou (andromeda), potom na oddych nieco mile a trochu rozmyslacie od tevisa (spev drozda) a na zaver sialenca p.k.dicka a jeho ubika.
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    WIFT avatar 5.1.2010 09:40 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Snědl jsem půlku viagry, tak jen tak popichuju ;-)

    V anketě mi zoufale chybí možnost: "Beletrie - co to je?" ;-)

    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    2.1.2011 13:13 knihak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nestíhám číst
    Jednička mezi weby o knihách je podle mě rozhodně www.databazeknih.cz - je tam spusta knih, autorů, hodnocení, komentářů, bazar knih atd.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.