Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.
Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.
Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Já rozdíl mezi SŠ a VŠ vidím také v tom, že na SŠ nebyl problém chybět jeden dva týdny v kuse. Zatímco na VŠ je to naopak. Když člověk potřebuje na týden pryč, tak se vždycky najdou nějaké předměty, kde si musí cvičení nahradit. A vůbec je s tím dost zařizování. Nadruhou stranu na některé předměty stačí přijít na první a poslední cviko a je to naprosto v pohodě. Tohle na SŠ nějak nešlo.
Jinak s tím, že více samostatnosti přináší více zodpovědnosti nelze než souhlasit, a kdo na to během prvního semestru nepřišel, tak na VŠ už většinou není.
No, někde možná ano, ale třeba 1. LF UK má ve studijním řádu tohle:
Čl. 10
Formy výuky
Obvyklými formami výuky studijních předmětů na fakultě jsou:
a) přednáška - účast je doporučená, není však podmínkou absolvování studijního předmětu;
.
No a jinak středoškolskou matiku bych rozhodně nedegradoval na kupecké počty. Mě bavila mnohem víc než vysokoškolská. Aspoň v našem podání matika na VŠ postrádá to základní: tvůrčí přístup a radost z nalezeného řešení. Pořád jen šrotím zpaměti definice a věty a občas i důkazy. Na chápání není čas, protože se toho musíme ještě hodně naučit
. Příklady se berou jen triviální na demonstraci jedné konkrétní věty. Jedinou výjimkou jsou příklady na písemkách, kde by člověk mohly mít radost z objeveného postupu a řešení. Problém bývá v tom, že vzhledem k málo napočítaným nebo nepochopeným příkladům ze semestru bývá tato radost často nahrazena zklamáním, že ani tohle už nezvládnu vyřešit (tedy v čase písemky, po písemce to jde vždycky snadno a rychle
).
Samozřejmě tento výrok taktéž používám
Len poznámka k tej matematike: na škole mi to všetko pripadalo logické a zapadalo to do seba. Ako sa 4 Maxwellove rovnice vynorili na nečakaných miestach a ako sa niektoré veci zjednodušili prechodom na radiálny súradnicový systém ...
S odstupom viac než desiatky rokov ma ale škrie, že mi to vyfučalo z hlavy. Mám pocit, že sú veci, ktoré som slušne ovládal a teraz sú preč. Ostal len pocit, že som kedysi vedel. Vedel som dokázať, prečo kov nemôže byť priehľadný a ako sa chová vlnenie na nekonečnom vedení. Pripadám si, akoby som ohlúpol.
Vedel som dokázať, prečo kov nemôže byť priehľadný ...
Ale je děsivé, když vidím, kolik druháků opakuje některé předměty s prváky. Někdy tvoří i víc než třetinu přihlášených ke zkoušce
Já zrovna teď čekám, až Čížek opraví písemky, a jdu na ústní část. A na tu fyziku se vůbec netěším. Mno, abych řekl pravdu, občas jsem se u Rusňáka zadrhl, ale netroufal bych si tvrdit, že sem nepatřím
Jeho PDF skripta to jistí
Tak zas po prázdninách!
Z fyziky jsem měl celkem strach, tak nervozní sem nebyl ani u matalýzy
Pravda, taky jsem se musel občas zamyslet, zvlášť u termodynamiky... Good Luck
Tiskni
Sdílej: