abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bruselu konference FOSDEM 2026 (Free and Open source Software Developers’ European Meeting). Program konference je velice nabitý: 37 místností, 71 tracků, 1184 přednášejících, 1069 přednášek, prezentací a workshopů. Sledovat je lze i online. K dispozici budou jejich videozáznamy. Aktuální dění lze sledovat na sociálních sítích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:00 | IT novinky

    Společnost Nex Computer stojící za "notebooky bez procesorů a pamětí" NexDock představila telefon NexPhone, který může funguje jako desktop PC, stačí k němu připojit monitor, klávesnici a myš nebo NexDock. Telefon by měl být k dispozici ve třetím čtvrtletí letošního roku. Jeho cena by měla být 549 dolarů. Předobjednat jej lze s vratní zálohou 199 dolarů. V dual-bootu by měl být předinstalovaný Android s Linuxem (Debian) jako aplikací a Windows 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 9.0 softwaru pro správu elektronických knih Calibre (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnuta je podpora AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | Nová verze

    Wasmer byl vydán ve verzi 7.0. Jedná se o běhové prostředí pro programy ve WebAssembly. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Zajímavý software

    V reakci na nepopulární plán Microsoftu ještě více ve Windows prohloubit integraci umělé inteligence Copilot, Opera na sociální síti 𝕏 oznámila, že připravuje nativní linuxovou verzi prohlížeče Opera GX. Jedná se o internetový prohlížeč zaměřený pro hráče, přičemž obsahuje všechny základní funkce běžného prohlížeče Opera. Kromě integrace sociálních sítí prohlížeč například disponuje 'omezovačem', který umožňuje uživatelům omezit využití sítě, procesoru a paměti prohlížečem, aby se tak šetřily systémové zdroje pro jinou aktivitu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 06:22 | Zajímavý software

    NVIDIA vydala nativního klienta své cloudové herní služby GeForce NOW pro Linux. Zatím v beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Open Gaming Collective (OGC) si klade za cíl sdružit všechny klíčové projekty v oblasti linuxového hraní počítačových her. Zakládajícími členy jsou Universal Blue a Bazzite, ASUS Linux, ShadowBlip, PikaOS a Fyra Labs. Strategickými partnery a klíčovými přispěvateli ChimeraOS, Nobara, Playtron a další. Cílem je centralizovat úsilí, takže namísto toho, aby každá distribuce udržovala samostatné opravy systému a podporu hardwaru na

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    V kryptografické knihovně OpenSSL bylo nalezeno 12 zranitelností. Opraveny jsou v upstream verzích OpenSSL 3.6.1, 3.5.5, 3.4.4, 3.3.6 a 3.0.19. Zranitelnosti objevila společnost AISLE pomocí svého autonomního analyzátoru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:11 | Zajímavý software

    Desktopové prostředí Xfce bude mít vlastní kompozitor pro Wayland s názvem xfwl4. V programovacím jazyce Rust s využitím stavebních bloků z projektu Smithay jej napíše Brian Tarricone. Úprava stávajícího xfwm4 tak, aby paralelně podporoval X11 i Wayland, se ukázala jako špatná cesta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 19:11 | Komunita

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Vývojáři, kteří s rozhodnutím nesouhlasí, vytvořili fork KDE Plasma s názvem SonicDE (Sonic Desktop Environment) s cílem zachovat a vylepšovat podporu X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (32%)
    Celkem 680 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 23:06
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luk avatar 9.10.2005 21:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Přehnané
    Fámy okolo španělské chřipky zdaleka přesahují skutečné nebezpečí. Rozdmýchávají to hlavě výrobci vakcín, aby měli kšeft. Samozřejmě se toho s chutí chytnou novináři, aby měli čím plnit černou kroniku. A leckde také politici, aby mohli ukázat, jak se o občany starají, když jim (z peněz těch občanů) nakupují vakcínu.

    Navíc skutečně záleží na imunitě konkrétního člověka. Kdo je odolnější proti normální chřipce, bude odolnější i proti této - i když se třeba nakazí, lépe se s tím vypořádá. Otužování v každém případě má smysl.

    A konečně, částečné pročištění světa od přebytečných lidí by mělo blahodárný vliv, i když je kruté to takhle říkat. V tomto případě k tomu ale pravděpodobně nedojde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.10.2005 21:51 deleted | skóre: 3 | blog: pnojmatika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    když ten pročištěnej budeš ty a ne já, tak proč ne?
    deleted
    9.10.2005 21:55 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Souhlasím :-)

    Kam mám dodat seznam osob k pročištění? ;-)
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 10.10.2005 00:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Pokud se (narozdíl ode mě) otužuješ a jinak se staráš o své zdraví, tak je to vysoce pravděpodobné.

    My, co sportujeme spíš teoreticky, a ovoci/zelenině příliš neholdujeme, jsme na řadě jako první ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.10.2005 22:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Někde jsem četl, že jakmile přejde poprvé jedna mutace chřipkového viru, tak na ni mají lidi protilátky. A taky, že se neví, která varianta se v zimě rozšíří, takže očkování proti chřipce může být pouhým placebem. :-D
    9.10.2005 22:34 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Ufff, takhle to (nastesti) uplne neni, ale castecne to tak je - kazdy rok je trochu jina "mutace", ale ty ockovani rozhodne nejsou placebo, ale nejaka dosti odborne namichana smes mutaci ;-) (ale fakt nejsem farmaceut, takze do toho nevidim)
    9.10.2005 23:16 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Proto jsem napsal poměrně opatrně "může být". ;-) IMHO do jisté míry platí: "čistota půl zdraví, špína celé". Když člověk má kolem sebe furt nějaké miniaturní společníky, tak ho jeden agresivnější příživníček daleko hůř rozhodí, než když žije ve sterilním prostředí ("... neboť jen desinfikované je opravdu čisté." z nějaké reklamy potom zní trochu divně :-)).
    vencour avatar 9.10.2005 23:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané

    Čisté možná, zdravé sotva - viz výskyt alergií.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    10.10.2005 00:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Jeden výzkum imunity prokázal, že malé děti si zlepšují imunitní systém tím, že všechno strkají do pusy. Tím se k nim dostane kdejaká bakterie a imunitní systém má na čem trénovat.

    V čím hygieničtějším prostředí dítě žije, tím menší je později jeho odolnost vůči chorobám. K tomu se přidávají alergie, protože organismus není zvyklý na cizorodé látky a panikaří.

    Samozřejmě snaha společnosti je naprosto opačná. Není přípustné, aby se děti hrabaly v blátě nebo nedejbože ve špinavém písku.
    Quando omni flunkus moritati
    10.10.2005 11:22 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Jak se to vezme - z evolucniho hlediska je lepsi, kdyz se dite zoceli a ty, co na to nemaji, tak zemrou co nejdrive (dokud nespotrebuji dost zdroju), ale nikdo nechce, aby to bylo zrovna to jeho dite...
    Luk avatar 10.10.2005 12:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    No jo, ale u nás je zvykem honit rekordy v tom, co všechno se ještě udrží při životě. Že takový člověk pak nemá život ale pouhé přežívání, a ještě to stojí neskutečné peníze, už je věc druhá.

    Přitom v mnoha případech by se dítě vůbec nemuselo narodit - spoustu vrozených vad lze zjisti už v prvních týdnech vývoje, kdy se dá ještě bez problémů udělat interrupce. Hodně lidí to dítě ale chce za každou cenu, i za tu, že se o něj budou zbytek života (jeho nebo svého, podle toho, který skončí dřív) starat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.10.2005 23:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    Někde jsem zahlédl článek o tom jak se připravují očkovací látky proti chřipce a bylo to doecla zajímavé. Prý existuje šíleně velké množství variant viru a složitým postupem se odhadne několik nejpravděpodobnějších, který se budou danou sezónu šířit. Proti nim se udělá protilátka.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    9.10.2005 23:47 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přehnané
    klistyr a vyplachnout zaludek... vakcinu kterou si nechas naockovat pravdepodobne nevyuzijes protoze te napadne jiny druh viru nez byla vykcina vyrobena.Vsichni ste simulanti:-))
    V podstatě nic nevím
    9.10.2005 23:50 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hmm
    jediny co je na ptaci chripce znepokojivy je to ze umrtnost je 50% Na spanelskou chripku bylo tusim 6%
    V podstatě nic nevím
    10.10.2005 00:45 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    No nevím, nechce se mi hledat přesné údaje, ale mám pocit, že 50% neměl ani SARS.

    Viděl jsem rozhovor s nějakým hygienikem a ten říkal, že srovnání možné epidemie se španělskou chřipkou je trochu přehnané, protože tehdy byli lidi v Evropě podvyživení (=oslabení).
    10.10.2005 13:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Pokud vím, tak jednou z hlavních chrakteristik epidemie Španělské chřipky po 1.světové válce bylo, že byla kombinována s tuberkulózou.

    Kdyby byla k dispozici antibiotika, nebyly by následky tak strašlivé (jako tomu bylo v 2.polovině 20.století, kdy světem proběhlo několik horších epidemií chřipek).
    11.10.2005 00:40 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Jednou z hlavnich charakteristik bylo, ze doktori nevedeli s cim bojuji a nevedi to poradne dodnes. Tubera byla vyloucena (coz neznamena ze to zitra nemuze byt jinak) a ukazalo se, ze ten virus mel podobne projevy, tedy vyvolal rozpad plicni tkane a pacient se utopil zevnitr.

    Kazdopadne ctenari abclinuxu asi spadaji do veku a kategorie lidi, kteri temer jiste preziji.

    Ockovani proti chripce je asi fajn, ale jedno je jiste, zadna soucasne podavana ockovaci latka nezajisti imunitu proti ptaci chripce, protoze ta je zasadne odlisna od chripek co prochazi republikou kazdou zimu.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    11.10.2005 10:18 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Obavam se, ze minimalne s tim vekem nemas pravdu. Naprosta vetsina obeti spanelske chripky mela 25-34 let. Vic na Wikipedii.

    Ono to muze byt v pohode, ale taky to muze byt vetsi pruser, nez si dokazeme predstavit. Pokud se to bude sirit masove, nebude tech leku dost.

    Kazdopadne, nastesti se to zatim nesiri mezi lidmi, a kdyz to zacne hrozit, lze to resit podobne jako hrdinove Dekameronu.
    ^D
    11.10.2005 11:56 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Mikos avatar 10.10.2005 01:21 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hmm
    Neblázni, to by bylo nebezpečný pomalu jak Ebola ;-) Ebola má úmrtnost pokud vím 50 - 90% (dle variace).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.10.2005 08:29 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Nojo
    Pokročilejší věk přináší mnoho nevýhod, například menší imunitu proti nemocem, a několik málo výhod, například větší imunitu vůči "konci světa".
    Zaručené zprávy o epidemiích, stejně jako planetární a další katastrofy jsou ohlašovány pravidelně a já už poněkud znervózním, když se nic nehlásí. :-) Ono většinou, většinou, spolehnout se na to také nejde, ten malér přijde z jiné strany nežli čekáme. V životě ostatně také.
    Že přijdou nové nemocí, přírodní pohromy... a "konec světa", je víceméně jisté, protože proč by měly pohromy přestat chodit? Všemocní zdaleka nejsme a příroda je v pravidelné probírce stejně vynalézavá, jako necitlivá. "Nebesa nejsou humánn í, lidstvo je jim jen smečkou obětních zvířat" Pravil Lao 'c. Už dávno, ale moc se to nemění.
    Což není důvod k smutku, natož k rezignaci, což zase napsal pěkně A. Camus v knize Mor. (kurňa šopa, já jsem samá doporučená četba, fujtajbl)
    rou7 avatar 10.10.2005 10:31 rou7 | skóre: 12 | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše lecba podle r7
    vitam C = 2x kivi denne

    pokud uz to na me jde tak:

    1. 2x paralen zapit stavou ze dvou citronu cerstve vymackanou a festove vypotit.

    2. svarena slivovice s medem + festove poceni, very good :]
    10.10.2005 14:25 mlz | skóre: 12 | blog: Obcas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: lecba podle r7
    Prosim pekne, NEVARTE med, enzymy v nem jsou ucine pouze do ~40 stupnu Celsia. => vemte si ho na lzicce zvlast
    Luk avatar 10.10.2005 14:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: lecba podle r7
    A nevařit ani slivovici, odpaří se jak alkohol, tak těkavé aromatické látky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 10.10.2005 14:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: lecba podle r7
    Ten med na lžičku zvlášť, slivovice do skleničky. Nemusí se převařovat, ale musí pořádně kroužkovat. :-) To vyléčí i mrtvého.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.