David Tschumperlé a Garry Osgood v obšírném článku se spoustou náhledů shrnují vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok.
Andrew S. Tanenbaum byl oceněn 2023 ACM Software System Award (Wikipedie) za operační systém MINIX.
Celkový počet stažení aplikací z Flathubu překročil 2 miliardy. Aktuální Statistiky Flathubu: Celkový počet stažení 2 002 793 783. Celkem desktopových aplikací 2 636.
Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).
Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.
Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.
Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.
Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.
Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.
Automat: "Dovolali jste se na linku pojišťovny Generali. Chcete-li nahlásit pojistnou událost, stiskněte jedničku. Potřebujete-li... -"
Já: 1
Automat: "Čekejte prosím, všichni operátoři vyřizují hovory klientů, kteří se dovolali před vámi. Jste třetí
v pořadí."
"Čekejte prosím, všichni operátoři vyřizují hovory klientů, kteří se dovolali před vámi. Jste druhý
v pořadí."
"Zanechte svůj vzkaz po zaznění signálu. Nezapomeňte uvést telefonní číslo, na kterém vás můžeme kontaktovat. PÍÍÍP."
Já: WTF?
Právě jsem deset minut visel na částečně hrazené lince, abych mohl nahlásit pojistnou událost. Podle nahrané hlášky mě nechávali viset proto, aby se mnou mohl záležitost vyřídit operátor. A pak se ukázalo, že mě nechali "vystát frontu" jen proto, abych nahrál své sdělení na záznamník... Že by to byl speciálně navržený systém pro odrazování klientů od hlášení jakýchkoliv škodných událostí? Já měl totiž několik vteřin pocit, že buď rozšlápnu sluchátko nebo se začnu nekontrolovaně chechtat. Ani v jednom případě by pojišťovna nemusela žádnou pojistnou událost řešit. Nakonec jsem nějaký ten vzkaz s cukáním v koutcích vykoktal, ale musel jsem vynaložit hodně úsilí, abych se nerozpovídal místo rozbitého skla o tom, jak debilní systém tam mají nainstalovaný...
Tiskni
Sdílej:
Tam to spíš je kvůli úzkému hrdlu na vstupu (počet současně volajících), nahrává se snad někam na disk(y)?