RubyMine, tj. IDE pro Ruby a Rails od společnosti JetBrains, je nově zdarma pro nekomerční použití.
Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Calc 25.2. Calc je tabulkový procesor kancelářského balíku LibreOffice. Příručka je ke stažení na stránce dokumentace.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) vývojová verze 3.1.4 příští stabilní verze 3.2 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání.
Zakladatel ChimeraOS představil další linuxovou distribuci zaměřenou na hráče počítačových her. Kazeta je linuxová distribuce inspirována herními konzolemi z 90. let. Pro hraní hry je potřeba vložit paměťové médium s danou hrou. Doporučeny jsou SD karty.
Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
To je slušné. Já si pamatuju, že jsem kdysi na Radeonu 7500 míval kolem 1500 FPS. Bohužel, pokud nebudu chtít šachovat se systémem, tak se v současnosti s X3100 na více než 300 FPS nedostanu :-/
X.org 7.4-25.1 Intel 2.5.0 Linux 2.6.27.7-9
Je to defaultní openSUSE 11.1, Xka jsou z Factory.
Hura, dekuji ti za tvuj postreh, na podobnou informaci jsem cekal mesice, diky a jeste jednou diky :) ...konecne mi bude zase fungovat grafika
Failed to initialize GEM. Falling back to classic. do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly. Try adjusting the vblank_mode configuration parameter. 3 frames in 6.3 seconds = 0.478 FPSVsadim boty, ze nikdo nema min FPS v glxgears nez ja :)
direct rendering: yes
?
(**) intel(0): Intel XvMC decoder enabled (II) intel(0): Set up textured video (II) intel(0): Set up overlay video (II) intel(0): [XvMC] i915_xvmc driver initialized.Nevěděl bys co s tím?
(==) intel(0): Intel XvMC decoder disabledZaujímavé ... počkám si na to, až bude v portage a vyskúšam či to pobeží.
a co 4500HD? na Ibexu mam ~250fps v glxgears coz je dost tragedie..
Tak nějak mě při tomhle čtení napadlo ... to někdo chce, aby pro Linux výrobci portovali svoje hry, když grafický subsystém je (byl) takhle neoptimalizovaný? (snad uzavřené ovladače, co si "všechno dělají samy", jsou na tom líp)
vim ~/.emacs
Mohl by ses s nami podelit o xorg.conf?
Mne osobne na stejne grafarne vykon prave ze padnul. Compiz byl viditelne pomalejsi, kompozitni KDE4 taky a v glxgears mam v openSUSE 11.1 ~1000 fps a v Ubuntu JJ ~450.
Navim co za verzi mam v openSUSE, ale hadam ze to bude 2.4.x nebo 2.5.x. V JJ to je pre2.6.
V xorg.conf nic zvláštního nemám, ale pokud tě to zajímá, tak ho dávám jako přílohu. Upozorňuji, že to není hezký pohled, předpokládám, že v současnosti je tam tam 80% věcí zbytečně, ale když to funguje, tak proč na to šahat, že? =)
Ten pokles výkonu je zvláštní. Když spustíš z terminálu glxgears, nestěžuje si, že nemůže inicializovat GEM?
Dekuji. Jeste to zkouknu.
Jak zjistím že mi intel drivery používají GEM? Nebo se to s 2.6.28 jádrem nastaví samo?
JE to divným přestože mám nejnovější driver, jádro, xorg, prostě snad všechno tak mi to píše Failed to initialize TTM. Falling back to classic.
takže o GEM se to asi ani nepokouší a glxgears mám okolo 160, zajímavé je že když vypnu DRI tak to je i o něco rychlejší. Budu s tím muset někdy pohrát protože rozdíl výkonu ve vistácha v linux je dost drastický
Jak zjistím všechny ty verze? Na opensuse nemam žádný balíček obsahující slovo intel.
Jenom sysinfo:// ukazuje:
Informace o grafickém prostředí
Výrobce: Tungsten Graphics, Inc
Model: Mesa DRI Intel(R) 965GM 20080716
Ovladač: 1.4 Mesa 7.2
GMA 900
intel 2.6.0
xorg-server 1.6 (z gitu)
mesa 7.3 (z gitu)
jádro:
2.6.23: 639 fps
2.6.27: 623 fps
2.6.28: 775 fps
S intelim driverem to jde od 10 k 5. Vysledek benchmarku pustenym na jednom novem notebooku s inteli grafikou (presny typ si nepamatuji) relevantnich casti benchmarku 'x11perf -10text', benchmarkuje to operace RenderCompositeGlyphs, ktere jsou treba u prohlizece velmi caste:
2.1.1:
1600000 reps @ 0.0035 msec (284000.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
16000000 reps @ 0.0003 msec (2920000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0033 msec (300000.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.3.2:
720000 reps @ 0.0073 msec (137000.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0039 msec (256000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
640000 reps @ 0.0079 msec (126000.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.5.0:
400000 trep @ 0.0662 msec ( 15100.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0057 msec (174000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
400000 trep @ 0.0671 msec ( 14900.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.6.0:
32000 reps @ 0.1597 msec ( 6260.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0058 msec (171000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
32000 reps @ 0.1725 msec ( 5800.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
Tiskni
Sdílej: