abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.5. 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 9, poslední včera 22:07
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    12.4.2011 18:05 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Co takhle někam do kódu schovat jméno autora, pokud je to něco většího?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.4.2011 18:22 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    jednou dat jmeno na zacatek, aby bylo videt, odkud ho plagiator smaze a bude spokojen. Pak druhy vyskyt schovat nekam jinam, ktery uz nebude hledat :)
    12.4.2011 18:37 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Nebo se inspirovat u sonetu a zakódovat své jméno do prvních písmen řádek. Moc lidí si toho nevšimne.
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:25 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To se mi moc líbí, asi to zkombinuji s ostatními postupy zveřejněnými v této diskuzi, díky za nápad! :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.4.2011 18:08 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Samozřejmě, mohl jsem si cvičícího odchytit po hodině a vysvětlit mu, jak se situace má. Ale trochu se bojím, že bych si to mohl odpykat i já – pro dobrotu na žebrotu, teď to sám vidím. A navíc mi z nějakého důvodu nepřijde, že by se jednalo o to nejsprávnější řešení.
    Samozrejme, tohle je spravne reseni. I kdyz lidsky to chapu, lide maji zkratka tendenci drzet basu s ostatnimi ze stejne skupiny (a priznejme si to, i na VS je tak nejak podvedome blizsi cloveku spoluzak nez ucitel). Navic budete patrne v nizsim rocniku - kdybyste byl ve vyssim, dalo by se to resit nejak oklikou pres nejakeho jineho znameho ucitele. Ono akademici jsou totiz na plagiatorstvi dost citlivi. Pokud mate spatny pocit, asi bych to zkusil prokonzultovat s nejakym jinym ucitelem (nebo studentem vyssiho rocniku), o kterem si myslite, ze je spolehlivy, a ktery by vam mohl poradit, co v takove situaci muzete nejlepe delat. Nevim, jestli dneska uz skoly na takove pripady nemaji i ombudsmany.

    Zda se mi nepravdepodobne, ze byste mohl dopadnout hur, nez ten student. V nejhorsim to bude slovo proti slovu a na nej si budou do budoucna davat vetsi pozor. Ale pokud jste ty zdrojaky predtim jakoukoli formou publikoval, patrne bude snadne dokazat, kdo ma pravdu.
    Petr Tomášek avatar 12.4.2011 18:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    +1
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:31 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Dokázat pravdu asi nebude problém, na GitHubu je jasná časová značka, a úkoly posíláme i do Moodlu, kde je opět časové razítko.

    Momentálně jsem ve druhém ročníku bakalářského studia, a máte pravdu, moc těch známých učitelů tam zatím člověk nemá – snad až na jednoho, který je naprosto v pohodě a dá se ním rozumně mluvit, a navíc by mohl tak trochu… „držet basu“ se mnou, jsme oba jablíčkáři :-) Popřemýšlím, a díky moc za podporu!
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    xxx avatar 12.4.2011 18:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    Jednoznacne prasknout. Jako cvicici bych bych se s takovym clovekem vubec neparal, oznamil mu, ze nedostane zapocet, a dal se s nim nebavil. Pokud by s tim mel problem, at si to resi s vedoucim predmetu.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Josef Kufner avatar 12.4.2011 18:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tak ty kódy zveřejňuj s nějakým přiměřeným zpožděním. V případě úkolů až chvíli po termínu.

    Druhou možností je zavést tam nějakou chybu. Něco, čeho si člověk lehce všimne, pokud kódu porozumí, ale co unikne, když to nechápe.

    Nejlepší by asi bylo si popovídat s tím studentem. Pokud ho práskneš, tak z toho (v lepším případě) nic mít nebudeš a ještě si přiděláš starosti.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    12.4.2011 18:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pokud ho práskneš, tak z toho (v lepším případě) nic mít nebudeš a ještě si přiděláš starosti.
    Pokud nakonec nebude on obviněn z plagiátorství :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Petr Tomášek avatar 12.4.2011 18:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Rekl bych, ze jako autor kodu nebude mit problem vysvetlit, jak funguje.

    A navic, jestli tam ma cely git i s jinymi projekty, tak nebude tezke dohledat, ze to vsechno delal on...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.4.2011 18:55 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To jo, ale na nekterych skolach je i "nechal opsat" vec za kterou se vyhazuje.
    12.4.2011 23:01 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Jo, to mi prislo jako pekna blbost, spoluzakovi se to stalo, tak s tim sel za prodekanem, a znamku normalne dostal. IMO je kazdemu jasne, jak by dopadla pripadna soudni pre.
    12.4.2011 21:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    U nas by snad meli byt autori postihovani stejne jako plagiatori, ale musi to byt vedome poskytnuti kodu ci neco takoveho (nekdo s tim uz mel problem, ale obhajil to tak, ze to sice nekam nahral (pastebin), ale ne za ucelem nekomu napomahat) ;). Ale rika se to, u komise jsem nastesti jeste nebyl :-).
    Baník pyčo!
    Petr Tomášek avatar 13.4.2011 11:06 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tak to bychom mohli vyhodit úplně všechny akademické pracovníky, anžto mají povinnost publikovat! :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Rezza avatar 12.4.2011 19:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To je normalka - kdo opisuje, obvykle opise vic a z ruznych stran - tak nekdy vypadal, jako ten puvodni zdroj, protoze byl lepsi. A kdyz pak rval, ze to nekdo od neho opsal, tak jsem fakt malem vypenil...
    12.4.2011 18:53 Martin Habovštiak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A čo tak použiť nejaký ezoterický programovací jazyk, ktorý vypíše meno autora? napr whitespace alebo brainfuck - zašiť kód do komentárov a podobne, prípadne nejako ináč tam skryť svoje meno (záhadné operácie so stringom, ktorý je očividne niečo v base64...)
    Computers are like air conditioning - both stop working properly, when you open windows...
    paralaX avatar 12.4.2011 19:14 paralaX | blog: Last_Bullet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A co tak ty zdrojáky zveřejňovat jen pro lidi, které znáš a až po čase pro širokou veřejnost?
    Rezza avatar 12.4.2011 19:18 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Ti lidi znaji lidi atd.
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:34 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Právě. U mě to zveřejňování probíhá tak, že to hodím po odeslání do Moodlu i na GitHub, a pak odkaz rozšířím přes Facebook. Opisující individuum však v mém seznamu přátel není, muselo se to k němu dostat nějak oklikou.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.4.2011 19:49 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Vubec to nereste, pokud to nekdo opise, uskodi sobe tim, ze se to nenauci.
    12.4.2011 20:30 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    +1

    presne tak! ve skole to funguje jinak. hrej se vedomim, ze i pokud takovej jedinec v pohode projde, ve skutecnym svete uz to fakt nekdo pozna... ;-)
    12.4.2011 21:03 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Myslite asi jako jsme to nakonec poznali u lidi ve statni sprave, co ziskali rychlotitul na pravnicke fakulte v Plzni?
    xxx avatar 12.4.2011 21:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Uplne super je, kdyz na tyhle lidi, kteri uskodili jen sobe, narazite v dalsim semestru, kdy s nimi musite resit nejaky projekt.
    Please rise for the Futurama theme song.
    12.4.2011 22:35 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tak to udelate cele sam, aspon se to poradne naucite. Parkrat se mi to stalo a myslim si, ze jsem tim jen ziskal.
    Milan Lajtoš avatar 12.4.2011 22:55 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tiež sa mi to stalo. Samozrejme som získal veľa skúseností, ale stratil mnoho času. A niekedy sa stane, že človek sám na projekt nestačí a potom by sa tá pomoc naozaj zišla...
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    13.4.2011 12:07 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tak to udelate cele sam, aspon se to poradne naucite.

    Co se ovšem nenaučíš, je práce v týmu...
    Quando omni flunkus moritati
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:35 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Mi připadá, že Ostravská je snad jediná škola, kde se nevedou skupinové projekty, každý programuje sám za sebe :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.4.2011 19:59 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pred zverejnenim tam vloz nejakou trivialni chybu. Pako to nezvladne zkompilovat a pouzit, chytrejsi to zvladne opravit.
    12.4.2011 20:10 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    Nestacilo by proste kod zverejnovat ako kniznicu, tj. bez main? Pripadne len dolezitejsie/zlozitejsie funkcie/triedy.

    Poctivym spoluziakom by to asi malo stacit, ten zvysok uz nejak dozliepaju, nepoctivych to donuti sa do toho kodu aspon pozriet a aspon nejak ho pochopit.

    12.4.2011 20:14 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    A hlavne, co (aka uroven ochrany) je cielom? Byt schopny vierohodne dokazat, ze ste autorom (tu by sa dal pouzit napr. digitalny podpis)? Znemoznit prejdenie predmetu v style copy-paste (ta kniznica)? Alebo este nieco ine?

    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:39 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Když jsem přemýšlel o té své knihovně pro ochranu kódu, za cíl jsem si kladl možnost úspěšné kompilace mého kódu (třeba pro ověření a porovnání výstupu mé verze a jejich verze), ale zároveň nemožnost odevzdání mého řešení.

    Trochu se ale bojím, že půlka cvičících (a obávám se, že možná i půlka učitelů) by si vůbec nevšimla, že se tam includuje nějaká cizí binární knihovna.

    Když tak o tom přemýšlím, nezveřejňování mainu by to vlastně částečně řešilo též – ach, ta nejjednodušší řešení jsou tak krásná, díky! :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.4.2011 20:24 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Spíš bych volil aktivní nad pasivním přístupem - v případě, že se mě někdo zeptá na úkol (či to postuje na diskuzním fóru předmětu) pokusím se pomoct, když o to požádá osobně chvíli mu i věnuji, ale když zveřejnit celé kódy - to nedělám - ty úlohy jsou prostě příliš triviální.
    AraxoN avatar 12.4.2011 20:31 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Na ochranu kódu by som sa vykašľal. Keď raz kód zverejňuješ, strácaš nad ním kontrolu. S tým sa treba zmieriť. Nie je Tvoja zodpovednosť, čo s ním urobí niekto ďalší. Všetko sa dá zneužiť. Keby si mal uvažovať čo, kto a ako zneužije, tak nikdy nič neurobíš. Mal by si sa vnútorne sústrediť skôr na prípady, kedy to niekomu pomohlo - z toho môžeš mať oprávnene dobrý pocit.
    12.4.2011 20:48 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    upozornit mezi řečí cvičiciho že jako studijni oporu uvolňuješ svuj kod. A řict mu adresu pro "případ kdyby chtěl řešene přiklady". Naškodu neni ani to zeptat se ho jak by takove kody chranil on. Znam dost cvičicich co by se potom bavili podušenim těchdle chytráků.
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:41 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To je geniální! :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Radek Vokál avatar 12.4.2011 22:51 Radek Vokál | skóre: 21 | blog: s Fedorou na hlavě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Spis by to melo fungovat opacne, cvicici by mel mit nastroj jak zjistit ze je to plagiat a zkopirovany odnekud. Me se osvedcil http://www.google.com/codesearch .. tj. zverejnis kod a das ho pak hledat a hned vis kde je zdroj.
    Milan Lajtoš avatar 12.4.2011 23:02 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pri čítaní diskusie ma napadlo jedno riešenie - čo tak obfuskovať zdrojový kód? Človek čo by odovzdal taký kód by nemal šancu to obhájiť. Ak by ho chcel niekto použiť, tak by ho musel prepísať, a teda pochopiť, čo asi je aj cieľ zverejňovania - pomôcť pochopiť isté veci. Pravdepodobne to nie je optimálne riešenie, ale možno efektívne.
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    Milan Vít avatar 12.4.2011 23:46 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Díky, nad tím jsem též přemýšlel, ale nevím, zda by to kompletně neznemožnilo těm poctivým jen rychle nahlédnout do mého řešení a podívat se, jak jsem k danému problému přistupoval já. Chci říct, hodina louskání kódu pro patnáct vteřin pochopení myšlenky, to za to asi nestojí.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    13.4.2011 00:20 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    pokud chces, aby sel jednoznacne poznat plagiat... zanes do kodu ,,chybu'', ktera se nikdy neprojevi, ale jenom ty budes vedet, proc tam je.

    dalsi dobry for podle ceho jde poznat plagiat je odsazovani. minuly semestr mi nekolik hovad odevzdalo zdrojaky, kde cely zdrojak byl odsazeny tabulatory, ale jedna funkce mezerama a jak na potvoru v te funkci byl jeden radek odsazeny zase tabulatorem. kdyz se toto objevi v deseti zdrojacich, uz to nevypada na nahodu.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 12.4.2011 23:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Ten student by měl jít před disciplinární komisi. Proč dotyčný studuje na programátora, když nedokáže programovat?
    13.4.2011 12:38 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Aby se to naučil?
    xkucf03 avatar 13.4.2011 22:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Tady se to zjevně nenaučil, když ten kód nechápal, nedokázal vysvětlit, upravit… Znám i některé učitele, kteří „opisování“ povolují – ale zároveň varují, že součástí zápočtu/zkoušky je důkladná rozprava nad kódem, kde se opravdu projeví, jestli tomu člověk rozumí a jestli je schopný takový program napsat (a jestli toho schopný je, tak už je celkem jedno, jestli tenhle konkrétní kus kódu napsal on nebo někdo jiný – ono je často i těžší porozumět cizímu kódu než napsat vlastní).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.4.2011 23:51 r0b0t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Já tě naprosto vůbec nechápu. O co ti vlastně jde? Proč svoje kódy zvěřejňuješ?

    Hlavně si prosímtě uvědom, že pokud necháš vystudovat i takovéhle hovado, tak tvůj vlastní titul ztratí na hodnotě.

    Správné řešení je samozřejmě dotyčného prásknout, na onu url se zdrojáky upozornit cvičícího, aby si mohl příště sám kontrolovat a doufat, že takovýchle ksindlů bude na škole už jenom míň.
    Milan Vít avatar 13.4.2011 00:46 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To jsem nečekal, že zrovna na linuxovém portále budu muset vysvětlovat, proč zveřejňuju zdrojové kódy věcí, na kterých mi nezáleží :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    xkucf03 avatar 13.4.2011 22:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A proč nezveřejňuješ raději ty, na kterých ti záleží?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Milan Vít avatar 14.4.2011 00:34 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Za ty si přeci nechávám platit! :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    xkucf03 avatar 14.4.2011 21:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To se nevylučuje.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.4.2011 09:56 r0b0t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pokud ti na nich nezáleží, tak proč je chceš chránit?

    Vážně si v tom udělej trochu jasno. :-/
    16.4.2011 10:01 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pod jakou licencí je vlastně zveřejňuješ, že je může kde kdo vydávat za vlastní?
    pavlix avatar 16.4.2011 22:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To na licenci pokud vím nezáleží, autorské právo není vše.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2011 00:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Jaká že to je škola, mimochodem?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Milan Vít avatar 13.4.2011 05:36 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Ostravská univerzita v Ostravě. Jo, fakt se ten ústav jmenuje tak debilně a redundantně :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    xkucf03 avatar 13.4.2011 22:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Správně by se to mělo jmenovat: Ostravská univerzita v Ostravě, Pyčo! :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mirec avatar 13.4.2011 08:02 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Ja osobne nevidím nič zlého inšpirovať sa cudzím kódom. Bežne keď píšem nejaký zložitejší algoritmus a neviem sa ďalej pohnúť hľadám rôzne implementácie a tú hrôzostrašnú časť (zvyčajne okolo 3 riadkov) použijem.

    Sám kódy aj zverejňujem, síce štandardne v neskompilovateľnej forme, ale ak by niekto chcel zneužiť tak sa to dá. Mojim obľúbeným spôsobom ochrany je zlé nastavenie kompilátora. Už pomerne dlho používam C++0x, ale štandardné nastavenie kompilátora mám na obyčajné C++ takže pri pokuse o kompiláciu to vyhodí kopec chýb. Prirodzene kto sa vyzná tomu stačí pridať pár parametrov pre kompilátor a ide to, ale musí vedieť, že ide o C++0x kód a vedieť aj vyhrabať ktoré definície musí kompilátoru pridať (milujem škaredé ifdef-y kde ich človek nečaká :P).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Milan Vít avatar 13.4.2011 10:57 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Však jasně – jak jsem sám řekl, inspirovat je v pohodě, ale vzít celý projekt, tak jak je, a prezentovat jej jako vlastní dílo, to už v pohodě moc není :-/

    Připomíná mi to důvod, proč jsem na střední sekl se soutěžemi z informatiky: pro jednu soutěž jsem pár týdnů psal redakční systém, a nakonec to vyhrál pablb, který vzal Joomlu, odstranil z ní copyrighty a porotu přesvědčil, že to celé napsal on. Vyhrál první místo.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    pavlix avatar 13.4.2011 13:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Připomíná mi to důvod, proč jsem na střední sekl se soutěžemi z informatiky: pro jednu soutěž jsem pár týdnů psal redakční systém, a nakonec to vyhrál pablb, který vzal Joomlu, odstranil z ní copyrighty a porotu přesvědčil, že to celé napsal on. Vyhrál první místo.
    To bych se nestyděl prásknout :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 13.4.2011 22:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Však jasně – jak jsem sám řekl, inspirovat je v pohodě, ale vzít celý projekt, tak jak je, a prezentovat jej jako vlastní dílo, to už v pohodě moc není :-/
    Tak ten program prostě vydej pod GPL a duálně nabídni komerční licenci za 50-100 tisíc. On si to sice nikdo nekoupí, ale až to někdo ukradne (nedodrží licenci), tak ho žeň před soud a požaduj minimálně tuhle částku. Žádné slitování s takovými šmejdy. Jinak ta komerční nabídka není vůbec nutnost, soudit se můžeš i bez toho, ale takhle je to jednodušší – když to prochází nahrávacím společnostem (vynásobit cenu licence počtem ukradených kopií a prohlásit za ušlý zisk), tak pak by se měl soud chovat konsistentně a totéž uznat v tvém případě.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.4.2011 08:07 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Já bych to neřešil, ten kluk se už ztrapnil sám, když to neuměl vysvětlit. Dříve nebo později si stejně nabije hubu.
    13.4.2011 09:21 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    tak snad chces kod zverejnit a v tom pripade si nestezuj, nebo ho ches "ochranit" a v tom pripade ho nezverejnuj... ten tvuj zapisek me pripada docela schizofrenni.

    btw. davat reseni ukolu na net jeste pred ukoncenim odevzdavani me neprijde v poradku a myslim ze byste neli pred komisi oba...
    13.4.2011 09:56 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    btw. davat reseni ukolu na net jeste pred ukoncenim odevzdavani me neprijde v poradku a myslim ze byste neli pred komisi oba...
    Proč ti to nepřijde v pořádku? Je to můj kód. Je moje věc jak s ním naložím.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.4.2011 10:05 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    je to asi jako bys nekomu nadiktoval pisemku... to se proste ve slusnejch rodinach nedela... ;-)
    13.4.2011 10:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Písemka není zdrojový kód. A to, že já když napíšu nějaký kód a uvolním ho pod GPL/public domain/BSD/jakoukoliv jinou licencí je čistě moje věc, jakožto autora. Nikdo nenutil toho druhého to ode mne opsat.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.4.2011 10:42 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    pisemka neni zdrojovy kod, ale zdrojovy kod skolniho ukolu je jako text pisemky.

    a to uvolneni taky neni uplne tvoje vec. minimalne to bude proti skolnimu radu, ktery si urcite podepisoval... ;-)
    13.4.2011 11:01 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Nepodepisoval. A rozhodně jsem neudělil exkluzivní licenci škole na veškerá díla vyprodukovaná v souvislosti s mou činností ve škole.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.4.2011 11:11 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    jasne ze podepisoval, jenom si to uz treba nepamatujes... A tady nejde o nejakou exluzivni licensci. Ty skolni veci jsou stejne tak jednoduchy ze by nemela zadnou hodnotu... Tady jde jenom o to nedavat to ostatnim k opisovani. Kdyz chvilku pockas a zverejnis to az o prazdninach tak neni problem.
    13.4.2011 11:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    jasne ze podepisoval, jenom si to uz treba nepamatujes
    Seznámení se školním řádem jsem podepisoval naposledy na střední. A tam rozhodně nic jako "exkluzivní licence" nebylo.
    A tady nejde o nejakou exluzivni licensci
    Ale ano, jde. Bez toho mi škola nmůže zabránit nakládat se svým dílem jak uznám za vhodné.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.4.2011 11:55 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Seznámení se školním řádem jsem podepisoval naposledy na střední. A tam rozhodně nic jako "exkluzivní licence" nebylo.
    ne, nic jako "exkluzivni licence" tam nebylo, protoze jak uz sem napsal se o zadnou exkluzivni licenci nejedna. Jedna se o plagiatorstvi a o tom tam urcite neco bylo...
    Ale ano, jde. Bez toho mi škola nmůže zabránit nakládat se svým dílem jak uznám za vhodné.
    branit ti nemuzou, ale muzou (a meli by) te vyhodit za porusovani radu...
    13.4.2011 12:53 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Jedna se o plagiatorstvi a o tom tam urcite neco bylo...
    To je s prominutím blábol. Plagiátorství se dopustí ten, který prohlásí za své dílo něco, co jím není.

    Nechat někoho jiného, aby ode mě něco opsal, možná není slušné, ale plagiátorství se tím určitě nedopustím.
    branit ti nemuzou, ale muzou (a meli by) te vyhodit za porusovani radu...
    ... zatímco vám by měli za trest uložit přečíst si slovník :-)
    Josef Kufner avatar 13.4.2011 13:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Školní řád do tohohle nemá moc co kecat. V autorském zákonu je to celkem jasně napsané (jak tu Mrkva napsal o něco níže).

    Zveřejňovat domácí úkoly před termínem odevzdání by se dalo považovat za něco jako "spoluúčast na opisování". Ovšem nikde jsem tohle neviděl jakkoliv řešené. Alespoň ne někde, kde to má váhu. Občas se něco takového objeví na stránkách předmětu, ale není to moc časté.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 13.4.2011 13:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Školní řád do tohohle nemá moc co kecat. V autorském zákonu je to celkem jasně napsané (jak tu Mrkva napsal o něco níže).
    To je pitomost, autorský zákon nemá se školním plagiátorstvím nic společného. Plagiátor je i ten, kdo použije dílo volné, AZ nechránění.
    Zveřejňovat domácí úkoly před termínem odevzdání by se dalo považovat za něco jako "spoluúčast na opisování".
    Teoreticky ano, ale v praxi je určitá míra spolupráce a vzájemné pomoci běžná. Takže sporný bod a snažil bych se až do odevzdání vyhovět přání vyučujícího a potom vše zveřejnit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2011 10:15 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Proč ti to nepřijde v pořádku? Je to můj kód. Je moje věc jak s ním naložím.
    No, to je otázka. S takovou myšlenkou jsem kdysi narazil u jedné semestrálky. Dle názoru vyučujícího se jedná v těchto případech o zaměstnanecké dílo, jak je ošetřeno v autorském zákoně. Trochu jsme se o tom bavili, ale plně objasnit mi to nebyl schopen. Totiž pokud by šlo o výchozí úpravu zaměstnaneckého díla, nemohl bych ho sám ani zveřejnit, což mi na akademickou instituci nepřijde OK.

    Spíš jde o zamyšlení, a upozornění, že Je to můj kód. Je moje věc ne vždy platí.
    13.4.2011 10:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    O zaměstnanecké dílo rozhodně nejde. To je dílo, které autor vytvořil ke splnění svých povinností vyplývajících z pracovněprávního či služebního vztahu k zaměstnavateli nebo z pracovního vztahu mezi družstvem a jeho členem .

    V tomhle případě by se mohlo jednat o tzv. školní dílo, kde má škola by default právo k užití k výuce a nebo vnitřní potřebě, pokud na tom bude autor profitovat, musí škole kompenzovat její náklady a pár dalších věcí. Jediné, co by IMO mohlo hrát roli je §60 2) Není-li sjednáno jinak, může autor školního díla své dílo užít či poskytnout jinému licenci, není-li to v rozporu s oprávněnými zájmy školy nebo školského či vzdělávacího zařízení..
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Milan Vít avatar 13.4.2011 10:59 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Připadá mi, že jsem v zápisku vcelku jasně objasnil, proč kód zveřejňuji, proč si myslím, že je to v pořádku, ale proč to neznamená, že si může někdo jen tak sakumprásk vzít celý projekt a odevzdat jej jako svůj vlastní.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    MaFy avatar 13.4.2011 11:44 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Jaky je rozdil mezi tim, zda necham inspirovat spoluzaky na webu, nebo zda o tom budeme debtovat o pauze?
    Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
    13.4.2011 12:56 Karel Zak | blog: kzak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Opatrujte ten kod licenci (treba GPL), pokud nekdo danou licenci porusuje tak ho na to upozornete pripadne upozornete i skolu (pripadne u GPL i FSF:-)

    Moc nevidim duvod proc postupovat v pripade nejakeho studijniho materialu jinak nez u ostatniho SW. Pravidla jiz existuji, neni treba objevovat kolo...

    Jinak nechapu proc by melo vadit, ze nekdo pouzil cast vaseho kodu (pokud to licence umoznuje) -- maximalne muze *skola* explicitne pozadovat ze takovy kod ma byt oznacen (podobne jako citace u textu). Je jen otazkou jaka pravidla si dava vyucujici/VS a jak vyslednou praci posoudi. To je asi jeden z mnoha rozdilu mezi studiem prav v Plzni a treba MIT... (dalsi zajimavy rozdil bude, ze absolven te druhe VS se chce i neco naucit;-)
    pavlix avatar 13.4.2011 13:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Já bych to nechránil... ale pokud narazím na to, že někdo vydává můj kód za svůj, asi bych neměl problém to prásknout. Když to zveřejníš na internetu a poodkazuješ ze svého webu, najde si to google a další vyhledávače.

    Když někdo použije kód, kterému nerozumí, cvičící může zkusit dát kód do googlu nebo jiného vyhledávače a zjistit jeho původ. Pokud tomu kódu rozumí, není podezření, a jakákoli perzekuce postrádá smysl.

    Takže naopak, seznámil bych cvičící s tím, že kód zveřejňuješ, aby měli možnost si ho přečíst a třeba i sami si pak všimnou, když ho někdo použije.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.4.2011 18:35 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Mě se strašně líbí kontrast:

    1) jak strašně autor vypráví, jak má úchylku dávat kódy veřejnosti a nenechávat si je pro sebe

    2) při setkání se s tím, že tedy někdo kódy vzal lítá člověk jako čertíček

    Milý pane, buď chcete kódy dávat (případně za jasně předem určených podmínek), nebo ne. Všechno ostatní je pokrytectví.

    ---

    Jinak samozřejmě plagiátorství můžete kdykoli nahlásit. Vždy se cesta najde.
    xxx avatar 13.4.2011 22:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Ja tam kontrast nevidim. Autorovi nevadi, ze kody nekdo vzal (chubny predpoklad v bodu 2), ale ze je vydava za svoje.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Milan Vít avatar 14.4.2011 00:42 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A mně (!) se hrozně líbí ten kontrast, jak jste se před pár měsíci strašlivě holedbal, že na Ábíčko už nikdy nevkročíte, a přitom mám buď halucinace, nebo vás tady přeci jen vidím.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    13.4.2011 19:58 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    když jsem jediný z ročníku, kdo používá anglické komentáře, názvy metod a proměnných

    To jako fakt? Že by snad nikdo jiný z ročníku nechtěl nikdy sdílet svůj kód ve větší komunitě než v té české? To mi připadá trochu smutné.

    Kromě toho, pokud někdo má názvy proměnných v jiném jazyce než v angličtině, který je to jazyk? Já neznám kromě angličtiny jiný přirozený jazyk, kterému by stačila pouhá latinská abeceda. A zároveň nevím o specifikaci programovacího jazyka, kde by názvy proměnných mohly být v UTF-8 nebo v jiném kódování, které připouští jiný jazyk než angličtinu. A z toho plyne: Nazývat proměnné jinak než anglicky není technicky možné.

    To by mě zajímalo, v jaké příšerné hatmatilce asi ti ostatní studenti z ročníku programují. I když ... možná by mě to raději ani nezajímalo. :-D

    Jenže jak se proti tomu bránit?

    Možná jsi měl toho plagiátora okamžitě udat. Nemyslím hádat se s ním na cvičení, ale zkrátka napsat mail cvičícímu, poslad mu odkaz na Tvé stránky se zdrojáky a hotovo. S touto sortou lidí není žádoucí mít jakékoliv slitování.

    Nevím, jak to chodí v Ostravě, ale tady na MFF vede pokus o podvod automaticky k neudělení zápočtu. Pokud by se plagiátor snažil něco namítat, skončí před disciplinární komisí, která ho může vyloučit ze studia. Proto většinou nic nenamítá.

    Ale trochu se bojím, že bych si to mohl odpykat i já – pro dobrotu na žebrotu, teď to sám vidím.

    No, podle mě bys na to mohl doplatit (ne-li hůř!) i v případě, že bys cvičícímu vůbec nic neřekl. Pokud mu nic neřekneš a někdy později se zjistí shoda zápočtových úkolů, může to vyústit v mnohem vážnější problém. Ale tyto otázky jsou velmi problematické. Pokud vím, konkrétně na naší katedře existují dvě možnosti, jak se může taková situace vyvinout:

    1. Oba „řešitelé“, kteří odevzdali shodné řešení, ztrácejí nárok na zápočet. (A záležitost se dál už nijak nehrotí.)
    2. Jeden z řešitelů se prohlásí za právoplatného autora a tvrdí tedy, že ten druhý použil jeho práci neoprávněně, bez jeho svolení. Pak je ale další postup v režii disciplinární komise.

    Samozřejmě lze těžko odhadnout, jak se cvičící (a jeho nadřízení) postaví k faktu, že jsi řešení sdílel na webu... Například já bych se (v roli cvičícího, kterou skutečně zastávám) řídil jednoduchým pravidlem — nikdo ti nemůže diktovat, co smíš a nesmíš zveřejnit na své stránce. Tedy vina je podle mě jen a pouze na straně toho, kdo řešení opsal, přestože věděl, že jde o samostatnou práci. Ale samozřejmě nelze předem odhadnout, jak by který cvičící tuto situaci posuzoval. (Pokud by například bylo u některého předmětu předem stanoveno, že jakékoliv zveřejňování řešení je porušením podmínek k udělení zápočtu, těžko by ses z toho vymluvil.)

    Pokud jde o zabezpečení, žádné binární ošklivosti nemají smysl. Doporučil bych, aby sis prostě zformuloval nějakou jednoduchou licenci na veškerý svůj kód, který sdílíš. Například že se za žádných okolností nesmí odevzdat jako řešení zápočtového úkolu na žádné škole a podobně. To samozřejmě ubohé bezpáteřní opisovače neodradí, ale pointa je v tom, že budeš mít nesrovnatelně lépe krytá záda, pokud by ses dostal ve spojitosti se sdílením kódu do nějaké nepříjemné situace.

    Kdybych byl ve stejné situaci a kdyby předmět neměl v podmínkách explicitní požadavek na utajení kódu řešení, rozhodně bych zašel za cvičícím a situaci bych s ním probral. Uvědom si, že někdo svou leností a nedbalostí ohrozil tvé studijní výsledky. Není rozumné si to nechat líbit.

    Plagiátorovi bych rád srdečně popřál brzký vyhazov ze školy. Takový člověk na akademickou půdu nepatří. Ani v akademickém sklepě nemá co dělat.

    13.4.2011 21:15 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A zároveň nevím o specifikaci programovacího jazyka, kde by názvy proměnných mohly být v UTF-8 nebo v jiném kódování, které připouští jiný jazyk než angličtinu.
    To těch programovacích jazyků asi moc neznáš.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    14.4.2011 14:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    To je taková klasická pubertální hláška, jako vystřižená z živě.cz. Až jsem se tomu chtě nechtě musel zasmát. Možná by bylo lepší uvést konkrétní odkaz na nějakou specifikaci běžně používaného jazyka, který podporuje UTF-8 identifikátory. To by jistě úrovni debaty prospělo o kapánek víc.

    14.4.2011 16:20 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Nekdo uz nize zminil Javu, ja pridam Python.
    15.4.2011 13:18 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    A ještě Perl, Scala (strana 3), C#...

    Je dobře, že ses zasmál, ale asi je ti už jasný, že jen své hlouposti.
    15.4.2011 15:46 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    A další puberťák, který neumí slušně diskutovat. :-D To snad není pravda. Ještě pár takových a tenhle portál se může rovnou připojit k živě.cz.

    pavlix avatar 16.4.2011 08:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Zatímco označovat své spoludiskutéry za příchozí z živě nebo za puberťáky... to byl asi tvůj způsob, jak někomu vyjádřit respekt, že?

    Co takhle si jednou v životě zkusit nahlas přiznat, že jsi něco neznal, co je vcelku běžné, a že okolní lidi shazuješ jenom z nedostatku vlastní sebedůvěry?

    Ale co už, dělej jak myslíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 14.4.2011 21:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    xkucf03 avatar 13.4.2011 21:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Kromě toho, pokud někdo má názvy proměnných v jiném jazyce než v angličtině, který je to jazyk? Já neznám kromě angličtiny jiný přirozený jazyk, kterému by stačila pouhá latinská abeceda. A zároveň nevím o specifikaci programovacího jazyka, kde by názvy proměnných mohly být v UTF-8 nebo v jiném kódování, které připouští jiný jazyk než angličtinu.
    ehm :-) specifikace a praxe.
    Doporučil bych, aby sis prostě zformuloval nějakou jednoduchou licenci na veškerý svůj kód, který sdílíš.
    Jednak je to zbytečná práce, protože na to bohatě stačí téměř jakákoli svobodná licence (nejlépe GPL, ale třeba i BSD) vydávat se za autora cizí práce prostě není možné. A jednak kdyby náhodou napsal něco užitečného, bude tím házet klacky pod nohy ostatním, protože takto licencovaný software nebude svobodný.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.4.2011 14:52 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    Dobrá, uznávám, v Javě tedy lze pojmenovávat identifikátory česky.

    S českými identifikátory v Javě jsem před pár lety dost narazil. Už nevím, v čem byla chyba a jestli s tím souviselo nevhodné systémové locale... No zkrátka se to na některých systémech přeložilo a jinde ne. Možná už je dnešní situace lepší. Už dlouho jsem žádné české identifikátory nezkoušel.

    Pokud jde o licenci, myslím, že autor kódu má (kromě nějakých GPLv3 podivností) téměř vždy právo kód přelicencovat (například po konci semestru). Ale to je asi jedno, protože ani restriktivní licence nejspíš neřeší podstatu problému — jak se zbavit hovad, která cizopasí na práci jiných a nedodržují základní pravidla studia.

    xkucf03 avatar 14.4.2011 21:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Pokud jde o licenci, myslím, že autor kódu má (kromě nějakých GPLv3 podivností) téměř vždy právo kód přelicencovat
    Kód můžeš přelicencovyt vždycky – i u GPLv3, pořád jsi autor a je to tvůj kód – prostě přestaneš pod jednou licencí šířit a začneš šířit pod jinou.
    Jak se zbavit hovad, která cizopasí na práci jiných a nedodržují základní pravidla studia.
    To jsem psal tady #71 – nezveřejňovat výsledky školních cvičení (protože ty jsou z 99% dobré jen k tomu „opisování“) a místo toho napsat třeba článek nebo zveřejnit nějaký program, algoritmus, řešení zajímavého problému… když už se chce člověk s ostatními podělit.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 16.4.2011 08:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Dobrá, uznávám, v Javě tedy lze pojmenovávat identifikátory česky.
    A... fajn, tedy předchozí můj komentář můžeš považovat za bezpředmětný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    15.4.2011 17:11 perdy | skóre: 5 | blog: stdout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Já neznám kromě angličtiny jiný přirozený jazyk, kterému by stačila pouhá latinská abeceda.
    Ona sa latinska abeceda nenazyva latinskou len tak zo spasu :)
    ln -s vim emacs
    pavlix avatar 16.4.2011 08:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To byl win :).

    Mimochodem, ani angličtině nestačí latinská abeceda, spousta slov přejatých s francouzštiny se i v angličtině píše běžně s diakritikou.

    Už jenom proto, že angličtina neumí úplně dobře v latince vyjádřit koncové „e“. Ale na to stačí otevřít slovník a za chvíli člověk uvidí slovo se západoevropskou diakritikou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.4.2011 19:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Mezinárodní specifikace to sice není, ale co třeba Glagol? ;-)
    Nebo trocha historie: Chinese BASIC na klonech Apple II.
    Když zapátráš, tak třeba Fjölnir, Rapira.
    A to jsme ještě neopustili kalné vody malého rybníčku Wikipedie...
    Petr Tomášek avatar 17.4.2011 08:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    Kromě toho, pokud někdo má názvy proměnných v jiném jazyce než v angličtině, který je to jazyk? Já neznám kromě angličtiny jiný přirozený jazyk, kterému by stačila pouhá latinská abeceda. A zároveň nevím o specifikaci programovacího jazyka, kde by názvy proměnných mohly být v UTF-8 nebo v jiném kódování, které připouští jiný jazyk než angličtinu. A z toho plyne: Nazývat proměnné jinak než anglicky není technicky možné.

    Tady je zas někdo strašně chytrej. Najdi si ve slovníku, co znamená "transkripce"; přepsat do ASCII lze jakýkoliv jazyk, klidně i taková arabština. Jde jenom o tom, jaky se na to vymysli system :-)
    void iTla9_warra_ya_kuss_immak ();
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xkucf03 avatar 13.4.2011 21:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    1. Na binární knihovničku bych se vykašlal – to smrdí, DRM a tak dále.
    2. Byla vynalezena taková šikovná věc: softwarové licence. Doporučuji svoji práci vydávat pod GNU GPL (případně GNU Affero GPL), ostatní můžou tvoje dílo používat, ale musí zachovat informaci, kdo je autorem (nemůžou např. u zkoušky vydávat kód za vlastní).
    3. Dávat volně k dispozici svůj kód je samozřejmě záslužné, ale u těch zápočtových cvičení je hodně vysoká, téměř stoprocentní, pravděpodobnost zneužití – resp. toho, že někdo se pokusí projít zápočtem/zkouškou bez znalostí, jen díky tomu, že si stáhl kód z Internetu. Přijde mi to trochu nefér i vůči učitelům – zkus si představit, že musíš vymýšlet pořád nové a nové příklady… Pokud chceš někomu pomoct a ostatní nechat se učit z tvého kódu, tak jsou lepší nějaké větší ucelenější programy (ne příklady pro konkrétní školu/kurz), nebo o tom můžeš psát články…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.4.2011 22:12 rm-rf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Neni problem vzit clanky z Computer Science/Engineering konferenci, kde jsou popsane algoritmy, a nechat to studenty naprogramovat.
    Bluebear avatar 13.4.2011 23:40 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Má rada (medvědí) je prostá: vůbec to neřeš. Hoď tento problém za sebe, s úsměvem jdi dál a dál poskytuj svůj kód všem, kteří ho potřebují. Čas tvého života je příliš cenný, než abys ho marnil na takovéto triviality. A pokud chceš pomáhat ostatním, musíš počítat s tím, že čas od času poskytneš pomoc i někomu, kdo si to třeba ne tak úplně zasloužil. To je normální světa běh.

    Koneckonců, je to pouhý školní plagiát, jehož jediným výsledkem bylo, že dotyčný získal čárku, zápočet nebo zkoušku, i když ji dostat neměl. To se děje dnes a denně a dít se bude. Tobě to neublížilo. Možná, že z toho člověka, který tu práci opsal, bude jednou dobrý programátor, za tuhle epizodu se bude stydět a díky tomu už bude dál v životě dělat jen to dobré.

    Kdyby šlo o zneužití tvého kódu v komerční sféře, tak už je to něco jiného; na tom vydělávají právníci pěkné peníze :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    14.4.2011 10:26 r0b0t
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Uvědomuješ si, že tady nabádáš k zavření očí před, nejenomže nemorálním, ale dokonce i nezákonným jednáním?
    Bluebear avatar 14.4.2011 22:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Uvědomuji a víš co? Je mi to srdečně jedno. :-)

    Morálka je sada pravidel, kterou uplatňují lidé, když chtějí někomu ublížit a přitom se cítit dobře.

    Zákon je sada pravidel, kterou vymyslela aktuální vládnoucí skupina (plus zbytky nepochopených a zastaralých tradic a kousky toho, co prosadily jiné zájmové skupiny), aby mohla prosazovat své zájmy násilím a přitom na veřejnosti vypadat dobře.

    Nic z toho nepovažuji za vodítko k životu. Jediné pravidlo, které uznávám, je:

    Pomáhej druhým, protože jsou v tom samém pekle jako ty; nemůžeš-li pomoci, aspoň neubližuj.

    A v tomto případě mám dojem, že udání plagiátora znamená jen ublížit dalšímu člověku, který už je dostatečně potrestán tím, že žije v tom našem hnusném a odporném světě. Ano, použil cizí znalosti ke svému prospěchu - ty jsi to nikdy neudělal?
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 14.4.2011 23:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Morálka je sada pravidel, kterou uplatňují lidé, když chtějí někomu ublížit a přitom se cítit dobře.
    Proč to bereš tak negativně? Podle mého to spíš je sada pravidel, jak se cítit dobře a přitom nikomu neublížit.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 14.4.2011 23:54 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Vím, že tě nepřesvědčím, takže jen stručně a pro záznam.

    Morálka je pěkné slovo pro odpornou skutečnost: každý člověk má svou představu, co je správné a co ne, původně naočkovanou rodiči a ikskrát předefinovanou v průběhu života, a pružně si ji přizpůsobuje podle toho, komu chce zrovna ublížit nebo co potřebuje zrovna komu sebrat.

    Všiml sis, jak ti největší lháři v právních a plitických sporech vždycky vytáhnou morálku, když nemají žádný argument, ale chtějí říct "Musí To Být Takhle, Protože To Já Říkám a To, Co Říkám, Je Správné!" Morálka je ekvivalent obušku s hřeby: je to násilí páchané na cizím svědomí, kterým chceš ostatní přesvědčit, že musí udělat to, co chceš, bez jakéhokoli důvodu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    15.4.2011 13:51 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    To by mozna platilo, kdyby lide byli Homo Economicus a vzdy jen sli po zisku. Ale v realite to tak neni, jak dokazuje znamy experiment s Ultimatum game. Ve skutecnosti mame jako lide moralku dost podobnou.
    belisarivs avatar 15.4.2011 10:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Morálka je sada pravidel, kterou uplatňují lidé, když chtějí někomu ublížit a přitom se cítit dobře.
    Moralka je hlavne IMHO subjektivni zalezitost. Ty mas nejakou, ja zase jinou.

    A to co mi nekdo cpe je mi u prdele (obvykle).
    A v tomto případě mám dojem, že udání plagiátora znamená jen ublížit dalšímu člověku, který už je dostatečně potrestán tím, že žije v tom našem hnusném a odporném světě.
    Jakovy si to udelas, tak takovy to mas ...

    Mne se na svete libi a hnusnym a odpornym bych ho nenazval ani omylem.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Gilhad avatar 15.4.2011 12:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Udani plagiatora znamena zabranit dalsimu cloveku delat nas svet hnusnym a odpornym.
    Bluebear avatar 16.4.2011 15:45 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Jen jsem vyjadřoval svůj názor. Já prostě nevěřím, že lze vybudovat lepší svět udáváním. Především proto, že a) úplně na každého něco najdeš (u nás, kde jsou zákony naprosto zmatené, plné výjimek, přehmatů a protikladů, prakticky nelze žít bez porušování zákonů), a b) proti udání se nelze bránit jinak než zastrašováním anebo protiudáním, takže po určité době to vede do situace, kdy bonzuje každý na každého a tu a tam se zamordujou.

    Ale je to pouze mé mínění, a to není povinné. Pokud má kdokoli pocit, že udáním přispěje k dobré věci, nechť udává. Ale mě z toho vynechte.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 16.4.2011 16:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Takhle to funguje ve vysoké politice – každý něco ukradl, vzájemně to o sobě vědí, a tak se drží v šachu.
    Já prostě nevěřím, že lze vybudovat lepší svět udáváním. Především proto, že a) úplně na každého něco najdeš
    Když všechny udáš, tak jsou jen dvě řešení – buď všichni skončí ve vězení (nereálné) nebo se budou muset změnit zákony – jestliže něco dělá většina lidí, tak by to zřejmě nemělo být trestné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 17.4.2011 01:51 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Na to lze říci jen jedno (a řeknu to písní):

    http://www.youtube.com/watch?v=jiw3AiUbbU4
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    14.4.2011 15:04 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?

    nejlepsi je proste natvrdo plagiatory prasknout ....

    USE="-gnome -kde";turris
    15.4.2011 18:32 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    ANo, i o tom je linuxový komunismus. Všichni jsme komunita, ale já trochu víc než jiní. Já můžu hackovat, crackovat, stahovat ukradené kusy zdrojáků MS, forkovat, ale běda jak mně někdo šáhne na piškvorky které jsem horko těžko vybastlil. Hned jsem pro patenty a closed source.
    15.4.2011 18:38 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    P.S. Kdyby na normální škole (a ne na té, odkud je pisatel), někdo svoji práci chtěl uložit pod "nějakou svobodnou licenci", zavolali by na něj - oprávněně - lékaře. Pokud tento mastnohlavý nerd není schopen skousnout, že na škole si všichni pomáhají a každý dá všechno do placu, ať táhne. U nás by před lety takovýmhle článkem u spolužáků skončil.
    belisarivs avatar 16.4.2011 13:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    není schopen skousnout, že na škole si všichni pomáhají a každý dá všechno do placu, ať táhne
    Aspon jste se nam priznal, jak jste se prokopiroval ke svemu vzdelani. Coz v souvislosti s debilitou, jakou tu predvadite, neni nic prekvapiveho, ba naopak to ledacos vysvetluje.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 15.4.2011 19:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak ochránit své zdrojové kódy?
    Troll, nekrmte ho.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.