abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.

    🇹🇬 | Komentářů: 25
    dnes 04:44 | Nová verze

    Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    měl jsem klidný den

    17.11.2005 20:19 | Přečteno: 1103×

    Po dlouhé době jsem měl relativně volný den. Využil jsem ho že jsem naistaloval na notebook Acer 2313NLM, Freebsd. Všechno proběhlo normálně, žádný problém. Až na jeden, který zřejmě je hardwarový, nebo možná softwarový.

    Nevím. Prostě jsem zjistil, že když chci z X se vrátit do konsole, tak to nejde. U Slackwaru to nebyl problém, u Debiana někdy byl a někdy nebyl. Předtím jsem měl IBM a tam nic takovýho se nedělo. Dokonce jsem zkoušel na ACER nainstalovat Woody a nešlo to. Sarge šel bez problému nainstalovat. Pokud je to nějaký zádrhel v hardwaru nebyl by to problém protože notebook je v záruce. Softwarový mě ale vážně nenapadá. Chci li se přepnout musím rebootovat.

    Což mě zas až tolik nebaví. Mám rád práci v konsoli, a tohle je potíž. Po rebootu konsole naběhne normálně, přepnutí startx taky normálně, zpátky alt+F1 a více jen černo a ticho. Musím rebootovat. Jak říkám Slackware to nedělal, ten byl bez problému. Ale chci si i na notebooku užít BSD a navíc nemám rád, když nemám vládu nad věcmi -))). Ani když se jedná o FreeBSD na notebooku.Jo a nemám rád kde a tak musím používat xterm, který mě zas až tolik neokouzluje jako emulace konsole v kde

           

    Hodnocení: 0 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 17.11.2005 20:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Mám rád práci v konsoli, a tohle je potíž.
    Co třeba konzole v X? xTerm, Konsole, YaKuake, aTerm...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 20:37 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Xterm používám, ale nerad a nechce se mi stahovat KDEbase abych moh mít konsoli. Nejraděj se přepnu mimo Xka
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    17.11.2005 23:42 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    xterm(1) je v KDEbase?! Kam ten svět spěje...?
    18.11.2005 00:03 m0d0r | skóre: 13 | Zilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    hehe aj ja som to najskor tak pochopil ;) ale podla mna to bolo myslene, ze nema rad xterm ;) ale konsole sa mu paci ;) aj mne se tam ;) a koli tomu asi treba nainstalovat zaklad kde cize kde-base ;). Ale co takto skusit aterm?eterm? ;)
    18.11.2005 00:14 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    jejda...! omlouvám se za post. (Ale že mě ta zkratka vyděsila ;)
    17.11.2005 21:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Přeji Vám Váš klidný den, mě se vrátila má insomnie a paranoidní psychoza :-(, promiňte výlev ...
    17.11.2005 21:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    No když se člověk zblázní je z nejhoršího venku. Říkal svého času profesor Heller. Jinak blázni sou slušný lidi
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    17.11.2005 21:08 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    :-) Díky za povzbuzení, to je trefné, je fakt, že kolegové z okolí si myslí, že jsem se zbláznil ;-)
    18.11.2005 00:32 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Jinak blázni sou slušný lidi
    Ano, taky dávám přednost tomuto směru implikace.
    17.11.2005 21:21 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    ... zpátky alt+F1 ...
    Nevím, možná je to na BSDčku jinak, ale u mě v Xkách musím [CLTR]+[ALT]+[F{1-6}], čím to?
    17.11.2005 21:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    jo to dělám a nic, ctrl alt a zbytek F1-6, No a potom černo a pusto
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    17.11.2005 23:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Na stejném stroji mi to dělá totéž. Mám na něm Mandrivu 05. Přepnutí někdy vyjde, někdy ne. Zpět, alt F7, to trochu trvá a vrací se přes podivný barvy. Na nic jsem nepřišel, leč, situace se pozvolna lepší teď se tak v půlce pokusů zadaří. Blbá útěcha, co?
    18.11.2005 00:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    No tak sem rad, ze nejsem za vola a je to asi mimoradne mimo misto mezi klavesnici a zidli. Takze mala utecha, lec utecha -)))
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    18.11.2005 00:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Že to nejde u mne sice není žádný argument, ale zdá se, že nejsme sami. Taky útěcha. :)
    18.11.2005 02:29 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Startujete konsoli do frambufferu? Kdysi mi to provádělo podobné záludnosti...
    18.11.2005 08:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    A jak na tohle? Já se dostal (úroveň moje uživatelská) jen ke kontrole xorg.conf. Frambuffer, jen z toho, co jsem našel v diskusích mlhavě tuším na co je, představuji si načítání do paměti (to je asi konina, co?). Mám ho zakázat a nebo povolit, nastavit? Grafika je tam čip SISM661MX. (až 64MB VRAM). Já mám pocit, jestli se to nepere s vymyšlenostma podpory 3D a rozhraní pro MS Direct. Ten starší čip, pokud vím tohle nedělal. (To je asi taky vedle, co?)
    18.11.2005 14:34 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Beztak vám jako zavaděč slouží grub. Zkuste najít v adresáři /boot/grub/ soubor menu.lst nebo grub.conf (opravdu nevím jak to pojmenovali u mdk) a trochu si pohrát s obsahem v místech kde se nachází něco jako vga=XXX. Pokud nechcete žádný framebuffer zadejte tam vga=0, nebo jej rovnou vynechte.

    Podle tohohle příkladu (pozor! toto je příklad pro FC4):
    title Fedora Core 4 - s FRAMEBUFFEREM
            root (hd0,0)
            kernel /vmlinuz-2.6.14-1.1637_FC4 ro root=/dev/hda2 vga=794
            initrd /initrd-2.6.14-1.1637_FC4.img
    
    title Fedora Core 4 - bez FRAMEBUFFERU
            root (hd0,0)
            kernel /vmlinuz-2.6.14-1.1637_FC4 ro root=/dev/hda2
            initrd /initrd-2.6.14-1.1637_FC4.img
    
    V bootovacím menu byste potom měl mít dvě volby, které vám budou v různých režimech spouštět systém:
    Fedora Core 4 - s FRAMEBUFFEREM
    Fedora Core 4 - bez FRAMEBUFFERU
    
    No a potom na další hrátky doporučuji rozhlédnout se po šírých lánech inernetu.

    Hm, teď když koukám na to co jsem napsal, není to spíš matoucí?
    18.11.2005 15:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Díky! Je to srozumitelné. Mám sice Lilo, ale tak jsem zakomentoval vga v lilo.conf. To tedy nemělo žádoucí efekt, ale to by asi ctělo znovu nastartovat, že?
    18.11.2005 15:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    No, aby to mělo vůbec nějaký efekt, tak bohužel je nutné znovu nastartovat :-) Lilo se jinak ke slovu nedostane. Pro nějaký efekt je rovněž v případě Lila celkem žádoucí spustit příkaz lilo, jinak je to taky jenom ke koukání v konfiguráku.
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 16:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    :) To nastartování jsem už mezitím provedl, ale efekt je 0. Lilo tam mám.
    Příkaz lilo. Jsem si přečetl man a je mi z toho poněkud mdlo. Vzhledem k tomu, že jinak jsem už víceméně vechno rozběhal se toho poněkud bojím.
    18.11.2005 16:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Ono, když se nepustí lilo, tak sice vůbec nic neriskujeme, ale jak říkám, všechny změny v konfiguráku jsou dobré akorát tak na koukání, protože s tím co používá lilo které máme právě nainstalované toho moc společného nemají :-) Prostě se musí pustit lilo, protože se to ke konfiguráku dostat samo neumí, narozdíl od grubu, tam stačí pro většinu věcí ten konfigurák editovat.
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 17:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Aha. Takze se musi znova cele nastavit. Rozumim tomu dobre?
    18.11.2005 17:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Mělo by stačit státi se na chvilku rootem a prostě naťukat lilo :-) Pokud se to pak při startu chová stejně, tak je pak chyba někde jinde :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 18:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Aha! Ja si pod tim predstavoval nejake divociny. No, dopadlo to vlasne dobre. Nic se, zda se, nepokazilo. Nic take nezlepsilo. Takze asi zase nekde jinde, nicmene dekuji, zase neco vim.
    18.11.2005 18:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    nicmene dekuji, zase neco vim.
    Zvláštní, jak se dá nějaké vědění získat konverzací s člověkem, který nic neví :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 18:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    "Kdo říká že to ví, možní nic neví. Kdo říká říká že to nezná, možná to zná." Praví se v indických Upanišádách. Tak stará slova (před n.l.) a stále platná. :-)
    18.11.2005 19:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Jo, tak co píšou někde v Indii, to taky nevím :-) Ale skutečně vím, že toho o bootování Linuxu moc nevím :-) Je fakt, že zrovna bootování Linuxu mě zase tak nežere :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 00:45 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Před nedávnem jsem na stejný model instaloval Fedoru Core 4, bohužel se stejným problémem. Řešení jsem nenašel a musel se nakonec smířit s xtermem. Trochu mě to ale překvapilo, na jiných strojích (Asus, Compaq) jsem se s tím nesetkal.
    18.11.2005 11:22 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Vítejte v klubu!

    Mám přesně ten samý problém na starším ACERu (TM634), když použiju ovladače od nvidia. Je to mírně řečeno frusrující. Protože se taky rád vracím do konsole, tak zatím používám ovladače z X. Zkuste pátrat směrem k ovladačům ke grafice...
    Nemám rád NVidii!
    18.11.2005 13:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    Asi. Hloupe je, ze to nekdy dela a nekdy ne. Ani se mi nepodarilo najit tu souvislost. Klidne treba pul dne se to prepina normalne a pak zase nic, pak zase jo.
    18.11.2005 17:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
    no vidim, ze sem rozpoutal v celym klidnym dnu slusnou diskusi. Takze diky za napady a zrejme se s tim budu asi muset smirit, nebo tam dam zpatky Slacka, ten ti nedela nikdy a nebo budu doufat, ze si to "milovanej" notas proste rozmysli a FreeBSD tam bude chodit sam od sebe. -)))
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.