abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 48
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (65%)
     (8%)
     (13%)
     (14%)
    Celkem 173 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Příjemné překvapení

    19.12.2006 00:26 | Přečteno: 2030× | Linux

    Dneska přišel táta s tím, že se bavil v práci s kamarádem o linuxu

    První co mě napadlo byla myšlenka že mu to někdo rozmluvil a že mě jde přesvědčit abych na PC vrátil windows. Naštěstí jsem se uplně spletl. Jeho kamarád by se o tom chtěl více dozvědět a jako že starý pirát by si linux dokonce chtěl koupit. Že v dnešní době už přece jenom s nelegálním SW není taková sranda jako dřív. Začal jsem přemýšlet. Je mi jasné, že s tátou se o tom museli bavit delší čas. První věc je že táta je s Mandrivou zatím plně spokojený protože by jen tak něco nedoporučil. Také je nutnost příručky takže jsem napsal na kus papírku Mandriva linux 2007 CZ, Ivan Bíbr, Cpress a že v každém větším knihkupectví určitě bude. Měl jsem radost protože lidé, kterým se nějaký ten pátek starám o počítače chtějí změnu a to že jsem u nich kdysi něco prohodil o linuxu nešlo oknem ven ale někde to uvízlo. Nakonec jsem na papír připsal www.proc.linux.cz . Chtěl jsem připsat ještě další stránky ale uvědomil jsem si že stránky linuxsoftu, abíčka, roota by nahlodané lidi mohly zastrašit. Jen když každé BFU vleze na stránky abíčka tak bude rozumnět jen každému třetímu slovu.

    No, teď, s odstupem několika hodin si nejsem jistý jak to vše dopadne. Je mi jasné že během vánoc mi ten chlap zavolá jestli mu mandrivu přijdu nainstalovat. Před nějakým časem jsem mu dávla dohromady winXP a počítač je to určený jednak pro internet, občasné napsání nějakého toho dokumentu, tak vím že mají TV kartu a že si jak syn tak otec rádi zahrají nějakou tu hru. Oříšek je to trochu větší než byl tady doma. Myslím že s TV kartou by neměl být problém, internet a dokumnty taktéž. Záleží jak se s tím popereme u her, WinXP ještě určitě budou muset zůstat. No, mám z toho nedobrý pocit.

    Jinak mě napadla další věc, počítám s některými problémy během prvních pár dnů, týdnů. Budou to věci typu něco doinstalovat, upravit. Představa že tam budu muset jezdit každou chvíli se mi nelíbí. Chtěl bych se zeptat zasvěcených/zkušených/ nebo prostě kohokoli, jak je to se vzdáleným přihlášením přes ssh? Vím že mají adsl od kyslíku ale nejsem si jist jestli usb modem sagem či nějaký na ethernet. Budu potřebovat něco jako VPN nebo jak bylo ve win Hamachi. S tímhle jsem mimo hamachi nikdy nepracoval tak se chci zeptat jestli nevíte o nějakém dobrém návodu pro blbce. Myslím že by mi to ušetřilo dost benzínu a odlehčilo účet za telefon. Zrovna čtu nějaký článek na root.cz o openVPN ale o tomto jsem nedávno slyšel že není uplně jednoduché vše nastavit což pro mě není uplně košér (nebo jak se tohle slovo píše, ale hrozně jsem si oblíbil :-) ). Snad existuje nějaké jednoduché řešení...

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.12.2006 00:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    AFAIK s ADSL od Kyslíků máš veřejnou IP - akorát je dynamická. Nicméně stále je míň práce nechat jim postup, jak zjistit svoji IP, a zavolat, když se změní (mám ten dojem, že se mění když vypneš modem)
    Quando omni flunkus moritati
    19.12.2006 01:29 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    hmm, a není pro linux něco jako hamachi? Nepotřebuju nějaké extra šifrované spojení. Hlavně předpokládám že časem budu mít více klientů, už v hamachi jsem měl asi 10 lidí ke kterým jsem měl vzdálenou plochu, a u sebe server mít nemůžu páč doma mám taky kyslík=neveřejná ip a neustále cestuji s ntb takže škola atd. Jinak s tím postupem by to asi bylo nejlepší...
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 01:42 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Tak si odpovím sám, hlavně že ten google všem cpu když mě otravují s blbejma dotazam. Hamachi je i pro linux... viz tento odkaz :-)
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 01:56 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Hamachi... fuj :-(
    Já tento problém řeším přes dyndns.org
    Jediné co je zapotřebí, registrovat se a pak spustit takový perlovský skriptík, co poběží jako démon a komunikuje s dyndns.org. V práci takhle denodenně krmim putty adresou mujserver.dyndns.org (na výběr je spousty domén) a nemusím přemýšlet nad IP adresou.
    19.12.2006 01:59 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    proč fuj? Používal jsem ho bez problémů přes rok. Potřebuju něco podobného, jednoduchého.
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 02:09 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Hamachi jsem kdysi zkoušel na windows a připadalo mi to strašně těžkopádné. Ano, BFU udělá klik, klik a ono to nějak funguje, jenže pokud použiju dynamický překlad IP adresy na DNS, tak otevřu prohlížeč, ssh klienta nebo cokoliv jiného co mně napadne, zadám mujserver.dyndns.org a v tu chvíli pracuju se vzdáleným počítačem.
    19.12.2006 02:14 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    těžkopádné nevím, když jsem se k někomu jednou za čas potřeboval připojit tak to většinou šlo, občas byl problém s firewallem. Nemáš něco víc info o tom dyndns.org?
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 02:24 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Něco zde http://www.dyndns.com/services/dns/dyndns
    Je tam nějaké úvodní povídání + howto + seznam dostupných domén na výběr.
    No a česky toho moc neni tak třeba tento blog :-(
    19.12.2006 02:29 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    ten blog jsem už četl. A ohledně official webu, Ne že bych anglicky neuměl ale... No, ještě na to kouknu, ale asi zůstanu u toho co mám vyzkoušené. Hlavně když mám pořád dost lidí v tom hamachi, nechce se mi všechny zase předělávat na něco jiného. Jinak dík
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 07:58 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Taky na Hamachi nedám dopustit, zvlášť po tom, co jsem ho jako absolutní linux lama rozjel i na příkazové řádce v Kubuntu ;)
    vencour avatar 19.12.2006 03:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    Óóóó, s DynDNS se lze dostat za NAT? Uuuuuž to jdu hledat :-) a jak koukam, tak ten náš Linksys WRT54GL má u dynDNS dvě rozbalovátka, dvě nabídky voleb, z kterých vybrat (tedy a) off, b) a c) )

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.12.2006 03:38 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    S dyndns ne nelze dostat za nat. na to si musis zapnout na modemu/routeru forward portu. Pres dyndns "akorat" zjistis jakou mas aktualni ip adresu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    vencour avatar 19.12.2006 03:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    To brzo ověřim sám. Dík za odpověď. Aktuální ajpinu znam, je to pořád ta samá brána.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 19.12.2006 03:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    (Forwardování v menu Linksyse vidim ... uvidíme dál :-) )

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 19.12.2006 22:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    Tak zatim nevim, za dvěma NATama jsem, ten první má veřejnou ajpinu a druhej u nás na střeše už je "desítka", taky mi střešní wifi nekomunikuje s DynDNS, tvrdí, že se neumí na DynDNS připojit - pro špatně zadané údaje ... další si necham na jindy do blogu ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.12.2006 09:55 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    A ty máš přístup k tomu prvnímu NATu, co má veřejnou IP? Nebo to je nějaký poskytovatel netu?
    vencour avatar 20.12.2006 10:12 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    To je provider a tam nic neudělam (zeptat se ale můžu ;-) ). Takže to vidim černě. Už proto, že nechápu, jak by se někdo/něco mohlo dostat, nasměrovat na neveřejnou ajpinu. (Tu za tim prvnim NATem). Ještě na Alfě (tý první wifi) jsou v nabídce kromě DynDNS služby 3322.org a 2221.org - prní nic nenačte (při telnetu na port 80 tam jsou jen prázdný hlavičky html, bez obsahu) a druhá je jazykově jen v "čaji".

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    20.12.2006 10:58 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    No, v tom případě máš jen jednu možnost a to škemrat u ISP o nějaký ten port forward.
    vencour avatar 19.12.2006 03:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    Takže ... a) vytvořit účet, zvolit jen pro jednoho klienta
    b) pročíst faq ... a tedy použít Add Host form, tam jsem zvolil hostname, vidim tam NATovanou ajpinu providera, zaškrt jsem wildcards
    c) zvolim si to samé v Linksysu, tedy jméno, heslo, host name, potvrdim, ten se připojí ... a za chvíli jsem zvenku zdá se u sebe ... ;-) na wifi routeru

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    bazil avatar 19.12.2006 01:47 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    mnooo hamachi existuje i pro linux ... a funguje akorát je většinou potřeba vytvořit startovací skripty
    19.12.2006 02:00 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    jj, akorát pročítám vše možné i nemožné abych si zajistil aby se mi hamachi pustilo při startu a připojilo do mé sítě. To asi bude to nejhorší
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 08:03 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Když tak mě opravte, ale nestačí umístění příslušného spouštěcího *.sh skriptu do rc.local nebo tak něco ?
    19.12.2006 09:17 vencour
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení

    Takhle spoustim wifi, cili ano, v Mandrive2006 mi to tak maka.

    19.12.2006 13:13 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    no tak jsem si hrál se skriptama, neříkám že jim rozumím, v podstatě jim skoro vůbec nerozumím. Ale když člověk něco potřebuje tak se to naučit musí :-)

    Napsal jsem si skript:
    #!/bin/sh
    su - ; /sbin/tuncfg; exit
    hamachi start
    hamachi login
    
    podle toho co jsem se dočetl v manuálu by to mělo stačit, ale... po spuštění skriptu musím zadat heslo roota a dál se nic neděje. Tak nevím kde jsem udělal chybu
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 13:25 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Nevím, jak v Mandrivě, ale v Ubuntu fóru to je popsané takhle :
    echo TadyNapisSvojeHeslo | sudo -S spousteny_program
    Brabi avatar 21.12.2006 21:12 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    No teda, není to trochu prasárna psát do skriptu heslo roota? Co třeba spíš dát do /etc/sudoers řádek typu ALL ALL=(root) NOPASSWD: /sbin/tuncfg?
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.
    21.12.2006 23:52 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    No, asi takhle. Linux používám teprve asi měsíc a jsem rád, že jsem vůbec nějaký skript spáchal ;)
    Kdybych o výše uvedené možnosti věděl a byl mírně paranoidní, tak bych ji asi i použil, ale vzhledem k tomu, že Kubuntu běží u mě doma a používám je sám, tak nevidím důvod si to komplikovat ;)
    Každopádně ale díky za radu, je dobré vědět, že to jde i bezpečněji.
    7.7.2007 01:08 hc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    ten skript predsa ma aj nejake prava....zada prava roota na read write a je to...
    19.12.2006 05:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Jinak mě napadla další věc, počítám s některými problémy během prvních pár dnů, týdnů. Budou to věci typu něco doinstalovat, upravit.

    Přesně tak, a proto doporučuji dohodnout se už předem na tom, že si ten comp odvezete tak na týden s sebou, abyste měl na instalaci a odladění klid a čas. Na místě už pak jen doklepnete net apod. Ušetříte oba nejen čas, ale i nervy... Chápu, že týden bez počítače může "zákazníkovi" připadat moc dlouhý, ale... nevím, jestli vám za to zaplatí - v tom případě třeba můžete obětovat dva dny v kuse jen pro instalaci a ladění.

    Stylu instalace na počkání a vzbuzování dojmu, že dojdu, za hodinu nainstaluju (Linux je brnkačka) a všechno bude jako zázrakem chodit, bych se snažil vyhýbat - nemám s tím dobré zkušenosti ani z instalací Windows. Stačí když se objeví problém např. s ovladačem nějaké tiskárny a strávíte při instalaci 3-4 hodiny jen tím (hledáním nejdřív problému, pak ovladačů či řešení na netu).

    Takže postavit před volbu: Chcete vyladěný systém, dejte mi čas. Chcete riskovat, že vám tu a tam něco překvapivě nepůjde a budete mě muset volat a čekat na řešení ještě déle, zkusím to během jedné krátké návštěvy... Pokud vám pomůže analogie, zkuste tu s autem a tím, když si pozve mechanika k sobě domů anebo dá auto do servisu, kde mají potřebné nástroje.
    19.12.2006 12:00 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Když to přece jenom nesouhlasím. Dlouhou dobu instaluji winXP a počítač jsem takto měl doma jen jednou, přišlo mi to spíše na škodu. Člověk má na vše mnohem více času, ale na druhou stranu každý má u pc jiné návyky, takže ohledně dalšího SW jsem čekal s instalací až ke klientovi.

    A hlavně, když u mě budou sedět a uvidí jak po xté instaluji nějaký program, tak pochopí JAK ho instaluji a JAK si další program případně nainstalují sami. Přijde mi to lepší než to doma vše vyladit, přivézt a říct: "tady to máte, funguje to, když chcete něco nainstalovat, stačí urpmi nebo to najdete v příručce". A hlavně počítač u nich je se všemi perifétiemi (tiskárna, anténa na tv, foťák...) tak myslím že tahat domu všechny tyto věci abych to mohl odladit tak to asi taky nebude ono. Pokud by šlo opravdu jenom o to, že počítač je na psaní dokumentů a internet tak to smysl má.
    Don´t worry, be happy.
    19.12.2006 12:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Když to přece jenom nesouhlasím. Dlouhou dobu instaluji winXP a počítač jsem takto měl doma jen jednou, přišlo mi to spíše na škodu. Člověk má na vše mnohem více času, ale na druhou stranu každý má u pc jiné návyky, takže ohledně dalšího SW jsem čekal s instalací až ke klientovi.
    Pokud to děláte pravidelně a často, tak samozřejmě. Mám ale dojem, že pisatel blogu se to chystá udělat jednou a řeší problém, aby nemusel dojíždět odlaďovat, a navíc jde o Linux - zde bude možná třeba trochu pátrat, případně jednotlivé části aktualizovat, nastavit.

    Mám totiž dojem, že na konfiguraci na míru je jakýkoliv linuxový desktop na míru přece jen náročnější než Windows (lépe řečeno, u těch není prakticky co nastavovat). Návyky a požadavky je samozřejmě třeba zjistit předem stejně jako jako periferní HW. V klidu si to nainstalujete a nakonfigurujete, jak nejlíp to jde a pak na návštěvě doladíte zbytek.

    Pokud jde o placenou záležitost, tak je sice nebezpečí, že to bude vypadat jako příliš snadná záležitost, ale nechat klienta speciálně alternativního OS sledovat různé errory apod. (jen se podívejte na zdejší diskusi, třeba právě s Mandriva 2007) je taky riziko. Může lehce nabýt dojmu, že tohle raději ne.

    A hlavně, když u mě budou sedět a uvidí jak po xté instaluji nějaký program, tak pochopí JAK ho instaluji a JAK si další program případně nainstalují sami.
    Hm, tohle je u některých BFU dost nebezpečné :-) V případě Linuxu bych o tom dokonce pochyboval, tam pomůže spíš názorné školení a hlavně dobré nastavení zdrojů.

    Přijde mi to lepší než to doma vše vyladit, přivézt a říct: "tady to máte, funguje to, když chcete něco nainstalovat, stačí urpmi nebo to najdete v příručce".
    No, mně přijde lepší to druhé (praktickou zkoušku na místě samozřejmě inclusive) ale jak myslíte. Je třeba to přizpůsobit úrovni klienta. Jde mi spíš o to, aby lidi uvažovali i o této variantě.
    19.12.2006 13:08 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Mám totiž dojem, že na konfiguraci na míru je jakýkoliv linuxový desktop na míru přece jen náročnější než Windows (lépe řečeno, u těch není prakticky co nastavovat). Návyky a požadavky je samozřejmě třeba zjistit předem stejně jako jako periferní HW. V klidu si to nainstalujete a nakonfigurujete, jak nejlíp to jde a pak na návštěvě doladíte zbytek.
    Uznávám že největší nervy mě vždy stojí vytahat všechny ikonky na plochu, nastavit barvičky a podobné krávovinky paničkám co si neumí otevřít nabídku start u win. A co se týče linuxu. Myslím že konkrétně u tohoto případu, kdy se uživatel "nebojí" si pohrát se systémem, nějaké větší ladění nebude potřeba. Pokud by se jednalo o nějakou tu paní které bych musel u ooo dávat ikonu wordu a vše přejmenovávat tak neváhám ani minutu a počítač beru domu.
    Pokud jde o placenou záležitost, tak je sice nebezpečí, že to bude vypadat jako příliš snadná záležitost, ale nechat klienta speciálně alternativního OS sledovat různé errory apod. (jen se podívejte na zdejší diskusi, třeba právě s Mandriva 2007) je taky riziko. Může lehce nabýt dojmu, že tohle raději ne.
    Dlouho jsem přemýšlel co za distribuci, hlavně ohledně těch chyb, asi by to chtělo jedno vlákno speciálně pro flame co nainstalovat takovému bfu, ale ta mandriva u mě vyhrála. Co jsem ji zatím dával na 3 počítače tak problémy z diskuzí mě celkem minuly, ohledně různých errorů, win s tí nejsou o moc lépe když na mě každou chvíli vyskočila hláška o odeslání chyb. A další věc je literatura. Mám zkušenosti s tím že i když pošlu lidem odkaz s návodem na jejich problém tak to řešit nebudou, pokud jim ovšem vedle počítače leží příručka tak do ní kouknou... A hlavně mandrivu používám a vím kde co rychle najít.
    Hm, tohle je u některých BFU dost nebezpečné V případě Linuxu bych o tom dokonce pochyboval, tam pomůže spíš názorné školení a hlavně dobré nastavení zdrojů.
    Linux je hezký v tom, že pokud se v systému nehrabete jako root tak to krásně funguje. To, že BFU ukážu jak spustit balíčkovací systém nebo jak pomocí urpmi nainstalovat program, ještě neznamená, že rozhodí celý systém. Jde spíše o to, důrazně varovat, že pokud systém chce heslo administrátora, je potřeba si dávat pozor. U některých uživatelů je blbost jim o rootovi cokoli řikat a odkázat je na mě s každou bbostí, protože budou něco chtít tak jednou za půl roku
    Don´t worry, be happy.
    kotyz avatar 19.12.2006 17:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    hamachi je i pro linux, jen bez GUI pokud vim. a jinak by se mohlo hodit naky vnc (tightvnc treba).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.12.2006 19:19 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Pro hamachi jsou GUI dvě, GHamachi a Bullamachi. Jinak na příkazové řádce to není až takový problém, spuštění u mě (Kubuntu) obstarává tenhle skript

    #!/bin/bash echo mojeheslo | sudo -S /sbin/tuncfg
    sudo hamachi start

    Součástí instalačního balíku Hamachi je readme, kde je to vysvětleno step-by-step a srozumitelně i pro začátečníka (tedy i pro mě ;))
    GUI jsem nezkoušel, stačí mi, že to jede ze skriptu.
    19.12.2006 21:43 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Kyslik dava verejnou IP a i nemeni se, 90 procent lidi ma porad tu samou. Jestli ma eth modem sa natem, tak staci port 22 poslat na ten komp s mandrivou a netreba resit nejaky trapny a nesmyslny hamachi.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    19.12.2006 22:53 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Jestli ma eth modem sa natem, tak staci port 22 poslat na ten komp s mandrivou a netreba resit nejaky trapny a nesmyslny hamachi. Zdenek
    Hmm, s Hamachi jsi nejak rychle hotov, videl si aspon, co to opravdu umi a kudy to proleze ?
    Navic autor zminil, ze mel v Hamachi 10 lidi, to u kazdeho bude nastavovat port 22? A co kdyz to z ruznych duvodu nepujde provest ?
    Trochu bych brzdil s tim svatym nadsenim pro ssh, taky to neni samospasitelne.
    20.12.2006 08:59 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Hamachi je nejaka proprietarni tunelovaci ptakovina. Kdyz uz tunel, tak OpenVPN, navic tady neni treba resit zadny tunel kdyz ma doma verejnou IP.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    20.12.2006 10:33 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    A to jako necemu vadi, ze je to proprietarni ? ;)
    Ano, doma to resit nemusi, ale jinde evidentne ano, viz vetev vyse. Po ceste je vicenasobny NAT a ne vsude je moznost forwardnou porty. Prave pro tyhle ucely je Hamachi jak delane. Hamachi pouzivam rutinne jak na linuxu tak ve windows a zrovna v tomhle pripade vim, o cem mluvim, ver mi.
    20.12.2006 10:41 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příjemné překvapení
    Hamachi je nejaka proprietarni tunelovaci ptakovina. Kdyz uz tunel, tak OpenVPN, navic tady neni treba resit zadny tunel kdyz ma doma verejnou IP.
    Moje řeč, lépe už jsi to ani nemohl vystihnout. Mimochodem Kyslík mění svojí IP, ale po hodně dlouhé době. Údajně když tam u nich dojde k výpadku, tak se resetne cache DHCP serveru a tím pádem klienti dostanou jiné IP.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.