abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:33 | Komunita

    Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 09:22 | Komunita

    V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.6. 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.6. 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 257 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"

    9.2.2007 13:45 | Přečteno: 1224× | Programing

    Je to už dlouho, co jsem přemýšlel o tom, že bych mohl zkusit v něčem programovat. Dlouhou dobu jsem se rozhlížel po různých webech a diskuzích.... Také jsem přečetl některé články a blogy, které se zabývali toutu tématikou.

    No a asi před týdnem, jsem se konečně rozhodl. Volba padla na python, o kterém jsem přemýšlel už delší dobu, ale stále ne a ne se do toho vrhnout. Když jsem se rozhodl pro python, čekala mě ještě jedna volba. Jelikož chci psát i GUI a Tk mi nevyhovuje, potřebuju něco místo Tk. Rozhodnutí padlo na PyQt4.

    Důvodů proč jsem si vybral python je několik, jmenovitě:

    Tyto vlastnosti splňují určitě i další jazyky, ale python se mí líbí už jen kvůli názvu ;-) .

    Zatím neumím skoro nic, ale mám v plánu se tomu věnovat co jen to půjde. Všechny informace čerpám s oficiální dokumentace pro python a PyQT4 a taktéž ze seriálu na root.cz - python a PyQt4.

    Prvním programem, který se pokusím napsat bude GUI pro aria2, někdo tu v blogu psal o tom, že by se mu to hodilo, což mě taky. Doufám, že nezstroskotám hned na začátku a u pythonu vydržím alspoň tak dlouho, než se ho naučím a nadchnu se pro jiný jazyk.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.2.2007 14:02 Botanicus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Python je fajn :) Ale...slysel jsi nekdy o Ruby ;) ?
    9.2.2007 14:04 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    JJ slyšel, ale nic co by mě přesvědčilo, že bych ho měl používat raději než python.
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    9.2.2007 14:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Zjevně nejsi [:narubɪ:]. :-D
    Mikos avatar 9.2.2007 14:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Kuš, škůdče! Jen ať hezky zůstane u Pythonu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 14:53 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jak, zůstane? Ještě u něj není…ještě stále může být spasen Svatým Uzávěrem… :-D
    kotyz avatar 9.2.2007 14:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    to sem byl ja ;-)

    opravdu bych uvital k aria2 nejaky kde/qt gui a proti pythonu nemam nejmensich namitek ... ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    9.2.2007 15:48 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Čekáš že ti někdo bude Python vymlouvat? No tak teda jo ...

    Nauč se napřed nějaký "normální jazyk" -- Java nebo C++ nebo C#
    Mikos avatar 9.2.2007 16:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Tak to tedy v žádném případě nedoporučuji, akorát by si získal špatné názvyky :-P

    Jinak studie dokazující, že Python je dobrým jazykem i pro naprosté začátečníky v programování:

    Python as a First Language

    Using Python in a High School Computer Science Program
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 17:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hm, tak pokud jde o dobré návyky a učení, Scheme něco hned tak nepřebije. :-D
    Mikos avatar 9.2.2007 17:24 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Tak dle té studie Python as a First Language:
    The weakness of Scheme is that it is perceived as a marginal language that is quite different from the system languages that are used elsewhere in the curriculum. This has limited its popularity in CS1. Python offers many of the advantages of Scheme while still being similar to languages such as C++, Java, and Ada, thus easing the transition to those languages. For those wishing to explore multiple programming paradigms in the first courses, Python has support for the functional style including first-order functions, map, apply, lambda and closures.
    A já musím s autorem souhlasit ;-) Syntaxe Lispu a jeho dialektů mi nikdy nepřirostla k srdci, ba právě naopak...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.2.2007 17:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Nevracení hodnoty ze spousty konstrukcí a syntakticky omezená lambda – to má být ta podobnost?
    Marek Bernát avatar 9.2.2007 22:21 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hm, podobnosť nie je to isté čo zhodnosť. Podobnosť tam určite je, na tom sa zhodnú aj hnidopiši ako ty :-P

    Okrem toho, myslíš, že začiatočníci budú hneď chcieť uzávery, písať makrá a manipulovať syntaktické stromy? Hm :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2007 22:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ti vzletnější a snílkovitější z nich určitě. :-D
    9.2.2007 17:18 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    spatny navyky ???? z C++ ????? ale kdeze...
    9.2.2007 17:30 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    To nedokážu posoudit, co je nebo není vhodné ... a ani se o to nechci snažit.

    Spíš jsem chtěl jen znovu upozornit, že i když to podle ABC Linuxu vypadá, že všichni programují v Pythonu (až na pár vyjímek v podobě podivností jako je Perl, Ruby, Scheme, Lisp či Smalltalk :-) ), tak situace "tam venku" je trošku jiná...
    9.2.2007 20:01 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ja teda dovedu psat v ledascems, ale na Python bych sahla jen v pripade ohrozeni zivota :-)

    Idealni prvni jazyk? Zpetne je mi lito, ze to u me nebyla nejaka funkcionalni potvurka, at uz nejaky dialekt Lispu nebo Haskell. Asi bych nestravila tolik casu ucenim se, jak psat kod, zato bych mela vic casu ucit se doopravdy programovat.

    Ale ono je to asi skoro jedno, kdyz se vyhneme zrudnostem jako basic nebo php :-)
    ^D
    9.2.2007 20:25 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Hallowed are the Python !!!!
    9.2.2007 20:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Statistika by určitě ukázala, že čtyři z pěti malých holčiček dávají přednost Jablíčkům a Squeaku. :-D (čím že jsi to začínala? ;-))
    9.2.2007 22:38 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Pata trida, programovaci jazyk Karel, pocitace Consul...

    ...ale ted doopravdy: o par let pozdeji s borlandim ceckem. A nebylo to na jablicku :-)
    ^D
    9.2.2007 22:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mno já začal v šesti s C= 64 na BASICu a dodnes jsou na mně znát duševní následky. :-D Amigu jsem holt tehdy nedostal. :-(
    10.2.2007 22:25 to je fuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    4. třída, IQ 151 a programovací jazyk Karel... a to doopravdy :o)

    Snad si to ještě pamatuju správně...
    ?KROK
        KDYZ JE ZED
            STOP
        JINAK
            KROK
        KONEC
    
    áááááh... to byly časy... ;-)
    10.2.2007 22:38 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No já to měl jinak 6tá třída IQ 150 a programoval jsem ve Visual Basic, První ročník na střední IQ 144(no jo ten chlast a ta tráva :-D) programovací jazyk Karel. Jo a pamatujes si to zpravne. Muj nejlepsi programek zvladal celkem dobre proklickovat mezi cihlama a pak jednu vzit :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 23:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Asi té trávy bylo trochu víc, protože Visual Basic na IQčku??? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.2.2007 23:28 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Koukám že tráva na mně zanechala tvrdé následky, no můžu jen doufat že se to nezhorší :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 23:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mne se dneska nejak prici rikat tomu hrani s Karlem "doopravdy" :-)
    ^D
    10.2.2007 23:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jasně, LOGO bylo o notný kus dál. :-) (A mělo funkce vyššího řádu. :-D :-D :-D)
    Martin Stiborský avatar 9.2.2007 20:45 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Pročpak Python ne ?
    Kvík ..
    9.2.2007 21:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Protože jak jsou děti na sladké, tak jsou matfyzačky na ortogonální? :-D
    9.2.2007 22:43 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Protoze je mi porad nejak nanic ze syntaxe, blbe se mi v tom pise a jeste mnohem hur pak cte. Kdysi jsem v tom asi dva dny v kuse programovala a dodnes na ne nerada vzpominam...

    ...a pred par tydny jsem byla nucena precist a pochopit jeden straslivy nesmysl (ponekud rozpacity pokus o mergovadlo na pci.ids), a jeste jsem se z toho nevzpamatovala :-))

    No proste, jsem zaujata. :-)

    Osobne mam asi nejradsi Perl, ale to opravdu neni dobry prvni jazyk :-)
    ^D
    10.2.2007 00:02 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No to já to mám opačně, když jsem hledal skriptovací jazyk, napadl mě perl, ale po pár přečtených skriptech vněm se mi udělalo nevolno, nakonec se ukázalo, že to byla střevní chřipka, ale i tak jsem raději už neriskoval a zvolil pythonu. U kterého se citím vzrušen, když se koukám na jeho syntaxi ;-). A víš co je nejhorší? Nenaděláš nic :-D
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    11.2.2007 13:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ano, i hadosexuálové se najdou. :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.2.2007 09:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Ale ono je to asi skoro jedno, kdyz se vyhneme zrudnostem jako basic nebo php :-)
    PHP je spatny jako jazyk pro zacatecnika nejen kvuli jazyku jako takovemu, ale kvuli vsem tem spatnym zvykum pri programovani webu, ktere se muze clovek s PHP velice snadno naucit (michani logiky a prezentace, atp.)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    10.2.2007 11:34 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Vsak prave :-) Syntaxi nema PHP zas tak zlou, je jen malicko neohrabane...
    ^D
    10.2.2007 13:32 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Až na apendixy, jako je znak $, který v PHP jako v snad jediném jazyku nemá distinktivní funkci, která by ospravedlnila jeho existenci. ;-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 10.2.2007 16:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Jo, pri prechodu z Pythonu na PHP je pro me $ (mimo jine) vzdycky pain in the ass.....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Dalibor Smolík avatar 10.2.2007 23:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    PHP mi vytrhl trn z paty, když jsem jako laik a neprogramátor potřeboval převést databáze z MS Accessu na něco, co běhá pod Linuxem ... Tenhle jazyk je tak ohebný, že je s ním schopen pracovat i téměř analfabet.:-) Ty moje skripty splnily svůj účel, ale pro jistotu bych je raději nikomu neukazoval, aby odborník neutrpěl mentální šok.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    10.2.2007 23:50 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    A to je presne duvod, proc by se od nej mel drzet dal kazdy, kdo se chce doopravdy naucit programovat :-)

    Lidi, co chodi na matfyz s pocitem "programovani je jednoduche, vzdyt uz umim PHP" obvykle brzy mivaji fakt velky problem :-)
    ^D
    10.2.2007 23:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    A mně zase přišlo PHP nenaučitelně zašmodrchané a mnohem víc se mi vždycky líbil Lisp. :-D ;-)
    11.2.2007 00:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Lidi, co chodi na matfyz s pocitem "programovani je jednoduche, vzdyt uz umim PHP" obvykle brzy mivaji fakt velky problem :-)
    Nejen na matfyzu, já odpovídal na dotazy, jak se dá FIT vystudovat bez Céčka. ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.2.2007 00:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    On si někdo úmyslně upírá Cčko? :-( Nevědí, co je pro ně dobré… :-)
    11.2.2007 11:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    No já věřím, že pro PHPkáře je první kontakt z C trochu šok :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.2.2007 23:58 Regenesis | skóre: 3 | blog: Tux_is_my_friend
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Mozna jsem to špatně napsal. Tím že jsem se poohlížel po programovacím jazyku, ve kterém bych začal psát, jsem myslel spíš po dalším programovacím jazyku. Jinak C a C++ i VIsual Basic už umím celkem dost a samozřejmě se ho dále učí. Já spíš hledal skriptovací jazyk.
    "Člověk nemusí vždy dostat to co si přeje, ale má právo si o to říct "
    10.2.2007 01:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Tak tedy do toho, aneb "Létající cirkus"
    Taky jsem před nedávnem hledal skriptovací jazyk ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.