Google, potažmo YouTube umožní návrat tvůrcům, kteří byli zablokováni kvůli údajnému šíření dezinformací souvisejících s COVID-19 a volbami. Tvůrci teď mohou požádat o navrácení přístupu. Společnost Alphabet v této souvislosti uvedla, že zákazy byly uděleny kvůli tlaku tehdejší Bidenovy administrativy.
Vývojári z distribúcie Artix, ktorá je postavená na Arch Linuxe, alebo skôr jeho forkom, už skôr prešli na Open-RC init systém, stále však niektoré projekty ako GNOME boli závislé na systemd. Teraz pretiekol pohár trpezlivosti a počnúc GNOME 49, kvôli ktorému komponenta gnome-session je úplne závislá na systemd-init, padlo rozhodnutie na odstránenie GNOME z repozitárov Artixu. Táto zmena sa podľa všetkého týka viac než 90 distribúcií, ktoré tiež nepoužívajú systemd. Viac v príspevku na DistroWatch.
Magazín IEEE Spectrum opět po roce publikoval svůj žebříček programovacích jazyků. Vedou Python, Java, C++, SQL a C#.
Repozitáře pro spolupráci v rámci projektu Fedora se přesunou z Pagure na nově vzniklý Fedora Forge. Ten stejně jako třeba Codeberg běží na softwaru Forgejo, které bylo už před časem vybráno jako náhrada za Pagure. Pagure pochází z dílny Fedory, ale mimo ni se příliš neuchytil. Jeho vývoj a údržba byly náročné a Fedora se rozhodla jít cestou úspěšnějšího projektu, který má větší základnu přispěvatelů.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.3 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
V IT4Innovations národním superpočítačovém centru byl dnes slavnostně spuštěn první český kvantový počítač VLQ disponující 24 fyzickými qubity s unikátní hvězdicovou topologií. Systém dodala společnost IQM Quantum Computers a jeho celková pořizovací cena činila přibližně 125 milionů korun.
Výrobce čipů Nvidia chce investovat až 100 miliard dolarů (přes dva biliony Kč) do společnosti zaměřené na umělou inteligenci OpenAI. Firmy o tom informují v tiskové zprávě. Oznámené partnerství přichází v době, kdy se mezi technologickými giganty a start-upy zostřuje konkurence o zajištění přístupu k energii a čipům potřebným pro rozvoj umělé inteligence (AI).
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 157 (pdf).
Společnost Cloudflare oznámila, že sponzoruje nezávislý webový prohlížeč Ladybird a linuxovou distribuci pro vývojáře Omarchy (Arch Linux s dlaždicovým správcem oken Hyprland).
Společnost XTX Markets zabývající se algoritmickým obchodováním pro své potřeby vyvinula a dnes představila a otevřela souborový systém TernFS. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj TernFS začal počátkem roku 2022. Od léta 2023 jej XTX Markets používá v produkčním prostředí.
Ještě Úřad práce má hnusné logo, mohl by se taky zapojit :)
to je mozne pokud ovsem nebudou mit stejny i styl tak je to na nic a vyhozene penize
Policie - nějak přebarvili auta, přecházejí ze zelené na modrou. Kolik to bude stát peněz? Nechutně mnoho. Proč? Co mi to přinese?Je vám jasné, že podkopáváte reformní snahy modře osvícené vlády? "Policie České republiky je v krizi. V krizi vnitřní i v krizi vůči důvěře občanů v její funkčnost a schopnost být důsledným ochráncem života, zdraví i majetku občanů České republiky. Lidé nedůvěřují policii. Ta sama je zmítána neprofesionalitou, alibismem, falešnou solidaritou a korupcí v takové míře, že mnohdy více než profesionální sbor strážců zákona připomíná rozhádaný sicilský klan. Za tento kritický stav a za mrhání schopnostmi tisíců slušných policistů je zodpovědné vedení Policie ČR i ministr vnitra. [...] Méně jednorázových bombastických akcí a více každodenní svědomité dřiny – to musí být základním modelem fungování Police ČR. Bude u toho možná méně kamer, méně mikrofonů, výsledkem bude méně novinových titulků, ale přijde s ním o to větší jistota policistů, že dělají to, co mají a z této jistoty pak pramenící šance pro občany, že policie splní to, co od ní očekávají." Ivan Langer, Modrá šance (PDF) Tak proto.
A kdo za to tedy může?
ve skutečnosti tomu masivně přispěli hlavně černoprdelníci a zelení - černoprdelníci, kteří jsou v každé vládě od roku 1948 a vrchní kohout bursík se svým kurníkem - pokud by mohla ODS vládnout vlastní silou a nemusela dělat kompromisy kvůli 6 - slovy šesti lidem ze strany, která má členskou základnu 3000 lidí (zelení) a kalouskovi, který v jednu chvíli machroval, že podpoří ČSSD a pak dělá ministra financí, tak by třeba ty reformy za něco stály a měly smysl
Od "demokracie našeho typu" se nedá s vyšší pravděpodobností očekávat, že bude jedna strana "vládnout vlastní silou." V některých věcech to je výhoda, v jiných je to zas nevýhoda.
Nepřeji si, aby měly státní instituce nová logaSlovo logo je středního rodu.
Asi v názvu tohoto blogpostu? ;)
Stačí pár pokut, nějaký trestný bod a člověk si je zapamatuje raz dva
Mně se zas často zdává, že stojím v tramvaji, nemám lístek a neúprosně se ke mně blíži revizor a pak se zpocený probudím. Přitom tramvají jezdím málokdy a lístky si poctivě kupuji
hlavně že se ti nezdá sen o tom, jak jsi nedobrzdil před přechodem a srazil jsi nějaké dítě (například.) :-|
Tak mě se o tom začalo zdávat až tehdy, když jsem ten řidičák dostal. Jenom doufám, že to není předzvěst reálné události. Přecijenom se snažím jezdit bezpečně a ohleduplně.
Bys měl jezdit podle pravidel pořád, ne jen když čuješ poblíž policii.
Ale no tak. To tady nepovídej, že to zpomalení třeba ze 60 na 50 km/h na těch pár set metrů kvůli náměstí ti vadí tak moc kvůli tomu, že přijedeš domů o pár sekund později. Nebo pár desítek vteřin kvůli semaforu.
No zrovna ty semafory na některých složitějších křižovatkách můžou být docela nadlouho, ovšem s tím holt musí člověk cestující autem prostě počítat.
no jednak to nasírá když člověk jede městem a na každé křižovatce chytá červenou ale hlavně to zdržuje provoz a velmi zvyšuje emise. Jednak proto že stojící vozidla motory nevypínají a taky proto že zatímco na plynulou jízdu je potřeba nepatrný výkon tak při neustálém zastavování a rozjíždění spotřeba a emise jdou prudce nahoru. Kinetická energie vozidla se nejdřív promění na teplo a prach v brzdách no a pak se to zas musí dát do pohybu. Nemluvě o tom jaké při tom vznikají krizové situace. Pán je zřejmě cyklista a červenou řeší objížďkou přes chodník.
Zkuste si někdo projet Vestcem u Prahy po staré benešovské před Safinou. Bůhvíproč tam postavili semafory s tlačítkem pro chodce. Zprovoznili to asi před týdnem, takže to ještě asi není stabilizované, ale dva dny před svátky to fungovalo v režimu 7 vteřin červená - 7 vteřin zelená (změřeno stopkami). Takže prakticky každé auto, a že jich tam jezdí, zastavovalo a rozjíždělo se. Tvrďáci přehlíželi namontované kamery a valili to na červenou.
které mají řidiče nedodržující rychlost naučit jezdit na červenou...Přičemž se předem počítá s tím, že leckomu bude taková červená u zadku, tak se tam většinou pro jistotu dají ještě kamery
Transparentní soutěž Býti toto skype, píšu už 94 (rofl). Transaprentní soutěž je v našich končinách takřka vždy koncipována tak, aby vyhrál konkrétní, předem rozhodutý vítěz. Příkladem může být Státní ústav kontroly léčiv a jeho akce "big brother". Vsadím se, že tato průserová akce bude PR agenturami vyhodnocena jako skvěle provedená.
Transparentní soutěž Býti toto skype, píšu už 94 (rofl). Transaprentní soutěž je v našich končinách takřka vždy koncipována tak, aby vyhrál konkrétní, předem rozhodutý vítěz.Například u nás to skutečně transparentní soutěž byla, o návrzích hlasovala veřejnost. Mělo to jen několik vad na kráse - zaprvé podle zadání neměl být součástí loga chrám sv. Barbory (trotlovina na n-tou - propagace by měla těžit z toho, co je klíčovou součástí historie, ne se od toho odřezávat), zadruhé byly návrhy vystaveny v sále, kam se dalo obtížně dostat (bylo to veřejně přístupné, ale po většinu času jen tak, že si to člověk nechal odemknout a prohlédl si to - přičemž měl celou dobu za zády dozorující osobu), a zatřetí to mělo nedostatečnou propagaci. Výsledkem bylo, že vyhrál ten návrh, který vyhrál (a který je pravděpodobně založen na motivu okopírovaném ze stěny kostela sv. Trojice). Mohlo to tedy dopadnout mnohem hůř, ale žádný skvost to rozhodně není.
ČD cargo nemá nové logo, ale svoje první, protože předtím nebyli.
Také jsem to zahlédl asi před rokem v nějakém jejich časopise, jak oslavovali nové logo.
Ale je. Tohle je z dob kdy Cargo bylo jenom organizační jednotkou ČD. A tohle je spíš docela pěkná ukázka, že to logo je třeba, jinak na to lidi nepřijdou, že byť je dnes ČD Cargo 100% vlastněno ČD, je to přesto samostatná společnost.
Kto z vás ešte nevidel nové logo Ostravy?
To všechno je ještě dobré, ale TOHLE je peklo.
Že je v tom vidět auto je jediné pozitivum toho loga, jinak je to tragédie. Ani bych se nedivil, kdyby to bylo první logo, co ten grafik dělal.
Prý plánují přejmenovat město na Kunda holá a to logo je jen takovou předzvěstí
No teda!!!
Já si ještě přidám svůj oblíbený cíl pro nadávání - proč existuje anglicky pojmenovaný czech point, když se jedná o internetový projekt pro styk českých domorodých divochů s českým panstvem na českých ouřadech? Ono vysvětlení, že se jedná o Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, považuji za pokus dělat z lidí blbce; pak by to muselo být ne Czech Point, ale Český P.O.I.N.T., nebo Č.P.O.I.N.T., ale to by nevypadalo tak kúlově a frí a in a světově. Ale příslušná píár agentura dostala od ministerstva vnitra pár peněz, i když by průměrný gymnazista za půl hodiny vymyslel určitě spoustu lepších návrhů.
+1
+1
Ad Lesy: to jako ta dvě Y vzhůru nohama? Hnus. Předchozí logo si aspoň někteří spojovali s touto společnosti. Nový patvar budou lidi zorpoznávat až tak za deset let…
Ad Policie: myslet si, že nové barvy aut zlepší vnímání policie u veřejnosti, to je vrcholná kombinace idiocie a naivity. Pověst si policie se dá zlepšit jedině její lepší prací, zatímco nová auta nebo vizitky lidi leda ještě víc naštvou. S Policií ČR mám celkem dobré zkušenosti*, ale barva pruhu na autě je to poslední, co by na mne udělalo dojem. Myslím, že se ty peníze a energie měly věnovat jinam (v rámci policie), kde by přinesly více užitku. Image je nanic, následuj instinkt
Anketa k novému označení vozidel na webu policie je rovněž pěkně idiotská: označení je sice pěkné a moderní, ale zároveň nevýrazné a nebezpečné. Lepší než staré rozhodně není, protože estetický dojem není nejdůležitější kritérium. A není důležité v tom smyslu, že samo o sobě nezlepšuje** image policie, ani nezachraňuje životy, zdraví, majetek, nepředchází kriminalitě… Možnosti zkrátka nejsou disjunktní, trénovaný čtenář Ábíčka by jim v komentářích navrhl, ať použijí checkboxy
*) těch pár zkušeností, co s nimi mám.
**) a v souvislosti s mizernou prací policie může její image ještě zhoršit, protože lidé budou naštvaní, že si utrácejí za autíčka a cedulky na dveře, místo aby pracovali.
To se budou přemalovávat stará auta?AFAIK ne. Stará auta budou stále bílá se zeleným pruhem.
to je anketa, takhle se panečku dělá průzkum! Dokonce výběr ze čtyř možností.
1) je to skvělé!
2) je to skvělé!
3) je to skvělé!
4) tahle možnost vůbec nic neznamená, no ale aby někdo nerejpal že není výběr
Myslím, že vhodná odvozenina od slova potens
je to, co hledáš.
Tiskni
Sdílej: