Specialisté společnosti ESET zaznamenali útočnou kampaň, která cílí na uživatele a uživatelky v Česku a na Slovensku. Útočníci po telefonu zmanipulují oběť ke stažení falešné aplikace údajně od České národní banky (ČNB) nebo Národní banky Slovenska (NBS), přiložení platební karty k telefonu a zadání PINu. Malware poté v reálném čase přenese data z karty útočníkovi, který je bezkontaktně zneužije u bankomatu nebo na platebním terminálu.
V Ubuntu 25.10 byl balíček základních nástrojů gnu-coreutils nahrazen balíčkem rust-coreutils se základními nástroji přepsanými do Rustu. Ukázalo se, že nový "date" znefunkčnil automatickou aktualizaci. Pro obnovu je nutno balíček rust-coreutils manuálně aktualizovat.
VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
To je slušné. Já si pamatuju, že jsem kdysi na Radeonu 7500 míval kolem 1500 FPS. Bohužel, pokud nebudu chtít šachovat se systémem, tak se v současnosti s X3100 na více než 300 FPS nedostanu :-/
X.org 7.4-25.1 Intel 2.5.0 Linux 2.6.27.7-9
Je to defaultní openSUSE 11.1, Xka jsou z Factory.
Hura, dekuji ti za tvuj postreh, na podobnou informaci jsem cekal mesice, diky a jeste jednou diky :) ...konecne mi bude zase fungovat grafika
Failed to initialize GEM. Falling back to classic. do_wait: drmWaitVBlank returned -1, IRQs don't seem to be working correctly. Try adjusting the vblank_mode configuration parameter. 3 frames in 6.3 seconds = 0.478 FPSVsadim boty, ze nikdo nema min FPS v glxgears nez ja :)
direct rendering: yes?
(**) intel(0): Intel XvMC decoder enabled (II) intel(0): Set up textured video (II) intel(0): Set up overlay video (II) intel(0): [XvMC] i915_xvmc driver initialized.Nevěděl bys co s tím?
(==) intel(0): Intel XvMC decoder disabledZaujímavé ... počkám si na to, až bude v portage a vyskúšam či to pobeží.
a co 4500HD? na Ibexu mam ~250fps v glxgears coz je dost tragedie..
Tak nějak mě při tomhle čtení napadlo ... to někdo chce, aby pro Linux výrobci portovali svoje hry, když grafický subsystém je (byl) takhle neoptimalizovaný? (snad uzavřené ovladače, co si "všechno dělají samy", jsou na tom líp)
vim ~/.emacsMohl by ses s nami podelit o xorg.conf?
Mne osobne na stejne grafarne vykon prave ze padnul. Compiz byl viditelne pomalejsi, kompozitni KDE4 taky a v glxgears mam v openSUSE 11.1 ~1000 fps a v Ubuntu JJ ~450.
Navim co za verzi mam v openSUSE, ale hadam ze to bude 2.4.x nebo 2.5.x. V JJ to je pre2.6.
V xorg.conf nic zvláštního nemám, ale pokud tě to zajímá, tak ho dávám jako přílohu. Upozorňuji, že to není hezký pohled, předpokládám, že v současnosti je tam tam 80% věcí zbytečně, ale když to funguje, tak proč na to šahat, že? =)
Ten pokles výkonu je zvláštní. Když spustíš z terminálu glxgears, nestěžuje si, že nemůže inicializovat GEM?
Dekuji. Jeste to zkouknu.
ja uz z toho byl vykulenej.dik. ted se pohybuju kolem 450fps. ale treba minimalizace oken v KDE4 s kwinem je furt nejaka zpomalena... tesim se na fungujici suspend s novejsim jadrem.
Jak zjistím že mi intel drivery používají GEM? Nebo se to s 2.6.28 jádrem nastaví samo?
JE to divným přestože mám nejnovější driver, jádro, xorg, prostě snad všechno tak mi to píše Failed to initialize TTM. Falling back to classic.
takže o GEM se to asi ani nepokouší a glxgears mám okolo 160, zajímavé je že když vypnu DRI tak to je i o něco rychlejší. Budu s tím muset někdy pohrát protože rozdíl výkonu ve vistácha v linux je dost drastický
Jak zjistím všechny ty verze? Na opensuse nemam žádný balíček obsahující slovo intel.
Jenom sysinfo:// ukazuje:
Informace o grafickém prostředí
Výrobce: Tungsten Graphics, Inc
Model: Mesa DRI Intel(R) 965GM 20080716
Ovladač: 1.4 Mesa 7.2
GMA 900
intel 2.6.0
xorg-server 1.6 (z gitu)
mesa 7.3 (z gitu)
jádro:
2.6.23: 639 fps
2.6.27: 623 fps
2.6.28: 775 fps
S intelim driverem to jde od 10 k 5. Vysledek benchmarku pustenym na jednom novem notebooku s inteli grafikou (presny typ si nepamatuji) relevantnich casti benchmarku 'x11perf -10text', benchmarkuje to operace RenderCompositeGlyphs, ktere jsou treba u prohlizece velmi caste:
2.1.1:
1600000 reps @ 0.0035 msec (284000.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
16000000 reps @ 0.0003 msec (2920000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0033 msec (300000.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.3.2:
720000 reps @ 0.0073 msec (137000.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0039 msec (256000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
640000 reps @ 0.0079 msec (126000.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.5.0:
400000 trep @ 0.0662 msec ( 15100.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0057 msec (174000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
400000 trep @ 0.0671 msec ( 14900.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
2.6.0:
32000 reps @ 0.1597 msec ( 6260.0/sec): Char in 80-char aa line (Charter 10)
1600000 reps @ 0.0058 msec (171000.0/sec): Char in 80-char a line (Charter 10)
32000 reps @ 0.1725 msec ( 5800.0/sec): Char in 80-char rgb line (Charter 10)
Tiskni
Sdílej: